Wie nog meer 35+?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Iris 2, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady Ice Shirr

Lady Ice Shirr Fanatiek lid

17 mei 2006
    2.104
    0
    0
    Nieuwegein
    Ik was 33 jaar (op 3 maanden na 34) toen ik de oudste kreeg.
    Met 35 jaar kreeg ik de 2e en afgelopen juli heb ik de derde gekregen. In februari word ik 38 jaar. Bij de eerste en tweede was ik gelijk zwanger. De derde was niet gepland, maar o zo gewenst :)
    Nu zijn we echt klaar, maar meer omdat 3 genoeg is. Niet vanwege de leeftijd.
    Succes met zwanger worden!

2. Dyja

Dyja Actief lid

2 sep 2009
    151
    0
    0
    full time mama van 2 heerlijke zoons
    ergens in Nederland
    Dames mag ik ook gezellig mee kletsen?
    Ik ben 35 en wordt in februari 36.
    Ik heb 2 zoons en ik was zwanger van een derde wonder, helaas is dit geeindigd in een miskraam deze week:(
    Als mijn cyclus weer een beetje op orde komt willen we d.m.v. ovu testen toch weer gaan proberen. Lijkt me erg moeilijk vooral de eerste 3 maanden als je weer zwanger bent en je hebt een miskraam mee gemaakt.
    Aan iedereen die zwanger is: GEFELICITEERD!

Liefs Dyja

3. Iris 2

Iris 2 Actief lid

18 okt 2010
    128
    0
    0
    @Dyja: Dat is het enige inderdaad wat mij ook heel spannend lijkt de volgende keer dat ik zwanger wordt (ik ga er maar even van uit dat dat lukt). Die eerste drie maanden waar je weer doorheen moet. Mijn mk was met elf weken. Ik had me al die tijd ingehouden en "verstandig" geen spulletjes gekocht. Toen ik dacht "ach wat kan mij het schelen ik zit al op elf weken, volgende week echo, ik koop een rompertje", toen ging het 's middags mis. Puur toeval naturlijk maar toch..Proberen zo min mogelijk erover na te denken..denk ik.

4. Pimmetje

Pimmetje Actief lid

29 okt 2010
    225
    0
    0
    Leerkracht/ docent
    In het mooie Drenthe
    Dyja: gezellig dat je mee komt kletsen!! Wat vreselijk dat je net een miskraam achter de rug hebt... Ik denk idd dat je extra alert, voorzichtig en zenuwachtig bent als je zoiets hebt meegemaakt. Hopelijk ben je snel weer zwanger en blijft deze beeb plakken!

Iris 2: Natuurlijk gaat het weer lukken! Het zal de eerste maanden heel moeilijk zijn maar de kans dat het goed gaat is heel groot. Positief blijven denken en wij duimen met je mee!

Sneeuwmees: Wat spannend! Ik duim voor je! Wanneer mag je testen? Als je man een onregelmatig rooster heeft, kunnen jullie dan niet op andere tijden klussen? Het maakt toch niet uit of dit 's avonds is of midden op de dag? Of heeft je man daar geen trek in? Ik kan me voorstellen dat hij dan wel moe is maar het blijft een man toch? :D

5. Jillan

Jillan Lid

21 okt 2010
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet zeggen dat ik het èrg fijn vindt om alle berichten te lezen van alle 35+ moeders, die rond en/of na het 35ste jaar zwanger zijn geworden. Geeft me hoop! :D

6. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ik meld me hier ook graag. Ben 39 jaar, moeder van een dochter van 2 jaar (oktober 2008). Nu in de 2e ronde zwanger van de 2e. Vind het super spannend, mijn testen worden niet meer donkerder dus vrees een beetje dat het mis zal gaan. We hebben deze keer ovu testen gebruikt.

7. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Hallo allemaal,
    Ik ben 35 jaar en sinds december vorig jaar mama van een klein ventje. Nog eventjes en we gaan voor nummer 2.
    Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat we zwanger mogen zijn van nummer 2.
    Op onze kleine vent hebben we een aantal maanden moeten wachten. Het was niet in 1x raar maar de 9e keer ofzo.
    We hebben geduld. Als de 2e net zo'n engeltje is als de 1e tijdens en na de zwangerschap dan heb ik er vrede mee.
    Heel veel succes met jullie zwangerschappen.

8. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    hallo dames, ook ik ben 35 jaar en wij gaan voor ons 1e kindje. ook hier de twijfel of ik al te oud ben. het feit dat hier erg veel dames zijn die of zwanger zijn of al moeder zijn met 35+ geeft me veel hoop! wij zijn nu in ronde 7 beland. heb mooie cycli dus alle hoop dat het zwanger worden gaat lukken in 2011!

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Pimmetje: ik zou volgens mij rond 5 januari weer ongesteld moeten worden (of hopelijk niet natuurlijk). Ja, wat het klussen betreft hebben we nu ook al wat creatiever moeten zijn.. Het probleem is dat ons werk zo op elkaar is ingesteld dat mijn man thuis is als ik werk en hij (vaak) moet werken als ik thuis ben. Dus deze keer moest ik per ongeluk expres een keer iets eerder van mijn werk naar huis..;) als je begrijpt wat ik bedoel. De rest van de vruchtbare dagen kwam het redelijk goed uit.
    Ach, ja, het is soms wat lastig, maar goed, het heeft aan de andere kant ook wel weer iets spannends.:D
    Duja: ik hoop voor jou dat het deze keer goed mag gaan. Het lijkt me idd heel erg als je een mk krijgt. Heb het gelukkig nog nooit meegemaakt (snel afkloppen!!). Hoop dat de spannende 12 weken snel voorbij zijn.

Bij mijn zoontje was ik ook zo gespannen die eerste 12 weken. Toen ik met 10 weken een echo kreeg, werd ik ineens een week vooruit gezet omdat ik verder zwanger bleek te zijn. Op dat moment even een cadeautje, omdat die 12 weken toen ineens heel snel voorbij waren.

Wat leuk dat het clubje van 35+ iedere dag groeit. En wat me opvalt is dat veel van ons idd vrij snel toch zwanger zijn geraakt. Geeft de burger idd moed!:p
    Oh ja, ook nog fijne feestdagen allemaal.

10. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    oh, als dat maar besmettelijk is vind ik het prima ;) volgens mijn ha moest het met 35 nog prima lukken! daar gaan we dus maar fijn vanuit

11. Pimmetje

Pimmetje Actief lid

29 okt 2010
    225
    0
    0
    Leerkracht/ docent
    In het mooie Drenthe
    @ Laurie: Gefeliciteerd!! Je schrijft dat je testen lichter worden maar ik heb hier ergens gelezen dat dat niets hoef te betekenen. Volgens mij stond dit verhaal bij ovulatie- en zwangerschaptesten. Positief blijven en de afspraak bij de gyn afwachten.

@ Mamajuf: Wat spannend dat je bijna weer gaat beginnen! Ik hoop dat je snel zwanger bent!

@ justme66: Ik duim met je mee voor een zwangerschap in 2011!! Dit wordt ons (35+ groepje) jaar!

@ Sneeuwmees: Wat een toestanden om op tijd te klussen! Dat vergt een hele planning bij jou.. Ga jij eerder weg van je werk dan kom ik iets te laat (met haren door de war, e.d.) op mijn werk.. Ik zie het helemaal voor me! :D
    Wij lopen aardig gelijk deze cyclus! Ik zou 4 januari ongi moeten worden, tenminste dat hoop ik natuurlijk niet.. Ik duim voor ons beiden!

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Laurie: ook van mij gefeliciteerd. Een positieve test is positief toch, dat lichter worden, zou ik me maar niet al te druk om maken. Voel je ook zwangerschapssymptomen, of niet? Ik zie dat je al snel naar de gyn. mag, dus hopelijk kan die je verder geruststellen.

Justme: 35 is idd niet al te oud. Ik was 37 en in de tweede ronde zwanger. Nou, als ik alle statistieken mocht geloven, waren wij voorlopig nog lang niet aan de beurt (overgewicht, leeftijd). Het percentage zou voor ons zo klein zijn op een zwangerschap. Nou, de eerste ronde bleken we verkeerd geklust te hebben, de tweede ronde hadden we ovu testen gekocht en toen bleek mijn ei 2 dagen eerder te vallen dan met die berekeningsprogramma'tjes op internet. Resultaat, toen gelijk zwanger. Hoop dat 2011 voor jullie een vruchtbaar jaar mag worden!

