Wie nog meer 35+?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Iris 2, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Impie, gefeliciteerd!!!!!!!!

2. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Mijn follikel is 15 bij 13 mm.
    Mijn bmslijmvlies nog erg dun 3,1(dit is normaal wel al redelijk dik).
    Het is nog vroeg (dag 10), ik moet vrijdag weer terugkomen, hopelijk zijn beiden dan mooi gegroeid.
    Misschien vrijdagavond of zaterdagochtend pregnyl spuiten.
    Ben benieuwd hoe dat weer uit zal gaan pakken.
    Weet niet waarom maar ben wel een beetje angstig voor de pregnyl. Mijn moeder heeft borstkanker gehad en ik sta daarom elk jaar onder controle.
    En pregnyl zorgt ervoor dat gezwellen in borsten/eileiders/baarmoeder groeien.
    En ook myomen (vleesboom,waar ik er dus in ieder geval 1 van heb) groeien ervan.
    Ik neem aan dat die ^%$#*& gynaecoloog weet wat ze doet. Maar vindt het wel een eng idee.

Goed nu maar even afwachten wanneer mijn donor kan dit weekend en vrijdag heb ik weer de leuke verpleegkundige (vandaag de minder leuke).
    Ik hoop zo ontzettend erg dat ik net als jij Impie, oooooiiitt ook nog eens een kruisje op een zwtest mag zien staan.

3. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Xon, spannende week weer allemaal.

Mag ik vragen wat ze jou verteld hebben over de myoom die jij hebt mbt zwanger worden? Ik heb er namelijk 2, 1 had ik al met zwangerschap met J. Was toen 10 bij 3,5 cm en sinds febr. weet ik dat ik nog een 2e heb.

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Xon: ga er maar vanuit dat ze weet wat ze doet. Weet ze ook van jouw moeder's borstkanker af en dat jij hier extra op gecontroleerd wordt? Ik hoop dat je donor dit weekend weer kan (het scheelt voor zijn werk dat het in het weekend valt, dus de kans is, neem ik aan, groot dat het geen probleem moet zijn om langs te komen).
    En meid, het mag misschien bij jou een iets langere weg ernaar toe worden. Maar ook jij zal een keer met tranen in je ogen, trillende handjes en beentjes een positieve test in handen hebben!!;)

5. impie

impie Actief lid

30 dec 2010
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Xon, dat ziet er goed uit! En ik weet niet wat pregnyl doet met zo'n myoom. ik had er op zich weinig last van.
    Hier net een afspraak gemaakt met ziekenhuis voor een echo (met zeven weken).
    Maar vandaag allemaal van die bruine frummeltjes.
    o je, daar is die onzekerheid weer.
    Ik blijf gewoon broekloeren.
    En nog maar weer een test gekocht vanmiddag.
    Ik blijf duimen.

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Impie: dat broekloeren zal nog wel even aanhouden, hoor! Die onzekerheid is vreselijk, hè? En al een eerste afspraak gemaakt?? Wat wordt het dan ineens werkelijkheid, hè?

7. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Jomi, tja die myomen.
    Het heeft er vooral mee te maken, hoe groot ze zijn en hoe en waar ze zitten.
    Zitten ze voor de ingang dan is het voor het zaad lastig eromheen te zwemmen.
    Zijn ze groot dan is er weinig plek in de baarmoeder voor innesteling.
    En dan is het belangrijkste geloof ik of ze onder of buiten het baarmoederslijmvlies zitten.
    Een handige site die ik samen met de fertiliteitsverpleegkundige heb zitten bekijken is:

Myomen - Patientenvereniging Gynaecologie Nederland

Daar staat wel ongeveer alles op wat ik wilde (en ook vooral niet wilde) weten.

Sneeuwmees mijn donor is ook in het weekend op sociaal gebied erg druk, maar ik hoop maar heel hard dat hij ergens kan.
    En alles staat in mijn patientendossier, dus ook van die borstcontroles.
    En ik heb het wel verteld maar ik geloof alleen bij de fert.verpleegkundigen.
    Ik hoop idd ook zo ontzettend dat ik ooit een plusje mag zien en niet alleen tijdens het uitleggen van een som op het bord ;)

8. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Impie, die onzekerheid blijft zeker nog wel even een tijdje. Maar bruine frummeltjes hoeft gelukkig nog niks te betekenen. Hoe voelde je je verder vandaag?

Xon, dank je wel voor de site. Je leest soms zoveel dingen erover, zal straks eens kijken wat hier allemaal over myomen staat geschreven.
    Ik hoop voor jou dat je het goed kan regelen met je donor en dat het verder zo'n beetje allemaal in het weekend valt. Is voor je donor denk ik ook wel het makkelijkst. Dat plusje gaat er ook nog wel een keertje voor jou komen hoop ik, blijf in ieder geval stug door duimen voor iedereen hier.

Nu eerst eten maken, tot laters allemaal en eet smakelijk.

9. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Oh Impie; geweldig!! Van harte gefeliciteerd meid. Ik duim voor je dat ie 9 maanden blijft zitten (nou ja ietsje korter dan); veel geluk en gezondheid gewenst!!

10. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Jomi,...jammer van je nega test...maar misschien toch wat vroeg nog...

Xon...voor jou blijf ik ook duimen, follikel klinkt goed in elk geval qua afmeting.

11. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Impie!! GEFELICITEERD meid!! Spannend hoor, je mag ons roze bankje gaan opvullen, superrrrrrrr, ben heel erg blij voor je. En over bruinverlies hoef je je geen zorgen te maken, dat is vaak nog wat oud bloed, zo kwam ik er vroeger altijd achter dat ik zwanger was en het tijd was een test te halen.

Tja Mees, het is even doorbijten de aankomende maand, maar het is idd voor een goed doel en wat je zegt, ben dalijk druk genoeg met dochterlief haar bevalling en kleinzoon, komt wel goed hier. En jij veel s6 met klussen over een weekje ofzo.

Xon ze zal toch wel weten wat ze doet? Hopen nu dat je donor optijd kan komen en we duimen voor je dat ook jij snel op de roze bank mag...dikke knufffff

Jomi, jammer van je nega test, maar je bent ook nog wat vroeg met testen toch?? Ik testte pas posi na 3 dagen overtijd met kv test, s6 meid...knuffffffff

Alice, fijn te lezen dat alles goed gaat met je, hopen dat jij ook eens aan de beurt mag zijn, ik duim heel hard voor je. Ook ik gebruik geen testen meer, teveel stress idd we doen het gewoon wanneer we zin hebben, al weet ik wel wanneer ong mijn ei is natuurlijk, dus daar hou ik stiekem wel een beetje rekening mee hoor.....

Allemaal veel liefs een dikke knufffff van mij

12. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Jomi, jammer dat je test negatief was. maar wie weet, je hebt nog een paar dagen (net als ik!) Was je gisteravond eigenlijk nog bij je buurvrouw geweest?

Xon, spannend weer. Hopelijk krijg je het allemaal geregeld. Dat is ook niets niks iedere keer. Is je moeder genezen van borstkanker eigenlijk? En hebben jullie een gentest gedaan om te zien of je dat gen hebt? Mijn moeder is namelijk overleden aan borstkanker, maar wij (ik heb nog twee zussen) worden niet extra gecontroleerd of zo. Nu woon ik natuurlijk in Turkije, maar voor zover ik weet worden mijn zussen niet ieder jaar gecontroleerd. Of heb je dat zelf aangegeven? Ik zit er zelf wel aan te denken soms. Mijn moeder was namelijk wel nog jong, 45 toen ze ziek werd.

Hier heb ik al het hele dag het gevoel dat ik ieder moment ongesteld kan worden, dus heb de hoop al bijna opgegeven ;) Vorige maanden voelde ik me namelijk precies hetzelfde. Op dag 28 begint dan al die zeurende buikpijn en een beetje hoofdpijn (en nu héél veel zin in zoet!) En twee dagen later ongeveer komt dan de ongi. Maar mijn borsten zijn nog wel gevoeliger dan normaal en zolang er nog geen bloed is moet ik maar een beetje hoop houden hè?

Impie, kan me voorstellen dat je je nog onzeker voelt, het is nog zoo pril. Maar het gaat vast goed!

Iedereen, fijne avond!

13. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    JeetjeB, mijn moeder was 37 toen ze borstkanker kreeg, net zo oud als ik nu ben.
    Het is niet de genetische vorm.
    Mijn moeder liep al jaren naar de dokter maar die stuurda haar gewoon terug onder het mom van een melkkliertje.
    Op een gegeven moment is ze zelf zonder verwijzing naar het zh gegaan, ze moest blijven en werd de volgende dag geopereerd.
    Gelukkig is ze er nog.
    Ik ben zelf naar huisarts gegaan en die vond het toch een slim idee om elk jaar een controle te laten doen.
    Ik vind het ook een fijn idee.
    Als ik jou was en je hebt de kans zou ik het zeker doen.

Ik hoop voor je dat je gevoel niet goed is en dat je ongesteldheid wegblijft.

truste allemaal!
    Ben ontzettend moe dus duik lekker mijn bedje in!

14. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    JeetjeB, wat heftig van je moeder...en ja ik zou ook controle vragen hoor elk jaar dan... Ben jij turks of turkse man?

15. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Ben trouwens weekend van 8 mei in Istanbul geweest met mijn vader, naar Formule 1 en 2 dagen in de stad zelf...wat een geweldige stad is het !!

