famke weet je zeker dat die follikel niet een cyste is?? helaas worden die fouten door gyns nog wel eens gemaakt , een follikel van 22 moet echt springen binnen en paar dagen
Welkom Famke, het is hier normaal wel wat drukker volgens mij! @Niala, succes morgen bij de gyn! Hier vanmorgen vroeg manlief uitgezwaaid. Hij gaat een weekje weg voor zijn werk naar Spanje. Hier dus van alles regelen om zoonlief op te vangen, want ook nog een hele drukke week op school! En wat een somber weertje ineens na gister!
Gisteren even geen puf gehad om de laptop op te starten en vroeg op de bank voor de tv in slaap gevallen. Hier nog steeds geen positieve ovu-test. Streepje zelfs lichter dan gisteren. Snap het even niet meer, kan me niet voorstellen dat ik mijn ei gemist zou hebben, want ik heb al vanaf de 11e dag getest. Nou ja, moet maar even mijn zinnen proberen te verzetten en me er niet te veel op focussen, maar ja, heb even een pesthumeur. Helaas het regent het hier ook dat het giet hier en het onweert, dus veel afleiding buitenshuis zoeken zit er momenteel niet in. Morgen maar nieuwe rondes, nieuwe kansen, zullen we maar zeggen. @Justme: je man verleid...hihihi... Ja, de marges rondom een eisprong moet je altijd ruim nemen en het kan nooit kwaad wat verkenners vooruit te sturen. Wanneer gaan jullie nu op vakantie en waarheen? @Ricmar: zo! Jullie zijn lekker op dreef met het kamertje. Alles staat al helemaal klaar. Leuk, hoor! Ik ben pas begonnen vanaf 7 maanden zwangerschap, omdat er eerst een kamertje ontruimd moest worden en mijn oude bedje waar ik vroeger zelf in gelegen heb opgeknapt moest worden. @Niala: spannend, morgen! Zo'n eerste ziekenhuisbezoek in een 'vreemd' land. Ben benieuwd of je morgen nu de beroemde 'ultrasound' krijgt, waar je toen geen duidelijkheid over kreeg toen je de afspraak ging maken. @Jeetje: was het huis wat waar jullie gisteren naar zijn gaan kijken? En inderdaad gewoon zelf een beetje erop aansturen om een afspraak met zijn zus te maken. Dan ben je er even uit. Jullie kunnen haar gelijk het mooie nieuws vertellen (en de camera terugvragen). Misschien als er meer mensen vanaf weten dat je man dan ook door hun een beetje achter zijn broek gezeten wordt om een afspraak voor je te maken. @Famke: welkom, hier. Wat je omschrijft is voor mij complete abacadabra, dus ik kan je helaas niet verder helpen, maar zoals je ziet zijn er hier echte experts op het forum (die soms zelfs nog de artsen een handje moeten helpen met hun kennis..hihihi).
Goedemorgen!!!! Het regent, bah! Nou ja vandaag maar verplicht lekker niets doen. Gister het meeste huishoudelijke werk gedaan, dus dat komt dan mooi uit. Famke welkom! Ik heb ook elke maand follikelmetingen. En het kan zijn dat een follikel niet goed springt. Dat was bij mij ook het geval. Zonder Clomid werden mijn eitjes wel groot (zelfs 26 a 28 mm), maar doordat het te lang duurde (dag 18 a 19 van mijn cyclus) wordt het een flutei (zoals de fertiliteitsverpleegkundige zo leuk tegen mij zei). Het loopt dan eerder leeg dan dat het springt en omdat het eitje er dan al zo lang in zit, is het geen goed eitje meer. Natuurlijk niet gezegd dat het bij jou zo is, elke vrouw schijnt elk jaar 1 of 2 van die fluteitjes te hebben, haha. En waarschijnlijk wel meer als je leeftijd boven de 35 is. Ben benieuwd naar jou verhaal, vanwaar pas zwanger proberen te worden op je 44? Dames hier lichte hoofdpijn en geen temp stijging of daling wat op een innesteling kan wijzen. Het zal er wel weer niet inzitten deze maand! Dan over ruim twee weken die sis-echo, moment van de waarheid!!! Krijg er nu al kriebels van in mijn buik. Kennisen van mij proberen ook een ruim halfjaar om zwanger te worden. En nu is ze de eerste maand met hormonen bezig en poeff zwanger. Nu is ze panisch dat ze teveel aan gaat komen(ik denk dat ze maat 36 heeft). Ze wilde eerst ook geen hormonen vanwege de kans dat je daarvan aankomt! Ze is 5 weken zwanger en houdt nu een dagboek bij met hoeveel ons er elke dag bij komt. Sorry hoor! Als je daar zo bang voor bent, waarom wil je dan in godsnaam een kind? Ik vind het gewoon niet eerlijk (sorry voor egobericht, die laatste zin klinkt als Calimero .
