Wie nog meer 35+?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Iris 2, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alice1974

alice1974 Actief lid

11 okt 2010
    385
    0
    0
    bijna advocaat, nu samen met man 2 bedrijven; 1 in
    Barendrecht
    Vanochtend rond 5 uur weggezakt en vlaag van misselijkheid. Nooit eerder gehad en heel raar hoor om te voelen alsof je in een diepte zakt zeg maar.
    Testje gedaan (veels te vroeg nog) en als ik de test kantel, dan zie ik een lijntje. Dacht zelf dat het een indrooglijntje was omdat ik het moet kantelen om een streepje te zien.
    Ik heb de tweede test weg gelegd en die gebruik ik pas as maandag.
    Ga mezelf niet gek maken omdat ik vanmorgen mezelf niet jofel voelde...
    Zo vroeg betekent nog helemaal niets en zal je zien, dat ik maandag ongie word, bah!

2. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    ik heb zelf opgehoogd met 1 blauwe thyrax omdat eigen internist op vakantie was en ik pas 19 april bij hem moest komen, dus en toen zelf de beslissing genomen na overleg met schildklier ver. en internist vond het achter af wel oke...
    zodra je zwanger bent moet je vrijwel altijd ophogen en zeker direct bloed prikken..
    maar wat raar dat ze jou t4 nooit prikken, ze prikken tsh en t 4 altijd en nu zelfs de T3

3. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    helaas heb ik dat op het forum wel eens voorbij zien komen, ik zou zeggen maandag weer testen...

4. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Zo ben ik weer...
    HSG viel me mee.
    Ik was toch erg zenuwachtig, eigenlijk werd ik nog zenuwachtiger door een moeder die heel lief vreselijk haar best zat te doen om het over luchtige dingen te hebben (zoals die man die verderop de gang lag te snurken).
    De vrouw die de voorbereidingen deed was echt heel lief, ze ging alles heel rustig uitleggen, stelde me gerust, maar zei ook heel eerlijk dat het geen prettig onderzoek is.
    Daar houd ik wel van, mensen die aardig maar wel eerlijk zijn.

Daarna kwam de arts.
    Je ligt er ook echt op je meest vreselijkst erbij!!!
    Helaas ligt (dat wist ik al) mijn baarmoeder gekanteld, en was het heel moeilijk om het cupje (gelukkig de vriendelijke methode!!!) erop te krijgen.
    Die arts verontschuldigde zich ook, want de eendenbek moest daardoor nog een stukje wijder, en ze wist alsnog niet of het wel ging lukken.
    Na een hoop gepiel, getrek en geduw kon ze er toch bij om het cupje te plaatsen.
    Het vacuum zuigen was eigenlijk het naarst.
    Daarna rontgenapp erboven en toen spoot ze de vloeistof erin.
    Bij één eierstok zag ik het omhoog gaan, dat zag er grappig uit.
    De ander deed niet zoveel.
    De arts zei dat ze wel dacht dat kwam omdat het cupje niet helemaal vacuum zat en dat de eileider het waarschijnlijk wel gewoon deed.
    Ze zei nog wel dat ze een keer goed naar mijn baarmoeder ging kijken, misschien omdat hij zo gekanteld ligt.
    Dat hoor ik maandag bij de gynaecologe.

Bij de echo was er nog nauwelijks een ei te zien.
    Heel raar!
    Hij moet nu maar snel gaan groeien.

Zo nu even lekker niets doen.
    Beetje pijn in mijn buik wel.
    Pff lekker dat dat weer voorbij is.

5. alice1974

alice1974 Actief lid

11 okt 2010
    385
    0
    0
    bijna advocaat, nu samen met man 2 bedrijven; 1 in
    Barendrecht
    @Xon
    Nou meid, ben blij dat je het achter de rug hebt nu.
    Betekent dit nou dat je eierstokken het goed doen?
    En kan een gekantelde baarmoeder problemen geven om zwanger te worden?

Ricmar, inderdaad maandag afwachten of mijn temp zakt en de ongi eraan zit te komen en als de temp hoog blijft dan doe ik de test;)

Syll, hoop dat je hcg daalt hoor en dat je lijf snel weer op orde is.

6. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    xon gelukkig heb je het gehad, wel balen dat ze een cupje met vacuum hebben gebruikt, dat is zo pijnlijk..
    dat doen ze dus hier niet meer.

wel fijn dat het er goed uit zag, hup eitje ga groeien

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Meiden, ik meld me weer even. Bedankt voor al jullie lieve reacties. Het doet me goed te weten er niet alleen in te staan.

