Xon: gelukkig vergoedt onze verzekering wel wat hoor en in dit geval waarschijnlijk alles omdat het dus een stuk minder is dan in die andere ziekenhuizen, dus mochten er onverwachte dingen zijn dan kan dat gewoon zonder me er zorgen over te hoeven maken. Heel fijn! Ik vond het ook wel schattig dat hij toegaf dat hij het eng vond Ik denk ook wel een beetje van, hoe langer je wacht met de eerste echo, hoe meer er te zien is. En omdat de rest ook ineens allemaal zo goed gaat, voel ik me een stuk rustiger over alles. JoMi: begrijpelijk hoor meid! Blijf zeker meelezen en reageren wanneer je wilt, voel je niet verplicht. Sterkte met de reuma! En hopelijk komt er snel goed nieuws van jou. Impie: hoe is het nu met je, nog steeds zo misselijk? Ik ga maar eens op een oor! Morgenvroeg eerst werken en dan lekker op pad om te kijken naar wat spullen voor het nieuwe huis. Heb ik wel even zin in! Welterusten alvast voor jullie allemaal!
Een dikke knuffel voor Mees, Alice & Jomi, helaas niet gelukt deze keer. Geef de moed niet op! Ik hoop dat het echt niet meer al te lang duurt en jullie bij ons bankje kunnen aanschuiven! En dat die rode duivels, maar naar de Duvel mogen gaan :x !!! En Xon, zet hem op meid! Je weet maar nooit, niet geschoten is altijd mis en bestel maar een bevruchte eitje morgen bij je dinertje hihihi Jeetje, klinkt goed: huis, ziekenhuis, en fijn dat je man even laat weten wat hem dwars zit. Mannen geloven het gewoon niet in het begin, ze zien niks, ze voelen niks, en vrouwen doen gemiddeld 1 keer per maand raar, dus tsja het is heel onwerkelijk voor ze. Mijn man stuurde mij de eerste keer door naar dokter, omdat hij de zwangerschapstest van het kruidvat niet geloofde. Maar de dokter stuurde mij net zo hard weer naar huis, met zijn hartelijke felicitaties haha!
Hoi, hier nog een 35+ er Op mijn 34ste (na 4 jaar mmm) zwanger geworden en op mijn 35ste bevallen van een prachtige zoon !! Nu 36 (sept. 37) en in de wachtweken van een cryo terugplaatsing, ik hoop a.s zaterdag positief te testen en zwanger te zijn van onze tweede. Ik heb niet alle berichten gelezen hier want dan ben ik morgen nóg niet klaar, maar ik heb toch even een vraagje... Zijn er meiden die "negatieve" ervaringen hebben met "laat" kinderen krijgen? Ik heb toch wel eens een opmerking gekregen in de trant van... Jee, moet je daar nu nog aan gaan beginnen? Op jouw leeftijd ?? En ik moet eerlijk zeggen, dat deed me best pijn Kan ik er wat aan doen dat ik mijn man pas tegen kwam toen ik 27 was en dat we niet 1,2,3 zwanger raakten... Groetjes Delia
@Delia: welkom. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er zelf (tot nu toe) geen negatieve reacties op gehad heb. De reden bij mij is dat ik gewoon heel erg laat mijn man ben tegengekomen en op mijn 37e zwanger van hem raakte (en 38 was toen ik bevallen was). Omdat de mensen om mij heen mij al heel lang een leuke relatie gunden, waren ze dus absoluut niet verrast dat ik zwanger was (ze wisten immers dat ik altijd een sterke kinderwens had) en reageerden ze dus erg leuk en blij voor mij. Dus, ik heb nog niets negatiefs gehoord (maar het kan natuurlijk wel zo zijn dat ze dat niet rechtstreeks tegen mij gezegd hebben). Ik merk wel dat ik het zelf soms wat moeilijker vind. Ik word in augustus 40 en met die 4 in de leeftijd vind ik het toch wel eens moeilijk nog 'bezig' te zijn voor een tweede. Maar goed, het is niet anders. Ik hoop voor jou op positief nieuws a.s. zaterdag!