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @JeetjeB: een ongi-gevoel hoeft niet altijd te betekenen dat je ongesteld gaat worden. Dat is het lastige bij zwanger worden. Toen ik zwanger bleek te zijn van mijn zoontje, had ik de dagen ervoor ook zo'n draaierig gevoel dat ik maar even grof heb ingeslagen met een aanbieding maandverband. Maar op de dag dat ik ongesteld moest worden, kwam er niets en bleek ik zwanger. Een ook deze keer durfde ik op de dag zelf amper naar de wc omdat ik echte ongi-krampen had. Achteraf dus ook niet ongesteld geworden en een positieve test. Dus hoop houden mag, maar als je (uit zelfbescherming) ook maar goed in je achterhoofd houdt dat de klachten helaas veel op elkaar lijken en je lichaam je soms echt voor de gek kan houden. Ga je dit weekend testen???
    @Xon: goed dat je het ieder jaar laat controleren. Toch weer een geruststelling. Ik kreeg een oproep om een uitstrijkje :$ te laten maken (eens per 5 jaar). Ja, als je bezig bent met zwanger worden, voel je je wel heel piep, maar als je dan weer zo'n brief thuis krijgt, moet je toch even slikken. Ja, ja, ik ben toch echt bijna 40. Omdat ik zwanger was, hoefde ik het nu niet te laten doen en kreeg ik uitstel. Nu ik een mk heb gehad, heb ik toch even de dokter gemeld dat ik niet meer zwanger was en of het misschien een idee was om alsnog dat uitstrijkje te doen. Niet dat ik echt zit te wachten op dat soort onderzoeken, maar ik dacht, straks sla ik mezelf voor de kop, van had ik toen maar laten doen. Ook omdat we toch nog een kinderwens hebben, en ik dus hopelijk weer snel zwanger mag zijn en het dan allemaal nog langer duurt. Maar volgens de assistente had het nu niet veel zin ivm evt. hormonen die nog in mijn lichaam zitten en moet ik ongeveer een half jaar wachten. Maar ja, dan hoop ik natuurlijk al weer zwanger te zijn.
    @Salcia: zo, naar de formule 1 geweest. Stoer, hoor!:cool: Mijn neefje is helemaal gek van de formule 1 en weet er alles van en mist geen minuut. Ik denk dat hij jou wel als moeder wil adopteren.;)
    @Impie: ik ben dan wel geen arts of vk, maar ook ik heb wel eens gelezen dat zo lang het bruin is, het geen kwaad kan, omdat dat oud bloed is wat nog ergens zit. Anders bel je morgen toch even de vk op als je je zorgen maakt. Een zwangerschap is toch al spannend genoeg, dus hoe minder zorgen je hebt, hoe beter!

17. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Salcia, mijn man is Turks. Hij is hier geboren. Ik vind Istanbul op zich wel mooi, maar kan er heel moeilijk wennen. Het is voor mij te druk, te vol, te chaotisch. Veel te veel huizen en veel te weinig natuur. Wij wonen niet ver van het vliegveld aan de Aziatische kant en het is een hele onderneming om ergens te komen vanaf hier.
    Maar... we hebben deze week gehoord dat we eind juli uit onze flat moeten. Dat wisten we al toen we de flat huurden, maar eigenlijk hadden ze gezegd dat we nog even mochten blijven. Ik wil al langere tijd verhuizen, dus ik ben blij dat het er nu echt van komt!
    Was het je eerste keer in Istanbul?

18. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    JeetjeB, ja was eerste keer in Istanbul en wij zijn op vliegveld in Azie geland...dus weet denk ik ongeveer waar je woont en is wel ver van de stad etc inderdaad...en hectisch is het zeker, ook 's nachts gaat alles gewoon door...zou er ook niet kunnen wonen denk ik, maar vond het wel een mooie stad.
    Zijn jullie dan terug gegaan naar Turkije en wil je man niet in NL wonen?

19. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    En inderdaad, ik was er deze keer heilig van overtuigd dat ik niet zwanger was eerst door ongi gevoel enzo...maar toch zwanger...

Sneeuwmees....ja was echt cool de F1, echt waanzinnig dat geluid...mijn vader en ik wilde iets leuks doen samen een keer en houden allebei erg van snelheid en autorijden...was ook moederdag en mijn moeder is 5 jaar geleden overleden...dus was wel speciaal om iets met paps te doen dat weekend

20. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Xon, goed dat je het laat controleren hoor. Ik denk dat ik het ook wel ga laten doen. Zit er al langer over te denken namelijk. Maar jouw moeder was wel heel jong!

Mees, ja ik weet het dat het veel op elkaar kan lijken. Is niet leuk! Maar wel bemoedigend dat jij ook het gevoel had ongesteld te gaan worden. Ik denk dat ik het echt niet zou kunnen geloven, een positieve test. Ik ga in ieder geval wachten tot het weekend met testen hoor. Moet ook nog een test kopen...
    En over een uitstrijkje, als ik in NL was zou ik dit jaar ook een oproep krijgen. Ik heb het al 1 keer gehad toen ik 30 werd. Ik ga het hier wel laten doen ook, als ik nu niet zwanger ben tenminste ;)

Nou, ik duik mijn bedje in, morgen weer vroeg op om een deadline te halen. Welterusten allemaal!

Deel Deze Pagina