Hallo Hier alles oke, wel wat druk met regeldingen We moesten op zoek naar een nieuwe auto. Onze bestelbus van de stichting had ons laten staan, nu prive maar eerst vervoer aan geschaft, een renault Laguna station, immers er moet straks van alles meegenomen kunnen worden. Deze week door omstandigheden ook extra gewerkt nu lekker vrij maar de de was wacht natuurlijk ook dus beddegoed lekker nu in de was.. buik groeit goed....
Ja, we kunnen het niet maken om niets meegemaakt te hebben...hihihi.. Ik heb het lijstje even bekeken en ik denk dat de eerstvolgende NOD-jes, jij, Secondlife en Syl zullen zijn. Alleen moeten we nog 1,5 week wachten voordat we meer weten. We hebben steeds meer zwangeren (gelukkig), maar daardoor moeten we soms wat langer wachten op weer een nieuwe NOD-dag (en de spanning eromheen). Ik zit zelf nog een paar dagen op rood. Heb twee heftige dagen gehad en nu weer 2 dagen heel rustig, met af en toe even een paar uurtjes per dag weer wat bloedverlies. Zo zal dat nog wel een paar dagen aanhouden, heb meestal toch alles bij elkaar wel een menstruatie van een dag of 6. Moet nog een weekje werken en dan ben ik twee weken vrij. De eerste week een midweek naar Centerparcs en de tweede week in en om huis wat aan rommelen en dagjes weg. Mijn eisprong valt hoe dan ook in die twee weken vrij, dus dat geeft me nu al wat meer rust. Heb voor juli 3 pendels, dus het is ook zo sneu voor de pendelaars als die niet uit mochten komen. We gaan ons best dus weer doen. Gelukkig is het droog vandaag en het zonnetje begint door te komen. Misschien dat ik zo even met mijn zoontje naar de kinderboerderij ga. We hadden een ren vol met konijnen en cavia's, maar door ouderdom en ziekte is daar niet veel meer van over. Bij de kinderboerderij zit een cavia die ik mee mag nemen, dus misschien dat ik die zo even ga ophalen om zo weer wat meer leven in de brouwerij te hebben. Ja, en verder. Mijn man is over 1,5 week jarig en ik weet nog niets als cadeau. Dus nu hij er niet is, kan ik ook even op internet struinen om wat te zoeken.
Sneeuwmees zitten die konijnen en cavia;s daar samen?? Cavia’s en konijnen samen? | Stichting Knaagdierencentrum Aa&Hunze Veendam En hoe oud schat je de konijnen ? want konijnen kunnen 10 tot 15 jaar worden. wel goed als je daar een cavia weg haalt, maar bedenk wel dat cavia's per 2 beter af zijn. Groepsdieren | Stichting Knaagdierencentrum Aa&Hunze Veendam
Hier even weinig nieuws, hoe bestaat het hè? Ben al een beetje druk met het huis opruimen en spullen inpakken en een heleboel weggooien. Ik vind dat heerlijk, om overbodige troep weg te gooien, maar dan moet mijn man er het liefst niet bij zijn want die wil echt alles bewaren *zucht* Mijn zusje komt toch niet jammer genoeg. Het was ook wel erg kort dag en duur en omdat ik zelf van plan ben eind juli naar NL te gaan heb ik ook gezegd dat ze dan beter wat vaker in het najaar kan komen, dan is het namelijk een stuk goedkoper en natuurlijk kan ik dan zelf misschien niet meer die kant op. Tot wanneer mag je eigenlijk vliegen? Xon: klonk als een heerlijke avond, dat etentje! En laat die zwemmers nu maar hun werk doen. Ik duim in ieder geval toch weer voor je. Justme: bijna weer terug van vakantie! Even over die korte ongi, ik had de laatste maanden ook steeds een gekke korte ongi, maximaal twee dagen maar bij mij blijkt dat dus niets te zijn want ik ben toch zwanger geraakt. Ik maakte me er ook zorgen om hoor, ik dacht zelfs dat ik al in de overgang zou gaan of zo, dat soort gekke dingen. Maar misschien is het gewoon een verandering die niet erg is. Het kan natuurlijk geen kwaad om het na te vragen. Sneeuwmees: jezelf nog een beetje extra verwend met chocola of zo? En lekker hè, als je tijd hebt om wat te lezen! Ik hou ook van lezen, ben nu bezig met het laatste Shopaholic-boek. Vind het nu al jammer dat het bijna uit is. Word hoog tijd om naar NL te gaan voor nieuw leesvoer. Over leesvoer gesproken, ik wil ook wat boeken gaan kopen in NL over zwangerschap. Hebben jullie nog aanraders?? Nou, net als een tornado door het huis geraasd dus nu ga ik maar eens rustig een kopje (cafeïnevrije!) koffie drinken! Ben toch maar overgestapt op cafeïnevrij, niet dat ik zoveel koffie drink maar leek me toch beter. Fijne zondag alemaal en tot later! O, ja, Syll, nog nieuws????
