nee in het weekend doen ze hier geen follikelmetingen! Wel jammer idd, ook best gek aangezien het toch 2 hele dagen zijn! Maar goed ik ga het wel weer nauwkeurig in de gaten houden met ovulatietesten en tempverhoging, daarmee kan ik op zich aardig zien hoe het ontwikkelt. Maandag heb ik afspraak met gyn. en de verpleegkundige zou vragen of de gyn dan misschien zelf bij mij die foll. meting doet (is een andere kleinere afdeling van het zh waar geen eigen afdeling voor echo's is, maar de gyn heeft wel zelf zo een app daar). We zien het wel!
@Xon: ik hoop dat je met de vrije dagen voor de boeg (en het mooie weer), je zinnen even kunt verzetten. Ook ik ben zo iemand die altijd achter ieder zinnetje van alles denkt (en dan ook achteraf), maar ik zou het ook opvatten dat ze gewoon even alles goed na willen kijken en dat het standaard is. Hoop dat je maandag meer duidelijkheid krijgt en echt gerust bent. @Alice: fijn je naam toch weer te zien. Wij zijn ook veel te leuk en te verslavend...hihihii.. Neem je tijd en als je het even niet trekt, dan weten we de reden als je even 'onzichtbaar' bent. @Jeetje: vervelend dat je ongesteld geworden bent.:x Ondanks dat het misschien pas de 2e keer is, kun je je toch teleurgesteld voelen. Dus even frisse buitenlucht opsnuiven en voorzichtig weer vooruit kijken naar de volgende ronde! Ik ben zelf vanmorgen naar het ziekenhuis geweest. Had, op advies van de gyn. licht ontbeten en geen koffie genomen, met het oog op een mogelijke narcose vandaag. Het begon al goed, want ik was precies op tijd en na 10 min. wachten werd er al gezegd dat de gyn naar de OK was weggeroepen voor een spoedklus. Dus het zou wachten worden. Het was vanmorgen ook blijkbaar weer dikke-buiken-spreekuur, want de een na de andere hoogzwangere liep af en aan. Blijkbaar had een assistente door dat het misschien niet zo leuk voor mij was, dat ze voorstelde dat wij wel in het restaurant in de grote hal konden gaan zitten en dat ze ons daar wel zou halen. Op zich vond ik het best even slikken, maar goed, ook ik zal 1,5 jaar geleden met mijn dikke buik, zeer waarschijnlijk ook andere vrouwen gekwetst hebben, dus ik besefte wel dat ik daar maar even doorheen moest bijten. Eindelijk na honger lijden en 1,5 uur wachten was ik aan de beurt. Het frapante was ook nog dat ik dezelfde gyn. had die mijn zoontje via een ks ter wereld heeft geholpen. De beste man heb ik daarna nooit meer gezien. Het gekke vond ik hij toen mijn kind op de wereld heeft gezet en nu de tweede keer de resten van een zwangerschap mag 'opruimen'. Ik zei tegen hem dat ik die dag mogelijk ook gecureteerd zou worden, maar hij zei al gelijk dat dat in ieder geval niet het geval zou zijn. Ik zei dat zijn collega gyn dat gezegd had en hij reageerde wat geirriteerd (niet naar mij toe) dat die collega toch moest weten dat het hier niet zo werkte. Dat was balen :x, want dat betekende in ieder geval dat ik nog een keer apart terug moest komen, terwijl ik al zo gespannen was omdat ik dacht dat het vandaag zou gebeuren. Hij heeft gekeken met een echo en hij zag dat de baarmoederholte leeg was en dat er nog een prop/laag zat in de baarmoederhals. Hij heeft toen met zijn handen gevoeld en hij zei dat hij er gewoon bij kon. Toen stelde hij voor het zelf eruit te gaan halen. Dus met eendebek, achterover gekanteld en hij met een tang alle troep eruit gevist. Het was nog een hele prop aan resten. Hij zei dat die tabletten daardoor ook weinig hun werk konden doen, omdat het zo diep in de hals zat en eigenlijk de rest afsloot. Ik moet woensdag nog een keer terug, maar hij verwacht dat alles nu weg is. Hij adviseert nog even een menstruatie af te wachten en daarna mogen/kunnen we weer voor een volgende zwangerschap gaan klussen. Voel me nu leeg, moe (vloei nu even wat meer omdat hij die prop eruit heeft zitten wroeten). Hopelijk gaat het snel weer beter met me!
