Hallo ladies, Daar ben ik ook even weer. Ben nog druk aan het bijlezen hoor...wil natuurlijk wel een beetje weten waar het hier allemaal over gaat. Ik zag dat er hier ook iemand pendelt? Ik wil dat al zo lang hè, maar heb geen idee wat ik daar voor moet doen eigenlijk. Kan iemand voor me pendelen? Of moet ik dat zelf doen? Zo, ik ga even weer verder lezen hoor. x
Even afreageren: Als ik dan zie hoeveel vrouwen graag moeder willen worden die verantwoordelijke types zijn die een kind een mooie plek kunnen geven om op te groeien, en dan in m'n omgeving een aantal onverantwoordelijke jonge huppelk...die nog bij hun moeder wonen en hun vriendje net kennen en per ongeluk zwanger raken dan vind ik dat zo oneerlijk!:xOja, en dan vooral door blijven roken tijdens je zwangerschap en (gelukkig natuurlijk) nog een gezond kind krijgen ook!!Life is not fair..(of ben ik nu te eerlijk?)
Oh wat herken ik mij hierin zeg! Mijn man was vorige week ook steeds met de vakantie bezig, terwijl ik daar nog helemaal niet aan gedacht had. Ik ben ook veel bezig met het zwangervirus. Ik gebruik ovolatietestjes. Vind het toch wel fijn om gericht te klussen. Daarmee vergroot je volgens mij toch wel de kans dat het raak is. Succes meid!
Hoi Iris, ik ben nieuw hier en las net je berichtje. Kan me je gevoel goed voorstellen en denk dat dit wel een plek is waar je dat gevoel kunt uiten toch? Ik denk dat iedereen die graag een kindje wil dit wel eens heeft gevoeld als het lang duurt. Geeft niks, gewoon lekker even hier je hart luchten. Ik wilde nog even vanaf het begin bij gaan lezen, maar ben gestopt...zoveel pagina's. Ben nu aan het teruglezen...haha! Dat scheelt tijd en zo weet ik toch een beetje wat er hier allemaal speelt. S.
Bedankt voor je reactie. Ik voelde me meteen een beetje schuldig nadat ik het geplaatst had. Het klinkt een beetje alsof ik het die meiden niet gun maar zo bedoel ik het ook niet. Maar het voelt gewoon wel eens oneerlijk.
Iris, Dat is het ook, het voelt oneerlijk en dat mag best toch? Het leven is ook soms oneerlijk en daar mag je je best kut door voelen. Gelukkig heb je een uitlaatklep hiero. Ik begrijp het wel hoor. Ik hoop dat het snel raak is bij jullie meid. Ik zit weer op het wachtbankje en moet bekennen dat het mij alweer te lang duurt. Mijn banner klopt niet helemaal want mij ei was pas met 20 dagen dus denk dat ik ook nog langer moet wachten...helaas. Liefs, S.
ik moet zeggen ik deel je mening helemaal. ze worden zwanger bij bosjes alsof ze een pak koekjes kopen bij jumbo, zitten met kids opgescheept die overal en nergens gedumpt worden. lekker stug doorroken ik ken er die drinken er stevig bij.....stelletje naieve leeghoofden.:x
wil je mij dan pendelen aub wat heb je nodig en die frustaties die je hebt die heb ik al zo'n 4/5 jaar, mijn man wilde absoluut niet een 2e kindje. laat het zo zijn dat mijn vriendin onlangs langs kwam om te vertellen dat ze zwanger was van 3e. toen ging steken bij hem, het was al de 2e in zijn hechte vriendeclubje al 40 en ouder, en nu eindelijk is het zover gaan we voor 2e maar ik hoop zo dat het ook lukt. zo lang moeten wachten en nu angst dat niet zal lukken. kop op we geven de moed niet op wij, nieuwe ronde, nieuwe kansen
@adora.....ziet er goed uit en bevestigt maaar weer eens dat een dag groot verschil maakt. nogmaals van harte
Hai ik ben 40 plus en wij gaan proberen nog een wondertie te krijgen ik heb meerdere vriendinnen van 40 plus en zijn alle gelukkig bevallen van een gezond kIndje dus alles is mogelijk. Ik was bij de eerste 36 en ik hoop nu voor mijn 42e een 2e te krijgen.