En lekker, even weg naar Center Parcs en gewoon thuis wat aanrommelen enzo. En jaaaa, je kunt die pendelaars echt niet teleurstellen hoor, dus hop, extra je best doen!!! Een cadeautje, pff ja moeilijk altijd hè? Heb je al wel een idee?
jeetje b het vliegen is per maatschappij erg verschillend je zou dat dus namoeten vragen, en het is ook afhankelijk hoe je zwangerschap verloopt
Ricmar: oh, ok, goed om te weten. Ik dacht dat je vanaf bijvoorbeeld 7 maanden niet meer mocht vliegen. Maar als ik tegen die tijd plannen heb zal ik het navragen.
Blehhhh, ik zit me voor te bereiden op het schrijven van rapporten. En ik verzin elke keer weer een uitweg (zoals nu ). Omdat ik hoogstwaarschijnlijk 11 juli al geopereerd word, moeten mijn rapporten eerder mee(volgende week dinsdag), zodat ouders ook nog even de tijd hebben om te reageren en een afspraak te maken met mij. Maar dat betekent dat ik 1 week minder de tijd heb om die rapporten te maken, en als je bedenkt dat je een uur bezig bent met 1 rapport en er 26 moet maken!!! Dus ik ga nú echt beginnen! He lekker we zijn weer op dreef met schrijven hoor. Denk idd dat t minder is omdat het NOD-lijstje veranderd is naar het zwangeren lijstje. Jeetje, jammer dat je zus nu niet komt, kan me voorstellen dat je een beetje teleurgesteld bent. Gelukkig dat je dan eind juli al naar nederland komt. Weet je wat ik me laatst zat te bedenken dat het toch zo heerlijk is om hier alles kwijt te kunnen (daar hebben we het natuurlijk wel eens meer over gehad), maar ik soms best wel eens benieuwd ben naar jullie in 'the real life', hebben jullie dat niet?
Jaa Xon, dat heb ik zeker!!! Ik schrijf hier nog niet eens zo lang mee, maar het voelt al helemaal vertrouwd! Het is inderdaad heel fijn om hier zoveel te kunnen delen, maar ik begin steeds nieuwsgieriger te worden hoe iedereen in real life eruit ziet en is. Nou succes met de rapporten!! Een troost, ik moet ook nog aan het werk en heb ook géén zin. Dus we moeten elkaar even oppeppen om te gaan beginnen!