@sneeuwmees, jeetje meid, hopen dat je lichaam goed reageert op die pillen en je snel weer verder kunt. dikke knuf! @alice ook voor jou, doe lekker waar je je goed bij voelt en kom gezellig langs als je daar zin in hebt! @xon, ook voor jou een dikke knuf hoor, balen dat ze in het weekend niet meten, hopen dat je maandag een mooi eitjes hebt. hier alles prima, voel niets, ook niets wat op ongi lijkt .das dan wel weer goed. weet niet goed wat ik als nod moet nemen, maandag is dag 28 maar volgens mij was ei op vrijdag 2 weken geleden..... wacht nog maar ff af dus.
hoi allemaal, heb wel het een en ander bij gelezen,maar niet alles onthouden. Sneeuwmees, heel veel sterkte nog deze periode, kon je dit maar afsluiten dan kon je verder. Xon, Ik heb eens gelezen dat je tabletten (of drankje) tegen slijmhoest kon nemen rond je eisprong zo dat je baarmoeder slijm dunner wordt en makkelijker alle zaadjes kunnen zwemmen. Ik heb dat dus geprobeert, en allebei de keren was ik die maand zwanger! Misschien toeval, weet niet, gewoon doosje van het kruidvat gekocht en 3 dagen (als ik jou was vanaf nu dus) 1 tablet per dag gebruikt. En ik wordt dus alleen maar zwanger als ik zeker 48 uur na mijn positieve test nog sex. Eerst deed ik het alleen ervoor en 1dag erna, maar pas als ik het 2 dagen langer deed raakte ik zwanger. Mijn nekplooimeting was heel goed. Hartje was ook onderzocht en zag er goed uit. Kans berekening 1 op 1697 (bij mijn dochter 1 op 350 en daar was ik al blij mee...). Nou gauw gaan koken, heb een jengelende peuter aan mijn been die zegt : mama, afsluiten!! dat ga ik maar doen dus... doei,bar
@ jeetje...een nieuwe leuk en welkom. @alice..zie je nou veel te leuk hier, maar probeer idd afstand t enemen er bestaat meer in het leven zoasl je zegt maar twijfel niet al sje gewoon even wilt klagen, ouwehoeren en leuk nieus wilt melden @xon..hhmmm weer jammer dat ze niet meten in weekend en vraag, je zie bij een eileider ging hsg niet goed dsu dat beteknt dat niet doorgespoel dis of wat???? @bar goed nieuws meid, ga je ook punctie doen? of laat je hierbij @ongi's verwen je zelf heerlijk met allemaal lekkers en jullei op die w8bank ik draai duimen @sylis en mees...hoop dat jullie idd snel op de been zijn en een plekje hebben gegeven.knuf ik ga bankhangen
Nee ik laat geen punctie doen. Een kindje met down is zoiezo ook welkom, heel de nekplooimeting had van mij niet gehoeven, maar mijn vriend wilde het graag. bar
@Bar: je maakt me wel nieuwsgierig hoe die slijmhoesttabletten heten. Het zou een gat in de markt zijn, als dat zou helpen. Ik dacht dat veel middeltjes tegen de hoest in ieder geval tijdens de zwangerschap niet gebruikt mogen worden. De zwangerschapsbroek heeft bij mij laatst ook geholpen, al heeft het niet bij ons mogen blijven. Misschien de volgende keer toch maar die tabletten van jou eens proberen. Gefeliciteerd met de mooie uitslag van de nekplooi. Altijd toch weer een opsteker, niet?
Bar wat fijn dat alles goed is! Moet een heerlijk gevoel zijn. Ik heb die tabletten volgens mij gewoon in huis! Zijn eigen merk kruidvat, poosje geleden eens gekocht en toen volgens mij niet eens gebruikt. Wauw van die tip heb ik nog nooit eerder gehoord! Kan me eigenlijk haast niet voorstellen dat het dezelfde werking voor je keelslijmvlies heeft en ook voor je baarmoederslijmvlies, maar baat het niet dan schaadt het niet, toch???? Ga zometeen eentje nemen Almika, die ene eileider is idd niet doorgespoeld (en daar zitten wel die 2 eitjes helaas). De arts zei wel dat ze dacht dat die eileider het waarschijnlijk gewoon deed, maar doordat de vloeistof lekte uit het cupje er geen druk achter de vloeistof gezet kon worden. Hebben jullie je wel eens afgevraagd hoe zo een eileider eruit ziet? Ik had me er namelijk een heel andere verbeelding van, je ziet toch altijd van die schematische afbeeldingen van een baarmoeder met links en rechts een eileider en een eierstok. Maar je eileider is dus een 1 a 2 mm dun sliertje(onvoorstelbaar dat daar dat eitje doorheen past) dat denk ik wel 12 a 15 cm lang(als je het uit elkaar zou trekken) is maar met een heleboel bochtjes en kronkeltjes omhoog gaat. Ik moest een beetje aan een heel lang dun wormpje denken. Dit klopte totaal niet bij mijn idee.
