Ik wil hier even op ingaan meiden: Teunisbloemolie mag absoluut niet na de eisprong genomen worden, je kunt er een miskraam van krijgen... Beter zijn de tarwekiemoliecapsules -> goed voor huid, haar, tegen veroudering en zorgen dat je baarmoederslijmvlies optimaal is voor innestelling mijn eigen cyclus is erdoor verbeterd (ik had lange cyclussen en een korte LF= tijd tussen ei en ongi) de 2e maand dat ik die capsules nam was ik zwanger mooi is dat je ze bij zwangerschap door mag nemen... ik neem ze nog steeds Ik koop ze bewoon bij kruidvat, ze kosten maar ong. 5 euro
Sillysa, je schrijft dat je NOD rond 4 februari is, maar op het lijstje sta je op 13-01? Ik denk dat dit dus niet klopt. Het lijstje is namelijk voor onze NOD-data. Pas het maar aan als je wilt. 13-01 sillysa (37 ronde 5 4e kid) 12-01 Secondlife (36 ronde 6, 2e kind) 13-01 Niala (37, ronde 1, 3e kid) 25-01 Guapetona (37, ronde 7, 2e kid) 27-01 Xon ( 37, ronde 6, 1e kind) 29-01 Barbeestenboel (39,ronde 4, 2e kind) 31-01 Pimmetje (38, ronde 5, 1e kind) 01-02 Sneeuwmees (39, ronde 3, 2e kid) 05-02 Almika (36, ronde2, 2e kid) 09-02 Impie(35, ronde erg veel??, 2e kind) Ik zit alweer te zenuwen, over alles wat ik voel. Manlief vroeg het ook al gister: "voel je al wat?". Maar eigelijk durf ik er geen waarde aan te hechten en het ook niet hardop te zeggen, bang voor de teleurstelling. Ja, ik heb regelmatig hoofdpijn en lichte boobiepijn, en ik ben wat meer moe, en ik voel me soms misselijk, maar ik ben ook nog net ziek geweest, dus het zegt allemaal helemaal niks! Vreselijk vermoeiend, het is net handlezen, je probeert alle signalen op te vangen en te duiden. Gekmakend gewoon.... Nou groetjes en sterkte weer iedereen!
Uiteraard houd ik er rekening mee, ga ik er zelfs van uit dat het natuurlijk niets is, maar ik heb ook gelezen dat je cyclus gewoon doorgaat tijdens de mirena en aangezien ik 2 dagen na verwijdering behoorlijk gebloed heb, ging ik eigenlijk uit van een menstruatie, als dat niet zo was, dan hoop ik dat ik gauw weer ongesteld wordt want dan weet je tenminste waar je aan toe bent....... ik laat mijn datum nog maar ff in het lijstje staan totdat het zover is!
Pfff, kort nachtje gehad! Na zo een inseminatie, ben ik altijd een soort van hyper en gonzen de vragen door mijn hoofd. En er is er eentje die me altijd behoorlijk bezig houdt, maar redelijk genant is en ik niet weet aan wie ik hem moet stellen. Maar aangezien we hier toch een groepje hebben wat zo anoniem, maar wel zó betrokken is met elkaar, ga ik het jullie toch vragen. Als ik heb geinsemineerd, blijf ik altijd nog minstens een uur (soms nog wel langer) liggen (met een kussen onder mijn kont, hahaha). Maar meteen na de inseminatie loopt er alweer sperma uit ( sorry, sorry ik zei toch dat het genant was En ook de uren erna komt er nog een beetje uit. Het is zelfs zo dat ik het idee heb dat er net zoveel uit komt als er in is gegaan. Ik zie natuurlijk ook wat erin gaat, aangezien ik vooraf letterlijk het aantal ml in het spuitje zie zitten. Nu gebruik ik sinds twee keer 'de softcup' het is eigenlijk voor menstruatie, maar wordt tegenwoordig ook gebruikt met zelfinseminatie (en daardoor kan ik zelf ook naar mijn donor toe). Het is een soort plastic cup(waar je dan i.p.v. tampons, je menstruatie in opvangt, jakkkkkk, daar gebruik ik hem ook niet voor, bléh) je sluit dan als het ware je baarmoeder op samen met het zaad. Maar als ik die cup eruit haal zit daar ook altijd nog sperma in, terwijl het dan echt geen andere kant dan mijn baarmoeder op kan. Grrrrr, ik denk dan, al dat kostbare zaad, ga nou gewoon de goede kant op.....! Ik vraag me dan af, zou er wel iets blijven zitten en op de goede plaats terecht komen? Hebben jullie ook die ervaring en dezelfde vraag? Natuurlijk weet ik wel dat er maar 1 zwemmertje nodig is, maar dan moet die natuurlijk wel in de buurt kunnen komen! Misschien moet ik ook maar even een nieuw topic hierover starten Lekker verhaal hé? Zo vroeg op de ochtend, hihi.
