Allereerst Barbeestenboel van harte gefeliciteerd!! Echt super-nieuws! Een streepje is een streepje hoe dun ook.. Nu duimen dat hij of zij blijft hangen! Dank je wel Bolbuikje34 en Iris2! Natuurlijk start je later met dit proces omdat je eigenlijk wel samen met een partner een kindje wil krijgen maar als die zich niet aandient dan moet je op een gegeven moment je eigen plan trekken. Ik had graag wat jaartjes jonger willen zijn maar het is nu eenmaal zo gelopen. Voordat je de intake-procedure en wachtlijst in een kliniek hebt afgelegd, ben je ook zo weer 1.5 jaar verder. (en dan heb je nog voorrang omdat je "oud" bent) Wat is oud? Als ik aan kinderen vraag wat oud is, dan zeggen zij 40 jaar. Als ik aan mijn moeder vraag wat oud is, zegt zij 90 jaar Ook ik ben van mening dat je het label "oud" snel opgeplakt krijgt. Als je naar de gemiddelde leeftijd van de vrouw in Nederland kijkt dan hebben wij nog kans om onze kleinkinderen op te zien groeien. Natuurlijk kan iedereen wat krijgen, op elke leeftijd maar als je daar altijd over nadenkt dan heb je geen leven meer. Voor mijzelf vind ik het naar dat mijn kind maar 1 ouder heeft, mocht er iets met mij gebeuren. Aan de andere kant bestaat half Nederland uit een-ouder gezinnen waarbij de onderlinge relaties zodanig verstoord zijn dat het kind alsnog alleen opgroeid... Helaas heb ik hier dagelijks mee te maken om de middelbare school waar ik werkzaam ben. Gelukkig heb ik een goed sociaal netwerk die mij steunt!
hi iris2. mijn verhaal lijkt een beetje op die van jou. Ik ben nu 38 en manlief 42 ben hem 4 jaar geleden tegen gekomen. Helaas (zie mijn onderschrift) gaat het bij ons niet zo makkelijk. In principe is bij mij alles in orde alleen bij manlief zijn de zwemmers niet optimaal. Hebben dus 6 iui;s achter de rug . Afgelopen donderdag de eerst ivf punctie gehad. Morgenochtend horen we of het gelukt is en of er iets terug geplaatst kan worden. Heel spannend dus.
Spannend hoor voor jou Dancer4fun! IVF lijkt mij te zwaar. Gefeliciteerd hoor degenen die zwanger zijn. Hier moet ik wachten op onze vruchtbare periodes. Ik temp nu een maandje omdat ik bijna 20 kilo kwijt ben en mijn cyclus korter is geworden. Ik wil nu even weten wanneer ik mijn ei heb. Komende dagen lekker romantisch doen! Heb net de kerstboom opgetuigt. Lekker genieten van kaarsjes enzo. Mensen, geniet van elkaar en tot gauw!
Kan wel een heel verhaal gaan typen, maar dat heeft Iris2 al gedaan, die heeft prachtig omschreven hoe ik het ook zie. En @barbeestenboel: GEFELICITEERD!! @Pimmetje: respect en fijn dat je goed sociaal netwerk hebt, is zeker heel belangrijk en ik hoop voor jou dat het snel raak mak zijn !
@sunmaid Hier ook zo'n korte cyclus. Had ik al, maar na m'n miskraam in okt helemaal! Ik ben amper niet meer ongesteld of ik heb volgens de calculator alweer m'n vruchtbare dagen.. @dancer4fun Wat spannend morgen! Ik hoop dat alles goed is.Succes..