@Xon: misschien nestelt jouw eitje gewoon wat later in. Ik zie dat je pas over 8 dagen kan testen, dus er kan nog een hoop gebeuren daar van binnen. Inderdaad frustrerend dat die vriendin zo op haar gewicht gefocused is (in combinatie met gelijk zwanger zijn...pfff). Dat beloofd nog wat, want bij een zwangerschap barst je vaak uit je voegen en op plekken waar je het niet graag wil hebben (en waar het na afloop ook niet makkelijk meer af te krijgen is). Maar ja, die vriendin van jou zal ook nog wel zo iemand zijn die gelijk haar slanke figuurtje terugheeft (alsof er nooit wat gebeurd is). Voor mij was het wennen omdat ik altijd min of meer aan de lijn was en goed oplette wat ik at. Dan is het raar dat je lichaam schreeuwt om eten en dat je er dan gewoon aan toe mag (en min of meer moet) toegeven. Gelukkig kon ik de knop snel omzetten en me lekker laten gaan.
Haha Xon, Calimero! Maar inderdaad, ik vind het echt nergens op slaan dat ze daar zo panisch over gaat doen!! Je weet toch dat je lijf gaat veranderen en dat je hoe dan ook wat aankomt. Tjonge jonge zeg. Je hebt nog een aantal dagen, je weet het niet, misschien is het toch raak hoor! (even kleine peptalk!) Niala, spannend die afspraak morgen! Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat daar. Laat je het weten? Famke, welkom! Ik heb ook geen idee van follikelmeting enz. dus durf er niks over te zeggen. Hiopelijk kom je er snel achter hoe en wat! Impie, succes deze week! Sneeuwmees, we zijn gisteren toch niet meer wezen kijken, maar we gaan vandaag echt. Ik ben erg benieuwd! Mijn schoonzusje woont nog thuis en zit doordeweek op kamers zeg maar, wel in de buurt hoor. Maar we zien haar dus meestal in het weekend als we naar mijn schoonmoeder gaan. Vanavond zullen we wel gaan, dus als ze er is zal ik meteen die camera eens vragen. En vantevoren eens met manlief overleggen of we het nu eens gaan vertellen! Nou, ik moet nog (alweer!) aan het werk en hier is het dus juist wel mooi weer. Maar ja straks maar van genieten. Ondanks die regen toch een fijne zondag allemaal!
@Jeetje: succes met het bekijken van het huis! Is het in een wijk waar jij graag wil wonen? Ik zou toch echt er bij je man op aandringen dat je het zo snel mogelijk gaat vertellen. Het is toch heerlijk nieuws om te delen en zeker als het voor je schoonmoeder ook nog eens haar eerste kleinkind is. Ze zal hartstikke blij zijn, toch! Werkse nog even. Hier is de regen net gestopt en begint het lichter te worden. Hopelijk straks toch even naar buiten. Heb overigens de rouwkaart binnen van mijn collega. Dinsdag wordt ze begraven en wij gaan daar als afdeling allemaal naar toe. Kan me niet herinneren (gelukkig maar) wanneer ik een begrafenis heb meegemaakt. Wel een vooruitzicht waar ik nu al een steen van op mijn maag heb liggen.
@xon, tja aankomen hoort nu eenmaal bij zwangerschap, ze krijgt een beroerte als ze echt gaat groeien vrees ik! @sneeuwmees, we gaan naar ibiza en al over anderhalve week! is daar niet super warm maar dat hoeft voor mij ook niet hier regent het helaas krijg straks visite en wil graag buiten zitten! maar volgens de radar moet het straks droog zijn en blijven tot in de avond. ik hoop het maar!! nu eerst mijn mooie kleren aan doen, alles is nu klaar en wilde het niet riskeren om vies te worden.