@xon ik vind het niet erg dat je zonvraag stelt hoor daar is deze forum ook eigenlijk voor. Ik snap ook wel dat je zo hyper bent, je staat er tenslotte ook alleen voor en al die energie nmoet je ook kwijt. Ik had 4 jaar geleden die ervaring ook dat het eruit liep maar ben toch zwanger geworden bij de 2e poging....en zelfs met een heel klein beerje omdat lacht niet....het potje was omgevallen!! ik weet nog dat ik dacht is dat alles.......toen hij met het potje naar beneden kwam maar er zitten meggaaaaa veel zaadjes in dus ik zou zeggen maak je vooral niet te druk (ik weet hoe moeilijk dat is) maar meer dan dat je doet kun je niet doen en dan ik het ook gelukhebben en hopen dat het lukt. Ik heb gisteren de hele dag het kaarsje laten branden en ik hoop echt dat het geholpen heeft!! @pimmetje suc6 morgen! @ iris ik hoop dat het al wat beter gaat met je paard!! dat liistje ik snap er niet zo veel van NOD wat is dat?? ik ben 40 het zou mijn 2e kind worden en dit is mijn 1e ronde maar wat is die datum daatvoor.....tja een beetje leek ben ik wel op dit forum ik hou het ook maar lastig bij dus als ik niet overal op reageer sorry!! maar ik denk wel aan jullie! vandaag gaan we lekker er op uit het water staat hier erg hoog en mijn zoontje vind het heerlijk om bootjes te kijken.... fijne zondag allemaal geniet jezelf, van elkaar en je buik
Goeie vraag hoor, maar ik loop ook altijd nog 'leeg', ook na lang liggen en zorgen dat ik klaarkom na hem. (klaarkomen 'slurpt' het ook nog naar binnen) Dus ik denk dat het heel normaal is. Zeker als hij een flinke lading heeft gegeven Na meerdere dagen klussen is de lading meestal wel iets minder en komt er minder uit. Het vermengd zich ook met je eigen sappen,daardoor is het ook weer vloeibaarder en meer. Oke het is inderdaad wel een beetje goor praatje..zeker zo vroeg in de morgen, hihi.... bar
@Xon: maar de zwemmertjes zwemmen wel, hoor. Het lijkt er allemaal uit te lopen, maar ze zwemmen toch. Er zit nog een heleboel langs de wand van je vagina en er zijn er al heleboel je baarmoeder in gezwommen. Ze zijn ongelooflijk klein en ze kunnen ook nog eens een hele tijd in je lichaam blijven leven en doorzwemmen. Je hoeft je echt geen zorgen te maken. Ze komen waar ze moeten zijn, want daar zijn ze voor gemaakt. Ze kunnen alleenmaar zwemmen en ze weten het precies te vinden. Helpt dit?
inderdaad, als je er goed over nadenkt is het maar een kliederboel maar ook ik hou niet alles binnen hoor, dat kan ook niet...... het vocht wat er omheen zit enzo komt er toch een keer weer uit zeg maar. ik blijf na het klussen braaf even liggen, hopen dat dat voldoende is! vandaag maar eens een flink stuk wandelen en iets minder eten.... ben wat aangekomen en daar ben ik niet blij mee :x ging zo goed dit jaar! even weekje streng zijn en kijken of dat effect heeft.
