Wie nog meer 35+?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Iris 2, Dec 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. la femme

la femme Fanatiek lid

Jan 16, 2007
    1,576
    0
    0
    Wow meiden
    Ik kan dit tempo niet bijhouden hoor.

@ Adora: gefeliciteerd, die testen zien er mooi uit.
    @ San40: welkom hier en succes met zi. Hopelijk is het snel raak.
    En wat leuk dat je weer zwanger mag worden.
    @ Impie: Ik duim voor goed bericht
    @ Xon: wow wat een verhaal van die moeder met die echo en abortus. Schandalig dat je je kind iets vertelt en het dan toch weg laat halen. Wat verwarrend voor zo'n kind. Ze moest zich schamen. Succes met de zi. Spannend hoor met zo'n donor over de vloer. Vond je het de eerste keer niet doodeng. Je weet toch niet helemaal wat je in huis haalt.
    @ pimmetje: Hoe gaat het met het behang? Wil het al loskomen? Wat zijn jullie aan het behangen?
    @ Justme: rare menstruatie. Hmmm hopelijk blijft het bloed nu weg. Veel plezier op je mini vakantie. Waar ga je heen?
    @ Secondlife en Vanesz: Nog op de wachtbank. Ik blijf duimen.
    @ Dominique: Wat fijn dat het goed voelt. Ik hoop ook echt op een mooi kloppend hartje meid.
    @ Almika: Welkom en wat een positieve pendels. Hopelijk komen ze uit.
    @ Iris: Succes met testen meid.
    @ Sneeuwmees: Heerlijk zo'n forum momentje hè. Hoe oud is jouw kleine tijger?

Hier is de ongesteldheid voorbij, dus we kunnen weer aan de klus. Ik heb me wel voorgenomen om de ovutesten en de thermometer te laten liggen. Ik wil niet weer gefrustreerd worden door al die dagen. We gaan gewoon ons best doen en we zien wel waar het heen gaat. Ik heb genoeg frustraties gehad de vorige keer. We willen nu gewoon genieten van elkaar.
    Dat neemt niet weg dat ik waarschijnlijk over 2 weken weer volop symptomen voel en me af vraag of.....8)
    Maar ja dat blijft ben ik bang.

Hier een lekker weekend gehad. Niet te veel gedaan, precies genoeg.

Liefs Femme

2. justme66

justme66 Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    4,224
    0
    0
    jeetje, ga ik een weekje weg komen er allemaal nod's aan! jullie mogen mij niet teleurstellen dames, ik wil veel roze zien als ik weer terug ben!

over het overleven van zaad, het schijnt in de baarmoeder, als je om de dag vrijt, langer te leven. op tafel zal het veel korter zijn denk ik (lagere temp en niet de omgeving waarin het zich prettig voelt).

3. almika

almika Fanatiek lid

Jan 6, 2011
    2,101
    0
    0
    @justme66..fijen vakantie waar gaat reis heen

is er al getest????

4. Secondlife

Secondlife Actief lid

Aug 17, 2010
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    #424 Secondlife, Jan 10, 2011
    Last edited: Jan 10, 2011
    Hey meiden, voel me niet zo goed. Last van mijn buik...misselijk en last van mijn darmen. Heb mijn werk al laten weten dat ik iets later kom. Ga straks als ik me iets beter voel eerst bloed laten prikken. Ik heb een schildklieraandoening. Hij was altijd te traag maar schijnt de laatste tijd te snel te zijn. Ben ook in 4 maanden ofzo 5 kilo afgevallen zonder anders te eten en ik ben al een dunnetje, dus heb niks over zeg maar. Hoop niet dat het iets engs is. Kan me toch niet voorstellen dat ik nu al misselijk ben van een eventuele zwangerschap. Da's veel te vroeg lijkt me.

Nou ik ga even een broodje eten en een kopje thee drinken. Hou jullie op de hoogte.

Liefs,
    S.