Delia, welkom! Ik ben 37, en tja soms zijn er dingen en gebeurtenissen waardoor je niet voor je 30ste een gezinnetje hebt. Ik hoor gelukkig weinig negatieve reacties op mijn leeftijd, wel wat meer om het feit dat ik het alleen ga doen. Tja ook dat heb je niet altijd voor het zeggen. Natuurlijk is het niet leuk om te horen, maar ik ben wel gestopt om me veel van anderen aan te trekken. Ik vind het ook zo kortzichtig soms hoe andere mensen kunnen reageren, alsof ik zelf niet weet dat ik al wat ouder ben en alsof ik ook niet liever alles samen met een man had willen doen. Sommige mensen hebben geen idee hoe bot hun opmerkingen kunnen zijn (zelfs gynaecologen kunnen dat heel goed, lees maar een keertje wat berichtjes terug). Dus niets van aantrekken en gewoon over je schouder gooien!
Hallo allemaal, wat veel geschreven! Ik ga proberen nog wat dingen terug te halen. @Xon, wat een tegenvaller voor je bij het onderzoek, maar goed dat je deze ronde wel gaat proberen. Was het onderzoek vervelend? @Syllis, en weer een dagje dichterbij het omaschap... Spannend voor je! @Alice, balen voor je! Maar 't komt vast goed! @ Delia, welkom. Hier iemand van 36 en eigenlijk geen negatieve reacties. Maar voor mijzelf voelt het soms wel zo! Ik heb wel eens gedacht, waarom zo laat begonnen, maar daar kan ik nu toch niets meer aan veranderen. Maar als ik dan zwangere "bekenden"zie van een jaar of 24... @Jomi, veel sterkte en neem je tijd! @Jeetje, het lijkt dus allemaal mooi op zijn plekje te komen! Fijn voor je! En nu ben ik er waarschijnlijk een aantal vergeten, maar sorry! Ik heb alles wel gelezen. Hier een kampweek gehad... erg moe en bij vlagen misselijk. Voordeeltje: al vier kilo kwijt! Nergens zin in, telkens het gevoel helemaal vol te zitten. Zelfs chocolade gaat er niet in. Maar vandaag lekker vrij en rustig aan doen. Nog 4 weken werken en dan zomervakantie! En volgende week donderdag weer een echo! Spannend.
Oh nee Alice!!!! Toch nog rood! Nou maar snel weer inrollen die loper. Sterkte meis. Impie, dit onderzoek was veel minder dan de HSG. Alleen dat bekkie van die eend zat meteen eigenlijk al niet lekker Ik was gewoon erg bang voor de uitslag en daardoor was ik natuurlijk ook niet geheel relaxed. En mijn intuitie was uiteindleijk toch ook goed, helaas. Niet teveel afvallen hoor, dat is niet goed, ik wou dat het er bij moij afging!!!
Hoi meiden, Alice, jammer meid van de duivels, dikke knuffff Xon, hopelijk toch bevrucht ei vanaaf bij kaarslicht, zet m op!!! Impie, rot dat je je zo voelt meis, maar als het goed is gaat dat snel weer voorbij, sterkte, knuffffffff Delia, welkom hier, ik ben zelf 37 en heb al 2 oudere kinderen, ik was 19 toen ik mijn dochter kreeg, wordt zelfs al oma over ong. een week en ben zelf ook nog bezig om nog een kleintje erbij te krijgen. Dit komt omdat de vader van mijn kinderen in 2001 is overleden en ik 3 jaar later een leuke lieve man tegenkwam, deze heeft nog geen kindjes van zichzelf maar wil dat wel heel graag, ik heb me hiervoor laten refertiliseren en het wil nog niet echt lukken, maar ik heb geen negatieve ervaringen met mensen die dat raar vinden ofzo, ze zijn juist blij dat mijn kinderen en ik weer gelukkig zijn, s6 met wachten op de uitslag!! Jomi, veel sterkte meis en we horen het wel, knufffffff... Verder zit de 1e klusdag er alweer op hier, had gisteren al een posi ovu test, erg vroeg als je het mij vraagt maar ok, dus morgen maar ff nog een keertje hahaha, klinkt zo net of dat zo erg is hahaha, is het niet hoor!! Ik voel me redelijk goed, nog wel wat stijf maar met een molletje gaat het aardig, das iig beter dan met morfine, dus het helpt me toch wel, ben er wel blij om moet ik zeggen. Spanning om te snijden hier, ppfffff alles gaat goed met dochter ze heeft nog nergens last van, dus we wachten af.... Nog 9 dagen tegaannnnnnnnnnn
