@Niala: ook vanaf hier succes met huizenjacht. Er komt toch altijd weer een hoop bij kijken zo op het laatst. Hoe reageren de kinderen op weer een verhuizing en een andere school? Lijkt me voor hun ook weer een hele omschakeling. Maar het scheelt denk ik, dat jullie er zelf heel relaxed mee omgaan, dat voelen de kinderen ook. @Syl: nou, ik bewonder jullie doorzettingsvermogen. Gisteren lagen mijn man en ik op bed te plakken en te zweten en toen zei ik nog dat een vriendin van het forum nu een positieve test had en haar man eraan moest geloven. Zelfs mijn man had met jouw man te doen. Nee, hij zei ook dat hij er niet aan had moeten denken gisteren te moeten klussen. Nou, zulke doorzetters als jullie verdienen toch op z'n minst een positieve zw.test over 12 dagen. Hoe is het met je rug? En je dochter, voelt ze nog helemaal niets gebeuren??
hé hallo allemaal, hier ben ik ook weer terug van weggeweest. We hebben een enorm druk weekend gehad en net twee dagen gewerkt van 's morgens half 8 tot 's avonds 10. (tja, twee klusavonden op school om ons plein te pimpen en dat met die temperaturen!!!) Maar goed, ik heb wel geprobeerd om mee te lezen. Ik zag dat Sillysa nog geen oma was.. Heeft je dochter ook last van de warmte? Het was gister echt niet om uit te houden. @Xon, ben jij inmiddels al weer hersteld van de hitte? Was het een goede broed temperatuur voor je eitje of was je al weer op rood? En weet je al wanneer jij geopereerd wordt? Jullie moeten ook nog 3 en een halve week? @Niala, jij ook druk met je huizenjacht dus. Mogen de kinderen meebeslissen of is het echt jullie besluit? @Jeetje, volgens mij wordt je man ook enthousiast of niet... Fijn hoor om dit samen te doen! Oei, ik weet het echt niet meer nu! Maar voor degene die ik vergeten ben, ik volg jullie wel hoor !!! Liefs van mij
Hallo, ik ben ook 35 en wij zijn bezig met een 3de kindje.... of dat gelukt is weten we rond de 10de. Gr. Janny
@Moedervan2boys: welkom! Spannend weer of 'het' gelukt is of niet, hè? We hebben een gezellige kletsclub van allemaal 35-plussers. Je bent van harte welkom hierbij mee te kletsen. We hebben zelfs een nod-lijstje (zie een paar bladzijdes terug). Als je je bij de club wilt voegen en mee wilt kletsen kun je jezelf bij het lijstje ertussen zetten. Succes rond de 10e! @Impie: hoe is het met je? Nog steeds zo misselijk? En al weer ruim 9 weken zwanger. Wat gaat het al weer snel! Is de zolder al opgeruimd?
Ohhhh dames, ik zit weer vreselijk ontwijkend gedrag te vertonen. Mijn spullen voor het maken van de rapporten ligt vlak naast mijn laptop, maar kon het toch niet laten om eerst hier even te kijken en te lezen. Impie heb eerder innesteltemperatuur nodig, alleen ik weet niet of je daar die warmte voor nodig hebt. In ieder geval was het nog stikheet op mijn zolderklasje waar als het regent de elektrische ramen niet werken, waardoor ik ook niet kon luchten. Ik word 11 juli geopereerd. Best spannend. En héél handig in de enerlaatste week voor de vakantie. Gelukkig is inmiddels de vervanging wel geregeld, alleen de ouders en kinderen weten het nog niet. Ik vind het wel fijn dat ik gewoon in de laatste week aanwezig kan zijn. Ook al kan ik daarna niet veel tillen wat heel onhandig is. Dus nu ben ik alvast alle dingen aan het uitmesten en schoonmaken de nieuwe bestelling uit dozen en in de kasten, afijn je kent het vast. En nu dus weer verder met de rapporten.
