Justme, onze berichtjes werden tegelijk geplaatst, jammer meid dat het weer niet gelukt is, ik hoop echt dat ze je in de kliniek wat meer zekerheid kunnen geven over wat er aan de hand is met je cyclus, want die is nu wel erg lang al erg kort, s6 meid. Mees, ja dat is allemaal zo verkeerd nog niet wat je daar zegt, want vaak raak je zwanger als je er niet echt mee bezig bent tijdens het vrijen ( in je achterhoofd). Toen ik in april zwanger raakte dacht ik dat dat helemaal niet kon omdat we rond ei maar 1 keer hadden gevreeën en verder alleen maar voor de fun, nou ja het resultaat was er al mocht het dan deze keer niet blijven, dus wie weet.........knuffffffff
is zeker niet het meest vervelende! vrijen gaat gelukkig goed, ook als het rond mijn ei is. maar deze ronde maar eens wat vaker..... wie weet waar het goed voor is! ik hou me nog steeds vast aan de gedachte dat ik wel eens lang aan het ontpillen kan zijn geweest aan gezien het na een ronde of 6 toch allemaal wat anders werd. hoewel dat ook is rond de tijd dat ik met acupunctuur hiervoor begon.....
@Syl: ik weet niet of je twee eisprongen per maand kan hebben. Weet je ongeveer wanneer je die normaal zou moeten hebben. Dan zou ik rond die dagen ook voor de zekerheid ovu-testen gebruiken. Bij mijn eerste zwangerschap werd ik ook verrast door een vroegere ovu-test. Ik had die calculators via internet gebruikt en die rekenen bij een cyclus van 28 dgn dat je rond de 14e dag een eisprong hebt. Toen ik de maand erna ovu-testen ging gebruiken had ik op de 10e of 11e dag een positieve ovu-test. Dus bleken wij de maand ervoor te laat geklust te hebben. Dus ja, een eisprong op dag 9 of 10 van je cyclus is wel vroeg, maar volgens mij niet onmogelijk. En ja, nog maar 5 daagjes. Begint nu wel heel spannend te worden. Lijkt me nu wel pittig voor je dochter met twee van die enorm warme dagen als je op het laatst loopt.
@Justme: kan de accupunctuur hier geen reden van zijn? Is die korte cyclus begonnen toen je ook daarmee begonnen bent? Anders eens met die accupuncturist bellen. Ik weet dat het ontpillen inderdaad nog lang kan aanhouden en je cyclus lang kan ontregelen. Ik hoop dat je in ieder geval donderdag hier meer uitsluitsel over krijgt. Ik was zelf al geruime tijd gestopt met de pil en had een koperspiraaltje. Dan heb je die effecten niet van hormonen en ontpillen. Ik kan me echter niet herinneren dat ik een verstoorde cyclus had toen ik gestopt was met de pil. Bij mijn weten was ik zelfs nog verrast dat de cyclus zo mooi regelmatig was als met de pil. Moet ook wel zeggen dat ik toen ook helemaal niet bezig was met een kinderwens toen ik ermee stopte. Ik geloof soms echt dat als je eenmaal bezig gaat voor een kindje dat op de een of andere manier je hormonen met je aan de haal gaan (en dus ook die vage zw.klachten geeft dat je steeds denkt dat je zwanger bent en gewoon ongi wordt). Ik had zelf laatst een advertentie gezien over voetreflex wat ik eens wilde proberen. Dat kon ook helpen voor bekkenpijn en een kinderwens. Nou, mocht dat niet helpen, dan is het misschien ook gewoon lekker ontspannend. Denk dat ik onbewust nog hormonaal aan het fladderen ben, dus hopelijk kunnen ze dat ook een beetje stimuleren om dat weer op de rails te krijgen. Juli moet mijn maand worden!!
nee, de acupunctuur was al bezig, de laatste 2 rondes heb ik hele korte ongi. maar ik zal het allemaal even noemen bij de gyn. de laatste 3 rondes doet de acupunctuur wel iets anders...... zal het allemaal eens even overleggen.
@Justme: een korte ongi is misschien wel vreemd, maar volgens mij is juist het totaalplaatje belangrijk om zwanger te raken (cyclus, eisprong e.d.). En dat lijkt bij jou dus allemaal prima in orde. Maar goed, navragen zou ik zeker doen als je er toch bent. En dan toch vaker proberen te klussen rondom de eisprong. Nee, heb je, en twee streepjes kun je krijgen.
Ik heb normaal eisprong op dag 12 of 13 ong. Dan ook altijd pas een posi ovutest, maar was nu erg vroeg vandaar en omdat ik me zo raar voel....daarom snap ik er ff nix meer van. maar uhhh Mees dit moet ook mijn maand worden hoor!!! We gaan ervoor!! Jij ook straks weer s6 met het klussen.
@Syl: wie weet is er al iets aan het innestelen, waardoor je je raar voelt? Ik zou in ieder geval morgen en overmorgen voor de zekerheid nog even een ovu-test doen (en toch de komende tijd even regelmatig blijven klussen voor het geval er nog een eitje mocht ontsnappen). Maar hoe dan ook, als die vroege eisprong toch de enige is, dan hebben jullie hem in ieder geval goed 'benut', toch? Ja, we gaan er voor om juli onze maand te laten worden.
