nee tegen hoge bloedruk, plastabletten mag je niet bij een zwangerschap je zou dan te veel vocht af kunnen drijven waardoor je minder vruchtwater aan maakt en zelf het vruchtje groeit dan minder goed. ik gebruik labetalol nu al jaren... heb tijdje plas tabletten gehad maar die mag ik nu dus niet gebruiken. en ook niet bij bv
Ik heb net de apotheek gebeld, en hij heeft methyldopa voorgeschreven. Ga het zo even halen, en dan begin ik maar meteen vanavond (het moet drie keer per dag). Heb even gegoogled, en ik had eigenlijk liever Labetalol gehad aangezien Methyldopa de rijvaardigheid kan beinvloeden, maar ja wie weet heb ik daar helemaal geen last van. Vind het nog steeds een raar idee dat ik medicijnen moet gaan slikken.
xon en blijf de komende maand tempen bij mij ging bij methyldopa mijn cyclus veranderen ei kwam ruim een week later.. terwijl ik la jaren tussen de 24 en 28 dagen zat ging ik naar 35 dagen.. maar gewoon beginnen met een te hoge bloeddruk zwanger worden is niet goed..
Xon, wat vervelend dat je aan de pillen moet voor hoge bloeddruk, kan me indenken dat je ook aan het idee moet wennen! Ik heb vorig jaar ook een tijdje last gehad van een hoge bloeddruk maar bij mij kwam dat alleen door spanningen. Nu is het gelukkig meestal gewoon goed (maar ik meet hem niet meer zo vaak op, dus wie weet is het soms wel hoog, want ik blijf toch een beetje een stresskip) Toen ik eenmaal wist dat hij hoog was en ik hem regelmatig ging opmeten, maakte dat het er eigenlijk niet beter op, want toen ging ik me steeds maar meer zorgen maken omdat het zo hoog was! Zat toen nogal in een vicieuze cirkel. Anyway, succes met het eerste pilletje en hopelijk helpt het je goed! @Iedereen: sorry dat ik weinig heb gereageerd de afgelopen dagen. Jullie zullen wel denken, is ze net nieuw, haakt ze nu alweer af. Ik vind het best lastig eigenlijk om me in de gesprekken te mengen. Voel me nog zo'n 'groentje'! Nou ja, komt vast goed. Had hier even een nogal moeilijke week door iets heel vervelends, wat me weer eens deed beseffen hoe eenzaam ik me soms kan voelen in zo'n vreemd land. Ik woon hier al 3 jaar maar toch blijf ik me een vreemdeling voelen! Aankomende week is onze 'klusweek' en we gaan er deze keer echt goed voor hebben we ons voorgenomen! En daarna gaan we een weekje weg samen naar het zuiden van Turkije. Heb er nu al zin in! Nou meiden, ik zit in een winkelcentrum te wachten op mijn man. We gaan hier zo wat eten en dan naar huis. Fijne avond allemaal!
@secondlife, balen meid! dikke knuf @impie, hopen dat ie nu snel groeit. wel knap slecht dat ze je dossier al weer kwijt waren.... lekker zelf meenmen nu @Xon, das ook niet fijn een hoge bloeddruk. hopelijk vind je medicijnen die een zwangerschap niet in de weg staan. @impie, van wie heb jij pendels gekregen? bij mij komen ze maar amper terug namelijk.... hier is de hoop nu wel echt weg, vanochtend neg testje. nog steeds strakke boobs, geen idee waar dat nu nog van komt. volgende week hopelijk wat duidelijk bij de ha (als ik een afspraak op mijn vrije dag kan maken) en een verwijzing. nu lekker vrij, morgen helaas werken....
Goedenavond meiden, Ik kom straks nog wel even reageren, ik zit nu film te kijken. Heb hem al eerder gezien: Gorilla's in the mist.
