Wie nog meer 35+?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Iris 2, Dec 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Jeetje: nee, heb niet meer gebeld. Ik heb vanmiddag wel een uurtje in een luie stoel in de zon liggen slapen. Heb ook al een paar dagen slecht(er) geslapen. Wil het de komende dagen daarom even wat rustiger aan doen om te zien of het dan minder wordt. Het is natuurlijk een hectische tijd geweest, een drukke periode op het werk, wat familie-perikelen, spanningen op het werk, de zwangerschap, de miskraam, en dan ook nog eens het overlijden van mijn collega, wat me erg heeft aangegrepen. Probeer het dus even een paar dagen met rust te nemen aan te zien. Zo niet, dan bel ik alsnog. Beloofd! Hou het in ieder geval in de gaten.
    Hoop dat het huisje wat is a.s. zondag. Klinkt veelbelovend hoe je de buurt omschreef. Zou voor jou een hele vooruitgang zijn en je minder geïsoleerd laten voelen. Duim voor je!
    En ja, ik was ook al vroeg in de zwangerschap 3 kilo aangekomen, maar ik at ook als een bouwvakker. Daarna ging het wat langzamer en ben ik uiteindelijk in totaal ca. 17 kilo aangekomen, waarvan veel kilo's vocht waren.

2. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

Mar 26, 2011
    3,214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Inderdaad, je hebt ook echt een heftige tijd gehad en dat kan er zeker mee te maken hebben! Hoop dat het beter gaat als je wat meer rust neemt. Denk het haast wel hoor.
    Ik eet voor mijn gevoel niet meer dan anders, maar dus toch al 2 kilo erbij. Waar gaat dat heen! Maar het kan ook wel eens schelen, de ene of de andere dag. Zal me morgenvroeg weer eens wegen als ik net uit bed kom.
    Begin me wel een beetje niet zo lekker te voelen, maar of dat nou door de zwangerschap komt of niet weet ik eigenlijk niet.
    Lief dat je voor me duimt, hoop ook echt dat het wat is dat huis!

Nou, nu weer door met mijn werk... Het valt soms niet mee om me ertoe te zetten!

3. jes4

jes4 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,536
    0
    0
    Sneeuwmees; misschien kan ik je gerust stellen. Ik heb ook veel hartkloppingen. 2 x een 24 uurs ECG gehad. Soms wel om de twee slagen een extra slag; zolang je geen hoge hartslag hebt van boven de 120 is het meestal onschuldig. Ik heb een echo van het hart gehad en een fietstest en echt ik kan er 100 me worden. Wat helpt is acupunctuur. Een gewoon ECG heeft geen enkele zin; met een 24 uurs ecg weet je pas hoeveel je er hebt.
    Ik hoop dat je iets hebt aan mijn verhaal.
    Zo nu de rest lezen.

4. jes4

jes4 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,536
    0
    0
    Oja Sneeuwmees: ik heb ook niet echt een ding waar ik mee heel druk om maak; maar wel veel kleine dingen waar ik me een beetje druk om maak; vaak weet je zelf wel waar het vandaan komt!

5. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

Mar 26, 2011
    3,214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Goedemorgen allemaal! Hoe is het met iedereen?

Sneeuwmees, beter geslapen?

Xon, is het nog doorgezet? Ik hoop van niet!

Impie, vandaag komt je man weer thuis hè? Heerlijk! Geen bloed meer gezien? En hoe voel je je verder? Bij mij wisselt het echt enorm! Maar voel me wel snel emotioneel (en geïrriteerd, vreselijk!)

Sillysa, nog nieuws over de aanstaande bevalling van je dochter? Ik las dat ze al voorweeën had, spannend hoor!!

Ik heb me vanmorgen nog een keer gewogen en nu was het gewoon weer mijn oude gewicht! Vreemd hoor, hoeveel dat dan kan schelen! Misschien was het extra vocht of zo?
    Ik merk ook dat 's avonds mijn buik enorm opgezet is! Dan denk ik al wat te zien, maar 's morgens is ie gewoon weer plat(ter).

Nou, ik wilde iedereen even een fijne dag wensen! Ben snel weg om mijn deadline te halen....

