Kookprogramma bijna af, maar morgen nog een aflevering. Het is van een Amerikaanse vrouw die uit het zuiden komt met zo'n leuk zuidelijk accent. Paula Deen heet ze. Ze maakte o.a. pecannotentaart en dat zag er wel heeeel verleidelijk uit (maar zoo machtig!) We zijn net thee wezen drinken met mijn schoonzusje en schoonmoeder en die vertelden dat als je in het ziekenhuis komt, je daar een nummer krijgt en zo zit er dus toch een beetje een systeem in zeg maar. En ze schijnen dan wel echt de tijd voor je te nemen. Nou, we zien het dus wel. Het was wel leuk om even lekker te kletsen met ze over babyspullen en hoe mijn man en schoonzusje als baby waren en zo (mijn man was een kale baby en dat vind ik nou juist zo leuk!) Justme: kan me helemaal voorstellen dat dat raar is om zo te sexen op commando! En inderdaad die zaadjes overleven wel een dagje langer! Morgen maar weer zien. Xon: wat vervelend om zo door de mangel te moeten alleen omdat je als alleenstaande graag een kindje wil! Ik zat ook al te denken, ik ben door geen enkele mangel gehaald, maar wie zegt dat ik goed een kindje kan opvoeden? Ik krijg het er soms benauwd van als ik eraan denk of ik het wel goed zal doen! Hoop dat je een positieve uitslag krijgt in ieder geval. Impie: ja gaat allemaal snel nu! Ben ik wel blij om. Hoe is het met jou? Misselijkheid al minder? Wanneer krijg je weer een echo? Nou meiden, nog even mijn kookprogramma afmaken en dan lekker slapen. Morgen weer een drukke dag. Trusten alvast!
Impie, ja een vriendin van mij heeft ook een adoptiezoontje, zelfde verhaal. Het is raar want de mensen die dat doen, pleegzorg, adoptie, of wat ik doe, zijn mensen die er goed over na denken en niet over 1 nacht ijs gaan. En natuurlijk vind ik dat er gesprekken gevoerd moeten worden, maar dit gaat best wel ver. En als je bedenkt wat ik bij mij op school allemaal tegenkomt, die gewoon géén idee hebben dat je iets met kinderen moet doen, dat ze op tijd naar bed moeten, dat ze gezond moeten eten, dat ze hun tanden moeten poetsen enz. enz. En idd per ongeluk zwanger raken(zoals jij dat zo leuk zegt als hun onderbroeken naast elkaar aan de waslijn hangen), wat bij ons op school ook regelmatig voorkomt bij ouders(juf ik krijg weer een broertje/zusje (niet van dezelfde papa natuurlijk), daar kan ik op dit moment extra moeilijk mee omgaan hoor.
@Xon: Aah wat 'n toeteke ben je ook hè om mij zo te willen helpen hihi. Dikke knuffel hoor en bedankt. Zelf heb ik ook HBO achtergrond en ook pedagogisch. Dus denk ergens wel dat ik de termen wel zal kennen en misschien zelfs kan weten welke 'competenties' ze belangrijk vinden (gruwel). Maar ik heb hier al eens uitgelegd waarom ik toch bang ben. Het maakt me zo onzeker. Maar ik ben mezelf langzaam aan 't voorbereiden om het misschien toch te doen. Wel bedankt in ieder geval. Ik moet het gewoon niet te groot maken. Maar zou het erg vinden als ik 'officieel' te horen krijg dat ze twijfelen aan mijn capaciteiten. Misschien gebeurt dat helemaal niet. Hoewel ik mezelf 'verkopen' niet goed doe... Ik hou jullie op de hoogte. En denk bij jou dat het wel goed zit hoor Xon. (Tegen de tijd dat-als- ik een intakegesprek heb wil ik dat graag met je doornemen hoor; dan voel ik me toch voorbereid) @Impie: Inderdaad denk ik dat ook vaak wat je zegt; alsof sommige andere ouders nou zulke goede ouders zijn. Die hebben geen enkel gesprek hoeven voeren laat staan dat ze door 'n mangel gehaald zijn. Wat kan het soms oneerlijk verdeeld zijn. Hoe gaat het verder met je? Is de misselijkheid al over? @Jeetje: Oké dit klinkt al ietsjes beter. Hoop dat blijkt dat je je toch op je gemak voelt in dat ziekenhuis. Fijne avond dames, Liefs