@JeetjeB: vervelend dat er wat naars gebeurd is zo ver van huis. Kan me voorstellen dat de afstand dan ineens heel groot is. Kom je vaak naar Nederland toe (of familie jouw kant op)? Hoop dat je je snel weer wat beter voelt. Als je van je af wilt kletsen/schrijven, we zijn er voor je, hoor! @Niala: fijne koninginnedag vandaag! Ga je ons weekend goed maken met een mooie roze test?? Ik moet weer even afsluiten. Mijn zoontje heeft ontdekt dat ik achter de laptop zit en wil 'meehelpen'. Dat schiet dus niet op. Reageer straks verder!!
Dames gisteravond maar meteen de eerste pil ingenomen. Daarna lekker naar vriedin gefietst, heerlijk in de tuin gezeten, lekker gekletst enz. Naar mate de avond vorderde leek het wel alsof ik me rustiger voelde dan anders. Het kan natuurlijk het 'placebo'effect zijn, maar het was gewoon fijn. Toen ik daarna om half 1 nog met een flink tempo 25 minuten naar huis fietste 'leek' het alsof ik niet meer zo kortademig was en toen ik het thuis niet kon laten om mijn bloeddruk op te meten was dat 134/92. Onderdruk nog steeds wel hoog natuurlijk maar geen 110 meer die ik wel eens had. Dus ik denk dat het werkt en dat, ondanks ik het best moeilijk vind om hogebloeddrukpillen te gaan slikken, het echt goed is Ricmar, ik hoop, doordat ik ook Clomid slik, mijn ei niet veranderd, ik heb nu ook cyclus van 28 dagen en dat vind ik al lang genoeg duren hahaha. JeetjeB je moet je niet bezwaard voelen om je ergens in te mengen hoor. We zijn allemaal met hetzelfde bezig en met hetzelfde doel Ik kan me zo goed voorstellen dat je je soms eenzaam kan voelen, vooral als er iets aan de hand is. Het is toch een andere cultuur en wij nederlanders toch een erg vrij volk. Heb je wel iets van een vriendin daar? Oef meis, het zou niets voor mij zijn, ik vind het knap dat je het kan. Justme wat raar zeg! Ik snap dat je de moed een beetje opgeeft, maar het is wel raar. Een vrouwenlichaam blijft toch ook iets raars? Niala, nog steeds geen rood???? Dat klinkt toch wel erg positief. Fijne koninginnedag vandaag. Waarom vierden ze dat eigenlijk niet ook vorige week zaterdag? Mees dat helpen ken ik. Haha. Jij hebt maar één goedbedoelde hulp. Heb je wel eens 28 goedbedoelde hulpen gehad, die proberen uit te leggen welke website een andere juf had gebruikt? Want dat was zo een leuk tafelspel(om de tafels te leren) geweest. Neeheeee juf, dit is hem niet (vervolgens drie die dan roepen dat het hem wel is), ja maar juuhuuuf hij staat bij favorieten (ja maar dat was toen de andere juf ingelogd was). Nou ja je snapt het noooooit gevonden die site (later aan mijn collega gevraagd). PIM?????? Waar ben je? Hoe is tie??
@Xon: fijn dat je je rustiger voelt. Placebo-effect of wat dan ook, maakt niet uit, als je je er maar beter bij voelt. Mijn 'hulpje' ligt inmiddels uitgeteld in bed. Afstandbedieningen, toetsenborden, telefoons. Ze hebben allemaal een magische aantrekkingskracht op dat jochie. Zo te horen 'bof' ik nog met maar een hulpje ipv bij jou met 28 tegelijk. Zou gek worden, denk ik...hihihi.... Net naar de Intratuin geweest, een ware uitputtingsslag. De tijd van even snel (of juist heel ontspannen) een boodschap doen, is er niet meer bij. Nou, moet ik snel nog zijn knuffel in de wasmachine gooien, zodat die op tijd klaar is als hij wakker is. Hij heeft altijd twee knuffels die overal mee naar toe gaan. Soms lukt het ook nog wel eens dat hij er een vergeet. Dat geeft mij mooi de kans hem even te wassen want hij is pikzwart. De vorige keer dacht ik slim te zijn en de knuffel weg te smokkelen (terwijl hij wakker was) in een handdoek, zo de machine in. Fout gedacht. Mijn zoontje ging naar de keuken en ontdekte ZIJN bumba drijvend in de wasmachine. Ondanks dat het het allerkortste programma was, leek het eeuwen te duren. Vooral als er een intens huilend jongetje aan een stuk door voor de wasmachine staat te huilen. Ach, ja, leermomentje.
