Wie nog meer 35+?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Iris 2, Dec 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. impie

impie Actief lid

Dec 30, 2010
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,
    zo kind naar de peuterspeelzaal, mama heeft even tijd voor zichzelf en tja, dan ook even hier spieken.
    Ha Jeetje: goed om te zien die banner! En nu dus op huizenjacht. Ik zit liever niet heel dicht bij mijn schoonmoeder, wel lief mens, maar de afstand is prima!
    @Xon, ben benieuwd hoe het met je gaat. Wel een raar moment van een bloeding, maar ja jelichaam regelt alles echt zelf. Je wilt alles wel als signaal oppikken.
    Afwachten maar weer. (al duren die weken altijd heeeeeel lang.)
    Zo even de stad in.. Het wordt zaterdag 28 graden!
    Joehoe!

2. Sayen

Sayen Actief lid

Jan 17, 2011
    241
    0
    0
    N-Limburg
    Xon: Wat vreemd, nu ineens rood :(
    Ik hoop gewoon dat het een goed teken is, het is in ieder geval anders dan de andere keren toch? Duim heel hard door voor je!

Secondlife: Ik hoop met je mee!

Sneeuwmees: Ik heb maandag de combinatietest. Ik voel me helemaal prima, heb eigenlijk nergens last van. Ja, meer honger en gevoelige borsten, maar dat kan ik niet echt last noemen.

JeetjeB: De combinatietest is een onderzoek om de kans te berekenen op een baby met het Downsyndroom.
    Succes met de huizenjacht! Je zegt dat je je erg geisoleerd voelt in de buurt waar je nu woont, dan zou ik daar niet blijven. Zeker niet als de enige reden is dat je schoonmoeder jullie graag in de buurt wil hebben. Jij moet er wonen, en jij moet er gelukkig zijn, dat komt op de aller eerste plaats! Niet wat je schoonmoeder graag wil. Dus even niet meer denken aan wat anderen vinden, ga zoeken naar een plek waar jij (en je man natuurlijk!) graag wilt wonen.

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Jeetje: lastig om tussen twee keuzes in te zitten. Aan de ene kant is je schoonfamilie het enige contact wat je daar hebt. Aan de andere kant belemmert het je ook om meer contacten te krijgen. Familiebanden zijn in zulke landen zo belangrijk. Volgens mij hangen die echt nog met hele navelstrengen aan elkaar. Ik heb veel Egyptische kennissen en ik ben die een keer gaan opzoeken toen ze in Egypte waren. Die beginnen gewoon een flat te bouwen, als er dan weer een gaat trouwen, wordt er gewoon een etage bovenop gebouwd, waar dat stel dan weer gaat wonen enz. enz. Daarom zijn veel bouwwerken ook nooit af, omdat het een vol-continue proces is daar. Ook viel mij op, toen ik daar was, dat het de hele dag een zoete inval is. De buurvrouw van de overkant komt langs, neemt weer een of twee kinderen mee waar ze die dag toevallig op moet passen, neefjes, nichtjes, tantes, noem maar op. Dat zat de hele dag bij die kennissen van ons in huis, die bemoeide zich met de was, andere vrouwen gingen zich met het eten bemoeien. Gek werd ik ervan. Ik ben af en toe echt even naar ons eigen appartementje 'gevlucht' om even wat lucht te krijgen. Wat dan weer vreemde ogen opleverde, omdat ze dan bang waren dat ze iets verkeerds hadden gedaan (en dan stonden ze twee minuten later weer voor onze deur met tassen vol sinaasappels, broodjes en koekjes, of we misschien trek hadden). Ja, lastig, hoor, die cultuurverschillen. Ik denk dat jouw schoonfamilie nog blij mag zijn dat jullie evt. op slechts een half uurtje afstand zouden gaan wonen. Het alternatief is dat jij je zo ongelukkig voelt en dat je terug gaat verhuizen naar Nederland en dan zit je man op duizenden kilometers afstand van zijn familie (en kan hij hooguit een of twee keer per jaar naar zijn familie toe). Als je man nou bijv. een baan in die (voor jou) gunstige wijk kan vinden, dan is het makkelijker verkoopbaar naar zijn familie toe. Maar het blijft lastig, ik ken die cultuur een beetje en dit soort dingen liggen gevoelig om te doorbreken. Sterkte ermee!
    Een combinatietest is idd een test om een kansberekening voor het syndroom van down te krijgen. Ze nemen hiervoor bloed bij jou af en meten dmv een echo de nekplooi van het kindje. Die waardes worden allemaal bij elkaar berekend en daar komt dan die kansberekening uit. Ik heb dat toen ook laten doen (en zou het waarschijnlijk bij een volgende zw. weer doen), maar mijn man en ik hebben al wel besloten dat een kindje met down ook meer dan welkom bij ons zou zijn.