NOD-WACHTBANKJE: 07-07 Xon (BAM)37 - ronde 12 d.m.v. ZI - 1e kind 11-07 Sillysa 37 - ronde 10 - 3e kind 16-06 JoMi 36 - ronde 17 - 2e kind 24-07 Sneeuwmees 39 - ronde 2 na mk - 2e kind ..-.. Pimmetje 38 - ronde 9 - 1e kind ..-.. Alice 37 - ronde 13 pffff - 1e kind ..-.. Justme 35 - ronde 12 - 1e kind ..-.. Secondlife 36-ronde 10- 2e kind 12-07 Maureen 39 - ronde 6 (d.w.z. via ZI) - 1e kind ZWANGER: 28-10-2011 Guapetona 37 - ronde 9 - 2e kind - Verrassing 07-11-11 Barbeestenboel 39-ronde 5-2e kind (ZWANGER!!!) 13-11-11 Almika 36 ronde 3 -2e kind (ZWANGER!!!) 15-11-2011 Ricmar94 38 - ronde erg veel - 1e kind KI Verrassing 23-11-2011 Salcia 40 - ronde 14 - 1e kind(ZWANGER!!!)meisje! 13-12-2011 Sayen 35 -ronde 3 -1e kind 13-01-2012 Niala 37 -ronde 5 - 3e kind (ZWANGER!!!) verrassing! 01-02-2012 Impie 36-veel -2e kind (ZWANGER!!!) verrassing 03-02-2012 JeetjeB 34 - ronde 3 - 1e kind (ZWANGER!!! verrassing! 15-02-2012 Jes4 38-veel -4e kind (ZWANGER!!!) __________________ @Moedervan2boys: Welkom. Had ik dat ook al tegen Delia gezegd? Ook jij welkom nog anders. @Iedereen: Fijne avond.
Thx dames... Ik begrijp alleen niet zo goed hoe je jezelf op die lijst zet aangezien er niks gebeurd als je er op klikt. @Sneeuwmees: Zeker spannend, zou het zo leuk vinden als onze jongste gewoon echt met een broertje of zusje opgroeit. De oudste heeft dat echt moeten missen. Wel heftig hoor een 3de en de beslissing is ook echt niet over 1 nacht ijs gegaan. En bij de laatste vond ik eigenlijk al dat de tijd begon te dringen qua leeftijd.... @Maureen; Thx leuk om mee te mogen kletsen... Greetz
Hoi meiden, Moedervan2boys, welkom hier, klets lekker mee, spannend de 10e! Ikzelf weet het ong de 11e dus duimen maar!! Impie, nee nog niets hier hoor, ze heeft idd wel heel erg last gehad van de hitte maar verder nog niets aan de hand, officieel nu nog 3 dagen...... Mees, hahaha lief hoor dat jullie nog even aan ons gedacht hebben, maar het is gelukt hahaha, wat grappig. Wees idd maar blij dat je de afgelopen 2 dagen nog niet hoefde te klussen, was idd bijna niet te doen, maar ach voor een goed doel denken we dan maar, nu hopen op een mooie test!! Maar ook voor jullie hoor meid, het word je gegunt. Mijn man kon er wel even omlachen hoor toen ik m net zei dat jullie aan ons aan het denken waren hahaha, misschien heeft het een positieve invloed. Impie, hoe voel jij je verder?? Alles goed?? Xon, fijn dat alles goed geregeld is voor je, ik hoop voor je dat het allemaal een beetje meevalt en je snel weer vooruit kunt meis, dikke knufffffff.......
@sillysa Wat leuk.. een dag later. moet zeggen dat normaal de tijd vliegt maar als je hier mee bezig bent dan lijk je wel weer een jaar of 10 want wat duurt wachten lang zeg.
ben best beetje zenuwachtig voor morgen.... heb alles op papier wat ik wil vragen en hopelijk doen ze alles meteen wat ik wil.....zal wel niet, maar vragen mag toch
Moedervan 2boys, welkom hier! Is dit je eerste ronde? En was je bij je vorige zwangerschappen snel zwanger? Als je op het lijstje wil, moet je het even knippen en plakken, dan kun je jezelf erbij tikken. En ja, wachten duurt heel lang vooral na 12 pogingen!!! Syllll, nog maar 3 dagen!!! WOW, het kan nu toch echt niet lang meer duren. Is ze overigens al helemaal uit de naam? Ik heb wel eens ouders bij mijop school gehoord die zeiden 'ik heb gewacht tot hij/zij eruit kwam en toen dacht ik dit is en.....'. Dat vind ik zo onvoorstelbaar! Syl, vanavond is t minder warm.... !!!
Justme, ik weet inmiddels helaas uit ervaring dat je stevig in je schoenen moet staan. Heel goed dat je wat dingen hebt opgeschreven. Zorg dat je alles weet voordat je weer de deur uit gaat. Ik hoop dat je het treft qua gyn. Sterkte, ben benieuwd. Hou je ons op de hoogte?
