Hoi Iris, Ik ben bijna 38 en zwanger van de tweede. Bij onze dochter was het in de eerste ronde raak, ik was toen 34. Nu bij nummer 2 duurde het ongeveer een half jaar. Ik denk dat het allemaal wel meevalt met je leeftijd, mijn huisarts vertelde me dat het heus niet opeens drastisch ophoud na je 35ste. Bij sommigen misschien wel, maar zoals je zelf zegt, om je heen zijn er ook mensen van 40 die zwanger raken. Mijn zus heeft ook zo'n vriendin. Denk wel dat als je al een beetje redelijk vruchtbaar bent, je het wel een half jaar moet geven in ieder geval en het echt 3 tot 4 keer per week moet doen in de week naar je ovulatie toe. Het moment dat wij het echt wat vaker deden was het gewoon raak. Vervelend dat je een miskraam hebt gehad, maar je weet in ieder geval dat je wel zwanger kan raken. Als je cyclus nu zo veranderd is (en die wordt vaak korter naar mate je wat ouder wordt, was bij mij ook) zou ik gewoon ovulatietesten gaan gebruiken. Tja en het spontane gaat er ook gewoon af (als je het wil dan wil je het ook nu...lijkt me heel normaal), bij ons tenminste wel maar goed als je al een kind hebt na je 35ste ben je ook niet meer 4 x per week bezig. Wij in ieder geval niet! maar je moet het wel gewoon op het juist tijdstip doen toch? en dan kan je maar beter weten wanneer dat is. Ik dacht altijd dat mijn eisprong op dag 14 was maar bleek dus echt op dag 12 of 13, soms wel 10 dus we miste hem gewoon een paar keer. Heel veel succes met proberen in ieder geval! Charlie
even een update van mij. zondag dus terugplaatsing gehad van 2 embryo's. Er waren uiteindelijk 6 van de 8 eitjes bevrucht. Dat betekend dat we er 4 over hebben. Of die ook goed genoeg zijn om in gevroren te worden horen we hopelijk deze week. Hoop met heel mijn hart dat er tenminste 1 blijft plakken. Ben nog nooit zwanger geweest dus het zal een opluchting zijn te weten dat ik ook echt zwanger kan raken. Zeker op mijn leeftijd. Ik heb er best moeite mee met mijn leeftijd. Maar dat is persoonlijk. Misschien komt dat omdat ik hele jonge ouders heb. Ik scheel maar 20 jaar met mijn moeder. Dus toen zij 38 was, was ik al 18. En ik ken ook iemand die net zo oud is als ik en diegene is al oma. Dus ja, het kan raar lopen in het leven. Heb me er wel bij neer gelegd dat het nu eenmaal zo is en dat meer vrouwen op latere leeftijd kindjes krijgen .
@dancer4fun, succes! Ik kan me voorstellen dat het een hele opluchting is om te merken dat je zwanger kan worden. Precies dat gevoel had ik toen ik voor de eerste keer zwanger wilde worden. Ik heb het geluk gehad dat het vrij snel ging, maar blijkbaar mag het niet bij iedereen zo lopen. Ik duim voor je! O ja, over die leeftijd: als het mij nog lukt om een zwangerschap te voldragen zal ik 40 of 41 zijn als het kind geboren wordt. Ik heb daar ook enige schaamte bij, als ik eerlijk ben. Gelukkig schatten mensen mij meestal ietsjes jonger, maar toch. Ik vind het altijd zo'n raar gezicht, een rimpelhoofd met een dikke buik eronder. Stom, he?
@dancer4fun:spannend!! Positief denken hoor! @Dominique71: Wanneer je zwanger bent mag je toch trots zijn op je buik! Ik zou proberen om me niet te schamen hoor als ik jou was!Het is toch een wondertje.. (Ik schrijf proberen want hoewel ik vind dat je je helemaal nooit moet schamen voor jezelf is het natuurlijk jouw gevoel en daar kan ik niet over oordelen.)
Hey Iris, Hier nog eentje, hoor! Een paar relevante feitjes: - Ik ben 36 jaar (sinds eind november 2010 ) - Ik heb het PCO-syndroom - Ik ben 1.65 cm lang en weeg rond de 110 kilo (!) - Mijn cyclus is vrij regelmatig en rond de 35 dagen - Wij zijn sinds september 2010 bezig met proberen zwanger te worden en deze decembermaand is dus de 4e ronde. - Ik gebruik de ovulatietests van "Testpoint" van Etos en deze hebben zichzelf iedere keer weer bewezen, want ik werd helaas steeds precies 14 dagen na een positieve test ongesteld.
Ik vind het ook niet leuk dat ik zo'n oude moeder ben, net 40 als nummer 2 komt. Maar het zij zo. Mijn zus is 6 jaar ouder en heeft al een dochter van ruim 25. Heel maf, want mijn nichtjes zouden nu zelf al kinderen willen hebben. Maar mijn leven is nu eenmaal anders gelopen en mijn kinderwens kwam pas heel laat. Ik ben wel mega blij dat het nu heel snel (3e ronde) raak was, anders zou ik nog ouder zijn en dat vind ik toch vervelend. bar
@ Dance4fun: Ik ga voor je duimen dat het gelijk raak is.. Minimaal een van de twee moet gewoon blijven plakken! Super spannend! Wanneer mag je testen? @ Dominque71: Je hoeft je toch niet te schamen omdat je wat ouder zwanger zou worden dan de gemiddelde leeftijd? Er zullen nu eenmaal omstandigheden en situaties zijn geweest waarom het zo gelopen is.. En heeft de maatschappij daar een mening over? Natuurlijk! Maar die kletsen om het kletsen. De mensen die om je geven zullen je steunen . Ik zou van het wondertje dat je overkomt lekker genieten! @ Jillian: welkom hier! Toevallig zit ik ook in de vierde ronde, alleen zijn mijn omstandigheden anders. Ik hoop dat het deze keer raak is! @ Barbeestenboel: heb je nog tips om snel zwanger te raken voor ons?