4. JoMi

JoMi Fanatiek lid

Oct 4, 2008
    3,338
    0
    36
    Meiden, ben er nog steeds hoor.

Maar zo druk met voorbereidingen voor het dorpsfeest, kom gewoon even niet aan reageren toe.

Gisteren om half 10 vertrokken voor verjaardag en 5 uur thuis. Daarna koken en eten en vanaf half 7 tot half 2 vannacht met straatversiering bezig geweest. En zo zal er vandaag en vrijdag ook nog veel gedaan moeten worden.

Om 12 uur moet ik eerst met J naar het CB, dus ben benieuwd wat ze van hem zeggen.

Dus aankomende dagen zal ik er weinig zijn, probeer wel wat bij te lezen en als het kan even een gedag zeggen.

Denk aan jullie. Knuff voor iedereen.

5. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

Mar 26, 2011
    3,214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    JoMi, succes met het versieren van de straat en met J op het CB!

Sneeuwmees, als ik dat zo lees van die Egyptische mensen zie ik het helemaal voor me! Zo gaat dat hier inderdaad ook vaak. Gelukkig is mijn schoonfamilie niet zo erg, ze komen zelfs bijna nooit bij ons langs, maar ik weet niet hoe dat gaat als je eenmaal een kindje hebt. Een beetje afstand lijkt me dus wel fijn!

En ik heb nu helemaal geen contact met buren, maar dat wil ik op zich wel veranderen als ik ga verhuizen, alleen ben ik ook wel bang dat die dan om de haverklap bij je binnen zitten en zie er dan maar eens netjes vanaf te komen! Al die ongeschreven regels hier maken het wel lastig soms!

Eigenlijk ben ik al die drie jaar dat ik hier nu woon niet echt gelukkig dus inderdaad mogen ze heel blij zijn dat ik het toch nog steeds blijf proberen. Maar soms zou ik ZO graag terug willen naar NL en nu er een kleintje komt misschien nog wel meer.

Ik moet echt even klagen hoor! Ik erger me vandaag weer suf aan die passiviteit van mijn man! Hij heeft nu dus geen werk en doet er ook weinig aan om een baan te vinden en als hij dan al solliciteert is het wéér aan de andere kant van Istanbul! Ik zei al, wanneer denk je dat je je kindje dan ziet? Dat zal dan héél weinig zijn. Het maakt alles zo lastig als hij zo ver weg werkt. En dat terwijl er aan onze kant ook best banen zijn. Er is een baan waar hij op zou kunnen reageren op een universiteit via zijn zusje maar dat doet hij dus gewoon niet want het is niet in zijn straatje!

Hij onderneemt ook geen actie om eens een gyn te bellen of ergens te informeren hoe of wat. En ik probeer zelf een beetje te zoeken op internet maar kom er geen wijs uit. Nu ligt ie op de bank een film te kijken terwijl ik zit te werken. Pfffffffffffff :):)

Sorry voor zo'n lange klaagzang! Ik wilde het even ergens kwijt.

