Wie nog meer 35+?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Iris 2, Dec 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. almika

almika Fanatiek lid

Jan 6, 2011
    2,101
    0
    0
    en weer wat geleerd vandaag...tjonge ik word me daar wijs;):)

toch nog even volhouden dan hé

en ik voel me snotverkouden zwaar hoofd..bah ben blij dat ik zo naar huis mag

2. almika

almika Fanatiek lid

Jan 6, 2011
    2,101
    0
    0
    @san40 spannend en nu testen en tempen of mag jij dit ook in zh doen...om te zien hoe met je ei is

3. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

Mar 25, 2006
    978
    0
    0
    @Almika: sorry, ik ben een beetje een juffie. En ik vind het allemaal heel interessant, dus ik lees wel eens wat voor de gein. Ik had gyn moeten worden of zo...
    Hoop dat je je snel wat beter voelt!

4. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

Mar 25, 2006
    978
    0
    0
    Welkom hier Sillysa! Alles is mogelijk ... testje doen?
    Mag ik vragen: als je gesteriliserd ben, word je dan nog ongesteld? Ja, toch? Ik overweeg het als ik nog een kleine heb gehad (of als het blijkt niet te gaan lukken).

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Nala: welkom, hier. Jouw verschijnselen komen ook mij niet bekend voor. Zou het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap kunnen zijn. Gaat blijkbaar ook met veel pijn gepaard.
    @Syllisa: ook voor jou welkom bij de club. Mijn eerste ingeving zou ook zijn om een testje ertegenaan te gooien. Misschien was die bloeding wel een innesteling. Je weet het niet, tijdens het proberen zwanger te worden en het zwanger zijn, kan je lichaam erg raar doen (weten alle meiden hier op het forum inmiddels maar al te goed).;)
    @Xon: ook ik wil graag een pb'tje met een pendel van jou. Gewoon om aan mijn collectie toe te voegen van andere pendels. Ik pin me er niet te veel op vast, vind het gewoon grappig en neem je niets kwalijk als het niet uit mocht komen, hoor!
    @Dominique: leerzaam forum hier. Had laatst al een keer gegoogled wat een blighted ovum was. Had hier ook nog nooit van gehoord. Vreemd verschijnsel. Hoe vaak heb je zo'n blighted ovum gehad? En het is je vergeven, hoor als we af en toe wat cryptische teksten van jou krijgen. Toen ik zwanger was, was ik ook zo'n doos met enorme watten in mijn kop. Hoort er allemaal bij, dus jij kan het je veroorloven.:D
    @Pimmetje: wat ben je stil? Heb je het behang er nu nog niet af?:p

6. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

Mar 25, 2006
    978
    0
    0
    @Sneeuwmees: gelukkig heb ik maar 1x zo'n blighted ovum gehad! Het was echt geen pretje om zo voor de gek gehouden te worden door mijn lichaam.

7. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

Mar 13, 2008
    1,097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Hallo Dames van 35+

Hoe gaat het met jullie, ik heb wel het een en ander gelezen, maar het lukt me helaas niet om alles bij te lezen. Omdat het veel is, maar ook omdat ik griep heb.

In ieder geval wil ik Sneeuwmees en lafemme bedanken voor hun reacties op mijn vragen over wanneer de vruchtbaarheid te laten onderzoeken en het gebruik van ovulatietesten.

Over dat laatste hebben we besloten dat nog maar even niet te doen. Ik ben bang dat ik daar alleen maar meer stress van krijg, en daarbij vind ik al dat klussen helemaal niet erg ;)! Als ouders van een peuter van 2 hebben we eerlijk gezegd weinig gevreeën de laatste 2,5 jaar, dus het voelt een beetje als inhalen, én als goed voor de intimiteit van onze relatie. Gelukkig heeft mijn man er ook geen moeite mee :D.

Wat ik wel doe is de signalen van mijn lichaam nauwlettend registreren, om zo de ovulatie hopelijk te voelen, en we zijn deze maand extra vroeg begonnen. Ik las laatst dat zaad soms wel tot 8 dagen kan overleven! en verder truukjes, zoals langer blijven liggen na het vrijen ed.

Nu heb ik echter nog wel een andere vraag, want ik vraag mij af hoe lang we moeten doorgaan met proberen. Ik refereer aan het feit dat ik in augustus 38 wordt, en het risico op afwijkingen of downsyndroom blijft toenemen met de leeftijd. Abortus in de 20e week zouden wij heel moeilijk vinden, ook omdat we katholiek zijn. Hoe ervaren jullie dit? zijn jullie angstig? denken jullie na over wat je zou doen als?

8. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

Mar 13, 2008
    1,097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Nala, ik wil hier wel even op reageren. Helaas (of gelukkig) niet omdat ik het herken, maar omdat ik me afvraag waarom je hiermee niet naar de dokter gaat???? Misschien is het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, of heb je een vleesboom, of iets anders wat medische attentie nodig heeft! Doe het! Blijf er niet mee rond lopen!!!

9. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

Mar 13, 2008
    1,097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    PS: ik zie dat wij 35+ geen nod lijstje hebben, misschien toch wel leuk???

Haak aan als je het ook leuk vindt:

25-01, Guapetona (37, ronde 7, 2e kid)

10. Iris 2

Iris 2 Actief lid

Oct 18, 2010
    128
    0
    0
    @ Guapetona, we hadden een lijstje en daar is de laatste net van afgestreept. Ik doe deze keer maar niet mee want mijn cyclus slaat op het moment nergens op..:(
    @ Impie, ik lees net dat het bij jou ook niet raak is..balen he? maar goed nieuwe ronde ,nieuwe kansen. We gaan gewoon vol goede moed verder.
    @ Xon, ik zag dat je pendel dacht dat ik zwanger was. Nou, eerlijk gezegd dacht ik dat stiekem ook. En zelfs nu verdenk ik mezelf ervan dat het misschien weer heel even raak was. Maar dat kan ook m'n fantasie zijn die op hol slaat.:)
    Aan alle mensen die niet helemaal fit zijn : Beterschap!

11. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

Mar 25, 2006
    978
    0
    0
    @Guapetona: welkom! Klets gezellig mee.

12. impie

impie Actief lid

Dec 30, 2010
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    shit.... had een heel verhaal getypt en nu is het weer weg..
    Nou ja nog maar even kort.
    Mijn banner is weer up to date... Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
    Ik was net een struisvogel de afgelopen dagen. Geen tampons in huis, de clomid nog niet.... want ik word immers niet ongesteld!! Vanmorgen dus direct naar de winkel om de benodigde spullen te halen en morgen maar even langs de apotheek.
    @Xon: ik vind het pendelen gewoon grappig en ga je zeker een pb sturen. Ik ben benieuwd.
    Poe, er is weer heel veel geschreven, dat ik het lastig vind om op iedereen te reageren.
    dus @ iedereen: ik heb het gelezen en ik volg het met belangstelling!
    groetjes.

13. nala74

nala74 Nieuw lid

Jan 10, 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Guapetona. Ik ben vandaag bij de gyn geweest, omdat ik een laraposcopie krijg. Zij denkt aan endometriose (iets wat ik ook denk omdat ik altijd veel pijn heb bij menstruatie). Mocht het zo zijn dat het endometriose is en m'n eileiders verstopt zijn dan is IVF de enige optie. Ik hoop dus dat het nog allemaal zal meevallen. Helaas is de wachtlijst voor larapscopie 3 maanden...

14. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

Mar 13, 2008
    1,097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    #474 Guapetona, Jan 11, 2011
    Last edited: Jan 11, 2011
    Heftig zeg, ik heb beide termen even gegoogled, en dat klinkt niet zo best. Betekent dat ook dat je in de tussentijd (die 3 maanden wachttijd) niet mag proberen zwanger te worden?

Als ik jou was zou ik contact opnemen met je verzekering, sommige doen aan wachtlijstbemiddeling, of je kan ergens anders (bij een gecontracteerde zorgverlener) sneller terecht...

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte toe!