Ook ik wil Pimmetje veel succes wensen. Ik ben lang vrijgezel geweest en na de 35 begon mijn biologische klok heel hard te tikken. Ik had toen ook besloten er alleen voor te gaan en had de eerste intake al gehad voor KID. Echter geheel onverwachts, terwijl ik een positief besluit voor de verdere procedure van KID had gekregen, ontmoette ik mijn huidige man. Van die hele procedure is dus niet veel meer gekomen. En je bent dan nu wel alleen. Maar goed, je kan altijd een fantastische man tegenkomen! Tenminste zo dacht ik er toen over. Aan mijn kinderwens zat immers een 'einddatum' en aan een relatie krijgen niet. Ik ontmoette echter al iemand terwijl ik nog aan de hele behandelingen moest beginnen. In ieder geval heel veel succes!
Dancer4fun,heel veel succes! Laten we hopen dat er een terugplaatsing zal komen. Veel sterkte vandaag met wachten. Sneeuwmees,ben het helemaal met je stukje eens. Ik heb zelf ook een korte cyclus,meestal 26 dagen (vroeger zelfs 25) maar dan heb je wel lekker veel kansen
Bolbuikje34: ik heb ook altijd een korte cyclus van 26 dagen en nu met de IUI zelfs korter. Het is wel prettig dat je zo snel weer een kans hebt, vind ik. Je hoort ook van cyclussen van 33 dagen en langer.. Dan moet je lang wachten! Sneeuwmees: Zo denk ik er ook over! Super dat je je man gevonden hebt voordat je met de procedure gestart bent.. Ik ben ervan overtuigd dat toeval niet bestaat
Ik zal hier de gemiddelde leeftijd nog es extra opkrikken : ik ben 43, mijn man is 55. We zijn al 12 jaar getrouwd maar hebben onze kinderwens jaren in de ijskast gezet wegens mijn stiefdochters (lang verhaal). Uitstel is bijna afstel geworden, maar godzijdank is het toch nog goed gekomen! Op mijn 41ste heb ik een prachtige dochter gekregen en nu ben ik zwanger van een jongetje. Ik ben uitgerekend vlak na mijn 44ste verjaardag. Helaas ook 2 miskramen gehad, eentje in 2008 en een dit jaar. Dat was heel zwaar, maar gelukkig volgden daarop snel iedere keer een gezonde zwangerschap. Alle vier de zwangerschappen ben ik binnen 3 rondes zwanger geworden, van de huidige in zelfs maar 1 ronde. Het is helaas zo dat statistisch gezien de vruchtbaarheid daalt en de risico's op miskraam of chromosoomafwijkingen stijgen. Dat is naar mijn mening iets waar je wel goed rekening mee moet houden maar waar je je niet zou door moeten laten leiden.
Hier ook een ouwe . Ik ben volgende maand 40 en nu een jaar bezig voor de tweede. Helaas heb ik het afgelopen jaar 3 miskramen gehad. Het goede nieuws is dat ik nogal snel zwanger raak en daar ben ik heel blij mee. De vraag is alleen of er nog een keer eentje blijft zitten. Van tevoren wist ik dat ik een hoger risico op miskramen had, maar drie achter elkaar valt toch wel zwaar moet ik zeggen. Toch ben ik nog niet klaar om het op te geven. Wat leuk, trouwens, om hier wat 35+ vrouwen te treffen! Gezellig! Groetjes, Dominique
Hoi dames, Ik was 34 toen ik zwanger werd van Milan in ronde 4. Ik kende m'n vriend toen net een jaar. Ik ben nu net 35 geworden en we zitten in ronde 1 voor een brusje voor Milan. Mijn man is 44. Ik ben ook heel benieuwd of en wanneer ik weer zwanger zal zijn. Heel veel succes allemaal in ieder geval!
Het is idd een leuk topic. We zitten nu in ronde 2 voor onze tweede. Bij mijn eerste was ik eigenlijk gelijk zwanger toen ik ovulatietesten ging gebruiken, maar helaas ging dat deze keer niet op. Heb twee keer laten pendelen en die komen uit op februari/maart. Zou betekenen dat we nog eventjes geduld moeten hebben. Maar dat valt niet mee, merk ik nu je weer helemaal in de sferen zit van eisprongen e.d.