@san40. hallo welkom hier wij gaan er met z'n allen een gezellig clubje van maken, houd ons op de hoogte. ik ben nu 36 en gaan voor de 2e
@Iris: je hoeft je niet te schamen om even lekker je gal te spuwen. Die frustratie heb ik ook zo vaak. Toen ik wilde adopteren, verbaasde ik me er wel eens over dat je door zo'n enorme molen moet, cursus volgen van 900 euro, je hele hebben en houden blootgeven e.d. (stel dat je een partner zou krijgen tijdens de procedure moest je dat melden, als je toch zwanger mocht raken, moest je dat ook melden). Je voelt je bijna een crimineel omdat je een kindje een goed huis wil bieden. Met KID idem. Als alleenstaande moest je ook nog naar een psycholoog om te zien of je wel stabiel genoeg bent (en er goed over nagedacht hebt). Terwijl iedere junk of wie dan ook, het ene kind na het andere kan krijgen, die vervolgens allemaal uit huis geplaatst worden en die gewoon lekker door kunnen fokken. Ik vond dat zo oneerlijk. Dus houd je niet in. Ik denk dat jouw frustratie door de meesten wel begrepen wordt, hoor! En ook ik denk dat jij op een gezonde manier bezig bent met zwanger worden. Wij klussen tijdens de eisprong ook gerichter (logisch) en daarom heen gewoon als we zin hebben. En ja, die ovu-testjes zijn er niet voor niets, dus dat zie ik alleen maar als een handig hulpmiddel. @Secondlife: welkom (weer)! Ja, ik zou ook niet van voor af aan gaan lezen. Kost je een dag. En het is net als bij Goede Tijden, als je een keer gemist hebt, dan zit je er zo weer in, hoor! @Adora: wow, die testjes laten niets te wensen over, hoor! Ik kan niet wachten tot ze bij mij een keer roze kleuren ivm spierwit. Volgende maand, nieuwe rondes, nieuwe kansen. @Xon: kan me voorstellen dat je even een off-dag had, na het nieuws van je vriendin. Je kan het iemand wel gunnen, toch steekt het even. Het scheelt bij mij (en bij veel van jullie denk ik ook wel) dat als je wat ouder bent, dat de meeste kennissen om je heen al grotere kinderen hebben en de kans dat er in mijn omgeving iemand met dit nieuws komt daardoor kleiner is. Je zei dat je donor weer aan de slag kon! Ik vroeg me af of jij je donor ook al wel eens ontmoet hebt, of dat het contact via de mail of telefoon gaat). Als het te persoonlijk is, hoef je hier natuurlijk geen antwoord op te geven.
ik ben nu pas paar dagen hier op forum en zeker wijzer geworden en wat mij ook opvalt is.....dat er veel, eigenlijk best veel, zijn die moeite hebben met zwanger worden.... dit in tegenstelling tot de buitenwerled waarin het lijkt alsof jedoor een klap op je kont al zw bent. het blijft gewoon iets wonderbaarlijks en er is eigenlijk niks mis mee dat wij zo gericht en gefocust zijn op het worden...... voor allen die het zijn van harte voor allen die het moet en worden toi toi voor allen die waar het net wat moeilijker gaat en via andere methodes probere we duimen and good luck
Zo, even een middagje weg en kan meteen weer twee bladzijden bijlezen. @iris: ik snap jouw frustratie zó ontzettend goed. Naats mijn dipje omdaqt mijn vriendin gister vertelde dat ze zwanger is, had ik gister overdag ook nog een enorme frustratie. Het was zelfs zo erg dat ik met tranen in mijn ogen ben weggelopen. Ik werk op een basisschool, en eergister liep ik met een jongetje van de andere klas naar de gymzaal. 