Hoi meiden, Nou hier is het begonnen hoor!!!! De kleine vliezen zijn gebroken (dus niet de vruchtwaterzak) ze is nu opweg naar het ziekenhuis, naar de gyn kijken wat die zegt, ze had nog geen weeën maar ik denk dat dat over een paar uur of vannacht wel gaat beginnen!! Of ze heeft zoveel mazzel dat ze m er zo ff uitpoept hahahaha...... Nou ik laat het nog wel even weten ik wacht nu tot ze me weer belt als ze klaar is bij de gyn en dan ga ik naar haar toe, met camera in de aanslag natuurlijk hahaha.. Ik heb alles wel even snel gelezen, zal er later ook wel even op reageren maar OMA moet nu ff aan de bak hahaha. Tot later meiden en een dikke knufffffffff
Oeeehhhhhhhhh, spannend Syl!! Ben benieuwd hoe snel het zal gaan. En hoe zijn naam is, en hoe hij er uit ziet, want die foto op die camera van jou die willen wij natuurlijk allemaal zien. Hier vanochtend een enorme temp. daling. Gisteren nog 37,1 vanochtend 36,7. Maar tot vanochtend nog geen friebeltje te bekennen. Heel gek want meestal voor die temp dip heb ik al een paar dagen bruin. Vanochtend nog niets, maar net bespeurde ik volgens mij toch wat lichtbruin. Dus het zou te mooi zijn geweest om waar te zijn, maar ik zal maandag toch onder het mes moeten vrees ik !!!
Xon ja heel spannend nu!! Ik hoorde net dat het wel de vliezen waren die gebroken zijn maar het vruchtwater is bruin, dat is dus niet goed, dat betekend dat de kleine in de buik heeft gepoept omdat ie het waarschijnlijk benauwd heeft, dus ik hoor zo of ze daar moet blijven dan ga ik naar het ziekenhuis en anders moeten we afwachten tot de echte weeën gaan beginnen. En jij ook veel sterkte meid, ik blijf toch stiekem een beetje hopen dat je niet ongi gaat worden!!! Knuffffffff
Ooeh Sillysa, spannend!!! Hopelijk gaat alles goed met de bevalling. Moet hij er dan niet snel uit als hij in het vruchtwater heeft gepoept? Ik moet zo weg, maar log gelijk in straks als ik weer terug ben! Ooh Xon, ik hoop zo voor je dat je toch niet ongesteld wordt en niet onder het mes hoeft!!
Tja Jeetje ik weet het niet, ik zit ook maar te wachten hier, ik heb net wel gelezen dat het iig niet goed is, ik hoor wel wat de gyn verder zegt.. Maar ik hou jullie op de hoogte, zolang ik nog thuis ben dan, als ik weg moet zal het wel wat langer duren...knuffffffff
Nou ja zegggggg, gyn net gesproken onrust om nix hierrrrrrrr, pffffffffff was de bloedprop maar, tja dan ken het nog wel ff gaan duren zeg, nog wel een paar dagen zegt ze nou nou.....val van me stoel hier.........
Hallo dames.. ik zal even een update doen. Heb al even bijgeklets op nod1-15 maar was hier vergeten. Heb bloedingen sinds vandaag(5 dagen voor NOD) lijkt op ongi wat vreemd is aangezien ik al 2 jaar gewoon een vast cyclus heb. Begon met slijm met bloed, toen hele kleine propjes/stolsels en nu ook gewoon bloed tijdens het plassen. Ik wacht het af want er valt nog niks over te zeggen. Het gevoel is anders dan normaal. krampjes onder in buik en pijn in mijn rug maar niet het hele zware gevoel wat ik normaal heb. Was er behoorlijk down van maar mijn kleine man heeft vaccinatie gehad en voelt zich ook niet lekker dus ik ga mij op hem foccusen. mocht iemand ook innestelingsbloed op deze manier hebben gehad dan hoor ik dat graag natuurlijk maar ben bang dat dat het niet is aangezien ik mijn innesteling al gevoeld meen te hebben. ga weer op de bank bij mijn kleine man..is wel lekker dat hij half is want kan lekker tegen hem aan kruipen.