Ondertussen zit ik best weer in de stress. Eergisteravond kreeg ik ongesteldheidskrampen en het leek wel of mijn symptomen wegvielen. Ik heb meteen weer een nacht heel slecht geslapen en nachtmerries gehad. Gisteren en vandaag nog steeds hetzelfde gevoel, maar het wordt niet erger. Het zeurt maar een beetje, en de symptomens zijn allemaal gewoon aanwezig. En de test vanmorgen was duidelijk helderder dan 2 dagen geleden nog. Ik heb werkelijk nog nooit zo'n felle test gezien . Ik vind het allemaal zo moeilijk! Nu denk ik natuurlijk weer dat het een ma is ... Ik vind dit toch zo'n rottijd. Misschien draag ik nu een dood vruchtje bij me. Misschien niet. Gekmakend. Ik kan echt NIET genieten van deze zwangerschap. O ja, en gisteren was ik uit eten met een vriend, begonnen ze na het eten te roken! Ze wilden het wel even uitstellen omdat ik zei dat ik zwanger was, maar ze moesten toch echt, echt roken op een gegeven moment. Stomme wetgeving. Zo werkt het natuurlijk niet. Gatver, ik ben helemaal in een negatieve bui, merk ik. Vrouwen, hoe is het weekend voor jullie?
jeetje dominique, dat roken konden ze niet even buiten doen?? heel stom dat ze geen rekening met je wilden houden. en balen dat je je zo onzeker voelt meid! misschien kun je met je ongerustheid naar je ha/vk gaan en een vroege echo krijgen? geen idee of dat kan hoor, maar misschien het proberen waard? als dat je gerust stelt is dat ook beter voor je kindje toch? dikke knuf meid en hoop dat je toch een fijne zondag hebt!
Hoi dames, mag ik meeschrijven? Hebben een dochter van 2 en willen heel graag een tweede kindje. Was in de 2e poging zwanger maar dat werd helaas met oud en nieuw een miskraam. Ik ben 39 jaar. @ dominique kan me heel goed voorstellen dat je niet kunt genieten en het liefst de eerste drie maanden zou willen over springen. @ xon: hier loopt het er ook weer uit en ook ik vind het dan zo zonde van al die zaadjes, blijkbaar zwemmen er toch genoeg in de goede richting.
@justme: het is handig om een beetje op gewicht te zijn voor je zwanger wordt, anders is het helemaal erg als je bevallen bent. Dan zit je met die kilo's . Hier spreekt de wijze oude ervaringsdeskundige . Mijn gewicht fluctueerd al jaren tussen de 75 en de 65 kilo. Na mijn zwangerschap was het wat meer en baalde ik er behoorlijk van. Nu ben ik net zwanger en 75kg. Ik wil niet weeeeeten hoe het is na de bevalling (mocht het goed gaan) .
als ik om me heen kijk hoef je niet veel aan te komen tijdens een zwangerschap, maar soms komen dames wel heeeeel veel aan..... ik hoop dat ik het extra kilootje er weer af krijg (wil er 2 af hebben) en hopelijk tijdens een zwangerschap het een beetje in toom kan houden. we zullen zien! begin dit jaar ben ik paar kilo afgevallen en ongeveer 2 maten, dat wil ik graag zou houden!
Welkom Laurie! Klets gezellig mee. Ik hoop dat het snel weer raak is! @justme: jij bent goed bezig! Leuk om te lezen .