Hoi meiden, Secondlife, jammer meid, vooral als je zelf het gevoel hebt dat het raak is dikke knuffffffff....... Xon fijn dat je je weer wat beter voelt, ondanks dat je geen medicijnen wilt slikken, snap ik wel hoor. En trouwens jouw pendel voor mij was wel uitgekomen, positest in april........wou het toch even zeggen, knuffff en s6. Justme, hoop dat je snel duidelijkheid krijgt over wat er aan de hand is met je, s6 meid. Mees, lief he?? Zo'n uk en zijn knuffels hahaha, mijn dochter had zo'n anne geddesbeertje met een gezichtje en handjes, die ken je misschien wel, de handjes waren eraf geklofen door de hond die we toen hadden, maar dat ding moest overal mee naartoe hahaha echt lief soms wel lastig als ie kwijt was. Nu is ze 17 en heeft dat ding nog steeds hahaaha, voor haar zoontje zometeen. JeetjeB, geeft toch nix, gewoon lekker meeschrijven, je rolt er vanzelf in hoor, knap trouwens dat je daar toch blijft wonen als je je er niet thuis kan voelen, s6 met klussen meid... Impie, een heel fijn weekend meid en dat je ei maar goed mag groeien.. Hier alles nog steeds rustig, lekker klussen voor de lol, mag ook wel een keer ff geen getest enzo. Staat me niet tegen moet ik zeggen, misschien laat ik het wel lekker zo........ Nog 7 weken tegaan tot OMAschap hahahaha, poeh poeh........ Iedereen een dikke knuffff en een fijne dag morgennnn, knuffffffff sillysa
Helaas, hier ook ongesteld geworden! precies weer een cyclus van 25 dagen! nou dat is in ieder geval iets ,dat hij 2 maanden gelijk is, wellicht hebben we er wat aan voor de komende ronde!
NOD-WACHTBANKJE: 05-05 Secondlife 36 - ronde 9 - 2e kind 14-05 Xon 37 - ronde 10 - 1e kind 20-05 Pimmetje 38 - ronde 8 - 1e kind 20-05 sillysa 37 - ronde 8 - 3e kind 27-05 Alice 37 - ronde 13 pffff - 1e kind 28-05 Justme 35 - ronde 12 - 1e kind 28-05 JeetjeB 34 -ronde 3 - 1e kind 28-05 JoMi 36 - ronde 16 - 2e kind ??-?? Sneeuwmees 39 - ronde .. - 2e kind ??-?? LaFemme 36-ronde ..- 3e kind ??-?? Impie 36 - ronde erg veel - 2e kind 31-05 Niala 37 - ronde 6 - 3e kind ZWANGER: ??-?? Adora (ZWANGER!!!) 23-02 Guapetona37 - ronde 9 - 2e kind (ZWANGER!!!) 28-02 Barbeestenboel 39 - ronde 5 - 2e kind (ZWANGER!!!) 06-03 Almika 36 ronde 3 - 2e kind (ZWANGER!!!) 08-03 Ricmar94 38 - ronde erg veel - 1e kind KI (ZWANGER!!!) 08-04 Sayen 35 - ronde 3 - 1e kind(ZWANGER!!!)
