Hahaha, die had ik vannacht al te pakken. Liggen dus al heel wat zwemmertjes te wachten en straks is ie ook de klos. Alleen nu nog kijken of er 1tje de marathon volhoud.
Jomi: hup hup........ aan de klus! Voor de anderen: ook ik duim voor allemaal positieve testen! GO girls! Xon, hoe is het met je?
Nou Justme...die zijn er echt wel..... Enneh, Jomi, bij mij in ziekenhuis is altijd gezegd dat elke dag niet goed is, moet 2 dagen tot 5 dagen oud zijn voor beste kwaliteit...
Hey meiden, Hier flink de balen! En erge buikpijn. De hoop zakt elke maand dieper in de schoenen. Kon ik maar even een blik in de toekomst werpen om te zien dat het ooooooiiiiitttt nog gaat lukken. Dan zou het allemaal wat dragelijker zijn. Na dat gesprek met die trut van een gyn vind ik het best lastig om nog hoop te houden. Vrijdag mag ik weer voor een uitgangsecho naar één van de fertiliteitsverpleegkundigen, misschien dat die nog wat hoopvols uit mijn dossier kunnen halen. Justme, mijn ex was niet zo van de (vele) seks (dat rijmt)! Dat was ik daarvoor ook nog niet eerder tegengekomen! Maar ze bestaan dus wel! Ik maak me een beetje zorgen om pimmetje! Het is al ruim twee weken geleden dat ze heeft gereageerd. Ik zit ook op een BAMclub hier op het forum en daar is ze ook niet meer. Ik heb haar een aantal dagen geleden een pbtje gestuurd en ook niets op gehoord. Zo raar! Dan is zo een forum als dit toch maar vreemd, we vertellen elkaar onze grootste vreugde en grootste verdriet maar we kennen elkaar natuurlijk niet echt en kunnen elkaar ook niet bereiken als er misschien iets is!
@Xon: fijn weer van je te horen. Hopelijk krijg je weer wat sprankjes hoop als je naar die fertiliteitsverpleegkundige bent geweest. Als we idd toch eens in een glazen bol konden kijken, zou wel fijn zijn. En Pimmetje, ja, lastig dat je niet weet waar iemand is en hoe het met iemand gaat. De laatste keren dat ze reageerde was ze steeds heel erg druk geweest, met sporten, met werk e.d. Ik hoop dus maar dat het ook nu is dat ze 'gewoon' druk is, maar lastig is het wel. Vond dat ook wel lullig toen jij gisterenmorgen meldde dat je ongesteld was geworden (en ik wel kon nagaan dat dat een enorme klap was), dat het dan lastig is dat we elkaar alleen vanachter een beeldscherm kennen. Normaal zou ik dan even bij iemand langsgereden zijn of gebeld hebben als je weet dat het even wat minder met iemand gaat. @Jomi: succes met alle zwemmers. Het hoeft er maar een te zijn, hè die de overkant haalt! Moest wel lachen om de stereo-reactie van Ricmar en Justme over het koffiedrinken. @Impie: hoe is het met jou? Hoe schat jij je kansen deze maand in? @Justme: ben je al verder gekomen met een ziekenhuis kiezen en misschien al een afspraak te maken?? Hier geen nieuws. Heb er een werkdag op zitten. Had vanmiddag wat buikpijn en dacht echt dat ik ongesteld aan het worden was. Was al bijna blij (hoe blij kun je zijn met zoiets), omdat het dan ongeveer een maand na mijn mk zou zijn , maar helaas was het dus toch niet zo. Wel veel witte afscheiding. Weet dus niet of het nu een eisprong is (dan was het vorige week toch iets anders), of dat alles gewoon weer een beetje 'op orde' aan het komen is daar beneden. Lastig, hoor, als je je eigen lichaam niet meer begrijpt. En ook hier geen man die me iedere dag (meer) bespringt. Als ik zo opzij kijk, denk ik ook niet dat dat er vandaag in zit.
