Fijn te horen hoe het met de meiden in de 'ziekenboeg' gaat. Heb de hele dag zo vaak aan jullie moeten denken. @Jeetje: wat fijn dat je zelf het woord kan doen. Dat geeft toch al een beter gevoel (ook voor een volgende keer). Sorry, zag net pas dat je om advies vroeg wat te doen, maar ik was in slaap gevallen en zag je berichtje net pas toen ik nog even keek of er nieuws van jou en Xon was. Sorry, beetje late reactie dus. Ik zou ook morgenochtend pas beginnen. Je moet het op een moment doen dat, hoe gek het ook klinkt, je er de tijd voor hebt voor wat evt. komen gaat. Dus thuis bent en voorlopig even blijft. Mij is verteld dat die pillen al ca. 2 uur na inbrengen hun werk kunnen gaan doen. Op zich is het ook al fijn dat je evt. zelf wat krampen hebt, dan hoeven die pillen het misschien alleen nog maar dat extra zetje te geven. Ik heb toen van die Aleve pillen voor menstruatiepijn genomen (daar zit naproxen in). Achteraf hielp die Aleve bij mij niet en mocht ik nog een paracetamol erbij nemen, omdat paracetamol dan de werking van de andere pijnstiller juist versterkt. Mijn man heeft toen met het zkh gebeld, maar volgens mij mocht ik ook ibuprofen gebruiken. Maar goed, mijn ervaring met jou delen, was niet bedoeld om je bang te maken, hoor. Alleen toen het bij mij misging zei die arts assistent dat ik van een iets meer dan heftige menstruatie moest uitgaan en dat we wat haar betreft onze vakantie daar niet voor hoefden te annuleren. Nou, dat iets meer dan een heftige menstruatie was dus echt een understatement. Vandaag sprak ik mijn vriendin die, net als ik, een mk heb gehad, terwijl het vruchtje bij ons allebei ruim 8 wkn was. Bij mij was het ook veel heftiger dan zij had gehad, dus het verschilt echt per persoon. Ik had hevige menstruatiekrampen, die ook met vlagen kwamen. Mijn gyn zei dat dat gewoon een soort van weeën, omdat de baarmoedermond open moet gaan. Mijn vriendin had wel krampen, maar niet zo lang en heftig als ik had gehad. Dus laat je er niet van afschrikken, maar besef gewoon dat als je dat wel mocht voelen (en veel bloed en stolsels mocht verliezen) dat dat erbij hoort en je er niet van schrikt. Heel veel sterkte, meid en als het begonnen is, aarzel niet om even wat van je te horen, met elkaar loodsen we je er wel doorheen. Een dikke knuffel alvast. @Xon: wat fijn dat het, zij het met enige vertraging, dan toch achter de rug is. Nu kun je gelukkig lekker bijkomen en aansterken. Heb je nog nacontroles en doen ze bijv. nog een keer zo'n sis-echo om te zien hoe het er nu uitziet? Fijn dat je met de vrouwen daar in ieder geval de tijd een beetje hebt kunnen doden, want wachten is zo irritant, zeker als het dan ook nog uitloopt. En zo te horen had je in ieder geval ook leuke en gezellige artsen die daar rondliepen. In mijn ziekenhuis lopen er alleen pensioengerechtigde gyn's rond, dus daar word je niet echt warm of koud van. Liep er geen vrijgezelle leuke jonge gyn rond? Dan heb je altijd je eigen privé-arts binnen handbereik ipv die heks. Nou, hoop zo dat je het allemaal snel achter je mag laten en na een paar weken zomervakantie lekker bij kunt tanken in de hoop dat je er na de zomervakantie weer 'tegenaan' kunt. Je zal nu waarschijnlijk al lekker slapen, maar wil je toch alsnog een hele dikke knuffel geven. Dus als je dit morgen leest, dan heb je je eerste knuffel al te pakken. Heel veel liefs.
