Almika: ik werk wel maar thuis als freelance vertaler Engels-Nederlands. Dat deed ik in NL al en kon ik dus mooi blijven doen. ik woon hier nu 3 jaar en het begint eindelijk wat te worden met mijn Turks maar het blijft een lastige taal! Mees: nog steeds spannend! Zou er inderdaad morgen nog een testje tegenaan gooien als er nog geen bloed is. Xon: als het goed is kunnen we er al snel in, 30 juni ongeveer! Sterkte morgen met de echo! Ik ben echt kapot, ga zo lekker slapen. Tot morgen weer!
Hallo dames, even een kort berichtje van ons. We hebben vorige week de 20 weken echo gehad. Alles was goed, toch zei de echoscopiste dat het hoofdje een beetje klein was voor mijn termijn. Dat bleef maar door mijn hoofd spoken, dus vandaag toch maar de verloskundige gebeld, en gelukkig kon zij me we aardig geruststellen. Wel afgesproken voor de zekerheid over 2 weken nog een echo te laten doen, om te kijken of het zich goed blijft ontwikkelen. Zelf denken we eigenlijk dat er niks aan de hand is. Over Fabian zeiden ze ook dat hij een klein hoofdje had, maar dat was pas na de geboorte. En hij was ook erg lang, dus in verhouding lijkt dan het één achter te lopen op het ander. Dit kindje heeft ook lange benen. Ik den k dat het niks is, maar het is wel irritant... We kunnen alleen maar afwachten en hopen dat het gewoon gezond is, met toevallig een klein hoofd! Nou moest even mijn ei kwijt, en delen met jullie. Binnenkort zal ik wel een foto'tje plaatsen. We hadden trouwens een dvdt'je laten maken. Erg fijn om thuis dat actieve kindje nog eens te zien en het hartje te horen kloppen. En hoewel we niet wilde weten wat het wordt, denk ik toch dat ik het gezien heb... maar goed 100% zekerheid hebben we niet, dus dat houdt het spannend en dus hebben we 2 setjes klaar liggen, een roze & een blauwe Iedereen veel sterkte met zwanger worden vooral XON & Salissa & Maureen!; testen: sneeuwmees! ben benieuwd! klinkt erg als mijn symptomen, ik heb toen 1 dag voor NOD een knaltest gehad; en zwangeren: 'geniet' van de zwangerschapskwaaltjes!
@Guapetona: je moet je niet gek laten maken door dit soort uitspraken tjjdens een echo, hoor! Wij kregen juist weer te horen dat ons zoontje een groter dan gemiddeld hoofd had, terwijl de rest allemaal wel heel gemiddeld was. Ik dacht toen ook even, wat komt er straks voor een 'monster' uit met een mega-groot hoofd. Er was niets geks aan hem te zien en het gekke was dat maanden na zijn geboorte bij het consultatiebureau de omtrek van het hoofdje juist 'achterbleef' bij de rest. Fijn dat je in ieder geval gerustgesteld bent en een mooie dvd hebt. En.... je hebt al een idee van het geslacht..? Nou, nog een paar maandjes wachten om te zien of je het ook echt goed gezien hebt. @Xon: snap helemaal dat je in de zenuwen zit. Maar volgens mij is er niet een van ons die ze al zo vaak van binnen bekeken hebben. En ook al zouden er onregelmatigheden zijn, dan betekent dat dat misschien de oorzaak is dat het moeizamer gaat, maar dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is dat je zwanger kan raken. Maar juist dan ook kunnen ze misschien ook gelijk goed kijken, welke behandeling dan het beste bij jou zou passen, zodat je ook snel een roze test in handen hebt. Nu stort je iedere maand van ellende in elkaar als het weer niet gelukt is, wat heel begrijpelijk is dat het iedere maand weer zoveel pijn doet. Misschien is het wel heel iets simpels wat makkelijk verholpen kan worden en dan denk je later, goh, had ik dat 12 rondes eerder geweten of gedaan. Moet je 's morgens of 's middags? Dan weet ik even wanneer ik heeeeel hard aan je moet gaan denken. Ik duim echt voor je dat het mee gaat vallen! Het komt goed, hoor! Hier nog steeds niets te bekennen. Wel enorme pijn aan een van mijn borsten. Kan er niets aan hebben op dit moment. Mijn man heeft de testjes weer in huis gehaald. Ik zei al tegen hem dat dat een van mijn basis-behoeftes was om in huis te hebben. Morgenavond is mijn man ook thuis, dus wie weet doe ik dan weer een test. Zal blij zijn als er duidelijkheid komt in welke kant het op gaat. Wat het ook word, het maakt me nu even niet uit, maar die onzekerheid is killing! Ik houd jullie op de hoogte!