Pimmetje: ja, je moet er wat voor over hebben en afgelopen maand dacht ik echt, hoe gaan we dit nu oplossen. Mijn man werkt dus onregelmatig (en moet veel nachtdiensten draaien). Ik kom net van mijn werk thuis en dan gaat hij alweer vertrekken.:( Daarnaast loopt er hier nog een peuter van 15 mnd rond, die ook natuurlijk net wakker is of korter slaapt als je gehoopt had, als wij evt. iets anders willen gaan doen.:(. Kortom, als ik zwanger mocht raken, dan is het een kindje wat met de nodige creativiteit is verwekt.:D
    Volgens twee pendels die ik heb laten doen is 'mijn tijd' pas februari/maart. Maar hoe dan ook, kijk ik verlangend uit naar ca. 5 januari. Duim ook voor jou op 4 januari!

13. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

Laurie, gefeliciteerd meis ;) hopelijk kan je gynaecoloog je geruststellen ;)
    Niet te vaak testen (als de testen niet lichter worden zal alles goed zijn) Ik had ook pas een knaltest
    met 6 weken zwangerschap ;) Hoe voel je je verder?

Fijne dagen meiden :)

14. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Bedankt meiden! voel me prima, sterker nog. Ik voel eigenlijk niet dat ik zwanger ben.

Leef enorm naar de echo toe, kan eigenlijk niet geloven dat het goed zit. Dit had ik bij de eerste lang zo sterk niet.

15. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    laurie: gefeliciteerd!! Hoop dat alles goed blijft gaan.

toch aardig wat meiden 35+ hiero. Geeft me een beetje het gevoel dat we toch niet te oud zijn. Je bent natuurlijk zo oud als je je voelt en ik voel met echt geen 38!! iedereen schat me ook jonger (gelukkig goede genen :)

hier is het nog steeds spannend. As dinsdag stop ik met de utro en dan kan ik 2 dagen later ongi worden of niet natuurlijk daar hopen we op. Denk dat ik pas de 1ste zondag in het nieuwe jaar ga testen. Eerder durf ik gewoon niet.
    Heb ook helemaal geen klachten. Behalve gevoelige boobs maar dat komt helaas van de hormonen die ik moet gebruiken (utrogestan). Maar hopelijk zegt dat niets, er zijn volgens mij wel meer vrouwen die zeker in het begin geen zwangerschapsklachten hebben.

16. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    @ dancer4fun : jeetje wat spannend, ik duim voor een super begin van het nieuwe jaar!

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Dancer4fun: heel veel succes en duim natuurlijk dat je niet ongesteld zult worden. Spannende dagen voor je, hoor!;)

En Laurie: ook ik had geen klachten toen ik zwanger bleek te zijn van mijn zoontje. Ik had echt het gevoel dat ik ongesteld ging worden en had het weekend ervoor nog even van een aanbieding geprofiteerd om grof maandverband in te slaan. Toen bleek ik toch zwanger te zijn. De kwaaltjes kwamen bij mij pas daarna, maar echt extreme kwaaltjes heb ik nooit gehad. Dus nog even volhouden je de kop niet al te gek laten maken tot je bij de gyn geweest bent.
    In ieder geval heb je ook geen bloeding of krampen gehad, dus als je een positieve test had, dan ben je toch nog gewoon hartstikke zwanger.:)

18. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

Dancer4fun, ik duim voor je.. dat je niet ongi wordt na het stoppen van de utro ;) maar dat je
    positief test in het begin van het nieuwe jaar :):)

19. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    thanks meiden ;)

20. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ik heb inderdaad ook maandverband gekocht zaterdag, ik dacht als het mis gaat moet ik wel iets in huis hebben. Komt doordat mijn testen niet donkerder worden. Ik test met de zwangerenkids testen maar begrijp van anderen dat deze pas laat en heel langzaam donkerder worden.

Deel Deze Pagina