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Jeetje: geeft niets, hoor! Je mag best even klagen en bij ons je hart uitstorten. Kan me voorstellen dat die passiviteit je (inwendig) woest maakt. Niets ten nadele van andere culturen, maar wij Nederlanders zijn toch veelal mensen die van doorpakken houden. Dus kan me voorstellen dat dat frustreert. Spreek je uberhaupt wel wat Turks, zodat je jezelf een beetje kunt redden (met straks bezoeken aan de gyn)? Ik ken de Egyptische cultuur onderhand wel een beetje door mijn kennissenkring en omdat ik wel eens een relatie met een Egyptenaar heb gehad. Vaak kwam het erop neer dat ik van alles uitzocht (mogelijkheden voor cursussen, werk en noem maar op). Hij hoefde dan alleen het balletje nog maar in te koppen, maar deed dat dan niet.
    Of toen we een relatie kregen en echt hadden besloten er serieus voor te gaan en evt. te gaan trouwen in de toekomst, dat meneer dan (zonder overleg) een baan aannam op 1,5 uur afstand van mijn woonplaats. Ja, hoe kun je dan werk maken van een relatie en elkaar echt goed gaan leren kennen als je dan zonder overleg zo ver weg gaat wonen, waardoor de kans dat je elkaar ziet minimaal wordt.
    Sorry, ik was er toen best verdrietig om toen het uitraakte, maar later ook wel weer opgelucht, omdat dit soort acties mij ook dusdanig uit evenwicht haalden.
    Zit er in je schoonfamilie niet een leuke vrouw (nicht, tante, schoonzus) waar je een beetje mee kan optrekken (zeker nu je zwanger bent) en die je een beetje wegwijs kan maken?

7. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

Mar 26, 2011
    3,214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Sneeuwmees, dank je wel voor je antwoord, doet me goed. Kan me voorstellen dat je aan de ene kant opgelucht was dat die relatie toen voorbij was, al is het dan ook verdrietig. Zo herkenbaar zoiets, een baan aannemen zonder overleg! Dat zou mijn man ook zo doen. Hij vertelt me ook vaak niet waar hij solliciteert, dat hoor ik vaak pas achteraf of op het moment dat hij wordt aangenomen. Ik heb al zo vaak gezegd dat hij me best wat meer op de hoogte mag houden, maar hij doet er niks mee.
    Ik kan me wel een beetje redden in het Turks, maar ik vind het vaak fijner als hij belt, want aan de telefoon ben ik niet zo'n held. Ik zal hem er nog maar weer eens aan herinneren.
    Mijn man heeft wel een zusje waar ik redelijk mee overweg kan, maar ik zie haar weinig want ze studeert nog. Ook is er wel een tsnte met wie ik goed kan opschieten. Misschien moet ik die toch eens wat vaker opzoeken. Ik ben vaak een beetje verlegen en dan met een taalbarrière wordt het nog lastiger. Maar ja, proberen me eroverheen te zetten denk ik!

8. Xon

Xon Fanatiek lid

Dec 28, 2010
    1,537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Jeetje, stort maar lekker je hart uit hoor.
    Pff ik zou het echt niet kunnen, wat jij doet.
    Het is niet goed dat je je al drie jaar niet echt gelukkig voelt.
    Wta betreft het weinige ondernemen van je man, daar kan ik je uit de droom helpen, dat deed mijn nederlandse ex ook niet.
    Gek werd ik er soms van!
    Heeft hij ook geen vrienden die dan weer vriendinnen hebben waar je iets mee kunt doen?
    Als ik jou was zou ik echt een huis gaan zoeken op een plek waar jij meer je handen vrij hebt en meer kunt ondernemen.
    Je werkt ook al thuis, dus daar kom je ook de deur al niet voor uit.
    Zometeen als het kindje er is, ben je niet afhankelijk van je schoonmoeder want je werkt thuis, dus dat is geen reden om bij haar in de buurt te blijven wonen(qua oppas bedoel ik).
    En jij bent naar Turkije toegekomen, dus dat vind ik al een zeer grote zet van jouw kant, het is nu zijn beurt om een beetje jou tegemoet te komen.
    En dn vindt hij dat hij ver bij zijn moeder vandaan woont, wat dacht hij van jou??? Hoe ver jij bij je familie vandaan woont?
    Als je dit nu laat gaan weet je zeker dat je over 1 of 2 jaar het niet meer trekt en gewoon terug wil naar nederland.
    Sorry ik wil niet bot overkomen en stoken in een goed huwelijk en ik weet heus wel dat het er in Turkije anders aan toe gaat, natuurlijk moet je je hier en daar aanpassen, maar verlies vooral jezelf niet en zorg dat je het daar ook leuk hebt.
    Wel lekker dat het internet bestaat he? Dat je op die manier toch contact hebt met nederland en je gewoon alles op dit forum kunt gooien :)
    Knuffffff

Bijna lang weekend, en als ik dit soort lange berichtjes ga zitten schrijven dan duurt het nog net even iets langer voordat ik weekend heb, hahahaha.