@Xon: succes met het innemen van zo'n pilletje. Zou wel een giller zijn als je deze maand zwanger mocht raken. Ik haal dan gelijk de hele schap bij het kruidvat leeg. Dat zo'n eileider idd zo dun was, had ik ook nooit gedacht. Een paar maanden geleden stond er hier op zwangerschapspagina ook een foto van de eisprong. Nou, ik wist niet wat ik zag. Raar, hè dat je zo'n idee van iets kunt hebben en dat het dan zo anders blijkt te zijn. Heeft je lieve mailtje nog geholpen bij je donor?
sneeuwmees die pillen heten hoesttabletten bij vastzittende hoest, ze bevatten 8 mg broomhexinehydrochloride. Als oud- apothekersassistente heb ik eerlijk gezegd er mijn twijfels bij, en ik heb het net gegoogled en kan er echt nergens iets over vinden (jij wel bar?). Het staat mij ook wel een beetje tegen om medicijnen te nemen voor niets, maar ach dit is nog wel te doen, zolang je niet allergisch bent voor de broomhex. dan kan het niet zoveel kwaad.
Xon, het is al erg oud hoor Hieronder een stukje. Bronvermelding staat erbij want engels tsjaaaa.... Hoestsiroop verhoogt de kans op zwangerschap bij IUI? Neem een slijmoplossend middel om u te helpen zwanger te raken met IUI Hoestsiroop voor IUI? Dat klopt. Dit is een goede stap te nemen, vooral als je het nemen van Clomid tijdens een IUI cyclus. Clomid - en een aantal natuurlijke omstandigheden - kan leiden tot cervicale slijm dik en te bedreigend om sperma te overleven. Hoestsiroop graag Robitussin niet alleen uitdunnen slijm in de longen, maar het kan ook uitdunnen baarmoederhalsslijm. De dosering die u moet innemen hangt, maar wil je een beetje hoestsiroop nemen met het actieve ingrediënt guaifenesine voor een paar dagen voordat je inseminatie gaat plaatsvinden. Veel vrouwen met vijandige baarmoederhalsslijm hebben uitstekende geluk met deze eenvoudige vruchtbaarheid verbeteren stap. BRON: http://ezinearticles.com/?IUI-Pregnancy-Success-Tips&id= _______ Ik heb de website van engels naar het nederlands vertaald vandaar dat het zo slecht Nederlands is.
En ook is gebleken dat als het baarmoederslijmvlies te dun is en het ei niet innestelt, bepaalde medicijnen kunnen helpen. Maar goed, dat gaat over bm-slijmlies. Hoestdrank gaat over de toegankelijkheid voor de zaadjes.
Hmm apart verhaal toch over die hoesttabletten. We zullen zien. Neem er gewoon elke dag eentje, je mag er drie per dag, dus eentje zal wel niet zoveel kwaad kunnen. Justme, ben toch erg benieuwd. Wanneer is de grote testdag??? Fijne zonnig koninginnedag morgen!
oh ja sneeuwmees, donor nog niet gereageerd! Hij gedraagt zich echt als een man!!! Is niet zo snel in het reageren. Is die foto van die eisprong nog ergens te bewonderen? Ik vind dat soort dingen altijd wel interessant.
Ik ga slapen. Ben samen met koningin jarig dus drukke dag. Krijg de duvels misschien wel op visite hahaha
mmm, raar verhaal eigenlijk van die hoesttabletten.. Welke waren het? Misschien ga ik het ook eens proberen! En Alice: gefeliciteerd met je verjaardag. Ik heb gehoord dat de rode duivels niet konden komen! Ze zijn al bij mij..
Dank je wel dames, balen Vd duvels impie!!! Kutzooi Hier geen duvels maar mijn temp wel gekelderd dus t komt eraan. Ook beetje buikpijn. Laat maar komen dan kan ik vandaag aan de wijn en feestvieren hihihi