Hallo meiden, Nee hoor nog nie oma hahaha, nog 6 dagen ofzo, van mij mag ie er nu wel uit hoor hahaha, duurt mij te lang allemaal. Hier alles rustig, het lijkt erop dat de laatste spuiten niet echt hebben geholpen helaas, pijn is niet erger maar ook niet minder, dus ach.....Net klusdag 2 achter de rug, nu maandag nog ( de verplichte vrijpartijen dan hihi) en dan weer 2 weken wachten. Als ik ongi word dan ben ik precies de dag dat we naar de camping gaan er weer vanaf en anders weet ik een week voor we gaan of ik zwanger ben......Al dat gewacht..... Xon, nou deze keer dus mooi alles goed gepland, gezellig avondje gehad, kan toch bijna nie mis zijn?? Alle omstandigheden waren iig goed, we duimen weer voor je meid!! Justme,hoop dat je een mooie vakantie hebt gehad, zo te horen wel hahaha, mooi zo... Mees, ook goed je best doen he deze maand?? Wat je al zei, je kunt die pendelaars toch niet teleurstellen?? Hahaha, s6 meid. Guapetona, wat lastig dat je zo weinig kunt slapen zeg, ik had zelf wel dat ik altijd erg vroeg wakker was, rond 5 uur ofzo, maar dan wel de avond ervoor aardig vroeg van pampus. Zal wel iets met de hormonen zijn ofzo, mijn dochter slaapt ook al een paar weken heel slecht, maar daarna wel bijna de hele dag hahaha. Maarja die moet nog maar een paar daagjes........s6 meid JeetjeB, lekker he?? Verhuizen en dan alle rommel gelijk weggooien?? Ik vind dat altijd heerlijk, lekker helemaal opnieuw beginnen, niet dat je dan geen nieuwe rommel gaat vezamelen, maar ach het gaat om het idee!! Hahahaha, s6 met de verhuizing.... Fijne zondag allemaal, dikke knuffff en tot latersssssssss
Hi dames, Hoe gaat het met jullie? Hier even druk geweest met deadlines van verslagen en tentamens. Niet veel te melden. D.w.z. niet zo'n zin om alles nu op te schrijven. Mijn eisprong is rond 1 juli dus volgende week alweer mijn vruchtbare dagen. Zo druk bezig zijnde gaat de tijd wel snel. Dat is dan een pluspunt. Hoewel... bedacht me paar dagen geleden dat ik over iets meer dan 5 maanden alweer 40 jaar wordt . Dan gaat de tijd weer te snel Ik zal het lijstje ook aanpassen zodirekt of later op de dag. Sorry dat ik even niet persoonlijk op iedereen reageer. Weet het niet meer maar heb wel gelezen hoor. De zwangeren zijn gewoon nog lekker zwanger aan het zijn. Hoewel slaap ontregeld is hier en daar. Er zijn helaas (ik inclusief) een paar weer op rood gegaan :x. Mensen zijn of gaan binnenkort op vakantie. Er wordt verhuisd. Ehm er is iemand nog steeds geen oma . Iemand heeft een hele tijd ondersteboven gestaan, handstand en dat tijdens diner met kaarslicht en klassieke muziek. Nou zo zit het allemaal in mijn hoofd ; ik ben gewoon bij. Iedereen fijne zondag gewenst. Liefs
Nou,laat ik jullie even alleen. Moet ik weer 2 bladzijdes bijlezen...hihih... Beter zo als iedere keer kijken en het blijft stil. @Ricmar: ik heb altijd konijnen en cavia's bij elkaar in een ren/hok gehad. Ging altijd goed. Ik heb gisteren 2 nieuwe Duitse hangoortjes gekocht en ik had nog 1 vrouwtjes cavia. Vandaar dat ik er minimaal nog 1 vrouwtjes-cavia bij wilde hebben. Evt. meer was ook geen probleem (of een zwanger vrouwtje). Alleen de kinderboerderij had er nog maar 2 zitten. En ze wilden minimaal 1 vrouwtje zelf houden omdat ze dan weer opnieuw konden fokken. Dus als alles goed is, hebben we volgende week weer het hok 'op sterkte'. Mijn eigen konijn heb ik helaas in vorige week in laten slapen. Het ging me aan mijn hart, maar ik had hem een paar dagen behandeld met die medicijnen, dus 2 x 2 soorten druppels per dag in de bek, 1 x ontwormingsspul in de bek en dan nog eens 4 x per dag ogen zalven. Ik merkte aan het beestje dat die helemaal gestresst was. Hij begon minder te eten. Ik begon me met de dag meer af te vragen wie ik er nu eigenlijk