@Jeetje: een goed idee om je schoonzusje mee te nemen. Met 3 man zullen ze je niet zo makkelijk afschepen. Kun je zo maar naar een ander ziekenhuis gaan (ook zonder afspraak). Fijn dat je je schoonfamilie ingelicht heeft. Het voelt (denk ik) ook niet goed om zulk nieuws voor je te houden. En zo zie je maar dat je ook gedurende deze periode steun van ze krijgt. Had je trouwens al een ticket geboekt om naar Nederland te gaan? En zo ja, ga je nog steeds? Als dat niet zo mocht zijn, zou het misschien wel fijn zijn als je vader jouw kant op komt, lijkt me. In alle hectiek heb ik helemaal niet meer gereageerd op jullie nieuwe huisje en dat je daar zo blij mee bent. Wat fijn voor je dat je ondanks de klote tijd in ieder geval blij bent met je nieuwe thuis. Hoe is het met de vogeltjes gegaan? Nou, meid, probeer goed te slapen, zodat je morgen goed uitgerust (en dus scherp bent). Ik hoor graag hoe het afgelopen is. Sterkte en succes!
Thanks allemaal lieverds, voor jullie steunende woorden. I'm still not sleeping... Ik vind het nu ook even niet meer zo leuk. Lig hier alleen met mijn gedachten en laptoppie aan morgen te denken, klaarwakker natuurlijk. Moet er morgen om 11.00 u. zijn, mag voor zevenen nog iets heel lichts eten, tot 09.00 nog wat drinken en daarna niets meer. Hoop dat ik dat vol hou, want ik ben nogal snel licht in mijn hoofd als ik niet eet. Hopelijk loopt het niet al teveel uit en is 12.00 u. de tijd dat het gebeurt. en niet dat ze dan eerst nog even gaan lunchen!! Lieve jeetje, jij ook ontzettend veel sterkte morgen in het ziekenhuis. Klinkt goed dat je het nu toch allemaal hebt kunnen vertellen. Succes, succes en nog een succes. Wat moet je als vrouw toch allemaal veel dingen ondergaan he? Mannen (de meeste dan) hebben het toch een stuk eenvoudiger. Sneeuwmees je bent echt een schat. En ook alle anderen hier, jullie moesten eens weten hoeveel ik aan jullie meelevende en opbeurende berichtjes heb. Goed nu een poging tot slapen !!
Goeiemorgen allemaal, @Xon: Ik denk aan je. En tussen 11.00u en 12.00u moet ik dus extra energie sturen. Eigenlijk daarvoor al maar dan ga ik echt beamen. En ja wat moet 'n vrouw veel ondergaan vaak. Als 'n man eind 50 begin 60 bedenkt dat hij nog 'n liefdesbaby wil maken met z'n veel jongere vrouw, dan kan dat gewoon Nee serieus hoor; je hebt gelijk. @Jeetje: Ook jij succes vandaag en wat goed dat je schoonzusje meegaat. @Guapetona: Ups en downs dus? Gossie. Ben je gaan werken? Of toch ziek gemeld? Misschien maar beter even dat laatste. Hoop dat je snel weer van je zwangerschap mag genieten. Dit klinkt erg vervelend. Sterkte. @Iedereen: Fijne dag vandaag. Liefs
Xon: Heel veel succes vandaag, ik zal aan je denken! JeetjeB: Jij ook heel veel succes! Fijn dat je schoonzus mee gaat.
