Thanks Impie, voel je er vooral niet naar over. Ik ben harstikke blij voor je, geniet er vooral van. Hier problemen met donor! Heb twee dagen geleden even mailcontact gehad. Hij kon voor de verandering weer eens niet op de tijden die voor mij handig zijn. Hij kan wel morgenochtend. Heb hem inmiddels nog twee keer gemaild met opties maar gewoon geen bericht terug gehad, bahhh wat is dat toch altijd een naar vreselijk onzeker gedoe zeg! Dus ik hoop als ik zometeen naar het ziekenhuis ga, mijn eitje groot genoeg is en mijn baarmoederslijmvlies dik genoeg dat ik meteen pregnyl mag spuiten! Ik heb het meegenomen naar mijn werk, zodat ik het zo mee kan nemen naar het ziekenhuis en kan ik het daar meteen ter plekke doen. Helaas, helaas is het dan nog steeds wel wat vroeg om morgen te insemineren. Ik had zo graag deze keer écht goed willen mikken. Zaad zwemt ongeveer 6 uur in de goede richting, en ei springt dan ongeveer 's avonds/ 's nachts maar die doet er ook nog een aantal uur over voordat ie de goede plek bereikt. Sorry het is geneuzel, ik weet het ook wel.
helemaal geen geneuzel.Voor jou zo belangrijk! Jij moet niet alleen met eisprong rekening houden, maar ook nog met de wensen van een donor! Hoop dat het goed komt!
@Xon: blijf ons vooral lastig vallen met je geneuzel. Alhoewel wij het absoluut geen geneuzel vinden, hoor! Kan me voorstellen dat het stress oplevert en dat je even wilt spuien. Jammer dat de donor weer stress oplevert. Sorry, misschien (weer) een domme vraag, maar kan hij niet bij het ziekenhuis waar je onder behandeling bent, wat sperma in het 'voren' doneren, zodat je niet iedere maand van hem afhankelijk bent en zelf afspraken voor inseminatie kunt maken met het ziekenhuis. Hij kan dan zelf doneren op een tijd dat het hem uitkomt en jij kunt geïnsemineerd worden op de momenten dat jij het meest vruchtbaar bent. Volgens mij moet dat wel kunnen, maar moet je dan evt. 'opslagkosten' van het sperma zelf betalen. Misschien dat je dat eens (terloops) bij het ziekenhuis kan navragen. Wil je niets opdringen of wat dan ook. Heb het beste met je voor en wil vooral met je meedenken om je zo snel mogelijk op roze te krijgen. @Alice: hè, wat balen weer! In ieder geval heb je wel een maand zonder ovu-testen stress gehad en (hopelijk) met plezier geklust. Je volgt alleen de verkeerde kant op. We zouden Impie gaan volgen die richting roze gaat!
Sneeuwmees, niet elk ziekenhuis heeft de mogelijkheid en de vergunning om zaad in te vriezen. Maar idd Xon ik zou het eens navragen en anders misschien een ander ziekenhuis in de regio??
@Ricmar: zo, jij pronkt vanaf nu met je dikke buik op je profielfoto! Benijd je wel hoor, lekker met je handen op een dikke buik. Voel je je verder goed? Ik wist niet dat ziekenhuizen daar vergunningen voor moesten hebben. Maar als ik Xon was zou ik het zeker navragen. Nee heb je.... en ja, kun je krijgen. @Impie: we gaan pas de eerste week van juli. Je hebt dan in ieder geval de kans dat het weer dan ook lekker is. We hebben al een beetje gekeken wat er in de omgeving te doen is en zo zullen we iedere dag wel wat gaan bekijken/bezoeken in de omgeving. Tussendoor een beetje zwemmen en wandelen. Zal best goedkomen. Als ons zoontje moe is, dan slaapt hij wel makkelijk in, in de auto. We hebben al gezegd dat we desnoods er 's avonds nog even met de auto op uit trekken zodat hij in slaap valt en dan slapend in zijn bedje gelegd kan worden (dat ging de vorige keer wel goed). Ja, een mens moet creatief zijn met kinderen. Fijn dat de frubbeltjes weg zijn, was blijkbaar nog wat oud bloed (van innesteling of zo) wat nog even ergens rondwaarde. Nu dus lekker genieten, hè!