Xon: fijn om te lezen dat het allemaal goed is gegaan, al moest je lang wachten, dat is nooit leuk. Je wilt het toch gewoon achter de rug hebben. En wat gek dat de poliepen toch niet zo groot waren en de operatie misschien in feite niet nodig was. Maar ja, nu weet je dat alles mooi schoon is, da's wel een fijn gevoel lijkt me. Doe nog rustig aan hè!! Dikke knuffel van mij ook! Sneeuwmees: ik vind het wel fijn hoor dat je je verhaal met me deelt. Ik blijf het eng vinden omdat ik niet weet wat ik kan verwachten. Misschien is het bij mij wel net zo heftig, maar misschien ook niet want ik ben minder ver en het vruchtje is ook kleiner dan bij jou. Er is vannacht niets gebeurd uit zichzelf en de krampen zijn ook weer weg. Dus ik zal echt aan de pillen moeten beginnen. Ik vraag me alleen af of ik ze niet beter allemaal vaginaal kan inbrengen. Die arts zei 2 oraal en 2 vaginaal. Maar waarom zou dat dan zijn? Ik zie er zo tegenop! Maar ja, de andere optie, de curretage, zie ik ook niet zo zitten nog. Ik ga eerst maar even iets proberen te eten en me er mentaal op voorbereiden dat het nu echt gaat gebeuren. Ik laat het zeker wel even weten als het eenmaal is begonnen. Zo fijn dat jullie er voor me zijn!!!
@Jeetje: bij mij werden 4 tabletten tegelijk vaginaal ingebracht. Ze zeiden dat het kwam omdat ze niet die juiste dosering hadden in een pil en ze daarom op die manier moesten inbrengen. Dus ik snap (eerlijk gezegd) niet zo goed waarom je ze oraal in moet nemen. Ik heb wel eens gekeken dat die tabletten eigenlijk voor maagklachten zijn, dus op zich kan het geen kwaad ze oraal in te nemen, maar ik weet dus niet of ze dan ook 'hun' werk doen. Anders bel je toch nog even voor de zekerheid naar het ziekenhuis? Ja, die onzekerheid is slopend. Maar ik denk dat het wachten erop ook voor jou geen pretje is. Zo stond mijn vriendin, waar ik gisteren was, toevallig net bij de bakker, toen ze ineens een golf bloedverlies voelde. Ook niet echt handig. Ik had het 'geluk' dat ik al met bloedverlies begon (en dat ik daardoor wist dat het niet goed zat) en het dus in feite al 'aan de gang was'. Maar meisje, doe rustig aan, als je er nog niet aan toe bent, hoef je ook vandaag nog niets te doen. Is je man wel bij je? Om je te helpen en te steunen als je die tabletten gaat inbrengen? Het komt allemaal goed!
NOD-WACHTBANKJE: 11-07 Sillysa 37 - ronde 10 - 3e kind 12-07 Maureen 39 - ronde 5 (d.w.z. via ZI) - 1e kind 24-07 Sneeuwmees 39 - ronde 2 na mk - 2e kind ..-07 Moedervan2boys 35 - ronde 2 - 3e kind ..-.. Pimmetje 38 - ronde 9 - 1e kind ..-.. Alice 37 - ronde 13 pffff - 1e kind ..-.. Justme 35 - ronde 12 - 1e kind ..-.. JoMi 36 - ronde 18 - 2e kind ..-.. Xon (BAM) 37 - ronde 13 d.m.v. ZI - 1e kind (deze maand verwijdering poliepen en curretage, verplicht afwachten wanneer alles weer op gang komt) 10-08 Secondlife 36-ronde 12- 2e kind ZWANGER: 28-10-2011Guapetona 37 - ronde 9 - 2e kind - Verrassing 07-11-11 Barbeestenboel 39-ronde 5-2e kind (ZWANGER!!!) 13-11-11 Almika 36 ronde 3 -2e kind (ZWANGER!!!) 15-11-2011 Ricmar94 38 - ronde erg veel - 1e kind KI Verrassing 23-11-2011 Salcia 40 - ronde 14 - 1e kind(ZWANGER!!!)meisje! 13-12-2011 Sayen 35 -ronde 3 -1e kind 13-01-2012 Niala 37 -ronde 5 - 3e kind (ZWANGER!!!)verrassing! 01-02-2012 Impie 36-veel -2e kind (ZWANGER!!!) verrassing 03-02-2012 JeetjeB 34 - ronde 3 - 1e kind (ZWANGER!!! verrassing! 15-02-2012 Jes4 38-veel -4e kind (ZWANGER!!!)