@Xon: toch nog wat geslapen? Ik baalde een beetje dat ik de laptop dicht had geklapt gisterenavond. Ik zat me eigen stierlijk te vervelen en het was rustig aan ons frontje. Achteraf heb ik Guap's berichtje over het hoofd gezien (of elkaar net gekruist) en toen jij inlogde had ik net afgesloten. Jammer, dan hadden we nog een beetje op deze manier kunnen kletsen, zodat je onzekere nacht niet zo lang had hoeven duren. Nou, inmiddels is jouw dag al begonnen en is er (denk ik) weinig tijd om nog zenuwachtig te zijn. Het is gek dat we elkaar niet kennen, maar dat als een van jullie iets spannends mee aan het maken is (oma worden, operatie, spannend gesprek of iets dergelijks) dat ik dan onbewust daar toch ook veel mee in gedachten bezig ben en vaak gedurende de dag denk. Oh, op deze tijd heeft die persoon dat en op die tijd, oh, nu is het achter de rug en zit ik al vol spanning 20 keer te kijken op ZP of er al nieuws is. Bedenk maar zo dat over een paar uurtjes je alles achter de rug hebt en waarschijnlijk dacht, was dat nu alles? Bedenk maar dat als je daar ligt, de volgende keer dat ik hier lig, is het omdat ik ga bevallen van mijn kindje! @Guap: sorry, heb je berichtje over het hoofd gezien. Jemig, dat klinkt best heftig. Lijkt me idd verstandig om je even ziek te melden, of kun je in overleg met je baas niet minder uur per dag werken of is er misschien ander werk voor je te doen wat minder zwaar is? Hebben ze er uberhaupt wel begrip voor op je werk (dat is vaak ook al fijn dat je begripvolle collega's hebben of dat je stress hebt omdat je je ongemakkelijk voelt dat je je werk niet kan doen)? Ik zou idd even de vk bellen. Zouden er geen pilletjes voor bestaan die je wel in mag nemen. Anders is het nog een lange weg te gaan als je nog een week of 16 moet en je ook nog een koter rond hebt lopen die ook je aandacht wil. Nou, meid, ook voor jou heel veel sterkte vandaag. Laat je het nog even weten? @Maureen: zo te horen heb je ook veel meegemaakt in je leven. Hoe is het nu eigenlijk met je ex (als ik dat vragen mag). Nog steeds een goed contact met elkaar? Worden voor jou, toch ook weer spannende 2 dagen met het wel of niet ongi worden. Beide keren dat ik zwanger was, was ik er ook heilig van overtuigd ongi te worden met alle klachtjes van dien. Mijn laatste week van de vakantie is ingegaan. Ervaring is meestal dat zo'n week enorm snel gaat. Mijn man en ik zijn dus ook goed aan het nadenken wat we allebei apart van elkaar en samen nog willen doen om toch nog wat te plannen. Ik ga eindelijk eens bij een vriendin van me op visite. We zijn even oud en vroeger gingen we altijd 2 keer per jaar uit eten. Bij kletsen over de mannen in ons leven of klagen over het gebrek daaraan. Vrij onverwacht heeft zij een relatie gekregen en ik ook zo'n 3 jaar geleden. Nu ben ik getrouwd, zij woont samen en hebbben we allebei een kindje, die een half jaar in leeftijd van elkaar verschillen. Probleem met afspreken is dat zij en ik beide minder zijn gaan werken, maar zij de maandag en de vrijdag vrij is en ik de dinsdag en de donderdag. Dat schiet dus niet op. En vaak ook in de weekenden wil je dan vaak even de dingen met je gezin doen waar je door de weeks niet aan toekomt. Na tig pogingen om wat af te spreken, vorige week nog maar een laatste poging gewaagd. En zie daar, vandaag konden we wat afspreken.
Hoi meiden, Xon, jij als allereerst heel veel s6 vandaag meid!! Ik zal aan je denken hoor!! Je bent een sterke vrouw, dus komt helemaal goed, ben ervan overtuigd!! Dikke knuffffffff voor jou.... Jeetje, meid het is ook niet allemaal nix, zoals mees al zei, neem de tijd en neem geen overhaaste beslissingen. Wel heel fijn dat je schoonzus met je meegaat omdat zij vrouw is mag zij wel met je mee naar binnen en zij kan je goed helpen met uitleggen wat die artsen nou eigenlijk allemaal bedoelen. Ik snap natuurlijk dat je er zo snel mogelijk vanaf wilt zijn, maar echt, neem de tijd!!! Meid heel veel sterkte ook vandaag in het ziekenhuis, een dikke