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Jeetje: misschien moet je je zelf (in het begin) misschien even wat meer opdringen naar die tante of dat zusje. Maar ik denk dat hun dat niet als opdringen zien en vaak gaat het balletje zo rollen dat je door het contact met hun weer andere nieuwe mensen leert kennen. Je moet ergens beginnen, nietwaar! Ik denk dat ze het best begrijpen als je in een vreemd land zit, de taal niet goed beheerst en zwanger bent dat ze je graag op weg willen helpen.
    En anders toch maar eens een keer de spreekwoordelijke vuist op tafel slaan. Ik snap dat het heel moeilijk is, zeg ik zelf die me iets te vaak heeft weggecijferd in een relatie, maar zo lang je man denkt dat je je wel redt, is er voor hem ook niet echt een reden van die bank af te komen of iets voor jou terug te doen.
    Dus in dat opzicht ben ik het wel met Xon eens dat jij een enorme grote stap hebt gezet en hij nu ook wat water bij de wijn moet doen en evt. maar iets verder van zijn mama gaat wonen.
    Een relatie is geven en nemen en ik proef een beetje dat je heel veel geeft, maar weinig durft te nemen.
    Zo zie je maar krijg je gratis een psycholoog en je wilde alleen maar zwanger worden.;)
    Maar ook ik moest door veel schade en schande zelf ook tot dit besef komen. Veel sterkte en blijf vooral je hart luchten, hoor! We kunnen af en toe kritisch zijn, maar hebben het beste met elkaar voor, hoor!:)

10. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

Mar 26, 2011
    3,214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Xon, ik snap wat je bedoelt hoor, ik pak het helemaal niet verkeerd op! Ik ben het ook helemaal met je eens! En mijn beslissing is nu echt wel gemaakt dat ik echt weg wil uit deze buurt! Ik ben anders bang dat we er nooit meer wegkomen.
    Het is inderdaad misschien ook meer karakter, dat passieve en niet zozeer cultuurgebonden (hoewel........) maar het is echt irritant. Het is gewoon zo jammer dat hij er weinig mee doet als ik er iets van zeg.
    Mijn man heeft eigenlijk weinig vrienden en ziet ze ook nooit. Ik zeg wel eens, je lijkt wel een kluizenaar of zo! Zeker nu hij geen werk heeft. Ik heb ook niet het idee dat hij ze vaak spreekt en zien doen we ze ook niet. Als ik daar iets van zeg is het altijd, o ja we zien wel (zijn standaard antwoord op zo'n beetje alles!).
    Eigenlijk zou ik maar eens die vrienden moeten uitndodigen of zo! De buurt die ik op het oog heb daar woont wel een vriend van hem en dat zou dus best leuk kunnen zijn. Zij hebben ook een kindje.
    Maar het is soms net of je tegen een muur praat en of hij er allemaal intussen het zijne van denkt en dat is zo frustrerend, Dat ik daar dus geen hoogte van krijg ook.
    Nou, genoeg geklaagd weer. Ik zal maar weer eens proberen er met hem over te praten denk ik.
    Alvast een héél fijn lang weekend!!! Ooh, heerlijk hoor, ik moet gewoon doorbikkelen. Ook zoiets hier, een ww-uitkering krijg je dus gewoon niet, dus alles komt op mij neer nu.
    Nou nu écht genoeg geklaagd!
    Ga lekker genieten van het lange weekend!

11. sillysa

sillysa Fanatiek lid

Jan 11, 2011
    1,245
    0
    0
    enschede
    Hoi Dames,

Was ik weer even, heb even gelezen, heel wat weer...

Xon, wel vreemd idd zo ineens een bloeding tussendoor, innesteling weet ik niet, zou dat niet eerder kunnen gebeuren dan?? Net zoals een ei weleens eerder of later komt?? Ik blijf voor je dumen meid, s6 knuffffff.....

JeetjeB, wat een gedoe meid, ik kan me best voorstellen dat je een beetje uit de buurt wilt gaan wonen van je schoonfamilie. En ook dat je je ergerd aan de laxigheid van je man, ik zou daar persoonlijk ook niet tegen kunnen hoor. Ik hoop dat je toch snel wat vriendinnen kunt maken daar, ik heb het je al eerder gezegd, ik vind het heel knap van je dat je dit volhoudt zou ik dus echt niet kunnen hoor, petje af!! Dat het tij maar snel mag keren voor jou....dikke knufffffff.........