Hier Calimero weer Sneeuwmees die 8 dagen kloppen niet hoor. Ik zou vrijdag kunnen testen. Donderdag is dag 12 van mijn luteale fase, en behalve dan de vorige maand (toen zat ik op dag 13), is dat de dag dat het doorbreekt(donderdag is ook mijn moeder nog eens jarig, zit ik de hele tijd met een gezicht als een oorworm). Dat komt omdat ik een vroege eisprong heb gehad vanwege de pregnyl (dag 13) en normaal pas dag 15. En ze is een kennis zeker geen vriendin, hahaha, ik heb niet dat soort hysterische mensen in mijn vriendenkring. En ik hoop echt stiekem dat er 25 kilo bij komt en dat ze er uit gaat zien als een olifant (maar dat zal wel niet!). Ik heb hetzelfde als jou, ben al redelijk stevig van mezelf, en let op alles qua eten. Eet weinig vlees, alles light, alleen van de chocola kan ik niet zo makkelijk afblijven daar moet ik elke dag wel een stukje van eten. Als ik ooit nog eens zwanger word zal ik ook wel behoorlijk uitdeien ben ik bang! Jeetje succes met de huizenjacht. Waarom bel je je schoonzusje niet vooraf op om te vragen of ze de camera meebrengt? Dan heb je m alvast. Ben benieuwd of je man het vandaag tegen zijn moeder wil vertellen. Niala spannend morgen. Ben benieuwd of er idd een echoapp. aan te pas gaat komen. Ik hoop het voor je. Lijkt me toch leuk dat je dan echt het bewijs ziet dat er daar binnen iets bijzonders gebeurt.
@Xon, gelukkig geen goede vriendin van je.. het maakt het allemaal zo onbelangrijk vind je niet? Wat maakt het nu uit dat je wat zwaarder wordt, zij is tenminste zwanger! Wat een gezeur! Misschien wel makkelijk praten voor mij, tja, op dit moment weer maatje 46 en straks waarschijnlijk weer topzwaar! Maar.... ik ben zwanger! En voor jou gaat het ook goed komen! (calimero kwam er ook altijd uiteindelijk!). Dan eerst nog maar die echo! Zet 'm op meid! Hier een virtuele knuffel! @justme: was jij nu jarig vandaag? of vierde je het! In ieder geval hoop ik dat je mooi weer hebt. @sneeuwmees; zal heftig worden a.s. dinsdag! Alvast heel veel sterkte. Zal morgen niet op internet komen i.v.m drukke dag en 's avonds nog iets voor school.
@Xon: wie weet je a.s. donderdag wel met een enorme grijns op je gezicht bij je moeder's verjaardag! Wij moesten op 1 maart een groepsfoto maken voor ons werk. Terwijl ik de dag ervoor mijn NOD had. Zat zelf al te bedenken van, oh, jee dat wordt wat. Word ik natuurlijk de dag ervoor ongesteld of heb ik een negatieve test en ga ik natuurlijk een potje zitten janken (en dat kun je bij mij altijd goed zien, zelfs de dag erna). En ik zat er dus al over in dat ik dan op die foto zou moeten met rood omrande oogjes. En je weet hoe het afgelopen is, de avond ervoor een positieve test, dus ik met een mysterieuze grijns op de foto! @Justme: Ibiza klinkt lekker, dus heerlijk vooruitzicht! Het zou vanmiddag droog worden, alleen wel weer onweersbuien op komst. Dus ik hoop maar dat het net gaat lukken met de visite! Mijn zoontje ligt nu net in bed. Mijn man is aan het werk, dus zo maar de mouwen opstropen en weer stofzuigen, dweilen en de buitenboel doen (hokken schoonmaken). Een druk middagje nog even voor de boeg, maar goed, daarna duik ik lekker op de bank met mijn roddelblaadjes!