5. almika

almika Fanatiek lid

Jan 6, 2011
    2,101
    0
    0
    dat zeg jij;)...zou je stiekem niet test doen...kan best al klachten hebben hoor

6. Xon

Xon Fanatiek lid

Dec 28, 2010
    1,537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    He bah secondlife, dat klinkt niet lekker!
    Misselijk en je darmen kunnen op dit moment best al van een mogelijke zwangerschap zijn, maar 5 kilo afvallen in zo een korte tijd is natuurlijk niet goed ( alhoewel ik soms best een snel werkende schildklier zou willen hebben ;) maar dat zegt vast ook iedereen tegen jou).
    Ik zou het in ieder geval laten meetesten als je bloed gaat laten prikken.
    Hou ons op de hoogte!!

Ik kom net uit het ziekenhuis.
    Had mijn eerste follikelmeting, pffff eindelijk iemand waar ik wat vragen aan heb kunnen stellen, die wél aardig was en die wél de tijd voor mij nam!
    En iemand die mij wel uit kon leggen waarom ik de volgende ronde Clomid moet gaan slikken, namelijk niet vanwege geen eitjes, maar vanweg mijn onregelmatige eisprong!
    Mijn eisprong is volgens de testen soms al rond dag 11 en soms rond dag 17.
    Vandaag is het dag 12.
    Net waren er twee 'eggjes' te zien (een in elke eierstok, en ze gaven zich niet zomaar gewonnen, auwwww!), maar beiden nog maar +/- 1 cm. Dus het wordt deze maand een lange eidracht :)
    Woensdag mag ik weer!
    Maar aangezien ze +/- 2 mm per dag groeien en een follikel ongeveer 2 cm moet zijn, is het woensdag nog erg vroeg, maar ze wilde geen risico nemen.
    Waarschijnlijk dus pas inseminaties rond het volgende weekend.
    Nog even wachten dus :(
    Wel fijn dat ik met zo een echo, nu weer rijpende eitjes in mijn kippenhok heb zien zitten en er zo nauwkeurig kan worden gekeken wanneer het de tijd is!!!

Impie, zit je al te wachten tot de winkels opengaan;) ???
    Ben erg benieuwd.

7. almika

almika Fanatiek lid

Jan 6, 2011
    2,101
    0
    0
    @ xon, eindelijk eens iemand die je dus helpt en te woord staat.maar dit betekent nu dat je donor te vroeg komt woensdag? wel prettig om te weten dat ei er zit. wat is clomid dat zie ik vaker voorbij komen?

8. Xon

Xon Fanatiek lid

Dec 28, 2010
    1,537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Nee hoor, donor daar spreek ik mee af wanneer het dan echt de tijd is.
    Maar laat meestal weten wanneer het ongeveer de tijd is, zodat hij er al een beetje rekening mee kan houden.

Clomid is een hormoon, dat zorgt ervoor dat er één of meerdere eitjes rijpen in een vaste cyclus.
    Dus het wordt vaak gegeven als je een onregelmatige of erg lange cyclus hebt of niet uit jezelf eitjes aanmaakt.

9. barbeestenboel

barbeestenboel Actief lid

May 20, 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    xon Fijn dat ze even naar binnen hebben gekeken!
    Dan wordt er geen zaad verspild deze keer, super!
    Ik vind het heel interessant om te lezen hoe het allemaal in zijn werking gaat, bedankt voor de info.
    Hoe selecteer je een donor?
    Als ik een man zou moeten kiezen zou ik mezelf niet als donor kiezen(als ik een man zou zijn) omdat ik migraine kan vererven.(zit heel erg in mijn familie)
    Maar ondertussen heb ik wel al met mezelf 'gefokt', hihi.
    Wat zijn je criteria, want de perfect man bestaat niet, wat is dan acceptabel en wat niet?
    bar

10. almika

almika Fanatiek lid

Jan 6, 2011
    2,101
    0
    0
    @xon en dit kan niet zomaar gegeven worden zeker ik heb idee dat ik ook weleens een ei oversla gezien de cyclus. dus de donor komt nu later... en ben zeker ook beneiuwd hoe je een donor dan selecteert

@iederen wie heeft ervaring met ovutesten,
    willen wat gerichter klussen maar zou graag horen wat beste te doen, wat niet, wanneer, hoe lang, wanneer dan klussen...leuk zo'n gebruiksaanwijzing maar hoor liever uit de praktijk

11. Xon

Xon Fanatiek lid

Dec 28, 2010
    1,537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Grrrrrrr, heb ik een héél uitgebreid verhaal opgeschreven over het selecteren van mijn donor, wil ik het verzenden is het weg!!!!!!
    Helaas moet ik nu weg, dus dan komt het laterrrrrr.