We zijn vrijdag toch maar naar het huisje gegaan wat we gehuurd hadden (park zonder internet!). De gyn had gezegd dat het gelijk op gang kon komen of dat het nog een paar dagen kon duren. Ze zei dat we er niet voor thuis hoefden te blijven. De verwachting volgens haar was dat het iets meer dan een heftige menstruatie zou zijn. En dat durfde ik op zich wel aan. Dus toch maar gegaan, met de afspraak dat als het niet ging, we gelijk terug zouden rijden.
    Onderweg begonnen de krampen al erger te worden. Tegen de tijd dat we aankwamen (mijn man was aan het inchecken) kreeg ik een enorme golf bloedverlies. Dus bij aankomst van het huisje gelijk naar de badkamer gerend, compleet doorweekt en een stolsel van ca. 2cm kwijtgeraakt. Of dat het vruchtje was weet ik niet, ik vermoed het wel. Daarna ging het allemaal in sneltrein vaart. De maandverbanden waren niet aan te slepen. Ik heb op een gegeven moment zelfs maar luiers van mijn zoontje gebruikt, zoveel bloedverlies had ik. Handdoeken bij de hand, in een paar uur tijd 6 onderbroeken bevuild enz.enz. Ik ben de hele nacht in touw geweest, om het half uur naar de WC, enorme bloedstolsels verloren van zeker wel 8-10 cm doorsnee. Handdoeken en ondergoed uitspoelen, mezelf verschonen, enorm misselijk worden, weer naar bed, klam zweet, krampen. Noem maar op. Wat kan een nacht dan lang duren. Ik was compleet totall loss en volgens mijn man zag ik gewoon grijs die ochtend.
    De volgende ochtend heeft mijn man nog contact gehad met het ziekenhuis of dit nog steeds allemaal normaal was. Ik trok het nl. echt niet meer. Dat was blijkbaar wel zo, maar als we het niet vertrouwden mochten we altijd even langs komen. Zaterdagochtend na nog een enorme ochtend vol pijn, overgeven e.d. zakten de ergste krampen weg. Ik voelde me daardoor al een ander mens. Die dag veel geslapen. 's Avonds even geprobeerd wat te wandelen, maar dat bleek toch teveel van het goede. Ik was zo slap als een vaatdoek en werd al snel duizelig en licht in het hoofd. Dus maar teruggegaan en rustig aan gedaan. Zo zijn we maar een beetje aan het aan rommelen geweest. Veel rustig aan gedaan, veel gehuild, veel gepraat.
    Nu dus weer thuis. Heb me ziek gemeld. Mijn bazen wisten dat ik zwanger was en die had ik vrijdag al ingelicht. Ze gaven zelf al aan rust te nemen om dit te verwerken en aan te sterken, dus dat toch maar gedaan. Had het ook niet zien zitten om nu te moeten werken. Dus deze week blijf ik nog maar even thuis. Ik zal straks wel een mail sturen naar mijn collega's. We zijn nu eenmaal een kleine afdeling en wil niet dat er indianen-verhalen de ronde gaan doen.
    Vanmiddag weer naar de gyn. voor nacontrole of alles weg is. Wel raar dat je naar een scherm moet staren en dat dat zwart zal blijven.
    Daarna zien we wel weer verder. Alles ligt nu weer helemaal open, kijken hoe de cyclus weer loopt, weer klussen, weer hopen en wachten. En zelfs al ik zwanger zou worden, zouden die eerste 12 weken nog meer beladen en spannend zijn.

Ik heb alles gelezen, ik denk met iedereen mee. Maar mijn hoofd zit even te vol met van alles, dat ik even op gang moet komen!

8. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Xon fijn dat het er allemaal goed uit lijkt te zien en een gekantelde baarmoeder belemmerd niet om zwanger te worden hoor, die heb ik zelf ook en zaadjes zwemmen overal heen. Ik heb niet eens meer een baarmoederhals ook altijd erg geweldig met uitstrijkjes enzo...
    Hopen dat je ei nu snel gaat groeien.

Sneeuwmees, fijn weer even iets van je te horen, hopelijk gaat het snel wat beter met je/jullie, s6 meid...

Alice nou dan over een paar dagen nog maar ff weer testen dan, s6 met wachten meid....

Ricmar, ik zal ook zeker, mocht ik weer zwanger raken, direct tegen hem zeggen dat die ook onderzocht moeten worden, want uitzichzelf doet ie helemaal nix hoor...