een plezier mee deed. Het beestje werd er in ieder geval niet gelukkiger van. Hij zat helemaal in een hoekje van zijn hok en iedere keer als ik maar in de buurt was, ging hij al weg omdat hij dacht weer gepakt te worden. Bovendien was hij al blind aan dat oog en dat zeker niet meer goedkomen. Dat maakte hem ook wat onzeker, zeker bij de behandeling van hem, omdat hij dan iets in zijn bek gespoten kreegt (waar een konijn toch al niet van houdt) en dan ook nog eens uit een onverwachte hoek, omdat hij het niet meer kon zien. Erg sneu. Dus in goed overleg met de dierenarts heb ik de keuze gemaakt hem toch maar in te laten slapen. @Jeetje: wat jammer dat je zus niet komen, maar misschien is het ook wel leuk als ze juist komt als je moet bevallen. Lijkt me wel fijn dan een vertrouwd iemand bij je te hebben, toch. En het is al bijna eind juli, joh! Dus met een paar weekjes zit jij ook al in het vliegtuig. Ik dacht ook dat je tot 7 maanden kon vliegen, maar dat het wel afhankelijk is welke maatschappij je vliegt. Dus zeker zinvol even goed te checken als je een ticket gaat boeken. En ik heb nog geen idee wat ik voor mijn man moet kopen. Het is ook al pas vaderdag geweest en was al blij dat dat helemaal gelukt was. Niet realiserend dat hij altijd een week of 3 erna ook nog eens jarig is. Nou ja, ik heb nog ruim een week. @Syl: jammer dat de prikken niet hebben gedaan waar je gehoopt op had. Maar het is in ieder geval ook niet slechter geworden. Misschien komt het nog. Moet je nog terug voor nacontrole? @Xon: dat is al snel dat je geholpen kan worden. Over ruim 2 weken al. Nou, dan heb je het maar gehad. Ik vroeg me af of als je al die medicijnen slikt/spuit (pregnyl en clomid) of dat baarmoederslijm dan ook niet wat sneller weer dikker wordt als dat je niets zou innemen. Misschien weer een blonde vraag. En ja, ik ben ook erg nieuwsgierig naar jullie. Ik had een paar maanden geleden wel eens gedacht dat we rond deze tijd allemaal wel zwanger zouden zijn en dat het dan wel leuk zou zijn elkaar ergens te ontmoeten om onze buiken te showen. Helaas zitten we nog steeds met een paar op de reserve-bank. Maar ook ik ben wel nieuwsgierig naar jullie! Ik zit hier even uit te blazen, wat is het ineens weer warm geworden, hè. Net even naar de Makro geweest met mijn zoontje en mijn moeder. Eigenlijk niet echt iets nodig, maar ja, als je er eenmaal bent, dan vult zo'n karretje snel. Zie ik natuurlijk weer in een opwelling een tweezits bankje voor buiten. Eerst navraag moeten doen, omdat die niet te vinden was, toen bleek de doos te groot en paste niet in de auto, toen iemand gevraagd of we hem nu af konden rekenen en later op konden halen, afgerekend en in een kar gezet, toen bleek de bank beschadigd te zijn, weer iemand erbij, korting gekregen, hele papierwinkel die er aan te pas kwam. Toen nog onze boodschappen af moeten rekenen. En natuurlijk weer in een verkeerde rij gaan staan die net stagneerde met allemaal gebel en gegoochel met prijslijsten voor ons. Net dus naar huis en mijn zoontje in bed gelegd. Mijn ouders zijn nu weer terug om het bankje op te halen. Heb ik weer. Van die oprispingen om iets raars te kopen (vooral als ik ongesteld ben). Had nog willen strijken en nog zo veel meer. Maar zit even te spijbelen met mijn laptop op schoot.
dag dames, ik is weer op hollandse bodem! moet nog even wachten tot mijn gehoor er ook is..... vliegen met een verkoudheid is niet aan te raden verder heerlijke vakantie gehad! ga morgen maar eens testje wagen, had geen zin om daar wat te kopen. die korte ongi was mij wel weer vreemd. ga uit van neg test, valt alles mee! komende donderdag naar de kliniek, alles daar maar eens op tafel gooien en horen wat ze er van vinden. mag ik een update?? is wel heel veel om bij te lezen......