Even snel en kort reageren, lig op bed met laptop. Ricmar, ja ik heb familie in Canada. Maar ook vrienden van ons wonen daar, vriend van ons was zaterdag jarig en die hebben we gisteren even gebeld en dan gelijk lekker bijkletsen. Dus een uurtje is niks. Jes, ik heb op dit moment geen pendels meer. Wel lekker rustig als je kids weer naar school zijn. Ook al een verjaardag van jongste zondag, 5 jaar gaat snel hè? 29 mei communie, dus drukte genoeg met alles. Hier is J donderdag jarig en dus ook veel voor te bereiden, gek gezegd: Zal blij dat al die drukte weer voorbij is. Hoe was het bij de schoolarts met de middelste? Sillysa, hier gaat alles goed, druk met voorbereidingen van verjaardag zoontje donderdag. Wordt ie 2 jaar. En klep jij maar lekker over het onthalen van Twente hoor, is toch een hele prestatie die ze hebben geleverd. Knuff terug. Salcia, was er niet voor jou een plaatsje in die helicopter. Had je zwager niet wat kunnen regelen? Wel leuk dat hij mocht vliegen. En nu 2 dagen achter elkaar ivm dat ik niet weet of morgen man kan. Hij moet soms al zo vroeg spuiten en dan heeft ie zijn slaap zo hard nodig. Anders krijgen we wel heel veel schade in de gewassen als hij bv niet de goede verhoudingen heeft. Dus nu is maar mooi mee genomen en volgens mij bij zwangerschap in augustus hadden wij het ook een paar keer achter elkaar gedaan. Dus het kan wel bij ons, alleen is de vraag of het nu weer lukt. Xon, lieverd toch! Kan me voorstellen dat je moed telkens dieper weg zakt. Is ook niet niks allemaal en dan moet je het ook nog allemaal alleen ondergaan. Respect voor jou hoor, dikke knuff. Heb je al bericht van Pimmetje? Mees, die opmerkingen tegelijk van Ricmar en Just was zeker leuk. Ik heb er ook wel even om gelachen. Vervelend dat je zo'n buikpijn hebt en nog niet ongi na je mk. Bij mij duurde het 33 dgn na de curettage, maar ik heb niet zo op gelet hoe ik mij tussendoor voelde. 3 weken na curettage zijn we getrouwd en ik was alleen maar blij dat het niet op die dag kwam. Ook een knuff voor jou. Meiden, nu ga ik gauw slapen en de zwemmertjes hun werk laten doen. Weltrusten!
Oh, volgens mij vergeet ik hier nog te vertellen dat ik de bloeduitslagen binnen heb. Alles was goed, geen afwijkingen gevonden. Dus lever, nier en schildklier was allemaal goed, geen ontstekingen, bloedarmoede en de hele rattaplan. Enige opmerking was dat mijn cholesterol 6.6 was en die hoort tussen de 3.5 en 6.4 te zitten. Maar ik wist al dat ik hoge cholesterol had (familiekwaal en 13 jaar geleden zat het bij mij al op het randje) en er wordt nu in eerste instantie niks aan gedaan, maar wel in de gaten gehouden.
Jomi weet je de waardes van je schildklier ook?? Ik heb ook fam in Canada, mijn broer woont daar, is getrouwd met een Canadese. Ben er in 2008 geweest, wat een prachtig land
Zo Ricmar jij bent vroeg op...goedemorgen meiden. Ik lig al 3 uur wakker van onrustige benen word er knettergek van.
Jomi, ik zeg: doen! en benen bij elkaar houden he ? Hier nog geen last van kwaaltjes , alleen wat meer moe maar verder nog nergens last van! Wel besloten dan we deze zomer toch naar NL gaan en hopelijk 26 juli zitten wij in het vliegtuig! joepie! geen lange hete zomer hier maar gewoon lekker (regen waarschijnlijk) in NL! zin in!
ben er wel weer ingedoken hoor... maar ja plassen he!! En jij last van je benen, enig idee hoe dat kan??
Ben ook weer gaan slapen, althans doezelen...nou is Restless legs, heb ik normaal al last van maar kan met zs erger worden. Niala, waar woon jij dan?
Salcia: als ik rusteloze benen heb ga ik altijd een stukje door het huis lopen; dat helpt altijd. Middelste dametje is goedgekeurd; ze wilde alleen d'r spijkerbroek niet uit doen. Vind ik dan wel grappig; lekker temperamentvol en op d'r strepen blijven staan. Ze mocht alles met broek aan doen; en dat was geen probleem (vraag me dan altijd wel af of ze gelijk gaan denken dat het niet uit willen trekken van de spijkerbroek een rede heeft...) Vandaag een fondanttaart gemaakt van hello Kitty voor jongste spruit. Weer erg mooi geworden. Xon: Ik snap heel goed dat je je zorgen maakt om Pimmetje: zou ik ook doen. En dat van iedere maand de moed dieper in de schoenen; dat heb ik ook. Inderdaad; kreeg je maar een datum waarop alles goed zou komen.... Jomi: zelf je eten aanpassen kan altijd; probeer je cholesterol zelf te verlagen. Je wilde al afvallen; dus dat is een goede combinatie en voor je mannen kan het ook geen kwaad! Maar gelukkig dat er niets met je schildklier was; weet je die verschijnselen die daarbij staan, kan je ook goed hebben door drukte, spanningen, stress; heel herkenbaar zeg maar. Kijk maar eens bij chronische hyperventilatie; dat is chonisch hoog ademen i.p.v. buikademhaling. Sneeuwmees: Jij hebt dus een maand geleden een miskraam gehad? Heftig!! Wat een verdiet he meid. Mijn cyclus kwam ook wat later op gang; duurde een week langer dan normaal. Ovulatietestje? Verder weet ik het ff niet meer, Liefs