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Guapetona: natuurlijk ben ik ook bang dat mijn kindje evt. iets zou mankeren, omdat ik al wat ouder ben. Ik denk overigens dat iedereen, ongeacht de leeftijd, die angst wel kent. Toen ik zwanger bleek te zijn van mijn eerste, was ik 37 en toen ben ik naar de huisarts gegaan, omdat ik dacht dat dat moest. Ik dacht dat ik omdat ik al zo oud was, vast wel extra onderzoeken zou krijgen en dus meldde ik me bij de huisarts. Die zei dat ik me niet zo bang moest laten maken. De percentages stegen wel vanaf je 36e, maar het was ook niet zo dat je ineens een hele grote kans op kindjes met het syndroom van down had (of andere afwijkingen). Ze had zelf een broertje met het syndroom van down en in haar vriendinnen-kring was er een iemand die een down-syndroomkindje had gehad, maar de mensen die zij kende waren juist stukken jonger dan de grens van 36.
    Zij zei dat ik me niet te druk moest maken, omdat de kans dat je een gezond kindje krijgt, vele malen groter is.
    Het is ook zo dat ik op mijn leeftijd bijv. 20% kans heb op een miskraam. Dat lijkt en is misschien ook veel. Maar je bent geneigd je heel erg te focussen op die 20% waarbij het misgaat. Daartegenover staat dat 80% van de zwangerschappen op oudere leeftijd nog steeds goed gaan. En dat percentage klinkt al een stuk aangenamer.:)
    Zekerheden heb je nu eenmaal nooit. Of je nu jong of oud(er) bent. Ik laat me er in ieder geval niet van weerhouden om te proberen nog een keer zwanger te worden. En ik ben nu 39.;)

16. almika

almika Fanatiek lid

Jan 6, 2011
    2,101
    0
    0
    slui tik mij hierbij aan of apart
    ik zet het erbij

25-01, Guapetona (37, ronde 7, 2e kid)[/QUOTE]
    05-02, almika (36, ronde2, 2e kid)

17. almika

almika Fanatiek lid

Jan 6, 2011
    2,101
    0
    0
    @guapetona..poeh hee moest even kijkem of ik goed getikt had hoor:) ik heb eigenlijk meer angst dat nu niet echt meer snel lukt of helemaal niet als dat ik kindje met down syndroom krijg en dan sluit ik mij verder aan bij verhaal van sneeuwmees

@nala74 laat idd bekijken via je verzkering of zelf bellen of je niet sneller ergens terecht kunt

18. Xon

Xon Fanatiek lid

Dec 28, 2010
    1,537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Weer zo een laat op de avond reactie!!

Hé Dominique niets negatiefs over juffies he???? hahahaha ik ben er één!
    (" sorry, ik ben een beetje een juffie. En ik vind het allemaal heel interessant, dus ik lees wel eens wat voor de gein. Ik had gyn moeten worden of zo... ")

Voor alle nieuwe 'wat oudere maar bijna zwangere en zeker nog prima mama's' welkom klets lekker mee!
    Ik moet wel zeggen dat ik soms nu wel alles even goed op een rijtje moet zetten, wie nu ook alweer waar is(eisprong/NOD) en wat heeft gezegd!

In ieder geval heb ik nu van aantal een pbtje gehad voor pendelen, ik denk dat dat de beste manier is :)
    Alleen voor degenen die het niet te serieus nemen en het gewoon leuk vinden.

@Nala: mijn vriendin heeft ook endometriose, het is allemaal erg heftig! Ze is vaak geopereerd, ook meerdere malen in Belgie, heeft heel veel hormonen geslikt waar ze echt letterlijk en figuurlijk niet goed van werd.
    Maar met IVF is het de 3e keer gelukt en heeft ze een prachtig kind op de wereld gezet.
    Nu was ze op zoek (nadat ze in de zomer te horen had gekregen dat ze niets meer van haar eierstokken en eitjes moest verwachten) naar iemand voor eiceldonatie, maar dat wilde niet zo lukken. Ik word afgelopen week door haar gebeld met de mededeling dat ze 7 weken zwanger is, op de gewone natuurlijke manier. Volgens de gyn een wonder! Maar het kan!
    Als het zo is dat jij dat ook hebt, zal het zeker niet makkelijk zijn, maar ik hoop dat je door dit verhaal wel moed houdt.
    Sterkte!

Morgen tweede follikelmeting in het ziekenhuis!
    Hoop maar dat 'eggjes' zijn gegroeid, heb ze even bemoedigend toegesproken :)

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    1-2 Sneeuwmees (39, ronde 3, 2e kid)

Omdat ook ik even het overzicht kwijt ben, heb ik het NOD-lijstje ook even aangevuld.

@Xon: succes morgen met je eggies. Ik hoop dat jouw bemoedigende woorden wonderen hebben verricht.
    @Nala: veel sterkte. Klinkt heftig allemaal! Houd ons op de hoogte alsjeblieft. We duimen dat het mee mag vallen.

20. niala

niala Actief lid

Jan 3, 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    dan vul ik het lijstje ook ff aan:

1-2 Sneeuwmees (39, ronde 3, 2e kid)