Welkom Delia: ik ben mama van 3 meiden; 8-6-5, 4 jaar bezig voor een 4e ukje, mk in mei 2010. Zwanger worden ging bij de eerste 3 gemakkelijk, maar nu niet meer. Slecht zaad! MMM; daar stonden we met een voet in, maar manlief kon zich er niet in vinden; we bleven hopen op een wonder van moeder natuur; en zie mijn banner. Maar o zo onzeker; daar baal ik wel van. Niks onbezorgde weken. Maar ik hoop dat die nog komen. Volgende week vrijdag echo; maar vorige keer haalde ik die niet eens; in deze week ging het mis. Dus nu is elke dag er een..... Ik hoor weinig negatieve reacties over de leeftijd; ook ik denk wel eens 'was ik maar eerder begonnen.....', maar je kan de tijd niet terug draaien. En soms zijn idd de omstandigheden zo dat het niet anders kan. Zo is mijn nichtje (37) ook nog steeds single, ze wil zo graag kinderen, heb het ook al voorzichtig over BAM gehad..... Soms loopt het in het leven zo. Ik heb bijvoorbeeld wel moeite met een collega van 25 die zwanger is; die wijst mij voortdurend op de voordelen van jong moeder worden; 'ik wordt straks vast weer gemakkelijk strak', 'ik kan vast beter tegen gebroken nachten'. Klopt ongetwijfeld allemaal en ze weet ook niet dat ik zwanger ben; maar als ze dans eens klaagt over moe zijn dan denk ik wel 'mens hou toch op' (maar ach, ben gewoon jaloers) Xon: Balen die poliepen. Ik heb ook een sis gehad en ook een scopie onder narcose; er zou bij mij een poliep van 8mm zitten; maar er zat helemaal niks. Dus onverrichtte zaken weer naar huis. Ik vond een ruggenprik ook niks. Lekker slapen, daar voelde ik me veel beter bij. Weet je al wanneer ze iets gaan doen? En ik zou gewoon aangeven dat je die gyneacoloog niet meer wil zien. Of een klacht indienen. Jeetje: lastig is dat het, als je zo in ene dagen niets voelt. Ik voelde me ook een dag helemaal niet zwanger; voelde echt helemaal niks. Dat is nu weer anders....maar toch. En steeds naar de wc; om te checken of het allemaal nog goed is.... Maar je hebt een prachtig huis uitgekozen. Echt geweldig. Ziet er gloednieuw uit. Kan je volgens mij zo in, toch? Sneeuwmees: Balen dat het toch heeft doorgezet, maar nu heb je wel weer een normale cyclus en daar kan je wel meer mee. Sillys: volgens mij zit je zo ongeveer op de telefoon aan je nagels te knabbelen of iets dergelijks....spannend. Alice: Balen meid. Jomi: hoe gaat het nu met je? Zag dat je weer een ronde verder bent. Klote noem ik dat. Je kan er zo weinig mee he; weer een maand geduld, weer afwachten, weer op uur en tijd je best doen....maar dat geldt natuurlijk voor een groot aantal van de meiden hier. Aan alle meiden het allerbeste gewenst. Tot snel.
Oja dit wilde ik ook nog even zeggen: Mees ik heb sinds de MK ook veel meer last van mijn ongi, de krampen zijn zelfs zo erg dat ik amper rechtop kan lopen en ik bloed ook veel heviger dan ik eerder deed. Weet ook niet wat dat is maar vind het erg vervelend. Een dikke knufffff voor jou meid!!