Guapetona, ik snap dat je daar onzeker van wordt. Die medische flapdrollen hebben ook werkelijk geen idee, hoe de dingen die ze soms zonder bijbedoelingen even terloops zeggen, binnenkomen bij degenen waar t om gaat. Sufferds! Mees, morgenmiddag om 15.50 u. heel hard voor me duimen ajb. Pff wordt vast nog een lange nacht en dag voordat het eindelijk zover is. Dus dames, morgenmiddag een collectieve internationale positive thinking duimpartij voor mij, please????? (het idee helpt me nu al !! )
hi xon & mees, voor het eerst plaats ik een berichtje vanaf mijn mobiel. hoop dat het goed overkomt! bedankt voor jullie hart onder de riem. ik ga zeker heeeeeeeel hard duimen voor jullie allebei, morgen!
@Xon: natuurlijk ga ik morgen heel hard voor je duimen en heel hard aan je denken. Ik denk dat ik morgen al wel de hele dag door aan je zal moeten denken. Maar beloof je dat ik dat ik rond 15.50 uur extra, extra, extra voor je duim! Gelukkig is je moeder ook bij je. Gaat ze ook met je mee naar binnen tijdens die behandeling? @Guap: berichtje vanaf je mobiel is helemaal goed binnengekomen! Bedankt dat je ook gaat duimen. Ik hoop morgen dat het effect heeft gehad.
Hoi meiden, Pppff kan ook nie slapen hier 1 grote stressbende, maar ok das morgen weer over..... Xon, ik zal morgen heel hard voor je duimen meid hoop dat alles gunstig uit gaat pakken voor je en dat daarna maar snel naar de roze bank mag verhuizen!!! Dikke knuffffff Meeeesssss, hahaha nog steeds spannend hoor....ik hoop het zo voor je, ga je in de ochtend al testen?? Guapetona, laat je maar nie gek maken hoor meid, zoals je zelf al zegt dat zeiden ze bij de vorige ook en die is toch ook prima in orde?? Komt helemaal goed hoor, tegenwoordig roepen ze alles maar wat ze zien of niet zien, afentoe wordt je er gek van......knufffffff JeetjeB, mooi huis hoor!! Ben blij voor je dat het eindelijk toch gelukt is en alvast veel plezier met het inrichten!! Verder iedereen die ik vergeten ben een dikke knufffff van mij..... Nog 12 dagen tot OMAschap... en ja dochter en ik zijn erg zenuwachtig hahahaha, zij iets meer dan ik natuurlijk, ze is bang voor de pijn, maarja die hoort er nu eenmaal bij en misschien heeft ze mazzel en valt het mee, ik had zelf 72 uur weeën, ppfff als ik daaraan terugdenk nou dat gun ik haar ook weer niet hoor....
@Syl: jij ook heel veel succes morgen. Kan me voorstellen van een pijnlijke ingreep met halve verlammingsverschijnselen na afloop dat dat je vannacht nog wel even zal bezighouden. Maar daar staan daar weer wat pijnloze maanden tegenover. En je moet maar bedenken, als het morgen rond deze tijd is, dan heb je het allemaal achter de rug. Als ik ga testen, test ik toch pas morgenavond. Ik heb morgenvroeg eerst nog een werkoverleg en ik denk dat als ik eerst test (wat de uitslag ook mag zijn), dat ik dan even van de leg ben en aangezien ik moet notuleren, lijkt me dat niet handig. Daarna heb ik mijn zoontje rondhuppelen en mijn man die nog slaapt vanwege een nachtdienst. Later in de middag ga ik zelf weer werken enz. Kortom, een onrustige dag. En voor het testen moet ik wel even de rust hebben, vooral om even ongestoord de uitslag in me te laten werken (en desnoods een potje kunnen janken, omdat je toch niet meer weghoeft, of iemand onder ogen hoeft te komen). Dus sorry, je moet nog even geduld hebben. Mocht ik morgen toch de rode duivels op bezoek hebben gekregen, dan laat ik het jullie uiteraard ook eerder weten. Zo ben ik dan ook wel weer, hè? Xon en Syllis: probeer toch wat te slapen vannacht. Denk aan leuke dingen (vakantie, geboorte kleinzoon, lekker eten) of wat dan ook. Xon: moet je overigens nog werken morgen? Hoop het aan de ene kant wel, anders duurt zo'n dag ook wel lang, hè? Nou, ondanks de stress, welterusten. En morgen, gezond weer op! Het komt helemaal goed met jullie!