'juf, ik krijg een broertje of een zusje!' oooh wat leuk reageerde ik, ik vroeg nog of hij wist wanneer dat dan zou komen, maar dat wist ie niet, hij had alleen een zwart/ wit fotootje(echo) van de baby gezien, en hij liep dat tegen iedereen te vertellen. Maar gister tijdens de lunch zei de collega die dat jongetje in de klas heeft, vanochtend heeft de moeder van .... trouwens een abortus gedaan, ze vond een 3e kindje toch wat veel! Écht mijn mond viel open, een aantal collega's gingen daar nog even op door, maar ik had echt de tranen in mijn ogen! Eerst je kind vertellen dat er een broertje of zusje komt, een echofoto laten zien en vervolgens een abortus doen omdat een 3e je niet zo handig lijkt. Ik kon het gewoon even niet handelen dus ik ben weggegaan. Bah wat had ik daar een naar gevoel over:x. Almika en Secondlife, ik pendel echt alleen voor de leuk! Ik heb geen cursus of niets gedaan, er zit bij mij geen denkwijze of iets achter,, ik heb alleen op internet opgezocht hoe ik dat moest doen, en ik gebruik mijn ketting met mijn maansteen daarvoor. Adora had ik fout gependeld, die zit heerlijk zwanger te zijn terwijl mijn pendel had gezegd van niet, en Dominique heeft van mij nog de uitslagen van de pendel van degenen die op de wachtbank zitten gekregen, dus daar weet ik nog geen uitslag van. Dat neemt niet weg dat ik dus best voor jullie wil pendelen maar neem het dus a.j.b. niet te serieus! @sneeuwmees: Hihi ik moest een beetje lachen om je vraag over de donor. En ik vind het helemaal niet erg om je antwoord te geven. Ik heb mijn donor via het internet, en niet via het ziekenhuis, dus er is persoonlijk contact tussen ons. Elke maand laat ik hem weten wanneer het ongeveer de tijd is, en zo gauw de ovutesten zeggen dat het de tijd is, komt hij mij kant op. Doet zijn ding (in een potje), en ik insemineer met een spuitje het kostbare goud!!!! In het gunstigste geval, insemineer ik twee keer in die periode, maar ja, dat hangt natuurlijk een beetje van mijn donor af of hij kan. Hij woont niet naast de deur helaas, en het is volledig vrijwillig (hij krijgt er geen geld voor). Vraag gerust meer hoor als je nog vragen hebt, ik heb er totaal geen moeite mee om erover te praten, en ik merk ook aan mijn vrienden en mijn omgeving dat er toch een soort nieuwsgierigheid is!
@xon leuk om te lezen dat je zwanger wil worden via een doner is dat om dat je alleen bent of samen met een vrouw?? Wij omdat we 2 vrouwen zijn en gaan voor de 2 e van de zelfde man @ iedereen heel vwel suc6 met alles leuk om hier mee te doEn en te lezen.
@Almika, ik pendel niet, hoor, maar ik had de resultaten van Xon doorgemaild gekregen. Jij zat daar helaas niet bij. Sorry, misverstandje! @Xon, wat een ontzettend naar verhaal, zeg! Ik vind het niet normaal om iedereen te laten weten dat je zwanger bent en het dan weg te laten halen. Je speelt met leven en dood en met de gevoelens van iedereen die het hoort. Dat mag discreter, vind ik. Ik zou er ook even van ondersteboven van zijn geweest. Werken in het lager onderwijs lijkt mij af en toe sowieso confronterend: je zal wel eens merken dat ouders niet prettig met hun kinderen om gaan. Brrrr. Wel fantastisch dat je vriendin zwanger is, zeg. Wat een geluk! Maar even slikken, ja ... @San40: Welkom hier! @Adora: mooie testjes. Ik ben ook zo'n rijtje aan het maken. Ik plaats binnenkort ook wel ff een foto, kunnen we elkaar bewonderen ...
@San40: ik ga als alleenstaande zwanger proberen te raken. Zijn jullie d.m.v. ZI zwanger geworden de eerste keer? En zo ja, hoe lang zijn jullie bezig geweest voordat je zwanger was? Nog tips Als je niet wil antwoorden is dat ook goed hoor, en als je niet in het openbaar wil antwoorden kun je me ook een privemailtje sturen. Leuk dat jullie nu voor een 2e gaan! Liefs, Xon