joehoe! Een kloppend hartje! En nog iets eerder uitgerekend volgens de gyneacoloog.... op 31 januari 2012. Ik was zo gespannen en moest ook nog drie kwartier wachten. Toen ik binnen kwam, barstte ik spontaan in huilen uit van de spanning. Ze deed heel lief. Gelijk de echo en het eerste binnen een seconde: het is goed! Zo lief! Ik ben helemaal blij!
@Impie: wat fantastisch nieuws! En ja, die traantjes van spanning en opluchting horen er helemaal bij! Heel begrijpelijk! Nou, meid, nu lekker verder gaan met genieten! @Jeetje: hoe is het daar bij jou? Jullie zouden gisteren nog naar een huis gaan kijken, toch....???
Impie, wat mooi meid!! Super voor je!! Blijft toch mooi hoor zulk goed nieuws.... En Mees jij al een idee?? Heb je een voorgevoel?? Ga je wachten tot je testdag over 2 dagen??? Ben nie nieuwsgierig hoor hahahaha........
@sylis...hoe lang voor oma worden? en je krijgt spuiten, waarvoor?, dat heb je als je even niet komt dan ben je niet meer bij...sorry. wees blij dat je ongi hebt dan is er weer regemaat. @niala...bah weer verhuizen. heb je vass zin in nu nu je zw bent. hoelang moeten jullei daar heen. hoelang ben je dan in dubai geweest? is e reigenlijk zicht o pdat je weer ooit in nl gaat woenen. @maureeen. ik begrijp dat je op w8bank zit. toch donor gevonden? @impie......hoera!..fijn is dat hé, hartje zien kloppen hele opluchting dan. nu nog de echo showen hier hoor weer ff snel werku tot later
@Syllis: ik voel van alles, pijnlijke borsten, met vlagen licht misselijk, maagzuur, rommelende buik en af en toe een zeurende pijn net onder de navel. Ja, dan is het niet moeilijk mezelf steeds maar gek te zitten maken. Maar ik heb al deze klachtjes al eerder gehad en toen werd ik gewoon ongesteld. De keren dat ik zwanger was, voelde ik zo goed als niets. Dus ik ga er nu weer vanuit dat mijn lijf weer gewoon een spelletje met me speelt. En dus uit zelfbescherming calculeer ik maar gewoon een ongesteldheid in. In mijn enthousiasme had ik mijn banner ingesteld op 28 dgn en dat is idd a.s. zaterdag. Maar als het weer 30 dgn is, net als de vorige maand, dan is mijn NOD op maandag, dus nog 4 dagen. Ik wil, als ik nog niet ongesteld ben en als ik het durf, op vaderdag een test doen in de hoop dat ik mijn man dan die test cadeau kan geven. Maar heel eerlijk denk ik dat het niet zo ver komt om te kunnen testen en zal ik wel weer ongesteld geworden zijn in de tussentijd.
Impie wat fijn, kloppend hartje, gefeliciteerd!! Sneeuwmees, we stoppen een keer onderweg voor overnachting en blaas is nu gelukkig wat minder gevoelig, wordt straks weer erger denk ik...haha Niala, fijn dat je veel kunt opsteken van andere NLders, komt vast allemaal goed!
@salcia fijne vakantie enstuur wat zon op ik ga 9 juli naar z france,hebzo zin in..... ik wordnu best zenuwachtig voor uitslag, 20e komt wel dichtbij @mees.......meid je kent in alle vormen dus laat je niet gek maken door wat je voelt.