Xon! Meid, wat goed om van je te horen. Ik ben blij dat het achter de rug is. En dat het mee viel. Maar wel raar dat ze je dan het gevoel geven dat het eigenlijk misschien niet eens nodig is geweest. Ik hoop dat je snel hersteld en er weer voor kunt gaan. Ik denk aan je. x Jeetje, veel sterkte meis. Ik zal aan je denken. Bah, wat is het soms toch oneerlijk! Liefs
Ik vind het ook vreemd om ze oraal in te nemen, maar misschien maakt dat alles minder heftig? Maar dan denk ik ook, misschien komt er dan wel niet genoeg los? Hij zei dus eerst een half uur van tevoren een pijnstiller innemen en dan 2 oraal en 2 vaginaal. Als er te weinig gebeurt de eerste dag moet ik het de volgende dag herhalen. Als het wel doorzet moest ik de volgende dag 's morgens een tablet en 's avonds een doen. Maar nu weet ik dus ook niet meer of dat oraal of vaginaal moest. Neem aan vaginaal. Ik laat mijn man straks maar even bellen denk ik. Hij is gelukkig wel thuis. Ik ben nu zo bang dat ik gewoon begin te denken dat een curretage misschien toch beter is! Gewoon omdat je dan in een ziekenhuis bent in een gecontroleerde omgeving.
Ik zit ook zo te dubben over die pijnstillers. Ze heten flurbiprofen. Ik lees op internet dat ibuprofen de werking van de cytotec kan verminderen. Daarom twijfel ik of ik ze zal innemen. Maar sneeuwmees, jij mocht dus wel gewoon ibuprofen?
NOD-WACHTBANKJE: 11-07 Sillysa 37 - ronde 10 - 3e kind 12-07 Maureen 39 - ronde 5 (d.w.z. via ZI) - 1e kind 24-07 Sneeuwmees 39 - ronde 2 na mk - 2e kind ..-07 Moedervan2boys 35 - ronde 2 - 3e kind ..-.. Pimmetje 38 - ronde 9 - 1e kind ..-.. Alice 37 - ronde 13 pffff - 1e kind ..-.. Justme 35 - ronde 12 - 1e kind ..-.. JoMi 36 - ronde 18 - 2e kind ..-.. Xon (BAM) 37 - ronde 13 d.m.v. ZI - 1e kind (deze maand verwijdering poliepen en curretage, verplicht afwachten wanneer alles weer op gang komt) 10-08 Secondlife 36-ronde 12- 2e kind ZWANGER: 28-10-2011Guapetona 37 - ronde 9 - 2e kind - Verrassing 07-11-11 Barbeestenboel 39-ronde 5-2e kind (ZWANGER!!!) 13-11-11 Almika 36 ronde 3 -2e kind (ZWANGER!!!) 15-11-2011 Ricmar94 38 - ronde erg veel - 1e kind KI Verrassing 23-11-2011 Salcia 40 - ronde 14 - 1e kind(ZWANGER!!!)meisje! 13-12-2011 Sayen 35 -ronde 3 -1e kind 13-01-2012 Niala 37 -ronde 5 - 3e kind (ZWANGER!!!)verrassing! 01-02-2012 Impie 36-veel -2e kind (ZWANGER!!!) verrassing 15-02-2012 Jes4 38-veel -4e kind (ZWANGER!!!)
@Jeetje: heb net even de vk-praktijk in mijn woonplaats gebeld. Zij weten ook niet beter dat je alle 4 de tabletten vaginaal moet inbrengen. Oraal innemen komt hun niet bekend voor. Ze vraagt het nog even voor de zekerheid na en belt me zo terug. Heb ook gelijk even voor pijnstillers gevraagd en je mag idd ibuprofen nemen. Ze zei dat omdat het bij jou al wat langer vastgezeten heeft, paracetamol waarschijnlijk te licht voor je zal zijn. Dat middel waarvoor jij een recept hebt gekregen, zal denk ik dus een middel zijn waar ibuprofen inzit. Ik laat je zo even weten wat ze gezegd heeft als ze me teruggebeld heeft.
@Jeetje: daar was ik weer. Die assistente belde me net terug. Ze had overlegd met de verloskundige. Die vk had gezegd dat ze dat inderdaad wel eens eerder had gehoord dat je ook oraal die pillen in kon nemen. Zij zei dat het wel eens gedaan werd als iemand angstig was om ze thuis in te brengen. Maar de combinatie van 2 oraal, 2 vaginaal kwam haar niet bekend voor. Ze zei omdat het toch bij jou al 4 weken 'vastzat', ze er eerder voor zou gaan om ze alle 4 vaginaal in te brengen. Als je het oraal doet, komt het er ook wel, maar moet het eerst via de bloedbaan opgenomen worden, dus is het minder effectief. Zie maar of je hier wat mee kan (of dat ik je juist onzekerder maak). Hoop ik niet natuurlijk. Anders even je man naar het ziekenhuis laten bellen. Twee weten meer als een.