knuffffffff voor jou!!! Mees, je bent echt een lieverd!! Zoals jij je altijd in kunt leven in iedereen, daar zijn er niet veel van!! Ik hoop dat jij deze maand weer mag verhuizen naar de roze bank meid.....Ook voor jou een dikke knuffel! Moedervan2, het blijft dus een beetje spannend voor jou?? Omdat je dat met je andere zwangerschappen ook gehad hebt kan ik me je onzekerheid goed voorstellen, ook jij veel s6 meid, knufffffffff..... Hier is het broedseizoen weer gesloten deze maand!!! Pofferrrrrrrr!!!! Vanmorgen ongi geworden, zoals ik zei verwachtte ik het al, maar toch, alweeeerrrrrrrrrrr, na zoveel zwoegen en klussen en dan toch weer niet!!!! Ben wel een beetje teleurgesteld in mezelf ook.........Maar volgende week ga ikk op vakantie voor 2 weken, ik heb mezelf voorgenomen om lekker van mijn vakantie te gaan genieten, ik ga er even niet mee bezig zijn, mijn eisprong valt in die vakantie, maar aangezien ik het altijd wel even gezellig vind om op een terrasje 's avonds een wijntje te drinken denk ik dat ik dat lekker gewoon ga doen en dan zien we volgende maand wel verder...... Nou met dochterlief en de kleine muis gaat alles goed, meneer heeft zich sinds vrijdag niet meer laten zien, hij wil de confrontatie met mij niet aan!!! Das al de 2e keer, ook al in het begin van mijn dochters zwangerschap heeft hij dat gedaan. Hij snapt niet dat ie haar daar ook mee benadeeld, als ze hem wil zien moet ze maar naar hem komen zegt ie!! De flikker!! Sorry hoor voor het woord, maar ik moet zeggen dat mijn dochter wel ineens een stuk vrolijker is nu en veel meer bezig is met haar kindje dan met hem, want als hij in de buurt is lijkt ze de kleine te vergeten, waarschijnlijk omdat hij dat wil...tis echt heel sneu!! Maar ik laat hun nix gebeuren hoor, over mijn lijk dat ie mijn dochter kapot maakt!! Lieverds allemaal heel erg bedankt voor het meeleven, ik weet wel dat we dat altijd bij elkaar doen, maar ik blijf het bijzonder vinden, jullie zijn allemaal bijzonder voor mij!!! Allemaal heel veel sterkte voor die het nodig hebben en een hel dikke knufffffff van mij!!
@Syl: wat ontzettend klote. Jullie hadden het zeker verdiend als bekroning na dat klussen met tropische temperaturen. En.. we zouden samen naar de roze bank verschuiven was onze deal. Zal ik dan ook maar ongi gaan worden over ruim een week, dan lopen we weer gelijk op....hihihi... Goed dat je je er over heen kan zetten, al is het gewoon zwaar klote. En wie weet wat de ontspanning van de a.s. vakantie voor een mooie roze verrassing gaat brengen. En dan die klootzak van een gozer. Laat hem dan maar helemaal opsodemieteren, dan af en toe de boel weer even op stelten te komen zetten. Had verwacht dat zo'n klein kindje hem wel tot inkeer zou brengen, maar nee, hoor. Hij is dan nog dommer dan ik dacht (want nu mist hij ook die eerste bijzondere periode). Geeft wel aan hoe sterk je dochter is (kan ook niet anders met een supersterke mama als voorbeeld). Heel veel sterkte allemaal. Geniet van de kleine man en van je aanstaande vakantie!
Tja Mees, het is gewoon niet anders he?? We hebben niet voor het zeggen wanneer het raak mag zijn helaas... Maar met mijn dochter en die kleine komt het wel goed hoor!! Deze week lekker huis uitsoppen en dan zaterdagggggg.........lekker weg!!
Lieve Xon, heel veel sterkte vandaag meis. Ik denk aan je. *stuurt digitale positive vibes* Hier weer de rode duivels op bezoek...gatver...weer niet gelukt dus. Het begint wel steeds zwaarder te worden hoor. Nou ja, maar weer op naar de volgende ronde zeggen we dan. Liefs
Secondlife, kl*te van de rode duivels weer!! Hier ook hoor bah bah, begrijp heel goed dat je er moedeloos van wordt, heb ik helaas ook last van op het moment, sterkte meid, knufffff