Moedervan2, tja das lastig te zeggen wat dat is, ik heb er geen ervaring mee, misschien iemand anders. Maar je denkt dus aan een VMK als ik het zo lees?? Zou kunnen natuurlijk...iig een dikke knuffffff
Meiden, wat is er weer veel gekletst. Hier, vanaf mijn vakantiebungalow, even snel alles weer bijgelezen. @Syl: je maakte het toch weer even heeel spannend. Ik zat net al mijn adem in te houden en dacht, jee, heb ik amper mijn hielen gelicht, gaat Syl's dochter zomaar bevallen. Maar ja, de prop verliezen is toch wel een teken dat er iets op gang aan het komen is. Kan nooit lang duren volgens mij. Spannend, hoor!!! @Xon: jemig, wat klote dat je zo door de mangel gehaald bent (of in ieder geval dat gevoel gehad hebt). Ik wilde je nog sterkte wensen voorafgaand en je juist geruststellen dat je zo'n sterke meid bent, in het onderwijs werkt, dus zeker stressbestendig bent en verantwoord met kinderen kan omgaan. Maar op de een of andere manier was ik even het besef van dagen kwijt en toen was je al geweest. Ik kan me niet voorstellen dat ze jou niet door laten gaan. Misschien was het ook even een soort van test om je juist het idee te geven dat je zo op de huid gezeten voelt en hoe je je dan eronder gedraagt. Je bent in ieder geval overeind gebleven. Echt, ik kan me voorstellen dat je je na afloop heel onzeker voelt, maar echt, ik kan me ook echt niet voorstellen dat iemand zoals jij niet door zou zijn. Heb vertrouwen, meid! En net wat jij zegt, het lijkt soms wel eens oneerlijk als je ziet in welke situaties er kinderen worden geboren. Zo'n pshycholoog zou blij moeten zijn dat er een kindje met jou als moeder geboren mag gaan worden. Komt, goed, meid! In ieder geval een dikke knuffel!! @Jeetje: veel succes donderdag! Ben heel benieuwd hoe je eerste echo zal gaan in een nieuw ziekenhuis. En ik zou zeker maar gewoon naar dit ziekenhuis gaan. Dan ben je in ieder geval vast onder controle (dan krijg je je echo's e.d.). En mocht het echt helemaal niets zijn, dan is er echt nog wel een ander ziekenhuis te vinden. Hoe is het nu met de verhuizing? Weet je al meer? Nou, voordat mijn zoontje wakker wordt, een snelle update van mij. Gisterenmiddag aangekomen in ons huisje. Meesje heeft onderweg hierheen geslapen, dus dat was mooi meegenomen. Had gisteren al een begin van een positieve ovu-test, dus we wilden in ieder geval gaan klussen. Omdat ons zoontje zo moeilijk slaapt, hadden we al een heel actieplan bedacht, met veel buitenlucht, spelen in de kinderboerderij, 's avonds wezen zwemmen. Kortom, genoeg inspanning (dachten we) om hem lekker een nacht door te laten slapen. Ik vroeg me op een gegeven moment zelfs af, wie van ons het eerste zou slapen. Ons zoontje of wijzelf. Gisterenavond hem dus lang opgehouden zodat hij echt moe aan het worden was en toen naar bed. Nou ja, na 5 min. begon hij al te huilen. We dachten dus eerst opvoedkundig bezig te moeten zijn en hem dus gewoon te laten huilen. Maar dat hield wel erg lang aan (en we hebben ook buren hier ). Mijn man is toen toch maar weer even gaan kijken. Toch weer helemaal overstuur. Uiteindelijk weer een hele volksverhuizing. Bedje weer bij ons op de kamer gezet. En uiteindelijk toch maar met zijn drietjes in het grote bed belandt. Daardoor allemaal wel redelijk geslapen, maar niet echt uitgerust. Houdt mijn hart dus weer vast voor vanavond. Vanmorgen een knalpositieve ovu-test. Maar ja, hoe doe je dat als je een kindje hebt rondlopen die niet wil slapen (en zo de ouders even privacy wil gunnen). Vandaag naar de dierentuin met hem geweest en op de terugweg viel hij in de auto in slaap. Bij thuiskomst hem snel in zijn bedje gelegd (dat lukt wel altijd bij hem) en zelf maar even de 'kans' waargenomen om aan een brusje te werken. Als ik nu zwanger mocht raken, dan zullen we er later nog wel eens hartelijk om lachen onder welke omstandigheden het kindje verwekt is.