Justme: ik had dus ook de laatste manden echt een veel kortere ongi, maximaal 2 dagen maar mijn cyclus was wel constant en je ziet, ik ben zwanger geraakt, dus het hoeft niks te betekenen! Maar goed, ik maakte me er ook zorgen om hoor voor ik zwanger raakte dus ik snap je heel goed! In de maand dat we zwanger zijn geraakt had ik het gevoel dat mijn eisprong ook voeger was en we hebben het dus op zjn laatst gedaan twee dagen voor de 'eigenlijke' eispong (de verwachtte eisprong volgens calculators) ik was al bang dat we misschien niet lang genoeg waren doorgegaan! We zijn begonnen op dag 8 geloof ik en toen om de dag die week. Misschien een tip dus om iets langer voor je denkt je eisprong te hebben al te beginnen? Ik ben trouwens wel heel benieuwd hoor wat de gyn zegt over de korte ongi. Hopelijk is het niks!
@Jeetje: je had het gisteren over dat je bijna door je leesvoer heen was. Van welk soort boeken houd je eigenlijk? Ik heb hier nog wel wat boeken liggen, waar ik of niet aan toekom, of die ik al uit heb (maar waar ik het zonde van vind ze weg te gooien en niemand anders er blij mee kan maken). Dus als je van hetzelfde soort boeken houd, wil ik er zo af en toe met alle plezier een paar voor je opsturen.
@jeetje, dat geeft me weer moed! niet dat ik het momenteel heel somber inzie ofzo, maar je gaat je toch dingen afvragen. ik leg alles daar gewoon op tafel en zie wel wat de antwoorden worden.
Sneeuwmees: wat lief van je! Ik lees van alles, op het moment dus die Shopaholic boeken maar ik hou ook van literaire thrilers of gewoon goede romans. Moeilijk om te zeggen! Ik kan hier wel Engelse boeken kopen en die lees ik ook graag maar soms is het wel fijn om wat NLs te lezen. Wat voor boeken heb je dan? Ik vroeg me ook af of jullie tips hebben voor boeken over zwangerschap. Die wil ik in NL een gaan kopen namelijk. Misschien aanraders/afraders?
@Jeetje: ik heb vaak van die romans met typische vrouwenverhalen. Leest makkelijk weg (zeker als je zwanger bent en je concentratie wat minder is). Ik kan nog wel eens kijken wat ik nog meer heb liggen en of ik evt. nog een zwangerschapsboek voor je heb. Ik moet heel eerlijk zeggen dat veel van mijn zwangershapsvragen hier op ZP beantwoord werden. Dat was ook de reden dat ik ooit hier beland ben. Mocht je het leuk lijken dat ik wat toestuur, dan moet je maar even je adres naar me sturen via een pb.
Maar toch niet van die echte Boeketreeksen of wel? Die Shopaholic boeken lezen ook zo lekker weg! Heerlijk is dat inderdaad. Als ik in NL ben zal ik eens gaan snuffelen in wat boekwinkels en kijken naar boeken over zwangerschap. Er is inderdaad zoveel te vinden op internet. Misschien koop ik wel dat boek van Claudia de Breij over haar zwangerschap of Daphne Dekkers. Heeft iemand die toevallig gelezen? Ik zal je wel een pbtje sturen!
@Jeetje: het zijn niet van die Bouquet-reeks boekjes, hoor! Ik kende de term shopaholic-boekjes niet, maar denk dat het die zijn. Ik zie je adres wel verschijnen via pb als je door je leesvoer heen bent. Maar voel je niet verplicht, hoor!
Die Shopaholic boeken zijn allemaal van een Engelse schrijfster en ik lees die dus ook in het Engels, ze zijn zo ontzettend grappig! Zij heet Sophie Kinsella. Er is ook een film van gemaakt Confessions of a Shopaholic, maar als je de boeken hebt gelezen is die film echt laaang niet zo leuk! Ik ben zelf helemaal geen shopaholic maar toch vind ik de boeken heel erg leuk. Het boek wat ik nu net uit heb ging erover dat ze zwanger was en natuurlijk ging shoppen voor de baby. Ik heb je een pb gestuurd. We moeten natuurlijk eerst verhuizen, had ik helemaal niet bij stilgestaan!
tjezussss.....wat is er weer veel bijgekletst....enik vnd te warm om alles bij te lezen...pfff...zweet zweet. koelinstallatie is hier kapot op werk. ben blij datik zo weg mag hier alles oke, 20 wkn echo gehad en benhel had niet eesn door wat die man zei:we gaan je broer eens beter bekijken. ahhh zo lief hij heeft wel 4 x gevraagd; 'krijg ik echt een broertje' vind helemaal leuk. compleet gezond dus en nu maar shoppen.... hoe is het hier. nog leuk nieuws, spannends en moet ik nog knuffels sturen..
HOi allemaal, sorry dat ik zo weinig van me laat horen, maar ik kom er gewoon niet toe. Lees af en toe wel mee hier , maar kan niet alles bij houden. Vandaag 21 weken zwanger. Vorige week de 20 weken echo gehad en alles zag er goed uit, dat is toch wel super nieuws. En ik weet wat het wordt! Een jongen! Dacht zelf echt dat het een meisje zou worden, dus moest even aan het idee wennen. Maar nu kan ik tenminste weer volop leuke kleertjes kopen, want alles wat ik had was roze! We zijn druk bezig met de nieuwe kamer van mijn dochtertje, die is nu bijna af. Dan kan ik me daarna concentreren op de baby kamer, want ook daar moeten de roze spullen weg.Maar de basis is neutraal,zandkleur met turkooise. Verder voel ik me goed, wel moe, maarja, dat hoort erbij. Mag niet klagen! En ik geniet heerlijk van dat kleine ventje in mijn buik, die voel ik vanaf 15 weken al leker rondspartelen. Ik hoop gauw weer meer roze te zien hier, ik hou het in de gaten! En ik leef met jullie mee, ookal ben ik zwanger, ik weet dat het een wonder blijft die niet altijd even makkelijk geschied. groetjes,bar