Heey dames, Wat leuk hè om weer meer roze nieuws te lezen? Maar er is iets wat ik mij afvraag. Ik kan het ook googlen hoor (ik google zoveel joh hihi). Maar als jullie positief testen en dus weten zwanger te zijn, zie ik kort daarna in jullie banner staan dat je 4 weken zwanger bent. Dit snap ik dan steeds niet. Want je had dan toch 2 weken voor je kon testen je eisprong gehad en rond die tijd toch ook pas geklust (kan wel meer natuurlijk als je een partner hebt). Zou je dan niet 2 weken zwanger zijn? Of wordt er gerekend vanaf laatste menstruatie? Dat laatste weet ik op zich wel maar dat is toch meer voor degenen die niet gepland zwanger zijn geraakt dat je vanaf toen rekent. Maar degenen die met eisprong en ovulatietesten werken weten dan toch dat ze 2 weken geleden bevrucht zijn geraakt? Snappen jullie mn vraag nog? Hihi. Heb me dat steeds afgevraagd als ik de banner van de preggies zag verschijnen. Ach ja, het belangrijkste is natuurlijk het roze nieuws. Oja nog iets wat ik wou vragen: Als je buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt, kan je dan ook gewoon positief testen met de zwangerschapssticks? Ja hè? Want de hcg blijft detecteerbaar? Dat is waar een zwangerschapstest op reageert toch? Dat vroeg ik mij af. Al eens eerder hoor maar ook nu na wat Sillysa net zegt. Nou dames. Ik lees jullie vanavond wel weer. En oja Pimmetje nog steeds geen rood? Ik hoop op goed nieuws vanavond. Fijn dagje school tot 's avonds laat. Fijne dag. Liefs
@Maureen: geen domme vraag, hoor. Je krijgt eigenlijk altijd 2 weken cadeau. Je rekent altijd vanaf je eerste dag van je laatste menstruatie, dus toen kon je nog helemaal niet zwanger zijn. Het is dus een cadeautje die je zomaar krijgt.
Hoi Maureen, Ja ook als je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt maak je gewoon HCG aan omdat je wel een vruchtje bij je draagt, dus ja ook dan test je positief, helaas. En het klopt idd, ik zou nu ong. 2 a 3 weken zwanger zijn maar de ticker rekent vanaf datum laatste ongi. knufff sillysa
ha dames, lekker lang weekend! En vandaag naar de gyn geweest. Rare ervaring joh... Ik ging er naar toe om een iui af te dwingen, kom ik binnen... we vullen je gegevens in een lijst.... 16% kans op zwangerschap... ik verwijs je door voor IVF (?????) Nou, dat gaan we dus niet doen. We beginnen gewoon voor iui! Ze snapte het wel, maar overhalen van de gyn was er dus niet bij! Zo raar! Ik mag de komende maand dus al beginnen. Heb alle recepten weer meegekregen! Hup de MMM weer in. Hadden jullie ook gelijk IVF gedaan? Ik vind het zo raar... vorige keer in eerste IUI gelukt. Ze liet het trouwens zien op de freya site.. Daar kun je invullen hoeveel kans je hebt om zwanger te raken). Idee voor de bankwachters onder ons! En... nog geen rood, moet toch echt komen deze dagen... Afwachten dus! groetjes.
even weer opgezocht: www.freya.nl onder het kopje medisch, zwangerschapskans. Ik heb 'm nogmaals gedaan...
tja, aangezien wij nog geen testen hebben gedaan ofzo kon ik m niet echt invullen. was wel even nieuwsgierig namelijk. maar ik zou ook niet zomaar direct naar ivf gaan hoor, als je goede hoop hebt dat het met IUI lukt zou ik daar ook eerst voor gaan. ivf kan alsnog wel. hier uitgeput op de bank, hoop stress vandaag op het werk en maar kort weekend komende paasdagen, en ook nog eens vol met bezoekjes.... proberen om daar maar ff onderuit te komen. we zullen zien! nu eerst helemaal niets!
volgens mij kun je 'm wel gewoon invullen hoor.. nvt kan nl. ook Samenlevingstest is bij ons deze keer ook niet gedaan, dus nee... Dan kom je in het laatste scherm.
