Wie nog meer 35+?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Iris 2, Dec 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

Mar 25, 2006
    978
    0
    0
    13-01 sillysa (37 ronde 5 4e kid)
    13-01 Niala (37, ronde 1, 3e kid)

25-01 Guapetona (37, ronde 7, 2e kid)
    27-01 Xon ( 37, ronde 6, 1e kind)
    29-01 Barbeestenboel (39,ronde 4, 2e kind)
    31-01 Pimmetje (38, ronde 5, 1e kind)
    01-02 Sneeuwmees (39, ronde 3, 2e kid)
    05-02 Almika (36, ronde2, 2e kid)
    09-02 Impie(35, ronde erg veel??, 2e kind

zwanger
    dominique 71 (39, ronde 1 na mk, 2e kind)
    adora
    Secondlife (36 ronde 6, 2e kind)

Heb er maar even nog wat details van mijzelf bijgezet. Zijn we weer wat completer.

2. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

Mar 25, 2006
    978
    0
    0
    @babylezzel: gefeliciteerd met de uitslag. Wat gaan ze op vrijdag eigenlijk doen? Krijg je een echo of zo? of een bloedtest? Ik ben benieuwd. Ik wens je iig geval succes!

@Almika: ik geef les op een hbo. Geen kleine kindertjes, dus, maar hele grote eigenwijze jongeren. En wat volwassenen erbij.

@Xon: het is inderdaad mogelijk dat het hier gezellig is omdat we ietspietsies ouder zijn. Er heerst toch enige rust. Misschien is het geriatrische rust, maar ik vind het fijn.

Ondertussen zit ik hier op een soort emotional rollercoaster. Gisteren heb ik een groot deel van de dag hele gekke steekjes in mijn baarmoeder gehad. Natuurlijk dacht ik weer dat ik een mk kreeg. Ondertussen gebeurt er helemaal niets. Geen miskraam.
    Ik heb geprobeerd om mijn afspraak te vervroegen, maar het meisje bij de receptie van het ziekenhuis weigerde want, zei ze, "je kan met 6 weken nog niets zien". Dat is niet waar, maar ik ben de strijd niet aangegaan, want ik voelde mijzelf emotioneel worden. Mijn arts wilde dat ik met 6 weken zou komen. Wie is zij om te beslissen dat ik dan niet kan komen? En ik zit ook nogal onder de hormonen, dus ik reageer een beetje heftig op alles.
    Ik bedacht me ook dat het misschien beter is als ik het niet te snel weet, want ondertussen vieren wij de vierde verjaardag van mijn zoontje en word ik 40. Ik vermoed dat mijn man iets voor mij aan het plannen is en het zou jammer zijn als ik midden in het verdriet van nog een blighted ovum zou zitten. Dan weet ik het maar even niet en kan ik nog een beetje feest vieren. Geinig trouwens, he? Mijn zoontje 4 en ik 40. Ik geloof dat ik maar een mooie opblaasvier ga kopen voor ons allebei :D.

3. impie

impie Actief lid

Dec 30, 2010
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    @dominique: wat balen dat zo'n receptioniste dan voor je beslist.
    En het is waar.. als je wacht, kun je misschien beter genieten van de feesten, maar die onzekerheid, daar word je ook gek van!
    Zet m op, 28 januari is ook eigenlijk best wel snel!
    Dan zie je vast een ferm kloppend hartje.

4. Xon

Xon Fanatiek lid

Dec 28, 2010
    1,537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Yesssssssss!!!! Secondlife wat superrrrrrrrr voor je!
    Ook voor ons is het fijn als er weer iemand zwanger is, zo zien wij 'als oudjes' dat het toch mogelijk is :)
    Wat heerlijk voor je, toch niet voor niets gestresst.

He Dominique wat een vervelende ervaring toch weer!
    Ik merk ook dat het echt zó uitmaakt wie je treft!
    Is zo een blightes ovum een erfelijke aandoening?
    Dat heb je vast al wel een keer onderzocht!
    Als dat niet zo is, laat het dan toch losssssssssss, hoe groot is de kans dat je dat twee keer 'per ongeluk' zou krijgen??
    Ga genieten van je verjaardag, kleine meid en je opblaas 'vier' :)

HET is vandaag nog steeds weg!
    Denk echt dat het van eisprong kwam.
    Helaas maak ik me nu natuurlijk weer druk over dat de inseminatie te vroeg is geweest.
    Ik weet heus wel dat goede zwemmers minstens 48 uur kunnen leven, maar ik denk dan 'zou dat ook wel met inseminatie kunnen?' en ' blijven ze wel leven in "mijn" lijf? ' en 'zouden ze het ook nog wel zolang doen met mijn 'oude' eicel? ' nou ja, enz enz.