Sneeuwmees: dank je wel voor het bellen!! Wat een lieverd ben je toch. Ik heb net de pijnstiller maar vast ingenomen en denk dat ik de tabletten dan inderdaad toch maar allemaal vaginaal inbreng. Of ik laat mijn man inderdaad even bellen om te vragen of dat goed is. Ik ben echt zo bang maar weet dat ik geen keus heb. Het moet er toch uit op een of andere manier. Je helpt me echt hoor, je maakt me niet onzeker. Ik zal hem even laten bellen.
Gisteren belde mijn vader me trouwens. Hij vertelde dat al zijn zussen (hij heeft er drie) dit is overkomen! Dat wist ik dus helemaal niet. Kan zoiets dus echt in de familie zitten? Een zus heeft zelfs een kindje verloren bij 8 maanden zwangerschap. Wat ongelooflijk erg zeg! Ook zit ik maar te denken, misschien gebeurt dit nu dus wel omdat we al ouder zijn en meer kans hebben dat er iets misgaat. Maar ja, een keer is misschien gewoon pech. Ik moet echt proberen wat positiever te zijn! Eerst maar eens dit achter de rug en dan zien we weer verder. De dokter heeft nog niet terug gebeld. Hopelijk doet ie dat wel zo anders doe ik ze misschien gewoon toch allemaal vaginaal. Het maakt me wel bang om te denken dat het er inderdaad al 4 weken zit zonder ook maar een spoortje bloedverlies. Het zit dus blijkbaar goed vast. Ben bang dat ik daardoor dus veel pijn zal hebben. En heb nu die pijnstiller dus al ingenomen. En je mag er maar 2 van op een dag. Moet wel erg lang werken dan!
Nou hij heeft teruggebeld. Hij zei dat ze de dosis zo splitsen omdat als je ze vaginaal niet goed inbrengt het misschien te weinig doet. En hij zei dat ze oraal dus dezelfde werking hebben. Ik doe dus toch maar wat hij heeft gezegd, twee oraal, twee vaginaal en dan zie ik wel. Nu gaat het dus echt gebeuren!! Ga maar even een tijdje plat denk ik. Dus tot later!
Ricmar, dank je wel. Ja mijn man is er wel hoor gelukkig. Ik heb de laptop maar even mee naar bed genomen, beetje afleiding. Het is ook nog eens stik heet hier! minstens 30 graden, pffff. Heb de eerste 2 pillen net ingenomen. nu nog vaginaal. Best lastig. En gek idee dat he nu echt gaat gebeuren. Hopelijk worden jullie niet gek van me met mijn verhalen.
@Jeetje: op onze leeftijd heb je misschien een iets grotere kans op een miskraam, maar het gebeurd in alle leeftijdscategorieën. Bovendien ben jij nog redelijk piep in leeftijd. Het komt echt vaker voor dan je denkt. Ik begreep zelfs dat 1 op de 6 zwangerschappen zo eindigt, dus best vaak. Als je het met anderen erover hebt dan komen vaak de verhalen los en blijken toch veel vrouwen het helaas een keer (of vaker) meegemaakt te hebben. Ben benieuwd wat het ziekenhuis zegt. En zit over die pijnstillers maar niet in. Ze geven een hoeveelheid aan, maar in het ergste geval mag daar heus van afgeweken worden (in overleg met het ziekenhuis) of krijg je een ander sterker middel. En wie weet valt het reuze mee, dat zijn zorgen voor later. Even ego-bericht van mij. Ben zelf enorm boos en teleurgesteld. Had laatst die mail gestuurd dat ik belangstelling had de taken van een collega, die weggaat, over te nemen. De ene baas reageerde heel positief. De andere reageerde niet en op de een of andere manier wil hij daar maar niet aan om mij die baan te geven (misschien omdat hij weet dat ik nog een kinderwens heb en het een risico vindt met iemand die nog zwanger wil worden, en straks misschien nog een klein kindje heeft). Nu had hij gisteren een mail naar alle collega's gestuurd met een overzicht van de activiteiten van die collega die weggaat en dat mensen maar moesten aangeven welke activiteiten ze evt. wilden gaan coördineren. Een paar activiteiten zouden al door twee van zijn lievelings-collega's opgepakt gaan worden. Er werd niet