@Xon: misschien een heel verkeerde vergelijking, maar ik weet wel dat als je tijdens een zwangerschap vocht vasthoudt, ze ook altijd naar je bloeddruk kijken omdat daar een verband tussen kan bestaan. Dus misschien als je plaspillen gebruikt en dus minder vocht vasthoudt, dat die bloeddruk ook gaat zakken. Maar ik kan me voorstellen dat het even een drempel is waar je overheen moet stappen als je in de dertig bent. Ik had dat zelf ook toen ik langere tijd last had van hartkloppingen had en aan de betablokkers moest. Heb die maanden moeten slikken en ik moest daar ook echt even overheen stappen. Maar goed, een hoge bloeddruk is ook niet prettig lijkt me. Heb je er geen klachten van gehad de laatste tijd?
Ploon welkom bij dit bonte gezelschap! Justme balen dat het bij jou ook allemaal zo raar loopt. Mees volgens mi bestaat het vak gynaecologie vooral uit horken. Mijn schoonzus zei zouden dat niet allemaal teleurgestelde niet zwanger geworden zijnde artsen zijn? Die dus zelf ook vol frustraties zitten? Maar jouw hork is een man toch? Dus dat gaat dan niet echt op. Dames het lijstje ziet er zo toch minder leuk uit. Eerst waren de niet zwangeren en wel zwangeren bijna gelijk. Daar moeten we iets aan doen! Zelf ben ik bang dat ik weinig kans maak met deze rare bloeddruk, het zal toch wel een soort invloed hebben.
Ja ik had de laatste tijd erg vaak hele heftige hoofdpijn of juist een licht gevoel in mijn hoofd, en sinds een paar weken ook af en toe als ik in mijn bed ging liggen dat ik even duizelig ben(10 sec). Maar dat staat ook als bijwerkingen bij clomid. Mijn huisarts zei ook dat dat idd de bijwerkingen van de hormonen zijn en dat een hoge bloeddruk vaak lastig te ontdekken is.
Hallo allemaal, Alles weer bijgelezen hihihi Mees, mooi dat je niet gecurreteerd hoefde te worden en hoop dat je cyclus binnenkort weer op gang komt. Ploon welkom meid. Is niet mis zeg jouw verhaal! Succes vrijdag. Maureen, hoop dat het deze keer klikt/lukt met je donor meid! Duimpjes draaien voor een mooi resultaat. Justme, ongigevoel na je ongi is wel raar. Tenminste ik heb dat nooit gehad. Hoop dat je snel duidelijkheid heb! Seclife en niala, duimen draaien voor goed nieuws hoor dames! Xon, ei gesprongen? Almika, alles goed? Degene die ik vergeten ben, denk wel aan jullie. Hier was het weer ff huize hospitaal... Kind 1 had gestoeid met zijn vader en duim stond vast. Ik vroeg hem heel lief zijn duim te laten zien en dat deed hij wel maar ik mocht er absoluut niet aankomen... Uhum... Duim werd op tafel gelegd en tja... In de houdgreep en duim weer terug gezet in de stand waar hij hoorde. Ben nu wel doof aan 1 kant maar hij kan zijn duim weer bewegen hihihi. Kind 2 en 3 waren aan het voetballen in het weiland en kind 3 stond boven op de bal en brak zijn sleutelbeen... Ritje zkh en arm in mitella. Kind 4 was een vlotje aan het bouwen met vriendjes en dit was goed gelukt! Het dreef zowaar!!! Hond dacht ook mee te willen doen en sprong vanaf de kant zo op het vlot! Na een golfslagbad zaten er 5 kindjes en een maffe hond op het vlot. Maar hoe kom je vooruit?? Nou je pak gewoon het riet beet, ja ja, trek eraan en AUW!!! Handjes lagen open... Kindjes mee naar huis en allen verbonden. Hond mankeerde gelukkig niets maar ja, de avond is nog niet voorbij hè. Nu ligt kind 4 in bed like The moonwalker. Kind 3 is met 1 hand een spelletje op psp aan het spelen. Kind 2 is naar zijn vriendinnetje. Kind 1 is naar de film Thor ofzo met opgestoken duim. Manlief en ik gaan nu hond uitlaten en hopelijk gedragen ze zich allebei!
Xon, je plaatste je bericht terwijl ik aan het tikken was... Balen van je bloeddruk! Kan het aan de clomid liggen? Sterkte vannacht, hoop dat je een beetje aan je rust komt.
Ten eerste heel vervelend dat je temp nog niet omhoog is gegaan. Stress is natuurlijk nooit goed, maar wil niet altijd zeggen dat iedereen hoge bloeddruk krijgt van stress. Maar fijn dat je (ook al is het nu lastig) nu 24 uur aan bloeddruk kastje zit. Dan kunnen ze het van de hele dag in kaart brengen. Hier nooit gehad. Als het goed is krijg je in principe geen klachten van hoge bloeddruk, daarom is het ook zo verraderlijk. Ik heb alleen klachten gehad in de zwangerschap, maar dat is hiermee niet te vergelijken. Mocht vrijdag nou blijken dat je hele dag hoge bloeddruk hebt en aan de plaspillen moet, doe het maar. Het is niet erg, je moet alleen 's ochtends bij ontbijt 1 pilletje innemen en hooguit iets vaker plassen. Ik weet (vriendin is vk in het zkh waar ik bevallen ben) dat je het beste met een lage bloeddruk de zwangerschap in kunt gaan. Dit heeft ook met de bloeddoorstroming naar het kind te maken. Na de zwangerschap heb ik nog 1 jaar lang medicatie geslikt, maar wilde toch graag kijken wat mijn bloeddruk deed. Dus gestopt met medicatie, maar bleef dus iedere keer onderdruk 95 à 100. Heb dus met de assistente (waar ik dus elke 4 weken ben voor bloeddrukcontrole en B12 injectie) overlegd en die heeft de ha kunnen overtuigen dat ik toch weer aan plastabletten ben. Zodra ik wel zwanger ben moet ik contact opnemen, want dan moet ik weer over op methyldopa. Nu dus 1x per dag hydrochloorthiazide. Ik ben al met al al vanaf mijn 34 aan de medicatie (met kleine pauze), maar de stress van wel geen medicijnen is ook niks. Ik weet nu dat ik er niet meer vanaf kom. Het zit ook in de familie, mijn oma had het ook. En mijn moeder slikt denk ik ondertussen ook al zo'n 20 jaar medicatie voor bloeddruk en die is nu 61. Dus ook al op jonge leeftijd, dus had het wel verwacht.