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Jeetje: dat je buik 's avonds opgezet is, komt door de darmen. In feite word je dikkere buik op dit moment (helaas) alleen nog veroorzaakt door je darmen. Je baarmoeder gaat uitzetten en daardoor moet alles in je buik plaatsmaken en daardoor worden je darmen ook aan de kant gedrukt (bij mij ging dat overigens met enorm veel pijn gepaard). Dat verklaart dat je 's morgens een 'normale' buik hebt en 's avonds een dikkere buik. Maar dat zal snel goed gemaakt worden als die kleine spruit van jou terrein gaat winnen! Het is niet verwonderlijk dat je qua emoties een enorme stuiterbal bent. Dat hoort er (helaas) ook bij. Je zult merken dat je om de kleinste dingen enorme drama's kunt maken en door het minst of geringste al in huilen kan uitbarsten. Dat gebeurde bij mij toen al, als ik het jeugdjournaal zat te kijken, bij wijze van spreken. Dus wees voorbereid. Je ziet de dingen de komende maanden nu eenmaal niet allemaal heel realistisch! Hier bovenaan de pagina kun je ook je zwangerschap per week volgen. Je klikt het betreffende weeknummer aan en dan kun je ook lezen wat je een beetje te wachten staat en hoe groot (of klein) die kleine uk van je is. Ik vond dat erg leuk om te lezen.
    Ik heb iets beter geslapen. Ben ook redelijk op tijd naar bed gegaan. Hier hebben we nu ook het pinksterweekend, dus daardoor probeer ik de komende dagen ook even wat rustiger aan te doen. Dinsdag werk ik nooit op kantoor, dus ik ben vrij tot woensdag. Moet voldoende zijn om de batterij weer helemaal even op te laden.

7. sillysa

sillysa Fanatiek lid

Jan 11, 2011
    1,245
    0
    0
    enschede
    Hoi meiden,

Heb wel gelezen maar kan het even niet onthouden sorry, komt door de verdoving van de prik.
    Gelukkig overleefd vandaag, deze was ook nog nix, volgendweek dinsdag de andere kant en die week daarop facetprikken, 3 stuks.

Mees, alles weer een beetje onder contole met de hartkloppingen meid??

JeetjeB, ik hoop voor je dat het gaat lukken met dat huisje, lijkt me heerlijk hoor vlakbij het strand enzo, vooral met een kleine, s6 meid...

Xon, hoe is het met je???

Nou verder weet ik het ff niet, komt wel weer, dikke knuffff allemaal en tot latersss

8. sillysa

sillysa Fanatiek lid

Jan 11, 2011
    1,245
    0
    0
    enschede
    Oja en jeetjeB, is erg spannend nu, maar heb nog geen telefoon gehad van haar dus nog ff afwachten.... pffff, ik denk dat het niet lang meer duurt hoor.

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Syllis: de hartkloppingen gaan nu wel. Houd me ook erg rustig. Ik heb er altijd al wel aanleg voor en in periodes van stress heb ik vaker een langere periode meer last. Daarom mocht ik ook die betablokkers slikken indien nodig. Omdat we bezig zijn zwanger te worden en ik tijdens de zwangerschap er ook altijd meer last van heb, had ik gehoopt nu nog even een receptje te krijgen om in ieder geval te zorgen dat de klachten over zouden zijn voordat ik zwanger mocht raken. Omdat ik nu dus geen nieuw receptje heb gekregen en de oude die ik heb niet aan te raden zijn bij een zwangerschap, laat ik het maar even zo en houd me dus rustig. Mocht ik ooit weer zwanger raken en er weer meer last van krijgen, dan overleg ik het evt. gewoon met de gyn.
    Nou, meid, nog 2 weken voor het omaschap, toch? Word nu wel heel spannend, hoor!!!;)

10. sillysa

sillysa Fanatiek lid

Jan 11, 2011
    1,245
    0
    0
    enschede
    Mees, tja geen medicijnen is natuurlijk altijd beter en als het helpt even rustigaan te doen zou ik dat ook doen hoor, en idd als je zwanger bent even overleggen met de gyn die weet er vaak toch meer van in die tijd dan de HA.
    Hier nu nog 23 dagen ong. tot mijn dochter moet bevallen, spannenndddddddd!!! En jij s6 meid.......knuffffffffffff

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Waar is iedereen? Eieren aan het uitbroeden? Wachten? Klussen of......