Nou ben ik weer, oh wat een heerlijke zondag; prachtig weer, meiden gezwommen in ons 3.60 bad (eindelijk weer), buiten gegeten; wat wil je nog meer... Minpuntje: manlief is gisteren gevallen tijdens zijn MTB tocht in limburg, sleutelbeen is los van zijn schouderblad; ac luxatie heet dat. Maar komt neer op veel pijn en weinig kunnen. Ik wordt extra als verpleegkundige ingezet (maar ach heb ervaring...als vpk) en vannacht voor het eerst apart geslapen (maar goed dat er niet geklust hoeft te worden). Nu hij alleen op zijn rug kan slapen zaagt hij hele bossen om. Normaal snurkt ie bijna nooit, dus ik lig wakker. Om 01.00 uur vannacht matrasje gehaald en op een andere kamer gaan liggen. Weet niet of justme het al wist; maar zie banner. Super spannend, deze week ging het vorig jaar mis. Gisteren ochtend had ik een lichtere test (paniek), maar 's middags na wat minder drinken en ff ophouden een knaltest (pffff weer even gerustgesteld). Heb me voor genomen niet meer te testen, wordt er alleen maar onzeker van (maar heb er dan ook al 15 gedaan). Vrijdag dus als alles goed gaat de echo, wat zal ik zenuwachtig zijn. De onzekerheid blijft overheersen, maar dat schreef ik volgens mij al. Sneeuwmees: Dat verhaal van die makro; ik zie het helemaal voor me. Leuk die uitspattingen en ook wel fijn om dan (soms heeft het zijn voordelen) geen man te hebben die je keus bekritiseerd. (dat zou de mijne meteen doen) Aan de BAM mama's: houden jullie donoren het goed vol? Lijkt me voor hen ook best heftig, maand na maand. Maar hopen dat er snel een plakbeeb komt. Justme: Fijne vakantie gehad? Waar was je ook alweer naartoe? Sill: Oh wat spannend dat oma worden, volgens mij haast nog spannender dat zelf moeder worden.. Moet weer ff bijlezen, weet het even niet meer, tot snel.
@Jes: inderdaad maar niet meer testen. Je ziet deze kleine uk wil straks ook in dat enorme zwembad, dus die blijft heus wel zitten waar ie zit! Wanneer heb je je eerste afspraak/echo? Jemig, is ook wat met je man, heb je er een extra 'kind' bij om te verzorgen. Hoe lang duurt het allemaal voordat hij weer helemaal hersteld is? Zouden jullie nog op vakantie gaan, waardoor dat in het water valt? @Justme: van mij weinig spannende updates te verwachten. Was iets overtijd en voelde me raar. Was ervan overtuigd zwanger te zijn. Achteraf dus 2 dagen later toch ongesteld geworden.:x Mijn lichaam had me weer eens voor de gek gehouden. Ik ben dus weer terug naar start en in afwachting van mijn eisprong met 1,5 week. Hier wederom even uitpuffen. Het bankje staat. Mijn vader was zelf te nieuwsgierig om alleen de bank in doos af te leveren. Dus ging hem ook nog even in elkaar zetten. De schat. Mijn man en ik hebben hem al uitgeprobeerd en hij zit erg lekker. Dus mijn man was gelijk al helemaal om. Ben nu bekaf en heb ook nog eens koppijn. Zal wel door de plotselinge warmte komen. Dus zo maar even een molletje nemen en naar bed gaan (al heb ik al een paar uurtjes op de bank geslapen). Morgen (of eigenlijk vandaag) weer werken. Bah! Het weekend is voorbij gevlogen en heb nog niet eens het idee gehad echt vrij geweest te zijn. Nou ja, een mens kan niet alles hebben.