Ik ben 41 en wij zijn druk bezig met de 2e. Onze dochter kregen we toen ik 37 was. We hebben lang moeten wachten op onze 1e en voor de 2e zijn we nu met ronde 8 bezig...
Ik ben 38 jaar en 28 wk zwanger van de 3e. 1e kind gekregen op 29 jarige leeftijd. Daarna wilde ik niet meer. Van gedachten veranderd en op 36 jarige leeftijd 2e gekregen. Was binnen 2 maanden zwanger. Afgelopen maart een miskraam gehad maar in Juni alweer zwanger.
Ik heb een vraag! Voordat we begonnen met proberen voor een kindje had ik me voorgenomen om er niet "krampachtig" over te doen..Het komt zoals het komt. Maar nu ik toch even zwanger ben geweest (elf weken) merk ik toch dat ik er meer mee bezig ben dan eerst. Na m'n miskraam is m'n cyclus iets veranderd en nu ik zo af en toe iets lees over die ovulatie testen begin ik er toch over te denken..Wat ik nu wil weten is..gaat het spontane er zo niet af? Ik zie het praktische zeker wel hoor en zeker omdat m'n kansen wat betreft leeftijd wat kleiner zijn wil ik elke kans pakken, maar wordt het zo niet een beetje op commando oefenen?
Wij hadden ook gezegd dat we het een beetje op zijn beloop zouden laten. We hadden immers al een kindje en dus was de spanning voor ons er een beetje af (dacht ik). Maar nu we er eenmaal weer voor gegaan zijn, merk ik ongemerkt toch dat ik er meer mee bezig ben dan ik gedacht had. Toen we aan de eerste begonnen wisten we uberhaupt niet of we wel vruchtbaar waren. Nou, dat blijkt dus wel zo te zijn en daar hoeven we nu niet direct meer zorgen om te maken. Ook ik gebruik ovulatietesten. Ja, je weet nu wel wanneer het slim is om te klussen. Maar ik moet ook wel zeggen dat het een spannende boost geeft (ook bij mijn man) als je twee streepjes op de ovulatietest ziet staan en er een eisprong aan zit te komen.
Wat gezellig is het hier aan het worden! Het lijkt me ook wel iets hebben om af te wachten tot de test positief aangeeft waarna je samen aan een andere toekomst gaat werken.. Tenminste ik vind het ook erg spannend om een afspraak te maken als de test bij mij positief aangeeft, alleen is de behandeling "iets" minder romantisch Wat erg Irsi2, een miskraam met 11 weken! Je bent gelukkig weer bezig om zwanger te worden, dus je bent er bewust mee bezig. Heel logisch, toch? Iedereen zegt ook dat ik er niet zo mee bezig zou moeten zijn omdat het dan sneller zou gaan.. Tsja, gedachten kun je helaas niet altijd sturen. Gelukkig kunnen we hier lekker babbelen!
Ik gebruik ook ovulatietesten. Waarom lang wachten op een zwangerschap als je het ook gewoon kan regelen? In de eerste instantie deed ik het stiekumpjes en initeerde ik seks als het tijd was. Daarna wist hij het wel, maar zei ik niet hoe het er voor stond. Tegenwoordig speel ik open kaart en is het gewoon spannend om te vrijen als we een smiley hebben. En het is lekkere seks ook . We doen alleen niet aan missionaris standje en daarna met de benen in de lucht blijven liggen of zo. We doen het gewoon zoals we zin hebben en ik ben nu al 3x zwanger geworden in een minder handig standje - blijkbaar was het goed genoeg.
Wou ik nog zeggen: eigenlijk vind ik die ovulatietesten veel rust geven. We doen het een paar keer als het telt en de rest van de tijd hoeven we er niet over na te denken en vrijen we als we zin hebben. Ik vind het wel relaxed.