Tja hier nu eiiiiiiiiiiii maar mag er eigenlijk niets mee, toch zegt er zo'n vervelend stemmetje in mij" Ga ervoor!!!!" Ppfff das wel lastig hoor, ik weet niet wat te doen, ik vind het zo zonde om m gewoon te laten gaan. Dat zou betekenen dat ik me niet kan laten behandelen, heb ik dat ervoor over??? Ik ga het proberen.........

Nog 4 weken en 1 dag tot OMAschap.....

Allemaal een hele dikke knuffel en een heel fijn lang weekend, gaat er iemand nog iets leuks doen?? Ik ga zaterdag met schoonzusje naar A'dam, shoppen.

12. sillysa

sillysa Fanatiek lid

Jan 11, 2011
    1,245
    0
    0
    enschede
    had stiekem toch een ovutest gedaan, zou ik niet doen, maar ze lagen er toch en tja knal posi...........twijfel, twijfel..........

13. Xon

Xon Fanatiek lid

Dec 28, 2010
    1,537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Oeefffff lastig Syllisa!
    Ik ga je geen advies geven hoor, hahahaha.

14. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

Mar 26, 2011
    3,214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ooh Sillysa, dat is moeilijk inderdaad! Maar ik denk dat ik het wel zlou proberen te weerstaan als je daardoor straks minder pijn hebt, maar... lastig hoor!!
    En nog 4 weekjes tot omaschap, spannend!!!
    Fijn weekend jij ook. Lekker, even winkelen. Ben ik ook zoooo aan toe! Maar moet nog even geduld hebben, want we zitten echt krap.
    Knuff terug!

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Syllisa: wat een vreselijk dilemma, zeg! Ik ben een enorm gevoelsmens, dus ik houd nu ook maar even mijn mond en geef je nu maar even geen advies..hahaha..:D. Maar wat je zelf ook kiest, ik heb er alle begrip voor.
    @Jeetje: hoe is het nu? De ergste ergernis even afgezakt? Blijf ons gerust bestoken met je gevoelens, hoor! Je mag dan wel ver weg zijn, maar je hebt er digitaal toch alvast een heel stel vriendinnen bij. ;)
    @Xon: is het rood nu weg? Hoe voel je je verder? Bepaalde klachtjes. Ik ben niet nieuwsgierig, maar weet wel graag alles.:)
    @Secondlife: jij bent ongetwijfeld je koffer nu aan het inpakken. Ik wens je een hele mooie, leuke en vooral lekkere vakantie toe. Geniet ervan. En ik hoop dat je als souvenir een mooi staafje met 2 streepjes mee terug brengt!

Hier is het rood ook stukken minder. Denk dat er bij het klussen iets geraakt is.:) Het zal door de miskraam en de ongesteldheid misschien allemaal wat gevoelig daarbinnen zijn. Tenminste ik hoop dat dat het is/was. Vind het ook wel lastig. Aan de ene kant wil ik deze maand ook niet zo maar voorbij laten gaan. Aan de andere kant, als dat bloedverlies toch betekent dat mijn baarmoeder nog 'aan het werk is', dan ben ik ook bang dat als ik zwanger mocht raken, mijn baarmoeder 'er nog niet klaar voor is' en evt. het vruchtje straks weer niet blijft zitten. Dus ja, Syllis, ik snap je wel. Wat is wijsheid, de twijfel aan de ene kant, het ongeduld aan de andere kant. Pfff.....lastig, hoor!:(

16. Salcia

Salcia Fanatiek lid

Jan 7, 2010
    3,738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Xon wat raar die bloeding, is het al gestopt?

JEetjeB, ik hoop dat je daar een leuke vriendin hebt om je te helpen, wat frustrerend zeg allemaal!

Jomi... hoe gaat het met de straatversiering?

Ik ga morgen naar Belgie voor het weekend naar schoonouders dus ff niet online denk ik...

Fijn lang weekend allemaal en Jomi veel plezier met straatfeest!!

17. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

Mar 13, 2008
    1,097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    #4117 Guapetona, Jun 1, 2011
    Last edited: Jun 1, 2011
    Hi dames!