@Alice: hè bah! Je hoeft me niet in alles na te apen, hoor! Tenzij ik naar de roze bank verhuis. Nou, meid. Tranen weer opdrogen en weer op naar weer een ronde. Vraagje, niet lullig bedoeld (en hoef je ook niet op te antwoorden). Hebben jullie er wel eens over nagedacht eens bij de huisarts langs te gaan. Ik begreep dat jullie al lang bezig zijn. Misschien met een klein beetje hulp van buitenaf dat het wel snel mag lukken. Iedere maand teleurstelling is ook niet niks! Nou, een hele dikke knuffel van mij voor jou! @Xon: vandaag is DE dag weer. Ik vroeg me af hoe je nu met pregnyl, uitgangsecho's e.d. weet wanneer je eisprong is. Moet je dat zelf met ovu-testen in de gaten houden? Succes voor straks! En vanavond ook nog eens lekker uit eten. @Impie: jemig, 4 kilo, in dat opzicht ben ik ook jaloers op je! Ik was ook wat aangekomen, dus nu het deze ronde toch niet zo had mogen zijn, wil ik de komende weken (tot de volgende ronde) ook maar even aangrijpen om nog iets kwijt te raken. Maar voor jou lijkt het me niet prettig als je zwanger bent en dan door enorme misselijkheid af moet vallen. Maar wees in ieder geval gerust, dat de kleine toch wel pakt wat hij/zij nodig heeft (en dus niets te kort komt). Nog een paar weekjes en dan zal in ieder geval die erge misselijkheid over zijn en hopelijk kun je dan ook weer genieten van al het lekkere eten! Ga je nog weg met vakantie? Lijkt me niet prettig als je erg misselijk bent en dan bijv. lang in een auto/vliegtuig of iets dergelijks moet zitten. Ik moet zo bij een examen aanwezig zijn. Dus kan 2 uur niets doen, behalve een boek lezen. Vroeg me gisteren wel af hoe het zit als ik zelf plassen moet. Het gebeurd wel vaker dat ik 2 uur niet hoef, maar als je er zo over na gaat denken dat je ook echt 2 uur niet mag, dan zul je zien dat je dan wel moet. En zeker nu ik ongesteld ben, vind ik het toch wel prettig even tussendoor te kunnen. Nou ja, het zijn volwassen mensen, dus verwacht niet dat er gelijk spiekbriefjes vanonder de tafel vandaan komen als ik even weg ben. Goh, wat zit ik weer te baselen op de vrijdagmorgen! Ik moet zelf nog een week werken en ben dan 2 weken vrij. Kijk er ook wel even naar uit. Wie gaat er hier nog meer weg en waarheen? Gewoon nieuwsgierigheid, hoor!
@Syl: ik denk maar zo dat de heviger menstruatie een functie heeft om nog even extra alles schoon te maken. De maand voordat ik begin dit jaar zwanger raakte was ik ook ineens heviger ongesteld. Bedacht me toen nog dat het wel eens goed kon zijn om alles goed door te spoelen. En zie daar, die maand werd ik zwanger. Ach, ja, je moet jezelf af en toe een beetje met bijgeloof op de been houden. Als iemand me ooit had verteld had dat ik ooit nog een zw.broek aan zou gaan passen in de hoop dat dat geluk brengt om zwanger te worden, had ik gezegd dat zo'n persoon zwaar gestoord was en op een gesloten inrichting thuis hoort. Maar ja, alles voor een kindje zullen we maar zeggen (zal de broek binnenkort maar weer eens voor de dag halen). Jullie de eerste klusdag er al weer op zitten? Fijn toch dat je al zo snel weer een eisprong hebt. Ik hoop dat die van mij deze maand ook eens eerder is dan met 18 dgn. Maar dat is weer afwachten. De testjes liggen al weer binnen hand bereik voor het geval dat... @Jes: het is logisch dat je onzeker bent. Gelukkig ben je al weer ruim halverwege de eerste spannende 12 weken. Fijn dat je binnenkort je eerste echo hebt, dan word het toch allemaal snel weer wat 'echter'. Hier examen weer voorbij. En ben lekker opgeschoten met mijn boek. Zat zo lekker in mijn roman dat ik het bijna jammer vond dat het examen al klaar was. Thuis kom ik er eigenlijk nooit echt aan toe om te lezen en 's avonds ben ik vaak te moe. Ik zei al tegen mijn collega dat ik wel vaker examens af wil nemen op deze manier.