goedemorgen meiden wat hebben jullei weer wat afgekletst. ik lees snel bij als het mij lukt moet ik zeggen want kan me nergens meer op concentreren, zal wat worden op het werk. moeheid moet afnemen na 12 weken bij mij neemt hij toe...is niet zo erg maar wel vervelend als je om 2000 uur al instort. verder alles oke! wilde ik even laten weten tot snel
@Niala: hè bah! Jij bezorgt ons ook al geen roze deze maand, al kan ik me voorstellen dat je ook al blij bent als er weer regelmaat in je cyclus zit. Op naar de volgende ronde helaas! Nou, dan zijn nu alle ogen op Xon gericht die de eerstvolgende op het bankje is. @Almika: fijn weer van je te horen. Die moeheid is misschien niet fijn, maar bevestigd wel dat je op en top helemaal zwanger bent. Ik had het ook bij mijn zoontje's zwangerschap. Compleet total loss om 20.00 uur (en dan 's morgens om 8 uur nog niet uitgeslapen zijn). @Syllis: fijn dat jullie er weer voor kunnen gaan. Het vloeien is hier nu ook gestopt na ruim 2 wkn. Alleen heb ik geen idee hoe nu verder, hoe de cyclus loopt e.d. Baal zo van die onzekerheid. Hier weer een eenzaam dagje en dat op moederdag. Mijn man moet extra werken ivm een zieke collega, dus gisteren de hele dag en vandaag de hele dag moeten werken. Hij had een moederdagcadeautje voor me gekocht, maar was dat vergeten klaar te leggen toen hij naar zijn werk ging. Dus hij belde vanmorgen al vroeg van zijn werk dat ik nog even wat tot vanavond geduld moet hebben. Maar ach, cadeautjes of niet, het mooiste moederdag-cadeau heb ik al 1,5 jaar en zit naast me te proberen de laptop te herprogrammeren.
Hai meiden, Niala jammer, weer geen roze, s6 in de volgende ronde meid, wel fijn dat je nu weet hoe je cyclus loopt, is hier nog afwachten..... Almika fijn dat alles goed gaat met je, behalve dat je moe bent dan das wel vervelend, knuffffffff Mees hier is het ook afwachten hoor wat cyclus gaat doen, ik weet het niet, maar zoals gezegd vind ik het wel fijn zo zonder al dat getest en gedoe, gewoon wanneer je er zin in hebt en een beetje mikken rond eisprong, hoop dat jullie ook snel weer verder kunnen meid, knuffffffff Hier niet veel te melden eigenlijk, zo naar schoonmoeder voor moederdag, mooi weer dus we gaan lekker genieten. Meiden een fijne dag allemaal en een dikke knufffff van mij.
@Syllis: fijn dat de druk van het testen e.d. er even af is. Zie daar zelf ook wel weer tegenop. Of je nu wel of geen ovu-testen e.d. gebruikt. Je weet toch een beetje wanneer je eisprong valt (tenminste dat wist ik) en dan hield je daar toch indirect rekening mee en zat je al te rekenen hoe en wat je het beste kon 'mikken'. Dat was het voordeel van zwanger zijn, dat dat gereken, het lezen van testen (en vooral het interpreteren ervan als ze niet zo duidelijk zijn) voorbij waren. We gaan er hier ook weer aan werken. De gyn zei dat ik het beste eerst een menstruatie af kon wachten, maar goed, ik heb die tijd nu eenmaal niet (tenminste het voelt toch een beetje als een race tegen de klok als je 39 bent). Dus we klussen gewoon, ook al weten we niet hoe het met de eisprong zit. En mocht ik zwanger raken, dan had het zo moeten zijn. En zo niet, dan is het mijn tijd nog niet, maar hebben we toch lol gehad. Een fijne moederdag voor de moeders onder ons. En voor de nog niet-moeders. Geniet nog even van je laatste niet-moederdag, want volgend jaar moeten jullie er ook aan geloven!