Hallo Xon, dit is idd mijn eerste ronde en bij de andere 2 duurde het meer dan een jaar en bij de laatste is ons zelfs verteld dat we nooit op een normale manier kinderen zouden kunnen krijgen...bleek toen al zwanger. leg dat maar eens uit aan je partner... Ik zal het proberen het knip/plak verhaal...
@Xon: goed dat je al voorbereidingen aan het treffen bent, kun je straks goed bijkomen van de behandeling. En gelukkig ook nog een paar weken vrij vlak daarna. Ga je nog op vakantie en zo ja, kan dat zonder problemen? Die discipline problemen ken ik ook wel. Een enorme berg strijkwas, en dan toch maar even de laptop opstarten om te zien of er nog nieuws van ons frontje is. @Syl: ja, het is wel grappig, hoe je soms (ondanks dat je elkaar niet kent) aan elkaar kunt denken. Mijn man vindt het allemaal wel grappig. Hij snapt best dat ik over het zwanger worden anders denk en wil praten, dan dat ik met hem doe. Hij vindt een positieve ovu-test altijd wel spannend en hij wil dolgraag een tweede, maar dat geklets van ons over NOD-dagen, klussen, klachtjes e.d. daar heeft hij toch weinig kaas van gegeten. Dus hij snapt goed dat ik veel steun aan jullie heb. Vindt echt dat jullie moed met twee streepjes beloond moet worden. @Justme: ik wilde je inderdaad heel veel succes wensen morgen. Hoe laat moet je er zijn? Verstandig om dingen op papier te zetten. Misschien ook handig om op weg in de auto even met je vriend te overleggen wat je allebei voor een vragen hebt. Mocht de een iets vergeten, dan kan de ander daar nog even aan herinneren en andersom. Heel veel succes. Ik zal aan jullie denken! @Maureen: hoe is het met je, meid? Alles weer geregeld voor de volgende ronde met je donor? @Moedervan2boys: als je wil, kan ik het lijstje zo wel even aanpassen met je naam erbij. Jammer dat het zwanger worden bij jullie wat moeizaam gegaan is, maar voor ons wel weer fijn om te horen dat de wonderen nooit de wereld uit zijn. Hoop op goed nieuws voor jullie volgende week. Hier ongi weer voorbij. Altijd weer een prettig idee dat je weer vooruit kunt kijken en binnenkort weer met ovu-testen aan de slag kunt. Ik begin toch maar vroeg genoeg met testen (meestal begin ik vanaf dag 11 vanaf ongi). Mijn ei was de vorige keer wel erg laat, maar ik ben als de dood dat ik hem mis. Zal waarschijnlijk wel betekenen dat ik een week iedere dag moet testen voordat ik hem opgespoord heb, maar goed, dat is niet anders.
NOD-WACHTBANKJE: 07-07 Xon (BAM) 37 - ronde 12 d.m.v. ZI - 1e kind 10-07 Moedervan2boys 35 - ronde 1 - 3e kind 11-07 Sillysa 37 - ronde 10 - 3e kind 12-07 Maureen 39 - ronde 6 (d.w.z. via ZI) - 1e kind 24-07 Sneeuwmees 39 - ronde 2 na mk - 2e kind ..-.. Pimmetje 38 - ronde 9 - 1e kind ..-.. Alice 37 - ronde 13 pffff - 1e kind ..-.. Justme 35 - ronde 12 - 1e kind ..-.. Secondlife 36-ronde 10- 2e kind ..-.. JoMi 36 - ronde 18 - 2e kind ZWANGER: 28-10-2011 Guapetona 37 - ronde 9 - 2e kind - Verrassing 07-11-11 Barbeestenboel 39-ronde 5-2e kind (ZWANGER!!!) 13-11-11 Almika 36 ronde 3 -2e kind (ZWANGER!!!) 15-11-2011 Ricmar94 38 - ronde erg veel - 1e kind KI Verrassing 23-11-2011 Salcia 40 - ronde 14 - 1e kind(ZWANGER!!!)meisje! 13-12-2011 Sayen 35 -ronde 3 -1e kind 13-01-2012 Niala 37 -ronde 5 - 3e kind (ZWANGER!!!) verrassing! 01-02-2012 Impie 36-veel -2e kind (ZWANGER!!!) verrassing 03-02-2012 JeetjeB 34 - ronde 3 - 1e kind (ZWANGER!!! verrassing! 15-02-2012 Jes4 38-veel -4e kind (ZWANGER!!!)