Hoi meiden, JeetjeB, S6 met de woningjacht!! Ik hoop dat je man snel een beetje bijdraait en het zich gaat beseffen dat het echt zo is!! Maarja bij mannen duurt dat echt nou eenmaal wat langer, een zwangerschapstest zegt ze niets, toen ik zwanger was in april en ik met de dolblij met de positest aan kwam zetten, zei die van mij ook van, ga maar eerst langs een dokter, wat zegt die test nou helemaal??? En ja misschien ook wat zelfbescherming, die van mij heeft helaas gelijk gekregen. Maar komt vast goed meid als je eenmaal bij de gyn geweest bent, dan is het voor hem ook wat echter allemaal.....dikke knuffffff. Xon, we blijven toch voor je duimen hoor meid, je weet het maar nooit, s6 meid. En idd een beetje vreemd van die vriendin van jou, je weet toch dat je aan gaat komen als je een kind krijgt?? En als zij ze dun is waarschijnlijk ook een boel striae, of ze moet mazzel hebben idd. Justme, gefeliciteerd met je verjaardag, ik hoop voor je dat het droog blijft....knuffff Mees, s6 met je drukke dag vandaag en wat jammer dat je je ei niet kunt vinden meid, bij mij is echt alles hetzelfde gebleven posi ovutest op dag 12 soms 13 nu was het dag 12. Misschien komt ie er nog aan meid, ik hoop het heel erg voor je...dikke knufffff Hier lekker geshopt in A'dam gisteren met schoonzusje, ben wel aardig kapot nu met die kl*te rug van mij, maar dat kon de pret niet drukken, was erg gezellie. Verder alles nog rustig hier, wachten op NOD, wat altijd zo lang duurt. Nog 3 weken en 4 dagen tot OMAschap, ppfffffff........... Dames allemaal een dikke knufffffffff en tot later, ga naar schoonouders.........
goedemiddag allemaal bedankt voor de reacties hier vanochtend wat bloedverlies zouden dan eindelijk naar ruim 9 weken weer de duiveltjes komen ben benieuwd nu dan maar inkopen van ovulatie tests wie kan me helpen met de juiste te kiezen ja heb dan al wel vier grote kinderen van 14 21 19 en 13 maar indertijd kon je niet zoveel gegevens vinden als nu toen der tijd was je al zo wat 7 a8 weken heen voor je er achter kwam.. dus aub wat tips en degene die kunnen pendelen pendel me aub men gegevens zijn maaike doller geb 19-10-1966 ben heel benieuwd liefs famke ps laat jullie nog ff weten of het inderdaad de duiveltjes zijn!!!
@Famke: kan me voorstellen dat je blij bent met je rode duivels, alhoewel wij ze liever wegjagen, hier. Wat de ovu-testen betreft. Ik heb ze zelf altijd van de Kruidvat 5 voor 9,95 euro. Ik vind deze prima, maar hoor ook vaak van mensen dat ze juist niet zo betrouwbaar moeten zijn. Er staan hier in de randen van de pagina's rondom het forum ook wel eens van die aanbiedingen. Die kun je dan via internet bestellen en worden dan thuisbezorgd. Die zijn dan ook wat goedkoper. Anders even googlen. Helaas pendelt er niemand van ons. In het forum heb je een speciale rubriek met pendelaars. Als je hun een pb stuurt met jouw gegevens, dan heb je vaak al binnen 1 of 2 dagen een bericht terug. Succes ermee!
ik vierde mijn verjaardag vandaag, ben morgen jarig. was gelukkig droog! nu dreigt onweer, rommelt al in de verte. had gelukkig genoeg eten, wij eten nu als avondeten er ook nog van!
@Justme: Alvast gefeliciteerd! Dus toch nog droog gered met je visite! Hier is het nog droog, maar er hangt een vreemde lucht, denk dus dat wij later vanavond de onweer van jullie krijgen. Hoop het niet, want ik ben een enorme schijterd voor onweer. Vooral als dat 's nachts komt. Heb hier af en toe wat pijntjes rechts, dan weer links onder in mijn buik. Denk dus dat er alsnog eitjes aan zitten te komen. Blonde vraag misschien, maar krijg je aan allebei de kanten een eitje. Nooit bij nagedacht eigenlijk en meestal voel ik ook wat aan maar een kant. Morgen weer werken na 4 dagen vrij geweest te zijn. Voor mijn gevoel was het maar 2 dagen. Had zoveel plannen en zo'n gevoel alsof ik heel lang vrij zou zijn. Nou, ik ben de hele tijd wel bezig geweest, maar waar al die dagen nu gebleven zijn, ik weet het niet. Het is voorbij gevlogen. Verder niets bijzonders meegemaakt. Huis is weer lekker aan kant en vanavond maar een beetje bankhangen. Fijne avond allemaal!