Dames, waren jullie gisteren allemaal uit eten???? Gewoon amper geschreven, gaat het wel goed met jullie ?? Gistermiddag donor langs geweest. Mees, als je pregnyl prikt hoef je geen ovutest meer te doen, die slaat namelijk meteen na het prikken volledig uit, krijg je een enorme dikke vette knalstreep. Dat komt natuurlijk omdat je even een superhoeveelheid hormonen naar binnen spuit. Maar als je pregnyl hebt gespoten, dan heb je na 36 a 40 uur (ongeveer anderhalve dag) een eisprong. Dus daar ga je dan van uit. Zo doen ze dat in de klinieken ook als je bv iui doet. Ik vraag me dan wel eens af, als je ei dan al wat groot is, dan krijgt ie zo een boost hormonen, dan knapt ie toch meteen? Hij gaat niet wachten. Donderdagochtend zou mijn ei rond de 23/21 mm zijn geweest, dus ik zou verwachten dat met zo een hormoonboost mijn ei wel meteen zou springen. En gisterochtend was mijn temp ook 1/10 graad hoger, dus ik dacht bah nu is ie al gesprongen. Maar ook door de hormonen gaat je temp al wat omhoog. Vanochtend weer 1/10 minder. Waarschijnlijk gisteravond/begin van de nacht mijn eisprong gehad en dan is het te vroeg om nu al een temp verhoging te hebben, hopelijk morgen. Overigens geef ik deze poging nog minder kans dan gisteren aangezien mijn donor niet zo productief was (if you know what I mean ). De opbrengsten waren enigzins teleurstellend. Ik weet heud wel dat er maar 1 zwemmer nodig is en dat dat overigens mijn échte probleem niet is, maar toch dit helpt natuurlijk ook niet mee. Nou verder gister heerlijk uit eten geweest. Inderdaad met kaarslicht en klassieke muziek op de achtergrond, dus aan de ambiance kan het echt niet gelegen hebben hahaha. Vreselijk gelachen, maar ook zeer serieuze gesprekken gevoerd, en uiteindelijk was ik pas om 03.00 u vannacht thuis. Het was gewoon opeens al zo laat. Nou ja in ieder geval enorm van genoten.
dag dames, even vanuit een zonnig Ibiza!! wilde online inchecken, maar dat kan niet helaas..... de heenreis wel maar de terugreis weer niet. balen. nog een dagje genieten hier en dan helaas weer naar huis heb weer een vage korte ongi gehad.... als ik thuis ben toch maar eens een testje wagen. als die neg is (ga ik wel vanuit) dan dit maar eens bij de gyn neerleggen. kijken wat hij/zij er van vindt. zo maar eerst ontbijten en als ik weer terug ben dan lees ik wel bij.....(of vraag ik een update )
@Xon: ik vond het gisteren ook al zo rustig aan ons front. Maar wilde ook niet al te wanhopig overkomen door een paar bladzijdes met mijn eigen geleuter vol te maken. De productiviteit van mijn man is ook afhankelijk van hoe hij zich voelt en verschilt ook per keer. Maar goed dat ik dit weekend geen eisprong had, anders was dat ook een verloren maand geweest. Hij heeft gisteren tot 23.30 uur gewerkt, vanmorgen om 5.00 uur weer opgestaan, om vanavond weer om 21.00/21.30 uur thuis te komen. Zei gisteren al tegen hem dat ik onderhand een OBAM-moeder was. Een onbewust alleenstaande moeder. Dus als ik nu een eisprong had gehad, was het deze maand helemaal niets geworden. Je hebt wel eens gezegd dat jouw donor supergoed zaad had, dus of het dan veel of weinig (minder) is, de kwaliteit is in ieder geval goed , en er zullen ongetwijfeld weer veel dappere strijders tussen zitten. En er hoeft er maar een de strijd te winnen, hè? We gaan weer heel hard voor je duimen! @Guap: vervelend die nachtelijke spookpartijen. Ik sliep juist heel diep toen ik zwanger was. Het enige nadeel wat ik had, was dat ik vaak eruit moest om te plassen, maar als ik dan weer terug in bed was, viel ik weer met gemak in slaap tot de volgende keer dat mijn blaas weer op knappen stond. @Justme: wat leuk dat je zelfs vanuit Ibiza aan ons denkt. Hier regent het alweer, dus ik ben jaloers op je. Wat raar zo weinig ongi (wel lekker voor op vakantie natuurlijk). Zeker even navragen bij de gyn en ik zou er ook een testje tegenaan gooien. Je weet maar nooit, kan ook een innestelingsbloeding geweest zijn. Kun je daar geen testje kopen?
sorry dames, wel meegelezen maar ff geen puf gehad! hier alles goed, iedereen een knuf en geniet nog ff van je weekend!
hihi, ok dan ga ik nu maar weer rechtop lopen Tikt zo onhandig. Tja wat is het rustig hier onvoorstelbaar. Geen verhalen over wel of niet mogelijk zwanger, wel of geen ongi. Impie, Maureen, Ricmar, Jeetje, Salcia, Jes4,Secondlife, Alice, Sayen, Oma Syl en wie ik nog vergeten ben.... Kom maar op met die verhalen, vandaag komt justme weer terug van vakantie, we kunnen t toch niet maken dat ze niet bij te lezen heeft, haha.