12. Xon

Xon Fanatiek lid

Dec 28, 2010
    1,537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Ok, poging twee :)

Een donor kiezen is idd best een lastig verhaal, aangezien er een hoop nare, vervelende mannen op het internet te vinden zijn die gebruik proberen te maken van de situatie (seks/ geld).

Nadat ik een aantal van die sites had bekeken, heb ik eerst voor mezelf een lijstje gemaakt waar voor mij een donor aan moet voldoen.

* geen genetisch overdraagbare ziektes en soa's (en dit d,m,v, testen kunnen laten zien, of bereid zijn testen te doen)
    * alleen donor d.m.v. ZI (zelf inseminatie, dus geen seks)
    *Hij wil werken met een donorcontract, waarin precies staat wat mijn en zijn rechten en plichten zijn en waar bijvoorbeeld in staat dat ik volledig financieel aansprakelijk ben en hij geen recht heeft op het kind
    * dat als mijn kindje dat wil hij bereid is om het later (+/- 16 jaar) te ontmoeten
    * mocht mijn kindje door ziekte iets genetisch nodig hebben (bv. beenmerg) dat ik niet kan geven, dat hij bereid is om dat te doen.

En dan ook nog een heel belangrijk iets, namelijk 'gevoel'.
    Je moet er wel een beetje goed gevoel bij hebben.
    Hij hoeft zeker geen 'hunk' te zijn, maar een vies, onaantrekkelijk iemand daarvan wil je het zaad natuurlijk niet gebruiken!
    Brrrrrrr.
    Ik heb al deze 'eisen' altijd in mijn achterhoofd gehouden en toen ben ik gaan zoeken.
    En de eerste de beste die ik mailde was meteen 'mijn' lot uit de loterij. Ik heb hem eerst bijna gefolterd met een heleboel mailtje en hem belaagd met ál mijn vragen!!
    Daarna durfde ik het aan om hem op neutraal terrein een aantal keer te ontmoeten.
    Het voelde gelukkig goed.
    Hij is lief, aardig en héél sociaal.
    Verder lijkt hij qua uiterlijk een beetje op mij, zelfde haarkleur, zelfde kleur ogen, niet al té groot ( ben ik ook niet), dus het kindje zal er niet heel anders uit gaan zien ( niet dat dat uitmaakt, want elk kindje is heul heul welkom).

Het vervelende is, wat ik van een heleboel andere vrouwen hoor, die hetzelfde als ik proberen, dat er zoveel ellendige nare mannen op die sites zitten.
    Die proberen er seks of geld uit te halen.
    Mooie bos krullen betekent ooit wel gehad maar nu kaal!
    Als het woord ZI niet specifiek wordt genoemd dan willen ze het doen voor seks.
    En als ze zeggen dat ze wel testen hebben, liggen die nou net per ongeluk nog thuis.
    Of ze hebben een vrouw, maar ach die hoeft er toch niets van te weten!!
    Gelukkig heb ik het dus erg getroffen!

Almika, dat Clomid kun je alleen via de gyn krijgen.
    Het is best heavy spul, en wilde het daarom ook niet gaan gebruiken als het risico erin zat dat mijn donor er niet zou zijn.
    Het zijn hormonen dus er zijn ook wel wat bijwerkingen!
    Ben jij al bij een gyn?

13. impie

impie Actief lid

Dec 30, 2010
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo... weer een dagje werken erop zitten. Vanavond nog een vergadering. maar snel even hier kijken.
    @Xon: gelukkig moet ik de komende dagen werken. Dus tijd voor een winkel is niet gelukt. Vandaag meer slijmverlies en dat is voor mij vaak het teken van een aankomende menstruatie. (in combinatie met een zere rug...) Dus lekker shit.
    Ik gebruik overigens ook clomid (50) i.v.m. een onregelmatige eisprong.
    @Almika: ik gebruik al een tijdje ovu testen. Ik vind het erg handig, voor al omdat mijn eisprong zonder medicatie zo onregelmatig was. Ik wilde toch wat geregelder klussen. (al ben je er op die manier wel veel mee bezig!)
    Ik gebruik die van clearblue, deze mag je nl. wel met ochtendurine gebruiken (andere niet). Je begint in mijn geval bij een cyclus van 31 dagen rond dag 12. Kleurt hij dan nog niet, dan sla ik een dagje over. WAnneer de lijntjes echt donkerder kleuren (Richting de testlijn) dan doe ik dit elke dag (soms 2 x per dag (ook 's avonds). Ik ontdek op deze manier wel mijn eisprong.
    Tot zover... Nog even met mijn zoon knuffelen en dan naar de vergadering.