Aah oké bedankt @Sneeuwmees en @Sill. Raar eigenlijk van die 2 weken. Maar dat is gewoon mijn ding hoor hihi; het bleef aan me knagen @Sillysa: O oké en dus wel via zwangerschapstest te zien. Dus het feit dat je posi test dan, zegt nog niets over wel of niet buitenbaarmoederlijk zijn. Hoop dat alles goed gaat. Hoe gaat het met je dochter trouwens? @Impie: Jee wat een stap ineens hè? Maar nog steeds geen rood? Hoezo weet je dan dat het niet raak is? Heb je bij de gyn ook 'n zwangerschapstest moeten doen? @Pim: Wsup?!! Nog geen rood? Ik duim voor je. @Iedereen: Wat een weertje hè? Was sowieso eerder vrij geweest van school vandaag want vielen 2 uren uit. Maar heb ook gespijbeld (en dat op mijn leeftijd hihi). Vondelpark zat tjokvol en iedereen leek happy. Had een beetje een dubbel gevoel erbij. Maar dat is omdat ik er alleen zat denk ik. Voel me ook raar... Had vandaag echt 'n gekke dag. Ze noemen me ook 'slapstick-annie' mn vrienden, sinds ik 13 was ofzo. Maar vandaag ging het echt allemaal heel raar. Ben nog niet eens ongesteld (zondag pas) maar voelde me wel zo, vanaf het moment dat ik uit bed stapte. Log, zwaar, onhandig, chagrijnig en geïrriteerd, deed veel te lang over van alles, liet dingen vallen, lekte bleek op 'n broek, liet kopje stuk vallen, krabte me op 'n intieme plek, oja liet volle koffiefilter vallen ehm...Oja op straat krijg ik al fietsende wat in mn oog dus ik heel onhandig onder mn zonnebril proberen in mn ogen te wrijven. DAt ging natuurlijk niet dus bij 'n stoplicht ff bril eraf en grondig vegen. Toen wou ik mn bril opzetten steek ik me toch keihard met de brilpoot in mn oog:x Sluit tot 2x toe pagina van mn onlinebanking terwijl ik nog bezig was dingen te betalen en niet thuis zat maar op abn kantoor. Leek sjans te hebben van 'n lange leuke jongen op skates die naar iemand achter mij bleek te kijken de hele tijd:x Probeerde quasi nonchalant naar een (gay) jongen uit de buurt te groeten en kreeg toen vliegjes in mond, gatver. Zie ik ineens dat er een lekkere ijssalon geopend is vlak bij mij, waardoor ik zo afgeleid was (had alleen nog maar oog daarvoor hihi) dat ik niet doorheb dat ik mn blazer laat vallen en rij ik er bij het teruglopen nog overheen ook, al achterom kijkende naar de ijssalon (met de fiets aan de hand hoor). Een aardige meneer raapte 'm op en zei 'je rijdt er nog 2x overheen ook' hihi. Nee ik had mn dag echt niet vandaag. Voelde me echt vandaag. (Ben vast nog kleine dingetjes vergeten hoor.) Fijne avond. Liefs
@Maureen...... wat een grappig verhaal! Stel je voor dat dit een voorbode is! Dat zou leuk zijn! En lekker gespijbeld. Heerlijk toch! Ik voel me inderdaad eigenlijk net als jij... ongesteld. Maar ik ben het nog niet! De vorige zwangerschap dacht ik ook steeds ongesteld te worden, maar dat was 't dus niet. Ik krijg dus weer een beetje hoop, maar wil dat eigenlijk helemaal niet.... Bij de gyn geen test gedaan, ook niet gezegd trouwens dat ik vandaag ongesteld moest worden. Dus! Misschien, als 't er nog niet is, test ik zaterdag wel. Dat is onze trouwdag! Dat zou leuk zijn!
Sillysa van harte meid! Wat heerlijk voor je. Bedankt lieve meiden voor alle lieve reacties. Lees wel mee, maar even niet zo veel zin om uitgebreid te reageren. Sorry
NOD-WACHTBANKJE: 19-04 Pimmetje 38 - ronde 5 - 1e kind ??-?? LaFemme 36-ronde 5- 3e kind 26-04 Impie 35- ronde erg veel - 2e kind 02-05 Justme 35 - ronde 11 - 1e kind 02-05 Alice 36 - ronde 12 - 1e kind 05-05 Secondlife 36 - ronde 9 - 2e kind 06-05 Niala 37 - ronde 5 - 3e kind 14-05 Xon 37 - ronde 10 - 1e kind ZWANGER: ??-?? Adora (ZWANGER!!!) 23-02 Guapetona37 - ronde 9 - 2e kind (ZWANGER!!!) 28-02 Sneeuwmees 39 - ronde 4 - 2e kind (ZWANGER!!!) 28-02 Barbeestenboel 39 - ronde 5 - 2e kind (ZWANGER!!!) 06-03 Almika 36 ronde 3 - 2e kind (ZWANGER!!!) 08-03 Ricmar94 38 - ronde erg veel - 1e kind KI (ZWANGER!!!) 08-04 Sayen 35 - ronde 3 - 1e kind(ZWANGER!!!) 20-04 Sillysa 37 -ronde 7- 3e kind (ZWANGER!!!) __________________
Hoi! Vanmorgen wakker geworden (om half zes) met mega buikpijn, denk dus dat de rode duivels weer komen. Dipje nu. Kop op Xon! Heb je HSG al gehad?