Pfff, kan mijn hoofd beter richten op de werkvergadering vanmiddag en de 72 toetsen die nog klaar liggen om te worden nagekeken :(

5. niala

niala Actief lid

Jan 3, 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    @secondlife: proficiat! helemaal te gek!

6. niala

niala Actief lid

Jan 3, 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    13-01 sillysa (37 ronde 5 4e kid)
    16-02 Niala (37, ronde 2, 3e kid)
    25-01 Guapetona (37, ronde 7, 2e kid)

27-01 Xon ( 37, ronde 6, 1e kind)
    29-01 Barbeestenboel (39,ronde 4, 2e kind)
    31-01 Pimmetje (38, ronde 5, 1e kind)
    01-02 Sneeuwmees (39, ronde 3, 2e kid)
    05-02 Almika (36, ronde2, 2e kid)
    09-02 Impie(35, ronde erg veel??, 2e kind

zwanger
    dominique 71 (39, ronde 1 na mk, 2e kind)
    adora
    Secondlife (36 ronde 6, 2e kind)

7. barbeestenboel

barbeestenboel Actief lid

May 20, 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    secondlife gefeliciteerd!!
    spannend hoor! Ben benieuwd wat andere testjes gaan doen.
    bar

8. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

Mar 25, 2006
    978
    0
    0
    Thanx Impie en Xon :).

@Xon: jij zit ook lekker in de onzekerheid! Gelukkig is HET weg. Nu maar even duimendraaien.
    Het is niet erfelijk, zo'n blighted ovum. Het is gewoon een leeg vruchtzakje. Je zou eigenlijk een mk moeten krijgen, maar je lichaam heeft niet helemaal door dat het voorbij is. Het vruchtzakje groeit een tijdje door. Ik ben bang dat ik het nog een keer krijg omdat ik blijkbaar wel makkelijk vroege miskramen krijg. Ik ben gewoon bang dat mijn lichaam het deze keer weer niet door heeft. Er zijn hier vrouwen op het forum die wel 9 miskramen hebben gehad waarvan 3 zo'n leeg vruchtzakje. Mijn angst is dat het bij mij ook zo loopt. Ik kan alleenmaar hopen dat het toch goed gaat. En mijn frustratie hier een beetje uiten.

Ondertussen ga ik ook nakijken - portfolio's. Ook heel leuk werk. Not. Lesgeven is een stuk leuker dan nakijken. Het is in ieder geval een stuk gezelliger een positiever.

9. Secondlife

Secondlife Actief lid

Aug 17, 2010
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hé meiden!

Wat zijn jullie ook een schatten hè! Erg fijn om hier lekker alles kwijt te kunnen. Dat lucht op. Ik loop echt even over van alles. Ben kapot! :D Heb er gewoon een beetje hoofdpijn van. We gaan vanmiddag even naar mijn schoonouders om het goede nieuws te vertellen. Is nog wel wat vroeg, ik weet het. Maar mijn man moet het kwijt. De schat. En hij zegt, we moeten er altijd vanuit gaan dat het goed gaat. En dat is natuurlijk ook wel zo. Deze week ook maar even bij mijn ouders langs. Ga morgen de verloskundige ook maar even bellen i.v.m. mijn schildklier. En dat samen met mij leeftijd, geen idee of er dan ook al eerder gekeken moet worden of dat ik bloed moet prikken ofzo.

Ik ga vanavond even weer op iedereen reageren hoor, ben nu een beetje te hyperdepieper. Ik ga even een mooie nieuw ticker maken denk ik.

Zet 'em op meiden! Jullie kunnen het ook, we gaan ervoor!

Dikke zoen,
    S.