Thank you, thank you , thank you! Ja Dominique het helpt zeker Hihi, San ik moest erg lachen om jouw verhaal! Ten eerste dat moment van 'is dat alles?' natuurlijk waarschijnlijk in tegenstelling tot jou, weet ik hoe het er ook uitziet in de natuurlijke situatie en hoeveel dat ongeveer is, maar in zo een potje lijkt het gewoon écht heel weinig!!!! Mijn donor is overigens geen leverancier van grote hoeveelheden max 3 ml, (handig zo een spuitje ), de meeste mannen produceren meestal wel rond de 5. Maar hij heeft ook gedoneerd aan de spermabank en daar is zijn zaad natuurlijk getest, daar kwam uit dat hij gemiddeld 2 en half keer zoveel zaadjes per milliliter heeft dan de gemiddelde man. (ze wilden hem daar dus graag hebben, hihi) Maar goed, ik ging me gisteren dus toch zorgen maken omdat er weer zoveel terug kwam! Ook grappig dat verhaal van dat ongevallen potje. Elke keer als ik het in mijn handen heb, denk ik bij mezelf, je zou het maar laten vallen! Gelukkig bij mij nog niet gebeurd. Wat bij mij wel eens is gebeurd is dat toen het zaad al in het spuitje zat, en ik het op een warm plekje in mijn bh onder mijn borst had gestopt, ik opeens iets nattigs voelde! Het waren maar twee druppeltjes, maar ik had ongemerkt iets te hard tegen het achterkantje aangedrukt. Jakkkk, zaad is superhandig als je zwanger wil worden, maar toch is zaad van een andere man dan je eigen man/vriend eigenlijk gewoon vies! Maar goed iedereen bedankt voor de geruststellende verhalen! Meer dan hopen en wachten kan ik nu toch niet meer doen. Dominique ik ga je even streng toespreken!!!!!!! Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar STOP met stressen! Dat is zéker niet goed voor je zwangerschap. Alle tekenen zijn er nog en je hebt een supertest in handen. Natuurlijk kan het misgaan, maar dat kan elke zwangerschap maar er is altijd nog een grotere kans dat het goedgaat. Dus relax, neem een kopje thee, vraag of je man je even lekker masseert, koop een leuk tijdschrift, neem een lekker gezichtsmaskertje, koop een grote doos met de lekkerste bonbons voor jezelf, of een nieuw boek (moet ik nog even doorgaan, hahaha), maaaaaarrrrrrrrrr relax! Je kunt er (net als ik in mijn situatie) niets meer aan veranderen alleen maar hopen en afwachten. Doen hoor!!!!!
Bedankt voor alle beterschapswensen voor m'n paard! Het gaat al beter hoor, over een week moet hij weer helemaal goed zijn.. @Almika: Je vroeg naar m'n miskraam, dat was in oktober, maar omdat m'n cyclus daarna zo kort werd ben ik ondertussen al vijf keer ongesteld geweest. M'n miskraam kwam zelf op gang en het was best heftig, ik had zelfs een soort weeen.In de week daarna moest ik bij de gyn laten kijken of het helemaal schoon was van binnen en dat was goed dus voor zover dat mogelijk is bij een mk zat het me nogal mee..Geen medicijnen of kunstgrepen om me schoon te maken van binnen.Ik denk dat alles verder weer helemaal goed is van binnen hoor, al ben ik wat uit m'n ritme.. @Dominique: Ik heb in m'n omgeving al gemerkt dat veel rokers (niet allemaal) toch een beetje in hun eigen wereldje leven. Probeer maar eens een gesprek te beginnen over stoppen met roken..een heleboel kunnen niet eens helemaal stoppen als ze zelf zwanger zijn. Het is echt een muur waar je tegen aan loopt en waar je echt niet bij kan..niet te geloven!:x (maar dat heet verslaving geloof ik) Ik hoop echt voor je dat je toch wat kan genieten van je zwangerschap hoewel ik de angst aan de ene kant voor kan stellen, is het ook zo zonde als je het grootste deel van de tijd in de zenuwen zit. Ik gun het je gewoon zo dat je ervan kan genieten.