JeetjeB; Wat een verdrietig verhaal zeg. Goh dat had ik idd ook niet verwacht. Had je al een eerdere echo gehad? Hoe ver zou ju nu dan eigenlijk zijn? Ik hoop dat je schoonzus veel steun kan bieden vandaag. Laat je niet afschepen meid. He wat vervelend dat je de taal dan niet machtig bent. Veel sterkte meid. Xon: ik herken dat die hobbels en bobbels in je borsten; ik heb ook mastopathie. Dan voel je altijd wel iets hards. Meestal gaat het dan om een fibroadenoom (een bindweefsel knobbeltje) of een cyste. Ik kan terecht bij de mamacare vpk en laat de huisarts ook wel eens extra controleren. Rotgevoel die bezorgdheid. Veel sterkte bij je operatie! Guapetona: Jeetje wat vervelend die lage bloeddruk. Ik werk in het ziekenhuis met mensen die ook vaak een lage bloeddruk krijgen, maar meer dan jij doet is er volgens mij niet echt aan te doen. Ik zou me ook maar eens ziek melden, en er rekening mee houden dat je niet meer kan gaan werken....Ik hoop dat het snel beter gaat. Sillysa: wat een vent die vader van dat ukje. Ik kan me voorstellen dat je daar enorm pissig over bent. Kan je dochter ook echt gebruiken op dit moment. ben jij er maar lekker voor haar. En balen dat je weer ongesteld bent geworden! Maureen: voor jou is het weer spannend. Ik hoop zo voor je dat het raak is. Ben donderdag uit gaan eten met mijn nichtje; ze is 37 (bijna 38) en vriendloos en kinderloos. Ze wil zo ontzettend graag mama worden en had gehoopt op het ideale plaatje. Nu heeft ze zich toch maar eens aangemeld bij de geertgen kliniek. Ze wil geen eicellen afstaan. (iets met wederkerigheid). Ik vertelde dat jullie zelf een donor hadden gevonden, maar dat zag ze echt niet zitten. Ze is druk met daten, maar voor het geval dat....wil ze toch maar de stap zetten. Vond het wel heel fijn om jullie verhalen een beetje te kennen. Secondlife: Balen mied, jij ook weer niet! Zo voelt dat toch; weer niet. had ik in ieder geval... Verder....ikzelf ook niet echt relaxed onder mijn zwangerschap. Borsten zijn minder gevoelig en mijn buik is 9 na al die weken behoorlijk opgezet te zijn geweest) weer nagenoeg plat. Dus ik maak me weer behoorlijk druk. Het verhaal van Jeetjeb draagt daar natuurlijk ook wel een beetje aan bij. 20 juli heb ik een extra echo gepland (zo'n betaalde echo). Tot 3 augustus wachten vind ik echt geen optie. in een ander topic schreef iemand dat je na een miskraam nooit meer 'gewoon' kan genieten. Ik ben het er helemaal mee eens. Bah wat een rot onzekerheid dit. Nog 9 dagen tot echo....
Jes, kan me heel goed voorstellen dat je onzeker wordt van alle verhalen die je leest maar meid, gelukkig loopt het niet bij iedereen zo en dat je af en toe wat minder voelt hoeft niets te betekenen, ik hoop dat je een mooie echo hebt en daarna wel lekker kan en durft te genieten, s6 meid, dikke knufffff
Lieve Jeetje, Sorry sorry sorry, ik had jouw nieuws nog helemaal niet gelezen. Ben er een beetje uit de laatste tijd. Wat een kl*tenzooi zeg. Wat verschrikkelijk meid. Ik denk aan je. Hoe ver zou je zijn geweest nu? Och meis, ik vind het zo verdrietig voor je. Heel veel sterkte hoor. Liefs, Secondlife
Hé Sill, ja kl*tenzooi! Ik word er inderdaad een beetje moedeloos van zo langzamerhand. Ik last laatst iets over tarwekiemolie. Misschien dat ik dat maar eens ga proberen. Schijnt de innesteling te bevorderen. We hebben de afspraak gemaakt dat we het nog tot het einde van dit jaar gaan proberen en dat we het anders bij 1 houden. Maar ik moet zeggen dat ik dat wel heel moeilijk vind hoor. Ik wil nog zo graag een klein brusje voor ons meisje. Het lijkt me zo geweldig voor haar. En ook voor ons natuurlijk. Misschien dat ik het toch nog maar eens moet bespreken met mijn man om toch nog iets langer door de te gaan. Ik weet ook niet zo goed of ik inmiddels maar naar de huisarts moet gaan ofzo. Ik weet het ff niet meer. Hoe is het met je kleinzoon? Ben je lekker aan het genieten? Ik kan met voorstellen dat dat ook best confronterend is soms of valt dat mee? Liefs
Hoe oud ben je als ik vragen mag en hoe oud is je man. Is de keuze van het einde van dit jaar daarop gebaseerd of op iets anders? Volgens mij zit in tarwekiemolie vitamine E; dat kan je ook gewoon los kopen. Ik had ook een maansteen; maar of het daaraan ligt dat ik nu zwanger ben...