Oh Impie: wat fijn dat het goed is gegaan met je echo!! Wat een goed nieuws!! Kan me voorstellen dat je zo gespannen was; zou ik(en zal ik straks waarschijnlijk) ook zijn!. Maar genieten nu en goed op jezelf passen. Almika: Jij zelf voor de punctie gekozen? Of was dat een advies? Wat spannend. Zie mijn banner....mijn gevoel zegt combinatietest afwachten en aan de hand daarvan verder kijken. Sneeuwmees; wat spannend weer...ik ken het met die klachtjes, je kan dezelfde hebben voor je menstruatie als wanneer je zwanger bent; heb je niks aan. Toch voelde ik me anders...belabberd eigenlijk. Dat deed mij het lampje branden. Misschien heb jij ook wel zoiets. Ben benieuwd zondag. Wat goed dat je kunt wachten Niala: Wat een plannen, ik zou bij voorbaat al gek worden van de heimwee. Heb ik altijd gehad. Ik vind dat je enorm veel lef hebt. Ik hoop dat jullie het er heel fijn zullen hebben. Heb je al geschreven hoe lang jullie daar zullen gaan wonen? Sylis: Balen van je ongesteldheid...Maar je hebt wel iets om naar uit te kijken. Volgens mij sta je bij elk telefoontje op scherp; of vergis ik me? Maureen: Aan Banner te zien toch weer ongesteld? Balen meid. Salcia: Fijne vakantie. Jomi: waar ben je meid;hoe gaat het met je? Alle anderen: veel liefs, ik weet het ff niet meer. Vandaag een 3+ test van clear blue, was zo blij. Al zegt dat niet zo veel (of eigenlijk niks), vorige keer bij de mk bleven de testen zo licht; had ik ff nodig dit. Buik zet zich al aardig uit. Hoe lang kan en mag ik het nog verbergen...Ik hoop zo dat het goed blijft gaan. Wens de niet zwangeren ook snel veel rose toe!
Almika, regelmaat was er wel al hoor er was eigenlijk niet zoveel veranderd, maar idd ik krijg nog allerlei injecties in de rug voor de pijn en die zijn niet goed voor een evt zwangerschap, dus aan 1 kant opgelucht andere kant beetje teleurgesteld, volgende maand beter.... Mees, nou ik hoop het voor je, dat je met vaderdag een mooi kadootje hebt voor je man, zal aan je denken!!! Spannend wel weer hoor, maar ja je weet het ook nooit met die kwaaltjes he?? Ons lichaam neemt ons zo vaak in de maling....knuffffffff Jes4, jaja nog 2 weken dan moet mijn dochter bevallen van haar zoon, ppfffff spannend hoor!!! En wat jij zegt met die testen dat had ik in april dus ook, die bleven maar licht en werden ook maar niet donkerder ....en tja dat werdt ook een MK helaas....fijn dat je een goede CBtest had, dat betekend iig dat je HCG stijgt en das goed!!! Knufffffffff allemaal van ikke
Goedenavond meiden, Ik leef ook nog hoor, alleen echt zo weinig puf hier. Zit ook niet zo lekker in mijn velletje op dit moment, heb het eventjes helemaal gehad met alles. Komt wel weer goed, heb alleen eventjes tijd voor mezelf nodig. J is al vanaf zaterdag ziek geweest met koorts rond de 39 graden, dus heb ook niet slotavond meer mee gemaakt van het feest. Donderdagavond wel geweest en was erg leuk en gezellig. 1 uur 's nachts thuis, dus zegt wel genoeg denk ik. J is sinds gisteren weer koortsvrij, maar heeft nog van die pusoogjes. Gisteren erger als vandaag, dus nog even afwachten of hij morgenochtend naar de psz gaat. Ook heeft J sinds 2 weken nu vreselijke drift en huilbuien, wat mij zo ongelofelijk afmat. Soms weet ik gewoon even niet meer hoe ik ermee aan moet. Verder met mij: bloeddrukmeter is ingeleverd vandaag en ik weet nog niet wanneer ik uitslag krijg. Schoonmoeders heeft hem weg gebracht, maar denk dat ik volgende week even ga bellen. Ook heb ik weer veel pijn aan mijn voet, heb er al last van sinds oktober vorig jaar. In december heb ik er ook een injectie met prednison in gehad. Heeft de ergste pijn weg genomen, maar komt nu in alle hevigheid terug. Ben een paar keer voor foto's geweest, ze denken dat het een marsbreukje is (niet op foto's te zien). Maar ik denk wel dat het wat anders is, ik heb namelijk in het gewricht ernaast van de dikke teen al sinds mijn 12e er artrose in zitten. Ben bang dat het die kant ook op gaat, heb 3 vormen van reuma. Fibromyalgie, artrose en tendinopathie en dat speelt nu ook lekker op. Denk dat ik volgende week maar weer eens een afspraak met huisarts moet maken en kijken dat ik naar de reumatoloog kan. Verder zit ik nu ook in een dipje qua zwanger worden, het word me gewoon een beetje teveel op dit moment. Ik zeg iedere keer dat het goed met me gaat, maar dat gaat het dus niet. Alles bij elkaar is gewoon iets teveel en heb jammer genoeg dus niet veel puf en energie om op jullie te reageren. Sorry meiden voor mijn BIG EGO. Impie, gefeliciteerd met je goede echo. Verder iedereen even een hele dikke knuff van mij.