Hoi dames, Alle dames op rood, veel sterkte en s6 in de volgende ronde...knuffffff Impie, voelt goed he?? Zo op dat roze bankie?? Ben blij voor je meid. Xon, ik hoop voor je dat het toch gaat lukken hoor met die donor, wat een gedoe meid, s6 en knuffffffff. Teveel rood weer hier hoor dames!! Er moet harder en vaker geklust worden hahaha, neehoor het is al moeilijk genoeg zo dat weet ikzelf maar al te goed, maar ik blijf toch stiekem hopen dat we zeker voor het einde van dit jaar allemaal op roze staan!! Hier alles rustig, ongi eindelijk weer weg, had wel meer pijn dan normaal, misschien nog door Mk ik weet het niet. Nu wachten op eerste marteling op 10 juni... Allemaal een dikke knuffff van mij
sneeuwmees, dank je, ik hoop alleen niet dat het storend is?? Ik ben erg blij met mijn buik en ben nog niks aan gekomen, zit nu op hetzelfde gewicht als toen ik voor het eerst teste met 3 week en 5 dagen. Hopelijk mogen jullie ook snel op roze, dan ga ik eind van het jaar wel weer op rood.
Hier vanochtend weer een negatieve test, maar ook nog geen bruinverlies gespot. Normaal dus wel 2 dagen voor NOD, dus nog maar even afwachten weer. Kom later vandaag nog wel even, nu eerst nog even wat dingetjes hier in huis doen.
@alice, balen dat je me gevolgd hebt! hopelijk volgen we elkaar ook bij goed nieuws! @impie, had ik helemaal gemist, jouw supernieuws! goed gedaan meissie @xon, is geen geneuzel, maar je gevoelens! lekker eruit gooien en hopen dat het goed gaat komen met dit ei! wel balen dat de ha ff heeft laten afweten, maar als het goed is krijg ik binnen paar dagen brief van de kliniek met afspraak. die ik ongetwijfeld moet verzetten, wil het op mijn vrije dag plannen. maar ook dat komt goed! geloof dat ongi al weer bijna weg is, ook eens daar vragen hoe dat komt. heb wel mooie ovu testen en ei pijn dus heb niet het idee dat er iets mis is ofzo. vandaag heerlijk vrij! maar helaas geen mooie weer straks ff naar winkelcentrum, kijken of er nog wat leuks in de aanbieding is voor de vakantie. die moeten we ook nog uitzoeken, nou ja, wachten op leuke last minute!
Xon, succes in het ziekenhuis meis! Ik ga voor je duimen. Jomi...balen van je negatieve test...maar geen bloed geeft moed! Ik duim voor je. Liefs, S.
@Ricmar: een dikke buik zien, storend! Nee, joh. Ik vind dat juist fantastisch om te zien. Dat is voor ons toch allemaal het doel, waar het we het allemaal voor doen. Ik hoop dat we binnenkort allemaal onze dikke buiken kunnen showen. Ik vind het zo ontzettend leuk voor jou en je hebt er zo lang op moeten wachten, dus blijf ons vooral bestoken met je enorme buik (en alle kwaaltjes). Wel onvoorstelbaar dat je nog steeds niets aangekomen bent met zo'n enorme buik. Maar wees blij, je moet al die kilo's alleen maar meezeulen en zo te zien doet de kleine het daarbinnen heel goed en komt die niets te kort. @Syllis: mijn ongi kwam deze keer even wat later echt op gang, maar was wel iets heviger (qua bloedverlies) dan ik normaal had. Maar krampen heb ik juist weer niet gehad. Ook ik heb het er bijna opzitten voor deze maand. Vond het eerst spannend of ik wel of niet en wanneer ik ongesteld ging worden. Nu dat geweest is, vraag ik me weer af hoe de volgende ongi zal verlopen qua cyclus. Het was deze keer 30 dgn, terwijl ik normaal 28 dgn heb. Dus dat is de volgende keer weer spannend. Zo blijf je maar bezig, hè? Vandaag nog maar 4 weekjes, hè voordat je oma wordt, of niet? @JoMi: balen dat de nest negatief is, maar blijven proberen. Geen bloed, geeft moed! Dus weer op naar een volgende test (als niets roods eerder roet in het eten gooit). @Justme: als je ongi zo kort is, zou ik (net als Niala) er toch ook maar een zw.test tegenaan gooien. Je hebt gezien wat voor een resultaat het bij haar gaf. Lastig is dat, hè die afspraken in een zk plannen op een tijdstip dat het voor jou het best uitkomt. En als dat niet lukt, dan maar even een tandarts afspraak verzinnen voor je werk, hoor! Ben benieuwd wat jullie vakantiebestemming gaat worden! Hoop dat er wat leuks tussen zit.
ik kijk nog ff of de ongi vandaag nog is en dan misschien maar eens testen als dat niet zo is. ga er niet van uit, was wel echt ongi gister zeg maar.