Knuffff sillysa

9. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    sillysa misschien kan je het artikel meenemen of een andere internist gaan raadplegen??

10. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Jeetje sneeuwmees dat klinkt best heftig.
    Neem je rust, zorg dat je lichaam zich kan herstellen.
    Ik heb overigens geen idee of die bloedprop het vruchtje is geweest. Ik heb tijdens mijn menstruatie altijd grote stolsels (heb me overigens wel eens afgevraagd of dat goed is, herkennen jullie dat? Ze zijn soms wel zo groot als een groot spruitje (I know rare vergelijking maar kon zo gauw even niets anders bedenken)).
    Dat je zo licht in je hoofd en slap was dat komt gewoon door al dat bloedverlies.
    Zal idd wel raar zijn geweest zo een leeg schermpje.
    Sterkte meis. Ondanks dat ik zelf een beetje zenuwachtig was voor de HSG heb ik veel aan je moeten denken hoor.

Alice ik weet nog niet helemaal zeker of alles goed is.
    Ik heb gezien dat mijn linkereierstok vol liep met vloeistof en mijn rechter niet (en daar zit overigens nu het kleine eitje).
    Maar het kwam volgens die arts dus omdat door de gekantelde baarmoeder het cupje niet helemaal goed paste en de vloeistof wegliep en er dus niet genoeg druk was.
    Maar goed a.s. maandag heb ik een afspraak met de gyn. en dan hoor ik vast meer.

Omdat het eitje nog zo klein was, heb ik nu geen idee wanneer ik mijn donor moet regelen.
    Dus donderdag maar weer een echo om te kijken of het goed groeit.

Een gekantelde baarmoeder schijnt niet erg te zijn.
    Alhoewel ze heel lang hebben gedacht dat je er moeilijk zwanger van kan raken (google), dus ben er niet helemaal gerust op (ook maar even vragen aan de gyn.

Ricmar ik dacht juist dat het cupje de vriendelijke methode was.
    Jij had het toch over een tangetje?
    Ik was dus helemaal opgelucht dat ik dat cupje zag liggen (er lagen overigens wel tangen naast!!!).
    En nee het was geen fijn onderzoek maar dat kwam vooral omdat dat cupje zo lastig te plaatsen was.
    Als het nodig zou zijn zou ik het zo weer doen.
    Ik ga daarom proberen niet te veel meer te googlen (ook al heb ik dat net wel voor die gekantelde baarmoeder gedaan haha) door al die horror verhalen heb ik me toch zenuwachtiger dan ik wilde gemaakt.

11. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    xon bij ons gebruiken ze ipv een cupje een slangetje deze hoeven ze niet om je baarmoedermond te plaatsen en vacuum te zuigen, het slangetje gaat via de opening in je baarmoedermond naar binnen (dat voelt even raar en lichte kramp) maar dat is het dan ook, maar je hebt het gehad...

12. impie

impie Actief lid

30 dec 2010
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo... wat een verhalen.
    @sill, wat balen voor je... Ik hoop dat je het een plekje kunt geven.
    @Xon: fijn, je hebt 't gehad... nu op naar een mooi ei.... en nu is alles lekker doorgespoeld, dus men zegt.... extra kans.
    @Sneeuwmees: wat een heftig verhaal zeg.. rustig aan doen hoor!
    @de wachtbank: ik ben er inmiddels vanaf gestapt hoor! Dus er is weer ruimte. Ik vandaag ongesteld geworden, dus zal straks de banner aanpassen. A.s vrijdag moet ik voor de uitgangsecho.. kijken of ik geen cystes heb. Donderdag eerste clomid tabletje en dan begint het circus van IUI.
    greetz aan iedereen die ik vergeten ben!

13. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    sneeuwmees wat een heftig verhaal hopelijk gaat het nu weer wat beter (lichamelijk dan)

14. impie

impie Actief lid

30 dec 2010
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    NOD-WACHTBANKJE:

??-?? LaFemme 36-ronde 5- 3e kind

02-05 Justme 35 - ronde 11 - 1e kind
    02-05 Alice 36 - ronde 12 - 1e kind
    05-05 Secondlife
    36
    - ronde 9 - 2e kind
    06-05 Niala 37 - ronde 5 - 3e kind
    14-05 Xon 37 - ronde 10 - 1e kind
    20-05 Pimmetje 38 - ronde 8 - 1e kind
    ??-?? Sillysa 37 - ronde 8 - 3e kind
    ??-?? Impie 35- ronde erg veel - 2e kind

ZWANGER:
    ??-?? Adora (ZWANGER!!!)
    23-02 Guapetona37 - ronde 9 - 2e kind (ZWANGER!!!)
    28-02 Sneeuwmees 39 - ronde 4 - 2e kind (ZWANGER!!!)
    28-02 Barbeestenboel 39 - ronde 5 - 2e kind (ZWANGER!!!)
    06-03 Almika 36 – ronde 3 - 2e kind (ZWANGER!!!)
    08-03 Ricmar94 38 - ronde erg veel - 1e kind KI (ZWANGER!!!)
    08-04 Sayen 35 - ronde 3 - 1e kind(ZWANGER!!!)

15. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    impie hopelijk brengt IUI jullie wat moois

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Heb het lijstje even aangepast en mezelf van de roze bank gehaald.

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Moest eind van de middag weer voor nacontrole naar de gyn. De afspraak was al gemaakt, alleen voor een leukere reden, nl. een twaalf-weken bezoekje. Nu dus om te kijken of alles weg is.
    Niet dus, er bleek nog veel rotzooi in mijn baarmoeder te zitten. Hoe het kan mag joost weten. Na alles wat ik vrijdagnacht kwijtgeraakt ben, kon ik me gewoon niet meer voorstellen dat er uberhaupt nog wat kon zitten.
    Heb nu een vaginale zetpil gekregen om die restjes los te krijgen. Vrijdag weer terug, als het dan nog steeds niet schoon is word ik dezelfde dag gecureteerd. Zei net nog tegen mijn man dat we heel veel tijd nodig hadden om dit kindje te verwekken en dat het nu ook zoveel tijd moet kosten om het weer 'kwijt' te raken.
    Werd vanmiddag ook nog opgebeld door iemand van het echobureau, dat we om 2 uur een afspraak hadden. Ze belde heel aardig op, blijkbaar met het idee dat we het gewoon vergeten waren. Heb haar toen moeten zeggen dat mijn man de afspraak afgelopen vrijdag had afgebeld ivm een miskraam. De vrouw schrok zich rot en wist zich geen houding te geven.

@Syl: heftig, meid. Ik wilde je nog oppeppen gisteren dat het vast een innestelingsbloeding zou zijn, maar helaas. Ik weet (helaas) hoe je je voelt. Nu maar hopen dat we snel weer op het roze bankje mogen aanschuiven. Sterkte, meid!
    @Xon: het eerste stolsel wat ik verloor was ook ter grote van een spruitje. Het vruchtje zou ca. 2 cm zijn met weefsel eromheen. Verwacht dus dat dat dat vruchtje was. Ook ik heb altijd veel last gehad van stolsels en schrok er zelf ook wel eens van als ik ongesteld was.
    @Jeetje: welkom, nog! Gisteren in alle haast vergeten je welkom te heten. Leuk dat je je bij onze club wilt voegen!

Alle zwangeren, fijn te horen dat het goed met jullie gaat. Jullie stevenen allemaal binnenkort al op de veilige zone af. Erg fijn voor jullie! Geniet ervan!

18. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    sneeuwmees ik hoop voor je dat de pillen goed hun werk doen en dat verder ingrijpen je bespaard blijft.
    Hoop daarna dat je weer snel verder kunt.

Jou verhaal heeft me wel laten schrikken... maar we gaan hier met goede moed verder, ik realiseer me wel hoe kwetsbaar je bent......
    Ik bedoel hier niet mee dat je je verhaal niet had moeten delen hoor integendeel.. dikke knuff

19. niala

niala Actief lid

3 jan 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees, sterk maar weer gauw aan hoor!
    Xon, blij dat het voorbij is het onderzoek toch?
    En Bar, fijn dat bij jou alles goed gaat!
    En Syl, nogmaals sterkte he?
    JeetjeB, leuk hoor! Istanbul! Nou daar wordt het ook nog wel warm!

Hier alles ok, morgen hebben we een groot oranjebal in Dubai en Guus Meeuwis komt optreden! ik heb er zin in! lekker frikandellen en haring eten, hebben we hier anders niet! komt speciaal met de KLM deze kant op, een complete haringkar!

Nou meiden, fijne woensdag allemaal!

20. almika

almika Fanatiek lid

6 jan 2011
    2.101
    0
    0
    hallo meiden

het is weer even gelelden en onmogelijk alles bij te lezen.

hoe is het hier? hoe is met hsg van xon gegaan. wie op naar de volegnde zwangere of is helaas rood

hier alles oke, ontzettend druk geweest. 2 mei weer zhuis.

tot later

Deel Deze Pagina