Goede morgen Sneeuwmees, bedankt voor het plaatsen op de lijst. En hoop is er dus idd... al heb je trage en misvormde zwemmertjes en wij zouden ook al bezig met alternatieve methoden want je kan er behoorlijk wanhopig van worden en het was dus idd een wondertje. Als het nu al zo snel zou gaan een keer zou ik ook blij zijn want iedere maand die teleurstelling is vreselijk. En ik gun je van harte dat het zo mag gaan als bij ons....
@Moedervan2boys: ja, de teleurstelling, toch steeds iedere maand weer die hoop en onzekerheid. Zwanger worden is idd slopend, zeker als het wat langer duurt dan je gehoopt had. Gelukkig hebben we inmiddels een fijne en warme vriendenclub hier gecreëerd, waar je altijd je hart kan luchten en waar je veel steun kunt vinden als er weer een ronde niet gelukt mocht zijn. We begonnen alleen maar met een NOD-lijstje en zie nu dat we van de 20 al 10 zwangeren hebben. Gelukkig is zwanger worden en zijn (en alles eromheen) ook niet alleen maar kommer en kwel, en kunnen we ook regelmatig smakelijk lachen om elkaars belevenissen. @Jeetje: hoe is het met jou, meid? De verhuizing is nabij. Druk aan het inpakken, gordijnen aan het maken e.d.?? Durf het bijna niet te vragen, maar is er al een afspraak voor je gemaakt in het ziekenhuis?? Denk aan je, hoor! @Syl: nog 2 daagjes, je hebt je nog niet gemeld. Of zit je soms mee te puffen met je dochter?? Ik zit in afwachting van mijn zoontje die nog steeds slaapt (9.40 uur). Hij heeft er de afgelopen dagen ook veel te laat ingelegen, maar zijn kamertje is zo warm, dat hij echt niet kon slapen. Bovendien is meneertje de hele dag buiten, dus ja, dan is het moeilijk om hem in bed te doen terwijl het buiten licht is en hij nog van alles van plan is. Nou ja, dan maar wat later opgehouden tot hij echt een beetje in begon te storten en dan sliep hij gelukkig wel goed door. Gisterenavond ook nog een verjaardagsborrel van een collega gehad, die aan de rand van het bos woont. Dus meneertje mocht ook mee en heeft (met vader of moeder in het kielzog) dat hele bospad meerdere keren op en af gelopen. Toen had mijn collega het idee opgevat (ze heeft een enorm grote vijver, waar ik hem al angstvallig bij weg hield en zat af te leiden) dat ze nog allemaal plastic eendjes had die wel in de vijver mochten zwemmen. En dan kreeg hij een enorm net waar hij ze dan weer mee uit mocht vissen. Enorm lief en creatief bedoeld, maar voor een kind van 1,5 jaar bij een grote (diepe) vijver niet echt handig. Je snapt het wel dat mijn man en ik, de rest van de avond rondom de vijver achter hem aan konden vangen en hem steeds met een hand aan romper of broekje vast hielden. Van gezellig borrelen en bijkletsen met mijn collega's was helaas dus geen sprake. Maar goed, de verse boslucht heeft mijn zoontje dus zo goed gedaan, dat meneer er nu maar een uitslaapdag van maakt. Nou ja, het is het hem vergeven. Hij is door de hitte zo van slag geweest en volgende week gaan we een paar dagen weg, wat ook weer spannend voor hem wordt, dus laat hem nu maar even bijtanken. Heb ik ook weer even kans om ongestoord even op ZP te zitten, zonder een jongetje wat mee gaat typen, of steeds de laptop aan en uit zet.