Ik heb mijn best gedaan weer een beetje op de hoogte te komen van het reilen en zeilen van iedereen, maar ik kan helaas niet alles teruglezen.

Fijn om te lezen dat er weer een aantal dames op het roze bankje hebben aangeschoven:
    Gefeliciteerd Impie!
    Gefeliciteerd JeetjeB!
    Gefeliciteerd Niala!
    En Sayen en Salcia, we kennen elkaar nog niet denk ik, maar ik feliciteer jullie ook van harte!

Xon, Secondlife, Justme, Sylissa, Alice, Sneeuwmees, Maureen: jammer dat jullie nog zo hard moeten doorploeteren! Ik wens jullie alle goeds, en hoop & bid dat jullie ook allemaal mogen aanschuiven binnenkort!

Ik begin een beetje fitter te worden, en probeer weer langzaam aan wat afspraken met vrienden ed. te maken. Daar had ik de laatste 3 maanden echt geen fut voor, dus ik ben blij dat het nu iets beter gaat. Ik heb, geloof ik, verteld dat ik al met 13 weken iets voelde, maar twijfelde, nou het blijkt toch echt de baby te zijn! Vanaf dat moment heb ik hem/haar elke avond en elke ochtend gevoeld, en nu voel ik hem/haar ook lekker tuimelen.

Wie van de zwangeren kan het ook al voelen? Ben benieuwd!

@ Jeetje B: jij stelde de vraag wanneer heb ik het mijn familie verteld: nou in mijn geval ongeveer een uur na de test mijn moeder gebeld, want ik barstte gewoon ;) De rest wat later, maar in verhouding met de meeste wel vroeg, na de 1e echo, toen ik bijna 9 weken was. Maar er zijn ook nog een paar vriendinnen in het buitenland, die ik het nog wel moet vertellen (oeps ;).
    Verder wil ik je adviseren ook voor jezelf te kiezen, lijkt mij superbelangrijk in jou situatie, dat je het gevoel hebt dat jij ook iets te kiezen hebt, dat zal je kracht en moed geven voor de toekomst. Je wordt mama, en dat betekent dat straks je kindje op nr. 1 staat, SAMEN MET JOU! Want aan een ongelukkige mama heeft hij/zij niks! Goed voor jezelf zorgen = goed voor je kind zorgen!

@ Over de combinatietest: er wordt op drie chromosomale afwijkingen getest, dus niet alleen Down. En bij de 13 wk echo deed zij een uitgebreid onderzoek naar mogelijke fysieke afwijkingen, die op een handicap zouden kunnen wijzen. Het bloed werd afgenomen bij de 13 wk echo, en de uitslag daarvan zou met ongeveer 5 werkdagen bij de verloskundige moeten zijn. Mij hebben ze niet gebeld, ik heb het op de eerstvolgende afspraak bij de VK gehoord (ong. 2 wk later), maar ik had eerder kunnen bellen.

Leuk dat jullie de uitgerekende datum erbij hebben gezet. Op de maandlijstjes van de aanstaande mamaclubs, doen ze die datum volgens mij meestal als eerste en de NODdatum wordt helemaal niet meer vermeld. Lijkt mij nog handiger/overzichtelijker, maar ik weet niet wat jullie gedachten daarover zijn. In ieder geval zal ik het lijstje kopiëren en mijn uitgerekende datum (volgens de termijnecho) erbij zetten.

Meiden, fijn jullie weer even gelezen te hebben. Ik zal proberen nu ik weer wat fitter ben, wat actiever mee te kwebbelen, want ik mis jullie wel!

@ Xon, dat babyboomprogramma heb ik vanavond voor het eerst gezien, ik vond dat van die massale zwangerschapstest ook zo stom! Maargoed, verder wel grappig om al die verschillende verhalen te horen. Er was toch ook een nieuw programma waarin in donorkinderen op zoek gaan naar hun biologische vader? Heeft iemand dat gezien? Lijkt me ook erg interessant voor de bammers hier!

@ Preggies: nog een vraagje: wie van de zwangeren willen weten wat het wordt? Mijn man wil dat het een verrassing is dit keer, en dat vind ik wel moeilijk eerlijk gezegd. Net heb ik ook nog gezien dat je op internet een test kan bestellen waarmee je al vanaf 6 wk zwangerschap kan testen wat het wordt! (Ontdek of je zwanger bent van een jongen of meisje) Wie gaat dat doen? Ben benieuwd naar jullie reacties!