eens mijn naam genoemd. Ook snap ik de haast niet dat het even snel in de vakantieperiode doorgedrukt moet worden. Nou, die mail viel bij mij dus compleet verkeerd, heb er zelfs vannacht nog van wakker gelegen. Dat hij misschien een ander idee heeft hoe die plek ingevuld moet worden, kan ik begrijpen, ook als hij op een of andere manier mij daar niet voor geschikt acht, heb ik daar ook begrip voor. Ik heb immers geen universitaire/wetenschappelijke studie, zoals de rest van mijn collega's. Maar ik zou het netter gevonden hebben als hij mij eerst had gebeld of een mail had gestuurd en gezegd zou hebben dat hij me bedankte voor mijn aanbod, maar dat hij het toch op een andere manier in ging vullen. Heb vanmorgen een korte mail teruggestuurd naar hem en mijn directeur met de tekst: mag ik uit onderstaande mail concluderen dat er van mijn aanbod geen gebruik gemaakt wordt? Ben benieuwd hoe ze reageren. Moet volgende week weer beginnen maar heb er nu al geen zin in. Het is zo'n indirecte manier om iemand niet te waarderen (en dus ook niet te motiveren). Had zin om weer te beginnen, want ik had van allerlei plannen, maar mijn motivatie is nu weer naar een nulpunt gedaald. Ga ik straks van alles voorbereiden en dan weer iemand anders met de eer gaan strijken. Sorry, einde, ego-bericht, moest het even kwijt.
@Jeetje: zie nu je tweede bericht pas. Prima om het advies van die arts op te volgen als hij dat zo op deze manier heeft uitgelegd. Heel veel sterkte, ik zorg dat ik je vandaag een beetje blijf volgen en in de gaten houden. Lekker rustig aan doen! Het komt allemaal goed!
Zooo meiden, hier eindelijk ontwaakt! Pfff, denk dat mijn lichaam nog gebruik heeft gemaakt van een restje narcose/morfine én paracetamol! Om 06.30 even een ooglid open gedaan en zag de wekker, toen om 08.00 nog een keer en toen belde mijn mams om half 9 mij wakker omdat ze even wilde weten hoe het met me ging. Eigenlijk had er namelijk iemand bij me moeten slapen, maar wilde mijn mams niet op de bank laten slapen (en een plekje naast mij in een evt. bebloed bed leek me ook niet zo aantrekkelijk voor haar). En het ging gisteravond best goed, dus heb haar overgehaald om thuis te blijven maar dan wel met de telefoon naast het bed. En net nogmaals wakker gebeld door verpleegkundige om te vragen hoe het ging. Nu probeer ik dan ook maar beetje wakker te blijven, en me zo uit bed te hijsen en op de bank neer te ploffen. Pijn valt mee, beetje stekige menstruatiepijn, heb alleen enorme hoofdpijn (narcose waarschijnlijk) en keelpijn(van die buis in mijn keel). Nou ja in ieder geval maar rustig aan doen vandaag. Lieve Jeetje, ik wens je heel veel sterkte vandaag. Ik hoop enorm dat het gaat meevallen. Het advies van de arts in dit ziekenhuis klinkt op zich wel als kundig. Elke arts doet het overigens natuurlijk weer anders, en heeft er waarschijnlijk goede achterliggende redenen voor. Dat heb je hier natuurlijk ook, dat je er in een ander land je bedenkingen over hebt, omdat je ook andere verhalen hoort, is logisch. Maar dit ziekenhuis klinkt echt wel ok, toch? Sneeuwmees wat ben je toch weer een ontzettende schat dat jij even jouw verloskundige belt. Wat een goed idee. Nou meis, ik wens je heel veel sterkte vandaag, we zijn er voor je hoor. Wanneer je even je hart wilt luchten.. DOEN! Mees wat ontzettend k*t van je werk. En wat ontzettend goed van je dat je die mail hebt teruggestuurd met 'ik maak hier uit op dat jullie geen gebruik maken van mijn aanbod'. Ben benieuwd wat ze daar op gaan antwoorden. Vind het echt super goed van je, vooral omdat je laatst zei dat je niet zo gauw dat soort dingen doet. Nou ik ga eens even lekker douchen en verhuizen naar de bank. Tot later.