O maar ik zeg me wel over de schaamte heen, hoor . Heel diep zit het niet. Kan mij het allemaal schelen - als ik maar een kind krijg.
@Dominique: Zo is het! @Jillan: Ik wist niet wat pco syndroom is dus ik heb het even opgezocht. Ik begrijp dat het voor jou niet bepaald makkelijk is om zwanger te raken..heftig hoor.Ik hoop voor je dat het snel toch lukt ..
Lijkt me leuk om met jullie mee te kletsen Gefeliciteerd aan de meiden die al zwanger zijn Van mijn zoontje was ik in de 2e maand al zwanger (na de pilstop) toen al 35+er in augustus dit jaar teste ik positief, maar helaas is deze zwangerschap in een miskraam geëindigd..
Dank je, Iris! Mijn partner en ik zijn onderzocht door de gynaecoloog en in principe zou het gewoon een keer moeten lukken op de natuurlijke wijze. Mijn overgewicht werkt echter wel tegen mij maar ik ben er hard mee bezig dit kwijt te raken. Ben ook al aardig wat kilootjes kwijt! Sinds drie weken ben ik gestopt met roken want ook dat halveert de kans. Mijn partner is trouwens een stuk jonger dan alle genoemde leeftijden van de partners hier, namelijk: 27
Volgens mijn gynaecoloog maakt het niets uit of de partner jonger is (mijn partner is ook een stuk jonger, vandaar dat ik het gevraagd had) het gaat om de eitjes, die zijn al 35+ Ik duim dat we allemaal snel zwanger zijn Goed dat je gestopt bent met roken
Als ik zwanger mocht raken, dan ben ik ook de 40 gepasseerd als het kindje geboren zou gaan worden. Ik vind het voor mezelf ook wel een klein drempeltje, want met de 4 in je leeftijd klinkt het al gelijk zo oud. Maar ook ik zet me er overheen. Het is in mijn leven nu eenmaal allemaal wat later op mijn pad gekomen. En 38 of niet toen ik mijn eerste kindje kreeg, het is het meest fantastische wat me ooit is overkomen. Ik moet ook wel zeggen dat het aan de ene kant ook wel relaxed is om op latere leeftijd een kindje te krijgen. Wij hebben niet meer de drang om nog van alles te willen en moeten. Het is goed zo. We hebben van alles meegemaakt toen we jonger waren en we kunnen ons nu volledig richten op ons eerste kindje en op het oefenen voor een tweede
Daar sluit ik me bij aan, liever oud en dit nog mee mogen maken dan oud en dit moeten missen omdat je het niet durft of schaamd vanwege je leeftijd! Mijn tip om snel zwanger te worden? Heeeel veeeeel geluk hebben! Heb het wel ook na mijn eisprong nog 2 dagen gedaan. Dat werkte bij mijn 1e zwangerschap ook. Normaal deed ik het nadat ik dacht dat mijn ei gesprongen was (merk ik aan mijn buikpijn), alleen de dag erna nog. Nu deed ik het dan nog een dag. Op de een of andere manier werkt dat bij mij. Mijn 1e keer had ik een bevruchting 60 uur na dat mijn ovutest positief was! ( vriend was in het buitenland ten tijde van positieve test en we deden het pas 60 uur later toen hij weer thuis was) Ik ben al die tijd te kort door gegaan. En ik heb deze maand een paar dagen voor mijn ei en na mijn ei slijmverdunners voor als je hoest gebruikt (vastzittende hoest).( gewoon tabletjes van het kruidvat). Wie weet heeft dat ook geholpen, maakt je slijm dunner dus makkelijker toegankelijk voor het zaad. Doei,bar
Wij de dag voor eisprong/ de dag van de eisprong en dag na eisprong. (dit bepaald dmv ovulatietesten) ennn raak!
Jij ook gefeliciteerd Melanne! Nu duimen dat je een plakbeeb hebt! Tsja... Ik geloof niet dat de kliniek een paar IUI's na elkaar wil doen . Jammer!! Dan hoop ik maar dat ze deze keer raak geschoten hebben Het is in elk geval fijn om te lezen dat sommige op deze leeftijd redelijk makkelijk zwanger raken. Dat geeft mij weer een beetje moed!
Nou Pimmetje, ik duim ook echt dat het raak is voor je! Heel veel succes, meid en houd ons op de hoogte. Hier net de eisprong achter de rug. Dus we hopen er maar weer het beste van. De week van de eisprong is altijd weer spannend. Zeker ook omdat mijn man ook nog eens onregelmatig werkt. Dus nu is het altijd heel spannend als zijn rooster binnenkomt en of zijn diensten een beetje te combineren valt met mijn eitjes.