@sneeuwmees, leuk he die geintjes van ons vrouwenlichaam...... hier was het testje neg, hopelijk krijgen we donderdag wat antwoorden op onze vragen. nu vroeg mijn lief zich af of we wel vaak genoeg vrijen..... tja, in ieder geval 2x rond de ei, moet toch op zich genoeg zijn?? met als opm dat het zaad van mijn lief super is.
Hoi meiden, Justme, welkom thuis!! Heb je al getest dan?? Zoja dan hopelijk meer nieuws in de kliniek meid, knufffffffffffff Jes, het lijkt me id verstandig om niet meer te gaan testen, ik denk niet dat dat meer zekerheid brengt maar alleen meer stress. Ik weet zeker dat je op je echo een mooi klein mensje ziet zwaaien!! Kom op meid ik snap dat dit een moeilijke periode voor je is, maar probeer er toch een beetje van te genieten en wat vertrouwen te hebben, s6 meid, knuffffff Nou ja hier niet erg veel te melden, dan behalve dat ik vandaag eisprong zou moeten hebben maar ovutest blijft omo-wit, op dag 8 van cyclus had ik een knaltest, ik snap er nix van, kan dat al zo vroeg in de cyclus??? Ik test normaal nooit al op dag 8 maar iets in mij zei dat ik moest gaan testen, nou dat deed ik en die was knalposi. Snap er ff helemaal nix meer van, of het moet zo zijn dat ik 2 eien krijg deze maand en dat die andere nog gaat komen, maar ik vind het maar raar. Ik voel me ook heel raar, ondanks dat ik gewoon ongi ben geweest heb ik nog steeds last van mijn borsten, ben verschikkelijk emo en heb een trekkerig gevoel in mijn onderbuik, een soort van vol gevoel zeg maar, ook al zo raar ben ook erg moe en een uur ofzo na het eten moet ik alweer eten, ik snap even niets meer van mijn eigen lichaam hoor, het maakt me in de war........ Verder nog geen nieuws van dochter, wacht nog steeds in spanning af het zou nu nog 5 dagen moeten duren, maarja met de eerste weet je het nooit, kan ook later komen, we zien het vanzelf wel, als ie er is maak ik natuurlijk gelijk een mooie foto en die zal ik hier plaatsen zodat jullie mijn kleinzoon ook kunnen aanschouwen, als jullie dat leuk vinden natuurlijk. Liefs en knuffels van mij.....
@Justme: jammer dat de test negatief is. In je achterhoofd houd je er rekening mee, maar het is toch altijd lullig als die dan ook echt wit blijft. Toen ik zwanger raakte van mijn zoontje deden we het om de dag (vanaf einde ongesteldheid) tot iets na de eisprong. Later las ik dat het advies (ahum, ahum) zou zijn dat je om de dag 'moet' vrijen en dan als je een positieve ovu-test hebt, dan 3 dagen achter elkaar. Maar goed, je moet dat ook allemaal met een korreltje zout nemen. Want ook met deze methode duurde het bij mij 4 rondes voordat ik zwanger raakte. En er zijn mensen die met een lucky shot zwanger zijn geraakt, mensen die iedere dag vrijen (of meerdere keren per dag) die ook zwanger raakten. En ik denk dat het belangrijk is dat je vooral moet doen waar jullie je prettig bij voelen. Ik moet zeggen dat bij de rondes waarin we soms echt verplichte nummers hadden, ik niet zwanger was. En juist de twee rondes dat we allebei ontspannen waren en ook echt zin hadden om te vrijen dat we toen ook zwanger zijn geraakt. Misschien zou je het deze ronde eens kunnen proberen wat vaker te vrijen. Het is nu eenmaal niet het meest verschrikkelijke om uit te proberen, toch.