Wat een goed nieuws Impie!!! Ik kan me zo goed voordstellen hoe je je voelde. Zo spannend! Lekker van genieten nu! Verder hier even helemaal geen puf, sorry dat ik verder even niet reageer nu dus! Naast werken nu ook iedere dag overal heen reizen om omgevingen/huizen te bekijken en dat breekt een beetje op. Maar we hebben vandaag wel een mooi huis gezien. Nu morgen nog ergens kijken en dan beslissen we of het die vandaag wordt. Rn dan maar hopen dat ie nog niet weg is... Welterusten allemaal!
@Jes: lekker toch zo'n opsteker met je clear blue test. Wanneer heb je je eerste afspraak? Ik probeer de komende dagen met beide benen op de grond te blijven, hoor. Voel natuurlijk wel die spanning die je meestal als aanloop naar je NOD hebt, maar ben nuchter genoeg om de kwaaltjes ook wel met een korreltje zout te nemen. Ben te vaak teleurgesteld dus ben ook voorzichtig uit zelfbescherming. Nou, meiden, onze zoon is alweer wakker.:x Ik dacht even lekker een momentje voor mezelf te hebben, maar hij denkt daar toch anders over. Ga maar weer eens kijken wat er nu weer aan de hand is. Kom later weer terug.
@Jeetje: kan het me helemaal voorstellen dat het je allemaal even teveel wordt. Onderschat zwanger zijn ook niet, want hoe klein dat ukje ook mag zijn. Hij/zij vreet letterlijk nu al zoveel energie van je. En dan nog al dat geregel eromheen. Ik duim voor je dat het huisje wat mag zijn. Is het ook in een buurt waar je graag zou willen wonen? @Jomi: klinkt heftig allemaal. Je bent de laatste tijd ook zo druk geweest met van alles mee-organiseren e.d. dat het niet gek is dat dat je allemaal even opbreekt. Zeker in combinatie met je eigen gezondheid en ook nog eens als je eigen kind daarbij ziek wordt. Misschien was het wel even lekker om je ergens op te storten en daarmee even te vluchten van alles. Maar zoals je ziet, het komt altijd weer terug op je bordje. Ik kan je geen gericht advies geven. Behalve dan, dat het misschien toch eens zinvol kan zijn met iemand te praten. Soms kom je er gewoon zelf niet meer uit en heb je nu eenmaal hulp nodig. Sterkte ermee. @Maureen: hoe is het bij jou meid????
Jomi, kan me voorstellen dat het allemaal beetje te veel voor je wordt! ik denk dat afspraak met huisarts zowiezo goed is, niet alleen voor je voet maar gewoon vertellen waar je allemaal mee zit, misschien kan hij je raad geven wat je nu moet doen. Wanneer gaan jullie starten in het zkh? Bij mij gaf dat heel erg veel rust, dat er echt wat ging gebeuren om zwanger te worden.
JeetjeB, hoop dat je vandaag uitsluitsel krijgt over een ander huis, dan heb je daar, behalve het verhuizen, in elk geval weer een stuk rust te pakken. hoe gaat het met zoektocht naar goede kliniek?