@sillysa, spannend!! @xon, balen meid @moedervan2boys, helaas heb ik geen ervaring met innesteling (niet dat ik weet tenminste) maar klinkt daar wel wat heftig voor @sneeuwmees, wat een verhaal meid, LOL! nu maar hopen dat de zaadjes goed zwemmen, maare morgen nog een keer he..... eitje is nog niet gesprongen! hier ging de dag weer snel, erg druk op het werk en van alles wat even tussendoor moet...... mijn lief zo even lief aankijken, ei moet goed benut worden!
@Xob ,knuf! @Syl, spannend!!!! Hier vandaag 2e echo/combitest gehad, echo zag er goed uit, nu wachen op de uitslag! Huis is gevonden in Muscat, heel leuk op een compound, dus de kindjes kunnen voor op het terrein lekker fietsen met de buurkindjes! groetjes allemaal!
sillysa bedankt voor de knuffel... vervelend he dat wachten tot het zo ver is!!! Voor je dochter/schoondochter zal het wel nog vreselijker zijn. Ik heb het bij de laatste min of meer gewoon afgedwongen. was al zo moe van alle voorweeen dat ik gewoon aangestuurd heb op het doorprikken van de vliezen. toen was hij er met 1,5 uur... Maar goed dat lukt niet bij iedere verloskundige natuurlijk. Justme ik denk dat ik misschien hetzelfde heb als de vorige keren. Heb daar nu mij eens wat in verdiept en het blijkt dus dat als je nog ongesteld word in de eerste 3 maanden dat je dus ondanks dat je zwanger bent je te weinig hormonen aanmaakt en je lijf dus rond de tijd van je normale menstruatie toch gewoon wat bloed verliest. Heb het gekopieerd: Pseudo-menstruatie: sommige vrouwen hebben gedurende een lange periode in de zwangerschap telkens een beetje bloedverlies op het moment dat ze anders ongesteld zouden worden. Maar jij bent dus al 13 maanden bezig als ik het goed heb gelezen? Sneeuwmees Heb al even geen reaktie van je gehad maar wens je een heel leuke klus vakantie!!! Heb dus nog steeds stille hoop dat het nog goed gaat komen. Dacht vandaag idd dat ik het kwijt was/ben.
Hallo allemaal, Deze week een beetje een rustiger weekje op het werk. Na volgende week nog twee weken bikkelen en dan vakantie. De misselijkheid is bij vlagen. Vanochtend helaas wel weer en eigenlijk de hele dag niet veel gegeten. Maar ach, voor het goede doel! Vandaag heb ik de verloskundige gebeld. De echo's waren steeds bij de gyn, maar mocht dus naar de verloskundige. Nu kan ik morgen al terecht! Helemaal blij natuurlijk! Mees: lekker op vakantie! Lekker genieten, al moet je nog aan het werk, lees ik. Niala: wanneer ga je nu precies verhuizen? Xon: het moet toch gek gaan als jij niet door het gesprek komt, al denk ik waarschijnlijk net als jij: ik had dat moeten zeggen, dit willen ze horen. (dat denk ik ook altijd bij het consultatiebureau.) @Sillys: het wordt dus spannend! Ik ben erg benieuwd! Succes met wachten. Misschien voor oma nog wel erger als voor dochterlief. groetjes