@Jes: ja, heb wel aan een ovu-test gedacht, maar wil dat eigenlijk ook uit zelfbescherming weer niet doen. Heel dubbel, maar die ovu-testen geven ook een bepaalde onrust. Het aflezen van evt. streepjes. Zijn ze wel even donker of toch net niet. Dan de dagen erna weer testen en weer iedere dag twijfel bij het aflezen. Ik heb mezelf plechtig beloofd deze maand even te 'freewheelen' en af te wachten tot ik weer voor de eerste keer ongesteld wordt. Alleen die onzekerheid van wanneer je nu wat kan verwachten is voor mij als controle freak wel lastig. Gisteren had ik ook wat meer last van mijn bekken. Dat is nog een restantje van mijn zoon's zwangerschap. Meestal krijg ik meer last van mijn bekken als ik ongesteld word, of rondom mijn eisprong. Maar ja, die pijn valt nu weer mee. Dus misschien toch een verkeerde beweging geweest. Op zich zou ik rond deze dagen wel weer willen klussen, je weet maar nooit, maar mijn zoontje heeft al 3 dagen koorts en mijn man heeft zo'n last van een stijve nek en schouders dat hij ook niet echt happy is. Het voelt voor mij ook wat dubbel om te klussen, als je weet dat een kamertje ernaast een jongetje met 39 koorts slapjes ligt te zijn. Vanmorgen even naar de ha gebeld voor mijn zoontje. We moesten toch maar even langskomen. Alles weer nagekeken, keeltje, klieren en oren. De kliertjes waren licht opgezet, dus blijkbaar is het iets viraals in combinatie met kiezen die aan het doorkomen zijn. We moeten het even aanzien, want meestal is de 3e dag het omslagpunt waarna het weer langzaam beter gaat. Ik hoop het maar, want ik kan er maar niet aan wennen als mijn kleine ventje iets mankeert.
Hoi meiden, Jomi, alvast gefeliciteerd met de kleine, maak er een mooi feestje van!! En s6 met de zwemmers.... Xon, fijn weer van je te horen, hoop dat je weer wat goed nieuws gaat krijgen van de verpleegkundige, daar ben je vast aan toe. Vind het echt heel erg kl*te voor je meid, denk aan je....knufffffff Mees, hier ook al ongiklachten, buikpijn en zere borsten enz. Maar het breekt nog niet door, maar kan zo te voelen niet lang meer duren, ik heb ook al een paar keer gedacht aan een test hoor van de maand, maar ik heb het niet gedaan........ Verder hier vandaag naar de pijnpoli geweest voor mijn rug, heel leuk, niet dus. Ik word 3 keer geprikt in juni en mag absoluut niet zwanger raken!!! PPfffff...ik had juist mijn zinnen gezet op juni. Dat wordt dus een maand geheel onthouding hier ofzo, nou nou daar zaten we nu net op te wachten. Maarja als ik daardoor een zwangerschap kan hebben met weinig pijn dan moet ik dat er maar voor over hebben.......... Dikke knuffffffff
Hé allemaal, zo alles weer bijgelezen, maar dan weet ik alles niet meer. Beetje dom. Maar iemand vroeg hoe het hier ging.. Hier gaat alles prima. Morgen is mijn zoontje jarig! Hij wordt drie. En ik voel eigenlijk nog niets.. Nog een hele week wachten tot testen.. Ik ga er vanuit dat deze poging niets wordt, maar dat zei ik ook na de eerste iui bij mijn zoontje en die was gewoon raak! Kortom.... spanning! Hé Xon, ik voel met je mee! Alle wachters... spannend weer.. Alle klussers... go girl!
@Syllis: kan me voorstellen dat je even flink baalt dat je die maand niet mag klussen voor een kindje. Maar ja, een zwangerschap is een hele aanslag op je lichaam en rug, dus als je idd wat minder pijn kan hebben is ook wel wat voor te zeggen. @Impie: alvast gefeliciteerd met je zoontje. 3 jaar alweer! Hopelijk mag hij snel gezelschap krijgen van een broertje of zusje! En ik ben nu twee keer zwanger geweest en allebei de keren op momenten dat ik eigenlijk dacht dat het niet raak zou zijn. @Niala: lekker dat je vakantie in Nederland gaat vieren. Kan me voorstellen dat je dat wisselvallige weer van ons mist. Al vinden wij jou weer een bofkont met altijd lekker weer! Misschien nog heel ver gedacht, maar wat doe je eigenlijk met de bevalling t.z.t. Ga je daarvoor ook naar Nederland? Nog mensen vergeten, vast wel, maar ik word momenteel geknuffeld door mijn zoontje die op de eethoektafel is geklommen. Dus tijd voor wat opvoedkundige taal aan deze kant!