Hallo allemaal, kind naar mijn ouders gebracht en manlief in het buitenland.. Wat voel ik mij eenzaam. (of zijn dit de hormonen). Ik zie vroeger mijn moeder nog huilend wegrijden toen ze op vakantie gingen en ik alleen thuis bleef... Zo voel ik me nu ook! Stom he? Ovulatietesten: ik gebruikte test jezelf. (via internet bestellen) 19,95 + 3 zwangerschapstesten en ik geloof 7 ovulatietesten. Je hoort hier ook wisselende verhalen over. Ik gebruikte ook wel van kruidvat.. Ze deden het beide bij mij wel. Maar die gyneacoloog vond ik toch het handigst! Maar ja, daar kom je natuurlijk niet zo maar. @sneeuwmees, je kunt inderdaad aan beide kanten wel een eitje hebben. Vaak springt er één (Die het grootst is). Die andere verdwijnt dan. Ik ga maar komt een vrouw bij de dokter kijken en heeeeel vroeg naar bed!
Impie je voelt je eenzaam en dan ga je 'er komt een vrouw bij de dokter' kijken? Ik ben bang dat je je er niet beter door gaat voelen. Het is echt zo een film waar als je je toch al heel zielig voelt je je nog véél zieliger van gaat voelen. Famke, ik gebruik ook die van het kruidvat, werken bij mij prima. Veel beter dan die van clear blue. Justme alvast gefeliciteerd! Wel lekker dat het toch nog droog was. sneeuwmees er rijpen altijd een paar eitjes tegelijk, maar er is er meestal 1 die verder groeit en de andere verschrompelen dan (eigenlijk zonde van al die kostbare eitjes). Soms, ook als je wat ouder bent, rijpen er twee, en die kunnen dan ook bevrucht worden (vandaar dat oudere vrouwen ook vaker een tweeling krijgen). Maar die moeten dan beide wel groot genoeg zijn om tegelijk door de HCG te springen. Bij mij zijn er bijna elke maand twee, maar de ene is toch altijd net een stukje groter waardoor het niet waarschijnlijk is dat de ander ook springt. Het kan zijn dat er twee in 1 eierstok zitten dan is de kans weer groter dat ze beide springen, aangezien de ene de ander dan aanstoot met springen, maar het kan ook zijn dat er in beide eierstokken 1 zit. Zo een beetje duidelijk sneeuwmees? Een jaar geleden had ik niet gedacht dat ik me zo zou moeten verdiepen in al dit soort informatie
@Xon en Impie: bedankt voor de uitleg van de eitjes. Ik dacht nl. ook dat je aan beide kanten een eitje kon hebben, maar dacht nog dat we het vaak hebben dat we ons ei 'voelen' of 'hebben' (dus enkelvoud). Daarom ging ik vanmiddag ineens twijfelen. Nou we zullen zien welk eitje het gaat winnen, de linker of de rechter. @Impie: ik denk dat de hormonen zeker een rol spelen hierbij. Toen ik van mijn eerste zwanger was, moest mijn man ook nog wel eens een paar dagen weg, voor zijn werk, of om zijn appartement in te pakken ivm de verhuizing naar mijn huis. Iedere keer dat hij dan wegging, stond ik tranen met tuiten te huilen, terwijl ik goed alleen kan zijn (en lang vrijgezel ben geweest, dus altijd alleen gewend was). Ben idd ook bang dat deze film je niet vrolijker gaat maken. Ik neem de film op. De moeder van mijn man is overleden aan kanker en hij wil dit soort films dus niet zien. Daarom maar overlegd om hem op te nemen, zodat ik hem kan kijken als hij een nachtdienst heeft (kan ik ook ongestoord zitten janken). Nou, ik ga de kleine man eens naar bed brengen. Daarna bankhangen!