Xon: Heel veel succes vandaag! Ik zal aan je denken en heel hard duimen dat de uitslag goed is! Sillysa: Jij ook heel veel succes! Hopelijk valt het mee. Sneeuwmees: Ik hoop zo voor je dat het raak is!
Thanks dames voor alle steun. Ik heb vannacht gelukkig nog wel een beetje geslapen. Wel erg laat naar bed gegaan. Vandaag idd werken, wat natuurlijk op zich wel goed en fijn is. Maar weet wel dat het vast lang gaat duren tot het eindelijk vanmiddag is. Syl, jij vandaag ook heel veel sterkte. Hoop dat voor jou alles ook een beetje meevalt, zal ook erg aan je denken. Knuf.
Xon: ik denk aan je en zal ook voor je duimen!! Sillysa: heel veel sterkte! En Mees: nou ik wacht in spanning op nieuws van jou vandaag Ik ben net pas op, veel te laat want ik heb een deadline om één uur, maar wilde hier toch even spieken... Dus nu hard aan het werk!
Meiden bedankt voor jullie steun, kan ik wel gebruiken nu, heb gelukkig later nog wel aardig kunnen slapen. Nu onder de douche en dan zo naar het ziekenhuis, pffffffff....... Xon ook veel s6 meis en Mees breng ons goed nieuws vanavond!! Als ik vanavond weer bijgekomen ben kom ik natuurlijk kijken naar een hopelijk goed bericht van Mees..... Dikke knufffffff van mij.....
hi dames, inderdaad, geen combi test, heb nu een afspraak voor 5 juli! het was vandaag alleen urine afgeven, de dokter had zich vergist, nu nog 2 weekjes wachten.............
@Xon en Syl: werkoverleg afgerond, dus handjes zijn weer vrij om vanaf nu al heel hard voor jullie te gaan duimen. Fijn dat jullie toch nog wat hebben kunnen slapen. Succes, meiden! Ik denk aan jullie! @Niala: heb je nu wel gewoon een controle echo gehad. Was de kleine spruit weer lekker aan het spartelen? Hoe zit het eigenlijk in dat soort landen. Ik weet dat het bij hun niet echt gebruikelijk is dat de man bij de bevalling is? Is natuurlijk nog heel ver weg geklets, maar vroeg het me zo af. Maar goed, komt tijd, komt raad. Nog steeds last van dubbele ontbijtjes? @Jeetje: succes weer met je deadline. Zo te horen heb je toch wel erg veel werk met steeds strakke deadlines. Knap dat je nog zo geconcentreerd kan blijven. Tijdens mijn zwangerschap was ik zo'n labiele dweil met een kop vol watten, dat ik echt af en toe mijn gedachten niet bij het werk kon houden. @Sayen: dank je! Ik hoop dat het 'rood-vrij' blijft tot vanavond. Voel wel weer van alles in mijn buik en heb nog steeds enorme pijn aan een van mijn borsten, dus blijf op mijn hoede tot vanavond.
Dus toch; wel een vervelende vergissing, je had er je waarschijnlijk wel op ingesteld, toch? heb je wel een echo gehad? Sneeuwmees: wordt nu toch wel echt spannend......
Meiden: helaas weer een negatieve test. Snap er niets meer van. Voel me zo raar en anders en had nu (als het zo moest zijn) toch echt wel een positieve test verwacht.
Hé sneeuwmees, balen zeg! Ben benieuwd wat de reden is van het uitblijven van de menstruatie! @Xon: hoe is het gegaan? @ Jeetje: ziet er mooi uit! Sorry voor de anderen die ik wel gelezen heb, maar niet gereageerd! Ik weet het niet meer en ik ben helemaal ddddddoooooooodddd! Hele dag spugen en moe moe moe! Lig op tijd in mijn mandje! MOrgen ook nog op schoolkamp. Ben benieuwd of ik dat volhoud!