Dames, ik ben weer terug. Het was erg lekker om even een paar dagen weg te zijn, het weer viel reuze mee (in vergelijking tot sommige andere plaatsen in nederland hebben wij maar weinig regen gehad). Heel burgelijk gemidgetgolft, gerummycubd, gewandeld door het bos en langs de maisvelden(heerlijk want dat hebben wij hier in de stad natuurlijk niet) en vreselijk geshopt in de uitverkoop. Het was echt heel lekker maar het lijkt wel dat met letterlijke rust aan je kop er toch ook heel veel naar boven borrelt. Je wil niet weten hoe vaak je zwangere vrouwen tegenkomt(en niet alleen in de wachtkamer in het ziekenhuis, wat ik ook erg frustrerend vindt), reclames op tv ziet die iets te maken hebben met zwanger zijn, of verhalen hoort van wildvreemden die heel blij vertellen dat ze zwanger zijn (of dat hun dochter zwanger is). Natuurlijk valt het mij extra op, maar zelfs mijn moeder zei 'jeetje er is ook geen ontkomen aan he?'. Second life en Syllisa, ik snap jullie ook zo goed. We zijn al zo lang bezig. Natuurlijk vind ik het super dat het 'zwangeren'-lijstje steeds langer wordt en ik gun het iedereen van harte, maar ik vind het soms ook best moeilijk om daar niet bij te staan. Dinsdag voordat ik wegging eerst naar het ZH, kom daar een oude klasgenoot tegen hoogzwanger van een tweeling. Ook jarenlang geprobeerd, niet gelukt, nu na de zoveelste IVF poging eindelijk zwanger. Zij vertelde me dat ze soms nog steeds (terwijl ze nu zelf zwanger is!!!) over een andere zwangere denkt 'goh zij wel!'. Kun je nagaan wat voor invloed het ook op je denkwijze heeft. Dinsdag had ik (terwijl ik nog ongesteld was) al een follikel van 8 mm. En aankomende dinsdag zou ik die sis-echo hebben. Maandag moet ik eerst nog een follikelmeting, maar ik heb zo een idee dat hij dan waarschijnlijk op springen staat. Een sis-echo en ZI kunnen niet op 1 dag. Zaad gaat bij het eerste de beste druppeltje water dood, het water loopt na zo een echo wel meteen uit je baarmoeder maar er zal heus nog wel iets achterblijven. Dus nu sta ik weer in dubio. Sis-echo uitstellen, of 1 maand ZI overslaan. Ik neig natuurlijk vreselijk naar het eerste. Het gaat vreselijk tegen mijn gevoel in om een maand over te slaan. Overigens vandaag ook eindelijk de uitnodiging gekregen voor het KID Amsterdam. Dus daar zit nu ook schot in (Maureen ik hou je op de hoogte hoor!). Goed nu genoeg met dit enorme lange egobericht. Impie geweldig, alles goed, ga nu maar lekker genieten!!!! Jeetje jammer dat dat ene huis al weg was. Hoop dat je snel iets anders leuks vindt. Enne je weet het he... schop onder de %$#*&^ van je man, hihi. Gewoon de eerst volgende keer tegen zijn familie per ongeluk iets laten vallen of gewoon vertellen. Je bent er blij mee dus wil je het graag kwijt. Sneeuwmees, oehooeeeee spannend. Het zou zo leuk zijn voor vaderdag. I hope so. Maureen????? Nog steeds geen rood? Ik hoop het voor jou natuurlijk ook . Jomi, dat klinkt heavy. Ik hoop dat je snel weer een beetje lekker in je vel zit. En anders gewoon hulp zoeken hoor, dat kan enorm opluchten. Almika, fijn om te horen dat het zo lekker gaat. Niala, moest twee keer lezen voordat ik je ontbijt twee keer begreep. Getsie hoop dat het bij die ene keer blijft. Hoop dat ik niemand vergeten ben Maar nu ga ik dit vreselijk lange bericht echt afsluiten want ik heb mijn schade van de afgelopen dagen hiermee wel weer ingehaald!!!
@Xon: welkom terug hier. Had een mooi riedeltje getypt maar was met een verkeerde druk op de knop alles kwijt.:x Shit, shit. Begin nu dus maar weer even opnieuw!