Hoi Meiden, Impie wel al een test gedaan?? Ik had ook het idee dat ik ongi werd zelfde symptomen maar nee het kwam niet. Xon dankjewel, ik weet hoe moeilijk het voor je is, ik hoop echt dat het na de HSG snel raak is het is je zo gegunt, dikke knuffff... Nou hier een reeks aan kwaaltjes: Word overal misselijk van, geuren zoals die van eten of het kattenvoer of andere zaken. Heb hele dagen verschikkelijke koppijn, ik wist niet hoe het was om migraine te hebben, maar heb denk ik nu een goed idee van hoe iemand die dat heeft zich voelt bahhh. Verder ben ik zo emo als de pest moet overal om janken of ik word boos, ook erg leuk voor de rest van je gezin. Maar ik probeer positief te blijven hoor, ik weet dat het wel weer over gaat, ik weet immers waar we het voor doen. Zoals de pijn in mijn rug die ik nu voor lief moet nemen, dat is eigenlijk wat ik nog het ergste vind ook omdat ik nu alleen maar paracetamol mag gebruiken en dat helpt echt voor geen meter. Met dochter alles goed, die moet nog 9 weekjes nu, dus deze kleine is al oom of tante hahahaha en is zich nog niet eens ergens van bewust, wel grappig. Nou dat was het wel weer ff voor nu, veel liefs dikke knuff sillysa. En dames kom op he?? Moed houden, zonder hoop geen leven.
sillysa tegen de hoofdpijn werkte het bij mij om veel te drinken echt minimaal 2 liter per dag, , ik krijg accuut hoofdpijn als ik te weinig drink..
DIT BERICHTJE IS NIET GESCHIKT VOOR DE ZWANGEREN ONDER ONS! Sorry meiden, ik moet jullie slecht nieuws brengen. Heb er over nagedacht of ik dit wel of niet en of ik dit voor de paasdagen of erna moest doen. Ik heb helaas gisteren een miskraam gekregen. Voor mij als donderslag bij heldere hemel. Ik had gisteren ineens om half 5 's middags bloedverlies bij het afvegen. Dikke paniek, huilen, hartkloppingen, noem maar op. Ziekenhuis gebeld, mocht niet komen, bloedverlies kwam vaker voor en ik moest het maar een paar dagen aanzien. Ik zei dat we vandaag een lang weekend weg zouden gaan, en dat ik er niet gerust op was om zo weg te gaan. Maar ik hoefde niet langs te komen. Toen een verloskundige praktijk in mijn woonplaats gebeld, geen reactie. Toen mijn oude verloskundige praktijk gebeld (die hadden zeker een echo-apparaat, wist ik). Ze waren erg aardig, alleen was diegene die een echo kon maken er die dag niet en mocht ik vanochtend langskomen. Dat was in ieder geval wat. Even later belde de verloskundige praktijk terug die eerder niet opnamen (ivm gemiste oproep). Ook zij waren aardig en begripvol, maar hadden helaas geen echo-apparaat. Ik had maar niet gezegd dat ik ook al naar die andere praktijk had gebeld, want dat is een beetje haat en nijd, dus dat ligt gevoelig. Zij gaf me wel als tip om naar Jan de Koning in de betuwe te gaan. Dat is een verloskundige die ook (3d-)echo's op afspraak maakt en zij zei dat als hij weet dat je ongerust bent, mag je altijd langskomen. Dus gisterenavond mochten we daar langskomen. Toen hij de echo op mijn buik zette wist ik al genoeg. Het vruchtje lag stil en was veel te klein. Ook was er niets knipperends te zien. Hij heeft het opgemeten en hij zei dat het met 8,5 weken al gestopt was met groeien. Achteraf dus al een paar dagen nadat ik de eerste echo heb gehad. Een enorme klap voor mijn man en mij. Al was het ook wel weer fijn duidelijkheid te hebben. Die onzekerheid was ook killing. Hij was erg lief en begripvol. Heeft gezegd wat we kunnen verwachten e.d. Wat ons nog het meest verdriet doet is, waarom het nu pas fout gegaan is en niet al 3 weken geleden. Ik heb nu al 3 weken met een 'dood' vruchtje in mijn buik gelopen en zelfs wat zw.kwaaltjes gehad (komt door de hormonen). Ook mijn buik was wat gegroeid, maar dat kwam doordat de baarmoeder met vruchtwater wel nog doorgroeit. Ik ben dus enorm voor de gek gehouden door mijn eigen lijf. Vanmorgen dus maar alle afspraken afgebeld (nekplooi, afspraak bij vk vanmorgen e.d.). Daarna naar het ziekenhuis gebeld. Moest om 10 uur komen. De arts-assistente die we nu aan de lijn hadden was enorm verbaasd dat ik gisteren niet langs mocht komen. Zij zei dat het beleid was dat bij bloedverlies