14. Xon

Xon Fanatiek lid

Dec 28, 2010
    1,537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Ow sorry Impie, ik bedoelde eigenlijk iris.
    Sorry hoor, we zijn inmiddels ook met zoveel!!!!
    Iris ben jij dan al naar de winkel gerend vandaag?
    En, en en?????

Impie, het zegt nog niets he?
    Wie weet.

15. Iris 2

Iris 2 Actief lid

Oct 18, 2010
    128
    0
    0
    Nou, ik ben idd naar de winkel geweest en heb meteen een test gedaan. Ik kon niet wachten tot morgenochtend. Maar helaas, test was negatief en dat klopt ook wel want ik ben net ongesteld geworden..:(. Ik had zo'n pakketje van twee dus ik heb er nou nog een over voor de volgende keer als het wel raak is.;)
    Ik heb nu alle variatie's wel gehad in m'n cyclus geloof ik.
    @Secondlife: Ik wist wel dat je ook via internet kan bestellen maar op een of andere manier heb ik er nooit aan gedacht..stom he?
    @Xon: Wat lijkt dat me vreselijk moeilijk om iemand uit te zoeken! Het draait allemaal om vertrouwen natuurlijk en dan iemand uitzoeken die je niet kent! Ik vind het wel super dapper..wat een onderneming. Ik wist wel dat verschillende vrouwen hier er mee bezig zijn, maar hoe dat dan werkt met zo'n donor daar had ik niet echt een beeld bij. Weer wat geleerd..

16. almika

almika Fanatiek lid

Jan 6, 2011
    2,101
    0
    0
    @xon...wat een studie moet dat geweest zijn zeg hoe lang ben je daar wel niet mee bezig geweest...vind echt wel top dat je zo doet.....op goed geluk dit keer he:) overigens is het zo dat er overal van die uitbaters en idioten bij zitten om zo te kunnen profiteren genieten over rug van een ander.....komt jouw donor van een organisatie waar ze zoiets controleren.
    ik vind het heel knap van je dat je er zo open over praat heb ik bewondering voor. oke dan geen clomid heb ook geen verstand van al die extra stimuleerders was proberen waard eventueel naar ha;) alles voor een raak schot. niet bij gyn, gaan pas ronde 2 in maar heb af en toe een rare cyclus eens in 4 mnd mis ik een ei denk ik.

@iris2..balen:x op naar de volgende ronde

@impie, ik heb van zwangerenkids casettes besteld, ik heb laten vertellen dat je zo'n 5-7 keer test in maand dus dan wordt clearblue duur grapje. ik moet allemaal goed in de gaten houden want heb nog nooit gedaan, een tempkaart gemaakt is ook handig. en jij geef niet op is nog geen nod he;)

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Iris: balen, zeg!:( Toen ik jouw naam zag staan als laatste die een bericht had geplaatst, kon ik niet wachten in de hoop op goed nieuws! Helaas. Ook jij moet helaas wachten tot een volgende ronde.
    @Xon: wat fijn die uitleg hoe het allemaal is gegaan bij het vinden van je donor. Naast alle testen e.d., lijkt mij gevoel idd ook heel belangrijk. Fijn dus dat het zo goed klikt tussen jullie. En als het een sociaal en aardig iemand is, is het ook weer fijn als jullie kindje straks die genen erft.;)
    @Almika: wij gebruiken ook altijd ovulatietesten. Ik koop ze bij het kruidvat, maar ik hoor hier op het forum vaak slechte berichten over die van het kruidvat. Ik moet zeggen dat die testen bij mij (volgens mij) prima werken. Ik begin zo rond de 10e of 11e dag, omdat mijn eisprong meestal met 11-12 dagen is, dus ik heb meestal niet al te veel testen nodig, voordat ik een positieve te pakken heb. Ik vind het een handig hulpmiddeltje en best een leuke boost voor mijn man en mij, omdat het ook wel iets spannends heeft om zo duidelijk je eisprong aan te zien komen.;)
    @Impie: nog even moed houden. Volgens mij ben jij de laatste die nog op het NOD-bankje zit, dus we hopen nog steeds mee op een roze streepje.
    @Vanesz: laat je ons nog veel langer in spanning? Heb je al getest?
    @La Femme: mijn zoontje is nu 15 mnd. Hij heeft vorige week zijn eerste losse stapje gezet, dus het gaat nu hard. Het is ontzettend druk, want je komt handen, oren en ogen te kort. Maar het is oh, zo leuk!:D