10. la femme

la femme Fanatiek lid

Jan 16, 2007
    1,576
    0
    0
    @ Secondlife: yeahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...geweldig! Dus toch...En wat een mooie streep. Misschien was je ei wat later waardoor je nu pas positief test. Hopelijk volgen we je snel. Kan je het al bevatten?
    @ Dominique: Volgens mij zit het deze maand hartstikke goed. Gewoon positief in geloven....
    @ Sneeuwmees: Was je test nog positief? Temperatuur je ook? Dan kan je nog beter controleren of je ei al gesprongen is. Maar een keertje extra klussen kan vast geen kwaad ;)
    Jammer hè dat het soms zo'n verplichting wordt. Je hebt natuurlijk ook maar een paar dagen per maand een kans en die willen we natuurlijk niet missen. Succes nog even met de laatste klusdagen.
    @ Almika: Hier ook een ziek jongetje. Voornamelijk koorts en hij hoest als een zeehond. Hij roept ook de hele dag: ik ben niet ziek, maar komt niet verder dan de bank. Is je man al opgeknapt?
    En hoe gaat het met omo wit? Ik heb getempt, meestal ging bij mij, na eisprong mijn temp 0,3 graden omhoog. 37,0 is bij mij na ei temp. Mijn ovutest was 2 dagen voor eisprong positief.
    @ Xon: fijn dat HET niet meer terug geweest is en nu maar hopen dat HET 9 maanden weg blijft.
    Wat een akelige situatie, maar wel heel lief dat je hem een kaartje hebt gestuurd. Meer kan je dan toch niet doen....En wie weet vier je volgend jaar je eigen feestje.
    @ Babylezzel: Oh wat fijn dat de zaadjes goed waren. Spannend hoor vrijdag. Ik weet hoe het voelt. Ik ben door de hele molen geweest, maar er is nooit wat gevonden. Succes.

Algemene tip voor de dames die willen lezen en reageren.
    Onderaan de pagina, wanneer je reageert op een bericht, staat:

Dit onderwerp heeft meer dan 10 reacties. Klik hier om het hele onderwerp te lezen.

Als je dan op hier klikt, wordt er een tweede pagina geopend en dan kan je daar lezen en in het andere antwoorden. Tenminste zo doe ik dat meestal.

Succes ermee

Liefs Femme

Ps: nog steeds geen eipijn, geen vruchtbaarslijm. We zijn nu op dag 17 beland. Ik wil ook zo graag weer naar de wachtbank 8)

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Laat ik jullie eventjes alleen, hebben we gelijk weer een zwangere hier....hihihi.. Misschien moet ik jullie vaker eventjes alleen laten, dan kleurt het nog wat meer rood.;)
    @Secondlife: van harte gefeliciteerd meid! Wat een leuk nieuws! :D:D
    @Dominique: wat een nare reactie van zo'n meisje. Die is blijkbaar zelf nog nooit zwanger geweest en weet niet wat het is om je je zorgen te maken of stijf van de hormonen te staan. Maar het is nog maar 9 dagen en als je eenmaal al je feestjes hebt gehad, is het zo de 28e. We leiden je wel af de komende dagen, zodat je zoveel bij te lezen en te reageren hebt steeds, dat je er niet te veel aan kan denken.

Ik zag dat het onderste lijstje met rood al aardig begint te groeien. Hopelijk is dat lijstje straks net zo lang als ons NOD-lijstje en is over een tijdje ons zwarte lijstje overbodig.
    Hier is onze klusperiode weer voorbij. Gisteren zouden we voor het laatst klussen, want het was nog steeds tegen of rond mijn eisprong, maar dat viel een beetje in het water. Mijn man heeft wat problemen op zijn werk. Hij is min of meer overbodig, omdat ze nu ruim in het personeel zitten en omdat hij als laatste daar gekomen is, wordt er een beetje met hem gesold en geschoven. Echt welkom voel je je daardoor niet, omdat niemand natuurlijk op hem zit te wachten, omdat ze geen echt werk voor hem hebben. Dat zit hem dwars, plus de zorg dat zijn contract dan waarschijnlijk niet verlengd wordt over een paar maanden. Ik vind dat (naast dat hij zijn baan kwijt raakt) ook erg sneu omdat hij dit werk zo ontzettend leuk vind en hij helemaal happy was met zijn baantje. Op zich kunnen we het financieel best even uitzingen als hij zonder werk zou komen te zitten, maar het voelt dan wel dubbel dat we voor een tweede bezig zijn, terwijl je normaal natuurlijk niet aan kinderen begint (of denkt) als je je baan mogelijk kwijt raakt. Omdat we het gisteren daar nog heel lang met zijn tweetjes over hebben gehad, maalde dat natuurlijk nog erg lang door in onze kop. De stemming zat er dus niet echt in om nog te klussen. Maar goed, we gaan er van uit dat het leger aan zwemmers van de afgelopen dagen zijn/haar werk doen.