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Guap: jemig wat gaat het snel bij jou? Al weer 18 weken en alweer bijna op de helft. Wat heerlijk dat je je kindje al voelt. Heb dat in het begin na de bevalling echt gemist, was altijd even een intiem momentje als je je kindje zo lekker voelde bewegen.
    Mijn man en ik willen niet weten wat het wordt, als ik weer zwanger mocht raken. Ik vind die spanning tot het laatst zo leuk! Wel heb ik toen (voor de gein en uit nieuwsgierigheid) op de chinese geslachtskalender gekeken (staat bij de calculator boven aan de pagina). Bij mijn eerste zwangerschap klopte die. Misschien grappig voor de zwangeren om die eens te bekijken en dan over een paar maanden te vertellen of het klopte of niet.
    Ik zat er zelf ook aan te denken of het niet handiger was die NOD-datum van ons lijstje (bij de zwangeren) te vervangen door de uitgerekende datum. Maar ik zit momenteel zelf niet op de roze bank, dus laat het maar aan de preggies over.

19. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

Mar 13, 2008
    1,097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Leuk dat jullie de uitgerekende datum erbij hebben gezet. Op de maandlijstjes van de aanstaande mamaclubs, doen ze die datum volgens mij meestal als eerste en de NODdatum wordt helemaal niet meer vermeld. Lijkt mij nog handiger/overzichtelijker, maar ik weet niet wat jullie gedachten daarover zijn. In ieder geval zal ik het lijstje kopiëren en mijn uitgerekende datum (volgens de termijnecho) erbij zetten.

Ik doe mijzelf als voorbeeld, kijk maar wat jullie willen en pas het aan naar believen zou ik zeggen. Misschien ook leuk om het geslacht erbij te zetten, als je het weet? bv: jongen/meisje/verrassing

NOD-WACHTBANKJE:
    27-05 Alice 37 - ronde 13 pffff - 1e kind

28-05 Justme 35 - ronde 12 - 1e kind
    06-06 Secondlife 36-ronde 10- 2e kind
    08-06 Jes 4 38-ronde erg veel- 4e kind
    12-06 Xon (BAM)37 - ronde 11 d.m.v. ZI - 1e kind
    15-06 Maureen 39 - ronde 4 (d.w.z. via ZI) - 1e kind
    16-06 Sillysa 37 -ronde 9-3e kind
    18-06 Sneeuwmees 39 - ronde 1 na mk - 2e kind
    22-06 JoMi 36 - ronde 17 - 2e kind
    ..-.. Pimmetje 38 - ronde 9 - 1e kind
    ??-?? LaFemme 36-ronde ..- 3e kind

ZWANGER:
    ??-?? Adora (ZWANGER!!!)
    28-10-2011 Guapetona 37 - ronde 9 - 2e kind - Verrassing
    28-02 Barbeestenboel 39-ronde 5-2e kind (ZWANGER!!!)(07-11-11)
    06-03 Almika 36 –ronde 3 -2e kind (ZWANGER!!!)(13-11-11)
    08-03 Ricmar94 38 - ronde erg veel - 1e kind KI (ZWANGER!!!) (15-11-11)
    16-03 Salcia 40 - ronde 14 - 1e kind(ZWANGER!!!)(23-11-11)
    08-04 Sayen 35 -ronde 3 -1e kind(ZWANGER!!!) (13-12-11)
    11-04 Niala 37 -ronde 5 - 3e kind (ZWANGER!!!) (13-01-12)
    26-05 Impie 36 - veel - 2e kind (ZWANGER!!!)(1-2-2012)
    29-05 JeetjeB 34 - ronde 3 - 1e kind (ZWANGER!!! (3-2-2012)

20. Salcia

Salcia Fanatiek lid

Jan 7, 2010
    3,738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Guap....dank je..jij ook gefeliciteerd!!
    Zie dat je paar weekjes verder bent dan ik...
    En die gendertest, niet bestellen, ken meerdere waar het helemaal niet klopte zonde van je geld.

Sneeuwmees...lastige keuze deze maand voor je...denk dat je gewoon op je gevoel moet afgaan wat beste is.

Share This Page