Goede middag... Weet niet of je wel wil horen wat ik je te vertellen heb eigenlijk!?!? Over mijn laatste zwangerschap heb ik maar weinig goeds te vertellen en dat kwam dus vooral door die lage bloeddruk. Er is dus, zoals je nu ook al wel weet niet erg veel aan te doen en ik geloof ook niet dat het heel goed is om nou zo veel zout te gaan eten. Ik heb dus echt helemaal niks meer kunnen doen in de laatste maanden. Was vooral veel thuis en meestal kon ik maar een paar meter afleggen voor ik weer zo duizelig werd dat ik weer moest gaan zitten. Als ik een goede dag had ging ik weer ff snel de stad in maar eigenlijk nooit zonder begeleiding om dat ik maar zo van mijn graatje kon gaan. Voor onze oudste moet dit ook niet echt een leuke tijd zijn geweest want je kan echt bijna niks en dus ook geen leuke dingen met hem doen. Ik zou ook gewoon de zw in gaan want ik kan me voorstellen dat je nu niet meer goed kunt fuctioneren op je werk. Aan de andere kant(weet niet of je zittend werk doet) de tijd ging wel heeeeel erg langzaam omdat je zo veel thuis zit. Ik zou je wel willen adviseren om niet zoveel zout te eten hoor....das voor niemand gezond en plassen heb je nodig om afvalstoffen kwijt te raken en als je dus niet tot weinig plast kan dat echt niet gezond zijn voor je lijf!?!? Weet hoe rot het is om je zo te voelen zoals jij je nu voelt maar je moet maar zo denken als je dan dat wondertje dadelijk in je armen hebt zijn die maanden zo weer vergeten. En wij vrouwen zijn heel goed in afzien En wie weet heb je mazzel en stijgt je bloeddruk met een tijdje wel weer. Heel veel sterkte meid en als je ff wil klagen... geloof dat niemand dat hier erg vind -X-
Veel zout eten is zelfs erg slecht voor de bloeddruk; probeer eens iets met acupunctuur. heb ik hele goede ervaringen mee!
Jes, waarom ga je niet eerst gewoon bij een verloskundige langs voor je die betaalde echo gaat doen om te kijken of het hartje nog klopt. Lijkt me vreselijk om nog zolang te moeten wachten tot je zekerheid hebt. Jeetje en Xon Allebei heel veel sterkte in het ziekenhuis gewenst. Maureen en sneeuwmees ik kan zeggen dat ik er al niet meer zo in geloof hoor. Heb vanmorgen nog even getest en er was echt helemaal niets te zien. Ik ga vanmiddag die ovutest halen en dan deze week er maar weer tegen aan. Zijn er buiten clearbleu ook nog andere ovu testen die een beetje een gelijkwaardige kwaliteit hebben en dan toch een leuker prjisje!? Mees veel plezier bij je vriendin en geniet van je laatste dagen en het heerlijke zonnetje vandaag. sill jij ook nog bedankt voor je berichtje en interesse. Zat zo nog eens over je dochters situatie na te denken en volgens mij nemen op een gegeven moment de oerkrachten van de vrouw het ook wel over hoor. Als ze zo naar dat mannetje kijkt zal de keuze straks steeds makkelijker worden en zal ze hem niet meer in haar hart laten en met jullie liefde als ouders zal ze iig niet het gevoel hebben er alleen voor te staan wat het dan nog gemakkelijker maakt. Hoop het voor haar iig dat het zo mag lopen. En je zei dat je misschien even een maandje niet zo met het zwanger worden bezig wil zijn, nou dat is volgens mij ook helemaal geen slecht idee. Je moet af en toe gewoon even genieten van het leven en de zomer is maar zo weer voorbij.... Daar komt bij dat je dan misschien ook weer wat ontspannender bezig gaat de maand erop.... toch??? Hier hebben we dit weekend een super weekend gehad... vrienden op visite gehad met de kids en het leek wel een feest hier!!! De oudste van onze vrienden is 6 maar mijn oudste speelt toch altijd met haar alsof hij ook weer 6 is en onze beide jongsten schelen een maand en dat is ook zo leuk als je ziet hoe dat dan met elkaar optrekt en nu echt begint te spelen met elkaar. Op zulke dag kan ik echt genieten van zo`n schouwspel en denken... hierom zijn we op de wereld gezet, om dit mee te mogen maken! Het is 21.30 geworden en de tijd is omgevlogen . Het enige nadeel weer... hoopten uit te kunnen slapen maar meneer was weer half 6 wakker. Hoe later naar bed des te vroeger wakker.... grrrrr Nou weer even een heel verhaal van mij...
Ik ben niet bij een verloskundige maar bij een gynaecoloog. Toch maar afwachten dus. De afspraak bij de gyn was pas 3 augustus. Dus 20 julie is al een stuk beter. Ik wil de echo ook niet eerder plannen dan bij 10 weken. Onze verloskundigen maken ook geen echo's. Dat doen ze in het diagnostisch centrum en daar kom ik dus niet voor in aanmerking. nee, hoe lastig ook; ik wacht af.
Ik word dit jaar 37 en mijn man is bijna 36. Is die vitamine E de belangrijkste stof dan? Ik heb er iets over gelezen hier volgens mij. x