Sneeuwmees; je schrijft altijd zo lekker beeldend, zie het allemaal zo voor me! Niet echt handig nee, zo'n vijver waar je hem niet met een gerust hart kunt laten rondlopen. Heerlijk toch, dat ie uitslaapt! Hij zal het inderdaad wel nodig hebben. En lekker, volgende week een paar daagjes weg! Wat sneu trouwens dat je je konijn hebt moeten laten inslapen! Mamavantwoboys, welkom! Hier druk met inpakken en ook nog werken. Heb het een beetje rot gepland met mijn werk, ik had beter een paar dagen even niets kunnen hebben, maar ja. Verhuizen kost geld, dus het komt ook wel goed van pas. Morgen gaan de mensen uit het huis dus dan kunnen we daar aan de slag met schoonmaken. We moeten ook nog een verhuiskooitje voor onze vogels zien te vinden. Ik zie nog niet voor me hoe we dat gaan doen met ze! Ze zijn namelijk niet echt tam, dus hoe we ze in dat kooitje gaan krijgen Een afspraak....... Nog steeds niet! Pffffffffffffffff, echt niet normaal hè? Mijn man zegt dat we waarschijnlijk niet eens een afspraak hoeven te maken en er zo terecht kunnen maar ik betwijfel of ze dan wel de tijd voor je hebben! Dus ik wil gewoon een afspraak. Volgende week donderdag heb ik geen werk dus dat leek me een goede dag. Maar het duurt nog zo lang! Ik begin nu echt ongeduldig te worden en eigenlijk ook steeds banger voor die echo. ik heb nog steeds weinig kwaaltjes en voel gewoon over het algemeen erg weinig, behalve die vermoeidheid en wat pijnlijke borsten soms en protesterende darmen heel af en toe. Het maakt me heel onzeker. Maar ja, ik ga nog steeds maar van het positieve uit! Sorry, even een nogal egobericht, ik moet namelijk mijn deadline halen voor één uur. Maar kom later nog wel even lezen hier en reageren! Fijne dag in ieder geval allemaal!
@Jeetje: vogels vangen is altijd lastig. Je zou het in schemerlicht kunnen doen, dan zijn ze wat tammer. Of met een theedoek of iets dergelijks, zodat je dat over ze heen kunt 'gooien', en je ze zo kunt pakken. Maar het zal nog wel wat gefladder en rondvliegende veertjes opleveren. Van het konijn was het idd erg sneu, het was een heel lief en rustig konijn, dus ideaal voor mijn zoontje. We hebben nu weer weer twee hangoortjes van een week of 6/7 oud, en die zijn ook al goed handtam. Dus het gaat hopelijk weer helemaal goed komen voor mijn zoontje. Misschien een beetje lastig met je werk, maar goed, werk is ook geld, dus snap wel dat je daarvoor gekozen hebt (ook al is het misschien niet handig). Word je als free-lancer ook per 'klus' betaald of heb je een vast inkomen? Onbeschofte vraag misschien, maar ik vroeg het me af. Waarom probeer je niet een keer langs te gaan in dat ziekenhuis (gewoon ook even om de sfeer proeven) en misschien zit er wel iemand achter een balie, die Engels spreekt en waar je zelf een afspraak bij kan maken. En als die persoon dat niet kan, dan zoeken ze heus wel iemand die wel Engels kan. Anders gewoon zelf proberen te bellen. Ik kan me niet voorstellen dat in een stad als Istanbul er niemand in een ziekenhuis zou zijn die Engels spreekt en je verder kan helpen. Ik snap dat het voor je man heel eng en onwerkelijk is, maar dat is het voor jou ook. En je man kan nog wel een beetje terughoudend zijn, maar je bent nu eenmaal echt al ruim 2 maanden zwanger. Dus hoe dan ook, er gaat echt een kindje komen, dus ontkenning heeft niet langer zin. En de kwaaltjes verschillen echt per persoon. Dus pin je daar niet te veel op vast (en koester het maar, dat je niet iedere dag boven een pot hangt). Bij mijn zoontje was ik ook vooral enorm moe en had ik last van mijn borsten. Maar verder ben ik er toen, op bekkenklachten later in de zwangerschap, relatief makkelijk doorheen gerold. Maar het zou zo leuk zijn om binnenkort een keer een echo te hebben. Het kindje wordt zo langzamerhand al een echt mini-mensje en het is zo leuk om te zien. Dat gun ik je zo! En ik weet hoe belangrijk het is voor je jezelf om een echo te hebben (het hartje te horen) om echt ook voor jezelf die bevestiging te krijgen.
nou, dat was een plezierig bezoekje aan de kliniek, maandag moet ik weer heen, dan gaan ze de samenlevings test uitstrijkje doen en folikel meting. week na de eisprong bloed prikken op hormonen. we hadden al de zaadtest en chlamydia test gedaan, anders hadden we die nog moeten doen. mijn cycli zagen er op zich goed uit. korte ongi was geen probleem. helemaal goed dus!