Nog iemand vergeten? Vast wel! Maar dat komt nog wel. Moet nog even wat grondiger bijlezen.

Hier is de ongi weer voorbij, dus we kunnen langzaam weer gaan denken richting eisprong. Spannend!:p

18. almika

almika Fanatiek lid

Jan 6, 2011
    2,101
    0
    0
    @sneeuwmees...ik voel altijd wel mijn eisprong maar ik heb nooit bij gehouden wanneer dat is dus heb geen idee wanneer ik moet beginnen. dag 10 is standaard geloof ik, want dan kan het ook niet eerder of zo:(ook dat weet ik niet, ik weet wel dat als de tijd tussen sprong en ongi korter als 10 dgn is dat in 9 v 10 keer niet lukt en ook dat weet ik dus nog niet.

nou ik ga gewoon mijn best doen

bedankt voor de info meiden

19. Secondlife

Secondlife Actief lid

Aug 17, 2010
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meiden,

Lig in mijn bedje. Voel me wel beter dan vanmorgen gelukkig maar ben moe en heb een beetje zo'n grieperige rilling af en toe.
    Vanochtend toch maar even bloed wezen prikken voor mijn schildklier. Heb zo'n gevoel dat ik ie nu te snel werkt.
    Hoop dat ik me morgen weer fit voel. Wil wel graag naar mijn werk. Ben vandaag ook gewoon gegaan, wel iets later maar dat geeft gelukkig niet.

@ Almika, ik gebruik al een hele tijd ovutestjes. Ik gebruik van die dipsticks van Matcare of van Zwangerenkids. Zijn lekker goedkoop en werken prima. Ik ben er tenslotte al een keer zwanger mee geworden. Ik test ook gewoon met ochtend urine. Heb bij ons dochtertje wel het advies van een vruchtbaarheidsarts gekregen 2x per dag te testen. Dus ik begin met dag 12 ofzo en doen dan 's ochtends en 's avonds een test. Zo kun je je ei nooit mislopen. Bij Zwangerenkids kosten ze maar 11,90 voor 15 stuks incl. verzendkosten.

@Iris, aaaw wat balen meid. Had het zo gehoopt. Op naar de volgende ronde dan maar weer. Ook al is het natuurlijk wel zuur.

@Xon, petje af hoor! Super dat je zo'n leuke lieve man hebt gevonden die dit voor je wil doen. Dan moet je wel heel speciaal zijn.

Nou ik ga lekker slapen. Tot morgen!

Liefs,
    S.

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Secondlife: beterschap, hoop dat je je morgen weer beter voelt. Wanneer krijg je de uitslag van je bloedtest? En heeft jouw schildklier geen effect op evt. zwanger worden (ivm evt. medicijnen die je moet slikken?) Denk dat ik die ovulatietesten van matcare ook eens ga proberen. Die van kv kosten 9,95 euro per 5, dus dat tikt behoorlijk aan, als je er al ca. 3 per maand nodig heb. Vorige maand had ik er ook nog eens twee verpest (blijkbaar door te weinig urine of zo) en dan is het extra zuur als je wilt testen en het doosje is leeg.
    @Xon: grappig jouw naam als 'officiele' pendelaarster onderin de handtekeningen van Almika en Secondlife te zien.
    Had jij mij nu ook gependeld en naar Dominique gestuurd? Ik wist wel dat je gependeld had of ik wel of niet zwanger was afgelopen maand, maar niet of je mij ook met een maand gependeld had.
    @Dominique en Adora: hoe is het met onze zwangere dames??

Share This Page