hoi,dames, word 1 mei 35,dus ik moet toegeven dat ik ook bij de"oudere" begin te horen. heb 2 kids,een jongen van 15 en een dochter van 9.Na de laatste relatie dacht ik bij mezelf,nooit geen man meer,ik blijf lekker met mijn kids alleen.de prikpil gaan halen,want dat was toch gemakkelijk. en toen 1 jaar later kom ik een geweldige man tegen,die wel 9 jaar jonger is en met mij en de kids samen oud wil worden en je voelt het al komen....wij willen graag nog een kind van ons samen.wij zijn nu 4 jaar samen en al 13 maanden bezig om een kind te krijgen,maar tot op heden is het nog niet gelukt,mijn eerste 2 kids waren er zo en het derde gaat niet zo snel nu naar de huisarts geweest en gaan ze eerst checken of mijn vriend zijn zwemmertjes het goed doen,ben benieuwd,we zijn nu in afwachting van de uitslag. aan alle dames,ik wens jullie heel veel succes met zwanger worden babylezzel
Hey meiden @ Dominque: Hoewel het hartstikke moeilijk is meid, moet je echt proberen het een beetje over je heen te laten komen. Wat xon ook zegt, stressen is niet goed. Je kan het niet veranderen als het mis gaat. zorg gewoon dat je hoofd en je lichaam ontspannen en proberen te genieten (en ik weet dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar bedoel het goed) @ Xon: Ik ga hard duimen dat de zaadjes hun tomtom mee hebben. Als je erover nadenkt is het maar raar...ze kunnen bijna nergens anders heen en toch vinden ze de weg niet... Er loopt altijd sperma terug. Ook gewoon zonder zi. Wel is het natuurlijk zo dat zaad met een enorme snelheid wordt afgevuurd. Ik weet niet hoe dat bij zi is....moet je die spuit dan heel hard afschieten? Of vraag ik nu iets doms? Hopelijk ga je de wachtbak mooi roze kleuren over 2 weken. @ Justme: Fijne dagen gehad? Succes met die paar kilo's. Hier eindelijk alle zwangerschapskilo's kwijt. Maar er mag nog wel wat extra af. Vorige week eindelijk weer begonnen met squash. @ Pimmetje: Ik hoop echt dat je morgen niet voor niets naar het zh gaat en dat je ei nog moet springen. Ik neem aan dat als je ei gesprongen is je geen IUI meer krijgt toch...Is er bij jullie geen behandeling mogelijk in het weekend? Voel je je eisprong? Mijn ovu testen zijn altijd positief en dan 2 dagen later heb ik pas een eisprong...dus ik blijf duimen... @ Iris: Voel je je weer beter? En je paard? Ik lees dat hij al weer wat beter is. Hopelijk heb je snel weer wat duidelijkheid in je cyclus. @ Sneeuwmees: En heb je een mooi schema kunnen maken? Ik testte ook altijd maar 1 maal per dag. Ik heb een persona en daar mag je met ochtendurine direct testen. Hoef je tenminste niet 3/ 4 uur lang je plas op te houden Ik heb ook altijd even echt buikpijn, zelfs aan 1 kant. Meestal duidt dat op een aankomend ei.... @ Niala: Je cyclus kan natuurlijk ook langer zijn dan 28 dagen......Hopelijk ga je toch goed nieuws brengen en anders snel aan de klus voor de volgende ronde. @ Guapetona: Alweer op de wachtbank. Hopelijk zijn het de goede kwaaltjes meid. @ Laurie: Welkom meid en wat en naar bericht dat je net een mk achter de rug hebt. Hopelijk hersteld je cyclus zich weer en kan je snel voor de volgende poging gaan. @ babylezzel: Succes met de uitslag. Wanneer krijgen jullie hem? En wat fijn dat je toch weer een geweldige man bent tegen gekomen. @ All die ik vergeten ben: sorry Zo ik zit zo rond dag 14 en denk dat ik bijna mijn ei kan verwachten. Nog geen buikpijn of veel slijm, dus ik verwacht morgen of overmorgen. We blijven gewoon trouw door klussen. Morgen wordt mijn dochter 1 jaar. Wat is de tijd voorbij gevlogen zeg. We gaan zo op kraambezoek. Zal wel flink de kriebels krijgen van zo'n kleine uk.... Prettige dag allemaal Femme