iedereen altijd langs mocht komen. Maar goed, dat is achteraf gekaart. Vandaag dus naar het ziekenhuis. Ook zij moeten nl. officieel zelf nog een keer via een echo constateren dat het een mk is. Dat bleek ook zo. Ik moet nu dinsdag terugkomen, dan moeten ze weer een echo maken. Mocht het nog niet op gang gekomen zijn, dan krijg ik vaginale zetpillen om het op gang te brengen, maar zij zijn voorstander dat het via de natuurlijke weg gaat. Het is dus een enorme domper en enorm verdrietig. Ik zou dit weekend de 12 weken grens gepasseerd zijn en ik was er zo relaxed onder dat ik die mijlpaal ging halen. We wilden de echo van volgende week afwachten en dan zou ik het alle collega's vertellen. Had ook al een t-shirtje besteld voor mijn zoontje waarop stond dat hij grote broer ging worden, die zal een dezer dagen wel binnenkomen. Ook zouden we vandaag een lang weekend weggaan om te 'vieren' dat ik de magische grens van 12 weken gepasseerd was. Nu staat alles op losse schroeven. We gaan waarschijnlijk wel om er even tussenuit te zijn, maar het heeft nu een heel andere lading als dat we tot gisteren nog dachten. Kortom, ik ben heel, heel, heel erg verdrietig en zal het even een plekje moeten gaan geven. 2011 wordt dus toch definitief niet ons jaar waarin we gezinsuitbreiding krijgen. Eerst dit maar even doorstaan en dan zien we wel weer verder. Voor iedereen, blijf hoop houden! En ik hoop vooral dat ik de zwangeren niet bang gemaakt heb. Heb er lang over gedacht of ik dit wel of niet moest melden en vooral of ik het nu voor de paasdagen moest bellen. Maar zwangeren, blijf vooral vertrouwen hebben dat het bij jullie allemaal echt goed zit!!!
@sneeuwmees: nee! Wat erg voor je! En wat zul je geschrokken en verdrietig zijn. Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar het lijkt me zo'n naar idee. Wat is het dan belangrijk als je een verloskundige of ziekenhuis hebt, waar ze alle begrip hebben en je direct kunt komen. Heel veel sterkte de komende tijd! Veel liefs van mij.
Wat een enorm verdrietig bericht, word er ook een beetje kwaad om! Waarom gebeurt dit nou... Waarom? Verdomme nog aan toe meid, zo dichtbij dit weekend... Ik geef je een hele dikke kroel en ook je man en kind. Wat een verdriet. Maak je niet druk of je dit nieuws nu of later moest brengen. We leven zo met elkaar mee, daar staat geen tijd voor! We zijn er voor je, op ieder moment dat het jou uitkomt. Onthoud dat goed!!! Ik weet ook zeker dat de zwangeren onder ons jou tot steun willen zijn en ook realistisch genoeg kunnen zijn dat dit hen weliswaar ook kan overkomen maar toch met goede hoop verder kunnen gaan met hun eigen zwangerschap. Ik denk dat het voor hen eerder pijnlijker is om jou op te vangen terwijl ze zelf zwanger zijn. We hebben hier een liefdevol sterke club die voor een ander klaar staat, meeleeft, zowel in mooie berichten als in slechtnieuws berichten. Ik wens jullie heel sterkte en kracht om dit verlies te verwerken.
@Syllysa: Had jij ook mega buikpijn en dan vooral 's ochtends? 's middags voel ik helemaal niets meer, maar wordt er 's morgens wel wakker van. Ik maak me zelf een beetje gek denk ik. Ik durf nog niet te testen, ben zo bang voor de teleurstelling! Dom he?
Ach nee toch Sneeuwmees, wat erg voor je! Ik weet niet goed wat ik er op moet zeggen, wil jullie wel heel veel sterkte wensen Bekijk bijlage 145886
Oh lieve Sneeuwmees, wat verschrikkelijk rot voor je/jullie. Wat zul je verdrietig zijn. En natuurlijk moet je hier je hart kunnen luchten (dat zeg je ook altijd tegen mij), ook als het zó slecht nieuws is. En wat vervelend dat je gisteravond met je ziel onder je arm hebt gelopen en nergens terecht kon. Je zegt in je berichtje dat je lichaam je in de maling hebt genomen, maar je zei wel vaker dat je je helemaal niet zwanger voelde en zo anders als bij je zoontje. Lieve sneeuwmees, ik hoop dat je toch die paar dagen gebruikt om even aan dit nieuws te wennen (in hoeverre dit kan) en ik hoop (beetje raar om dat zo te zeggen) dat je lichaam het vruchtje snel zelf afstoot zodat je niet nog hele vervelende medische dingen nodig hebt. Dikke knuf van mij.