@Xon: lekker dat je genoten hebt van je paar daagjes weg! En een geluk dat de regen meeviel. En ja, als je erop let lijkt zwanger zijn haast wel besmettelijk. Toen ik voor nacontrole moest voor mijn miskraam leek het ook wel of ze mij op het dikkenbuiken-spreekuur hadden ingedeeld. De een was nog dikker of waggelder nog erger dan de andere. De verpleegster van die afdeling had het, denk ik, door dat ik het er even kwaad mee had en stelde voor dat ik wel even in het restaurant kon wachten en dat ze me daar wel op zou halen (de gyn. was nl weggeroepen voor een spoedgeval en ik moest langer wachten). Toen ik daar zat bedacht ik me dat ik niet zo moest aanstellen. Ik had 1,5 jaar daarvoor daar ook met een dikke buik gezeten en zeer waarschijnlijk ook andere vrouwen (onbedoeld) pijn gedaan. Ik bekijk de patiënten in de wachtkamer, sinds ik hier op het forum zit, nu ook met heel andere ogen. Het blijkt wel dat het nu eenmaal niet allemaal leuk is wat bij een gyn. gebeurd. Vind jouw onderschrift dan ook heel schrijnend, maar oh, zo treffend. En ja, of je de sis-echo moet doen of een inseminatie. Jemig, wat een keuze, zeg. Pfff..... Kun je die sis-echo niet iets opschuiven (een week of 2), zodat je niet in de knoei komt met evt. inseminaties e.d. Of moet dat op een speciaal tijdstip van je cyclus. Poeh, lastig, hoor! Kun je maandag niet even overleggen of er wat te regelen valt. En ja, het is voor mij nu wel weer spannend nu het tegen mijn NOD aanloopt. Alleen heb ik echt het idee dat ik heel snel ongesteld ga worden. Vandaag de hele dag ongi-kramperig gevoel in mijn buik, dus de hele dag is het al broekloeren en het wc-papier binnenstebuiten keren. Ook heb ik hoofdpijn en ben ik zo ontzettend moe. Had mijn zoontje naar bed gebracht en plofte total loss op de bank. Tot hij 5 min. later al weer begon te huilen. Hij heeft weer even een slaapprobleem de laatste dagen. Ik barste gewoon in janken uit, van moeheid en het idee dat hij dus weer niet wilde slapen (en ik dus WEER naar boven kon om hem te gaan halen). Het sloeg nergens op, maar dat soort labiele huilpartijen kun je nu eenmaal hebben als je ongesteld moet worden (of zwanger bent, maar daar ga ik nu maar even helemaal niet meer van uit). Mijn zoontje loopt nu dus rond (is volgens mij nu de ijskast aan het leeghalen). Ik laat het maar even aan me voorbij gaan en probeer hem zo nog maar een keer in bed te krijgen.
goedemorgen lekkervoreg wakkerweervandaag zoalsalweken,maardat zijn hormonen.eerst alleen maar moe en nu vroeg wakker.:x xon heerlijk even bijgekomen dus. vind erg jammerdta nog niet raak is, maar je loopt gelukkig zhuis in en uit dus dat zorgt voor meer kansen. wat is sis echo? en ga je nu verder met kid? @jeetje...jij ook in buitenland, istanbul erg leuk hoor ik van iedereen en niet zover weg,maar je gaat verhuizen of je moet verhuizen? waar naar toe? hoe gaat dat in turkije als je zw bent? @jomi..meid. knuf. klint idd frustrerend. goed gesprek met ha kan idd geen kwaad. probeer mensen op te zoeken die je opfleuren of ga iets leuks doen. @jes....punctie was niet iets medisch , we wilden het zelf.had een goede nekplooimeting maar blijft een kans. punctie stelt niks voor maar gezien risico wel overdreven veel rust gehouden die week, ik verveelde mij kapot. waar is alice gebleven? ga nu een bakje koffie doen, wat ik eindelijk weer lekker vind tot later
@Almika: wat grappig, toen ik zwanger was, kon ik juist weer niet wakker worden 's morgens. Terwijl ik 's avonds ook al vroeg op bed lag of op de bank in slaap viel. Ik denk dat het komt omdat ik 's nachts vaak eruit moest om te plassen en dan tegen de ochtend heel vast in slaap viel. Ik ben die tijd ook later naar mijn werk gegaan. Gelukkig had ik (toen nog) begripvolle collega's. Succes de 20e. Zal ongetwijfeld ook weer een hele goede uitslag zijn. Ik werd vanochtend al wakker met hoofdpijn. Mijn buik draait nog steeds. Denk dus dat deze ronde voor mij ook snel over en uit is. Een test voor vaderdag gaat het dus niet worden, ben ik bang. Het enige positieve ervan zou wel zijn dat mijn cyclus dan weer op 28 dgn zit.