12. almika

almika Fanatiek lid

Jan 6, 2011
    2,101
    0
    0
    #672 almika, Jan 19, 2011
    Last edited: Jan 19, 2011
    hoi meiden

mijn man is aan de anti biotica gezet heeft keelontsteking:( ben bang dat deze maand over gaat....gelukkig ovutest nog omowit, hoop ik voor vandaag dan ook maar. temp ook nog laag dus ik heb nog hoop

mijn kleine man is al wat beter maar zegt dat goed gaat ook.. zo zijn ze nu eenmaal hé lafemme;)...maar nog wel 38.0

@secondlife nog hieper.........:)

@domiqiue heb je wat kunnen regelen met werk eigenlijk. ben je verbonden aan de gyn, kan de vk niet helpen

@san waar zit je?? druk aan zi:D....

of je opent gewoon 2x explorer, op de een tik ik mijn bericht en de ander lees ik terug

vraagje over pendelen...wie heeft wie gevraagd om te pendelen en hoe lang duuurde het voordat je antw kreeg. ik weet dat ze waslijst hebben maar heb van paar nog geen antw..en hoe meer ik weet des te leuker...altijd bijzonder om te zien dat een paar hetzelfde pendelt terwijl ze van elkaar eigenijk niks weten. heb zelf ook voor mij gedaan...ooit in verrre verleden deed ik dit wel eens...weet lang niet hoe het moet meer en in hoeverre beinvloedt je de pendel...kwam uit jongen februari....

ga snel maar wat te eten maken voor man kan ie uur daarna zijn pilletje...alles voor goede doel hé;)

13. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

Mar 25, 2006
    978
    0
    0
    #673 Dominique71, Jan 19, 2011
    Last edited: Jan 19, 2011
    @secondlife: het is zo leuk om het aan mensen te vertellen! Tickers maken is ook erg fijn. Vind je het ook niet fascinerend om te kijken hoe zo'n micro-frummel zich ontwikkelt? Ik heb een boek met hele mooie foto's waar ik heel lang naar kan kijken, hoewel ik nu even wacht tot volgende week.
    Ik ben erg benieuwd naar je vettere streep morgen. Plaats je een foto?

@sneeuwmees: dank je voor je lieve reactie. Ik word er een beetje slap van.

@almika: ik heb inderdaad iets kunnen regelen op mijn werk. Ik heb wat eenvoudige maar tijdrovende klusjes weg kunnen geven, gelukkig. Dat brengt wat rust.
    Ik loop inderdaad bij de gyn. Bij de vk willen ze mij helemaal niet voor de 8 weken zien - of misschien heb ik een hele strenge vk? Die van mij gelooft in "de natuur". Ik moet gewoon afwachten want het hoort erbij. Punt. En ze hebben daar geen echo-apparaat, dus dan krijg ik toch weer een verwijzing naar het ziekenhuis. Nu ik dit schrijf bedenk ik me dat ik, als ik naar een vk moet voor de rest van de zwangerschap, naar een andere wil - eentje met echo apparatuur!

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Dominique: klinkt goed! Fijn dat je nu (wat werk betreft) wat meer rust krijgt. Is er bij jou in de buurt een vk met echo-apparaat? Die van mijn eerste zwangerschap kregen er een toen ik 36 wkn zwanger was en toen net eruit kwam dat mijn zoontje in een stuit lag. Erg handig waren ze toen niet met het apparaat (ze hebben toen nog 1 of 2 keer een echo gemaakt), dus ik had er niet veel vertrouwen in, als ik toen dat gestuntel met knopjes zag.
    Ik zit zelf ook nog te denken wat ik doen moet als ik weer zwanger mocht raken. Ivm de keizersnee de vorige keer en omdat er antistoffen in mijn bloed blijken te zitten, zal ik toch vaker onder controle moeten bij de gyn. In ieder geval zeker vanaf de 36 wkn. De vk-praktijk waar ik toen was, vond ik erg onprettig. Dus daar wil ik zeker niet meer terug. Zit nu dus al, ondanks dat het niet zover is, al te bedenken wat wijsheid is als het ooit zover mocht komen. De gyn. heb ik wel vertrouwen in, maar het is een heel geklepper iedere keer naar het ziekenhuis. En zeker met een kleine knul die regelmatig mee zou moeten is dat toch niet erg praktisch. Maar ja, bij een vk blijven en met mijn antistoffen vind ik enigszins ook weer een beetje spannend.
    Ja, sorry, ik weet het. :) Ik loop al te ver op zaken vooruit. Eerst maar eens zorgen dat ik zwanger raak.

15. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

Mar 25, 2006
    978
    0
    0
    @sneeuwmees: het is een moeilijke beslissing. Als de zwangerschap probleemloos verloopt hoef ik echt niet naar een arts om mijn bloeddruk te laten opnemen en mij te laten wegen. Maar ik heb er niet zo veel vertrouwen in dat een vk kan ontdekken als er iets mis is. Ze gaan altijd uit van het goede en daar kan ik mij niet helemaal in vinden.
    Ik vraag me af of ik bij een een gyn zou mogen blijven vanwege mijn "geriatrische zwangerschap". Hi hi, zo heet dat, heb ik eens gelezen. :D. Ik ga het in ieder geval proberen.

Wat waren jouw ervaringen bij de vk?

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Dominique: bij mijn vk-praktijk hing een enorme spanning (voelde ik) onder de verloskundigen. Ik ving wel eens gesprekken op, waar ik niets mee te maken had (en ook niet wilde hebben), terwijl ik daar zat te wachten. Een vk was blijkbaar niet zo geliefd, terwijl het een hele aardige (en goede) vk was. Dat lieten die anderen duidelijk blijken. Als zij iets had gezegd tegen mij en ik zei dat, dan wuifden de anderen dat duidelijk een beetje lacherig weg. Toen ik 36 wkn was, werd ik geholpen door een of andere stagiaire. Zij voelde aan mijn buik en zei dat het kopje mooi beneden lag. Toen zei ik, in mijn onschuld. Goh, dat is mooi, want bij de laatste (32 wkn) echo die ik had, zeiden ze nog dat het kindje met het kontje beneden zat (onvolkomen stuit). Toen zei ze. Ja, nu je het zegt, het kan ook wel het kontje zijn. :( Ja, wat schiet ik daar nu mee op. Stel dat ik zelf toen niets gezegd had, en blij naar huis was gegaan omdat het kindje 'goed' lag, dan was dat best gevaarlijk geweest als de vliezen bijv. waren gebroken. En dan met een stuit en een kindje wat achteraf een hoofdje had wat groter was dan gemiddeld en rond de 8 pond was geschat (dat kwam er later allemaal uit toen ik diezelfde week bij de gyn. terecht kwam). Al zou ik het gewild hebben, ik mocht van de gyn. zelfs nog niet eens meer natuurlijk bevallen.
    Toen ik dat dus had gezegd dat bij een vorige echo de kleine in een onvolkomen stuit lag, kreeg ik diezelfde middag een echo. Het apparaat was net nieuw en er was maar een persoon binnen die praktijk die wist hoe het werkte. Nou, toen ik daar (al erg gespannen) op die tafel lag, waren ze duidelijk alle knopjes aan het uitproberen. Was het nu dit knopje, nee, toch niet,:( dan moet het dat knopje zijn.:( En daar moet je dan vertrouwen in hebben om zulke mensen je bevalling te laten begeleiden. Niet dus! Was blij dat toen ik naar de gyn. ging, dat ondanks dat ik wel 3 verschillende gyn. heb gehad, ze wel allemaal met een mond spraken. Duidelijke taal en allemaal dezelfde uitleg.
    Inmiddels is die oude vk-praktijk uit elkaar gevallen. De vk die niet geliefd was (maar ik wel goed vond), is met haar assistente voor zichzelf begonnen. Gelukkig in mijn woonplaats. Misschien dat dat nog een optie voor mij is als ik ooit weer zwanger mocht raken.

17. San40

San40 Lid

Jan 8, 2011
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waaaaaaaaaahhhhhh seconlife Gefeliciteertwat een goed nieuws meid!! Geniet er van!!!!!
    Almika nee ik ben nog niet aan de zi is
    Nog te vroeg.... Wat aan het klussen in huis.... En ik werk sna ht en vanacht een beroerde nacht gehad dus wat moe.
    Nu snel koken wat we hebben honger en mijn vrouwmkomt zo thuis.
    Xon wat goed dat HET nog weg is en ik hoorde van een vriendin die zi heeft gedaan dat het zaad bij haar 5 dagen had geleeft!! Dus alles is mogelijk.......
    Voor iedereen een warme groet en een fijne avond !

18. justme66

justme66 Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    4,224
    0
    0
    gefeliciteerd secondlife!! super hoor! en strooien met de hcg naar ons dames op de wachtbank he!

19. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

Mar 25, 2006
    978
    0
    0
    @sneeuwmees: dat klinkt niet best. Het is moeilijk om vertrouwen in je vk te hebben als ze geen vertrouwen in elkaar hebben. Jammer, hoor. Gelukkig zijn er wel meer vk's te vinden :).

20. justme66

justme66 Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    4,224
    0
    0
    @sneeuwmees, wat een verhaal zeg! het is allemaal al zo spannend, dan moeten de 'deskundigen' wel weten wat ze doen!

Share This Page