Ploon, welkom hier. Alice, dat was zeker een heel heftig dagje voor jullie. Dan ben je nu wel afgepeigerd denk ik.
Oh, ik hou ook steeds nog wat vocht vast, volgende week dinsdag moet ik weer voor bloeddrukcontrole en zal dan even overleggen. Misschien moet plastablet ipv 12,5 mg wel iets verhoogd worden, maar is dus nog even afwachten.
hier ook al bijna 10 jaar medicatie voor de bloeddruk, is aan geboren. en zolang je maar je juiste medicatie hebt is het oke. Wie had er plastabletten? mijn plastabletten mocht ik niet gebruiken in de zwangerschap. wel kan je labetalol en methyldopa veilig gebruiken, echter van de laatste bleef mijn eisprong uit... kwam ik na 2 maanden slikken achter en ben toen weer terug gegaan op labetalol zit nu op 4 maal daags 300 mg
@Alice: wat een heerlijk verhaal weer! Voor jullie was het geen leuke avond, maar wij hebben weer wat te genieten. Je ziet, we kunnen helemaal niet zonder je! @Xon: mijn gyn is idd een man, maar eentje die tegen zijn pensioen aan zit (misschien ook wel tijd dat hij daar van gaat genieten). Hij is een beetje arrogant, waarschijnlijk omdat hij al jaren op de automatische piloot draait. Toen ik zwanger was van mijn zoontje (die lag in een stuit) moest ik een week na de draaipoging bij hem op controle komen. Toen zei hij heel vrolijk: en, is er al een draaipoging gedaan. Ja, uhh. Vorige week door uzelf. Oh, zei hij. Toen vroeg hij vol enthousiasme: en wat gaat het worden, bevallen of een keizersnee. Nou, zei ik, weer aarzelend. We hadden begrepen dat het een keizersnee moest gaan worden. Nou, zei hij, dat hoeft helemaal niet, hoor. Je mag gewoon bevallen. Ik zou niet weten waarom niet. Nou, meneer, volgens uw collega's word het kindje op 8 pond geschat en is het hoofdje groter dan gemiddeld, dus werd ons geadviseerd een keizersnee te doen. Ohh, zei hij. Misschien moet ik toch even mijn computer opstarten.:x Ja, duhh... lees eerst even een dossier door, voordat je een patient binnenroept ipv maar iets in de rondte te zwammen. Vandaag was het een half uur uitgelopen. Je kon merken dat hij mij dus even snel tussendoor wilde doen, om weer een beetje tijd te winnen. Moest gelijk in de stijgbeugels en huppakee, echo-apparaat er van onderin. Even heen en weer draaien en hupsakee, aankleden maar weer. Ik moest mijn schoenen nog aantrekken en had die in mijn hand mee genomen,omdat ik verwachtte dat we nog wat zouden doorspreken aan zijn spreektafel. Kom ik daar met mijn schoenen het aankleedhokje uit, staat hij al met de deur van zijn kamer open en het dossier onder zijn arm :x, terwijl ik daar nog mijn schoenen moest aan zitten doen. Voelde me zo opgelaten, terwijl ik daar mijn veters zat te strikken en hij al ongeduldig klaar stond. Ik had echt zoiets van, hupakee, klaar ermee, oprotten en volgende patient.
Ik gebruik plastabletten, maar ik moet zodra ik positieve test in handen heb overstappen op methyldopa. Maar dan bel ik gelijk ha, maar zou zo kunnen beginnen. Ik heb namelijk hier nog in huis liggen.
nou ja sneeuwmees dat is echt onbeschoft, dacht dat ik wel eens een botte boer tegen was gekomen, maar ja deze kan er ook wat van, misschien is het wel familie van degene die ik nooit meer aan mijn lijf wil, staat zelfs in dossier en pc op de poli
Dat is ook heel goed en lief van je! Maar gelukkig heb ik dus ook vk vriendin achter de hand die in zkh werkt bij mijn gyn. Das soms toch wel makkelijk.
Ja dat is zeker makkelijk. Ik moet ws volgende controle bij internist ook starten met naast de labetalol methyldopa. Ik moet alleen binnenkort gaan uit zoeken hoe dit allemaal zit met borstvoeding straks..
heb idd op borstvoeding.com gekeken en beide medicatie die ik ws tegen die tijd gebruik is geen probleem. dus dat scheelt
Hihi, ben weer online. Wel grappig, zit je achter de pc en in 1x echt alles uit. Snel led tafellamp gepakt en kijk naar buiten, alles donker. Straatlantaarns en alles uit. Zie je allemaal mensen met zaklampen en kaarsen door de kamer lopen aan de andere kant van de straat. Gelukkig heeft het maar 5-10 minuten geduurd, weet niet precies. Maar was in ieder geval van korte duur.