Dames, ik had een ei van 18 bij 20 mm en een baarmoederslijmvlies van 8 a 10 mm. Ze hebben beiden dus flink hun best gedaan de afgelopen twee dagen. Het was nog wat vroeg voor pregnyl (moet gemiddeld 20 zijn en bij mij was het gemiddeld 19), maar ze heeft het toch gedaan vanwege dat mijn donor alleen maar morgen kon (hopelijk, nog steeds geen antwoord!!!). Vond het toch ook wel fijn dat zij het voor de eerste deed. Kon ik even zien hoe je het moet doen, bij elkaar doen en opzuigen, naaldje verwisselen. En ook even voelen hoe het voelt, die injectie. Nu maar heel hard hopen op een teken van leven van mijn donor!!! Justme en Alice, potverdorie! Allebei rood! Bah! Sterkte meiden. Sneeuwmees, ik weet niet of ze in dit ziekenhuis zaad invriezen. Ze doen wel IUI alhoewel ze alleen nog de patienten helpen die al staan ingeschreven, nieuwe patienten verwijzen ze door. Maar het zijn niet de kosten of iets dergelijks, maar hij zal zijn ziektekostenverzekering daarvoor moeten aanspreken (dat heb ik nagevraagd in het ziekenhuis), en dat gaat hij niet doen. Dus vandaar dat dat geen mogelijkheid is. Duimen jullie voor positief bericht van mijn zaadbrenger , haha
@Xon: dat klinkt nog ingewikkeld dat pregnyl spuiten. Ik dacht dat het betekende dat je bij jezelf een hormoonspuit moest geven, maar er wordt ook iets opgezogen? Wat doet dat spul eigenlijk precies? Jammer dat invriezen voor jouw donor geen optie is. En ook jammer dat het zo geregeld is dat hij zijn verzekering daarvoor moet aanspreken. Het leek me voor jullie beiden een goede oplossing, maar als het zo ingewikkeld is, werkt dat voor jullie helaas niet. Die stomme regeltjes ook hier in Nederland. Nou, ga ik heeeel hard duimen dat hij snel gaat reageren! Je hebt niet voor niets van die hele mooie eitjes gekweekt. Zet hem op! (of liever gezegd, hij).
Jomi, ik duim ook mee en Xon , succes met je ei en donor! petje af hoor voor je! hier idd alleen maar trek trek trek, in van alles, snoep, chips, chocola, brood, eten eten eten...... ppfffffff is dit normaal??? ik probeer er niet te veel aan toe te geven maar.......... MOEILIJK! Fijn weekend alvast dames
@Niala: toen ik zwanger was, had ik ook het idee dat ik zwanger was van een lintworm, het was niet aan te slepen. Ik eet normaal 2, hooguit 3 sneetjes brood op een dag, maar bij mijn zoontje's zwangerschap nam ik 5-6 sneetjes brood mee naar mijn werk en als het laatste sneetje op was, dacht ik. Goh, heb eigenlijk nog wel trek. Ja, het is niet leuk voor de kilootjes, misschien, maar ik denk dat je er maar even aan toe moet geven. Je hebt immers een prettige oorzaak van je honger. En straks met 3 koters, loop jij die kilootjes er vast weer snel af!
@Xon, mooie eigroei dus. Super! Nu wachten op de donor! Gaat weer helemaal goed komen. @sneeuwmees, dat mengen van pregnyl ishet klaar maken van de injectie: eerst de vloeistof (water) opzuigen, dit vermengen met het medicament (poeder). Dan jens je m in je buik. Dus valt nog wel mee hoor. Hier alleen maar moe. Net meer dan twee uur liggen pitten op de bank! Zoonlief slaapt nog lekker in bed, dus dat kwam mooi uit. groetjes!
@Impie: bedankt voor de uitleg. Toch wel leerzaam zo'n forum. Alleen zei jij dat het wel meeviel zo'n spuit, maar ik krijg hier toch wel kippenvel van. Brrr.... Maar ja, het is voor het goede doel! Lekker dat je zoontje nog 's middags slaapt. Zo kun je zelf ook even bijtanken!