12. impie

impie Actief lid

Dec 30, 2010
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    hieeeeeeer!
    druk met van alles. Manlief is weer thuis, maar heeft de hele dag kantine dienst bij de tennis. Gezellig he?
    Hij had gister pech met de terugreis en was pas om 01.00 uur thuis! Maar goed, gelukkig een lang weekend.
    Hé Xon, hoe is het met je?
    En Jeetje, de deadline gehaald?

13. justme66

justme66 Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    4,224
    0
    0
    ik ben aan het wachten en alles klaarmaken voor de vakantie! vandaag de laatste dingetjes kopen en koffer alvast inpakken. dan kan ik die kleren niet meer gaan dragen.

14. impie

impie Actief lid

Dec 30, 2010
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijne vakantie justme!
    Geniet ervan! Waar ga je heen? OF had je dat al geschreven...

15. justme66

justme66 Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    4,224
    0
    0
    we gaan naar ibiza!

16. Salcia

Salcia Fanatiek lid

Jan 7, 2010
    3,738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Justme ..lekker meis...geniet ervan! hier nog 1 weekje wachten dan naar Italie, heerlijk.

17. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

Mar 26, 2011
    3,214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Jaa, ik ben er ook nog. Deadline net op het nippertje gehaald! En nu weer een deadline voor maandag, het houdt maar niet op. Maar ja, wel goed dat ik genoeg werk heb, nu mijn man zonder werk zit. Hij gaat trouwens maandag een test doen, die maakt deel uit van een sollicitatieprocedure. Dus wie weet heeft hij nu binnenkort iets nieuws. Duimen maar!
    Gisteren heeft hij eindelijk het ziekenhuis gebeld wat ik wel zag zitten, maar helaas vragen ze daar alleen al voor de bevalling minimaal 5000 lira en wij krijgen dus maar 3000 lira vergoed voor de hele zwangerschap. Dat betekent dus minimaal 2000 lira (1000 euro) zelf bijleggen en dat gaat gewoon niet lukken denk ik. Een ander ziekenhuis vroeg alleen voor de bevalling ook meer dan 3000 lira en dan heb je dus ook nog geen enkele controle gehad. Pff, wordt er echt een beetje moedeloos van hoor! Als iets minder bedeelde kom je dus onherroeplijk in de mindere ziekenhuizen terecht lijkt wel.
    Nu gaan we vandaag of morgen wel echt vertellen aan mijn schoonfam dat ik zwanger ben dus hopelijk hebben die tips of kunnen die een beetje helpen met zoeken ook.
    Ook nog steeds op zoek naar een huis. Ik zie steeds mooiere huizen voorbij komen, maar die blijken dan weer in niet zulke leuke buurten te zijn
    Nou ja, zo ploeter ik hier dus voort ;)

Justme: al lekker aan het inpakken. Heerlijk!! Wanneer vertrek je precies?

Impie: hoe is het met jou? Alles weer rustig? Ik heb de laatste dagen veel minder last van kwaaltjes merk ik, vind ik ook wel apart.

Sillysa: klinkt echt heel pijnlijk en vervelend zeg die injecties. En je moet dus nog terug?

Sneeuwmees: goed dat je rustiger aan doet!

Waar zou Xon zijn, ze heeft al een paar dagen niet geschreven. Ben benieuwd.

Het is hier grijs en regenachtig dus goed weer om te werken. Dat ga ik dus maar eens doen!

18. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

Mar 26, 2011
    3,214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Oh, heerlijk Salcia!! Jij ook alvast een fijne vakantie!

19. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Meiden ik lees wel mee, maar heb geen puf te reageren, ik ben erg verkouden en hoest me suf, dus slaap slecht, meld me weer al het wat beter gaat

20. impie

impie Actief lid

Dec 30, 2010
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier alles oke hoor. Geen bruinverlies, geen krampen en veel meer misselijk.
    We zullen donderdag wel zien.
    Tja, volgens mij blijf je twijfelen totdat je de baby voelt.

Share This Page