Bedankt voor jullie lieve woorden. Mijn familie komt niet zo vaak deze kant op, de laatste keer was vorig jaar juni, mijn vader is toen hier geweest. Ik ga zelf wel iets vaker naar NL, ben voor het laatst in december geweest. Het blijft toch gek, want hier voel ik me niet thuis, maar daar heb ik nu ook geen eigen plek meer dus dan ben je toch steeds 'op bezoek' voor je gevoel, al is het je familie. Ik heb hier eigenlijk nog steeds niet echt vriendinnen, ik ken wel een aantal mensen, maar ook door de afstanden hier zie ik die weinig. Toen ik hierheen verhuisde heb ik eigenlijk niet zo stilgestaan bij het feit dat dit een mega miljoenenstad is en of ik me daar wel thuis zou kunnen voelen. Het was logisch dat ik hierheen ging omdat ik als freelancer werk en mijn man toen een vaste baan had. Maar nu na drie jaar begint het wonen in zo'n grote stad me steeds meer op te breken. Ik kom in NL ook niet uit een grote plaats, ben zelfs opgegroeid in een dorpje! Mijn man is, merk ik, erg honkvast. We wonen in de buurt waar hij al bijna zijn hele leven woont, vlakbij zijn familie dus. Hij ziet het ook niet echt zitten om verder hier uit de buurt te gaan wonen. Maar als ik hem vraag of hij ooit in NL zou willen wonen, zegt hij wel ja. Alleen is die optie niet zo eenvoudig en dat weet hij ook, dus misschien zegt hij daarom makkelijk ja? Op het moment heeft hij geen werk dus kwam die optie van naar NL gaan wel weer even om de hoek kijken, maar we hebben het nog niet echt uitgezocht. @Sneeuwmees: Ik zag dat helemaal voor me van die knuffel in de wasmachine. Ach gossie! Een fijne moederdag met je kleine hummel! En natuurlijk de rest die het vieren ook een fijne moederdag gewenst! @Sillysa: kan me voorstellen dat het even fijn is nu zo zonder testen enz. en wie weet is alles gewoon snel op gang en komt er wel iets moois uit voort. Balen, iedereen die toch weer ongesteld is geworden! De volgende ronde hopelijk beter met zijn allen!! We zijn deze ronde op tijd begonnen met klussen en hopelijk gaan we dat nu even goed volhouden de rest van de week En dan maar weer afwachten! Ik zou soms toch best wel wat meer inzicht willen in wanneer nu precies ECHT de meest vruchtbare tijd is, maar ga het nog even afwachten voor ik aan de slag ga met van alles. Nou, meiden, ik ga nog even aan het werk (druk deze week, omdat we dan een weekje weg gaan) en vanavond even naar de schoonmama. Tot snel maar weer!
Hallo dames, niet zoveel te melden. Ben erg moe heb de laatste twee dagen nog nooit zoveel geslapen, denk dat het door de medicijnen komt. Afgelopen week was mijn weekje vakantie, maar door het gestress van de uitslag van de HSG en daarna het uitvogelen van mijn hoge bloeddruk (24 uur die band op mijn arm) en nu dan die medicijnen, heb ik echt helemaal niet het gevoel van vakantie gehad en ben ik ook helemaal niet uitgerust. Daar baal ik echt enorm van, vooral nu ik zo ontzettend moe ben. Morgen weer werken en daar heb ik echt geen zin in. Heb het idee dat ik de hele dag gapend voor de klas sta. Door al die stress/ medicijnen en gerommel aan mijn lichaam van de laatste tijd is er deze maand ook totaal geen hoop. Tot nu toe weinig roze deze maand. JeetjeB, ik vind het wel een beetje eenzaam klinken hoor. Je moet wel heel veel van je man houden om dit er allemaal voor over te hebben. Kun je niet eens kijken of er meer nederlanders wonen zodat je daar samen iets mee kunt gaan doen. Lijkt me sterk dat jij de enige bent die daar woont. Mijn vriendin woont in Ierland en die had ook binnen no time een aantal nederlandse meisjes, die met een Ier getrouwd zijn, opgedoken. Wel fijn dat er zoiets als internet bestaat he? En op zo een forum als dit maakt het helemaal geen verschil. Pimmetje waar ben je nou toch meid???? Niala, he balen zeg! Heb je nog wel een beetje kunnen genieten van je koninginnedag? Mees niet leuk als je man moet werken. Nou ja je hebt vast een dikke knuf van je kleine mannetje gehad. Ik was net nog even bij mijn moeder en die wilde helpen met het schoonmaken van mijn, vreselijk vieze, auto, toen ze heel vervelend van de stoep viel. Dus die kon ik op moederdag van de grond op rapen! Dikke geschaafde knie en pijnlijke bovenbeen en heup. Hopenlijk gaat het morgen weer wat beter, ze gaan bijna op vakantie, zou wel fijn zijn als alles dan weer op en top is.