Hoi Hier ook zo'n oude muts 8) Ik ben nu 36 en wij zijn sinds 3 maanden bezig voor een derde wondertje. Ik heb een zoon uit 2006 en na een half jaar (na zijn geboorte) begonnen wij voor een tweede wondertje, juist omdat de klok zo hard doortikt. We hebben 2,6 jaar moeten wachten op een positieve test. We hadden net onze intake gesprek gehad om te starten met IUI. De medicijnen lagen klaar. Ik testte op de 3e verjaardag van mijn zoon positief. We willen nu niet zo ver gaan als bij mijn dochter. Ik weet niet wanneer we gaan stoppen, maar dit gaat niet weer een verhaal van 2 jaar worden. Dan voel ik mezelf echt te oud en ik ben nu al zo gelukkig met wat ik heb. We gaan nu voor een cadeautje (mijn zoon was een wens, na 5 maanden zwanger, mijn dochter een wonder) Ik kan me voorstellen dat dit heel anders is voor de dames die voor de eerste of tweede gaan. Allemaal in ieder geval succes! Femme
@ Sneeuwmees: Later kun je hier hard om lachen! Nu is het behoorlijk vervelend... Hopelijk is het deze keer raak dan hoef je lekker niets meer te regelen @ Dance4fun: Ik heb geen ervaringen met zwangerschappen maar je leest regelmatig dat men totaal geen klachten van de zwangerschap hebben, terwijl anderen met drie weken dagelijks over de pot hangen. Ik denk dat ieder lichaam anders reageert en dat je af moet wachten. Heel spannend voor je!! Ik duim dat het nieuwe jaar fantastisch voor je begint!! @ La Femme: Toch kun je gedurende proces je principes bijstellen. Ik heb altijd gedacht dat ik voor mn 39ste zwanger wilde zijn en dat ik niet zou beginnen aan hormonen, IVF, enz. Nu ik een tijdje bezig bent, merk ik dat ik er toch anders over ga denken. Net een Pregnylspuit gezet omdat mn LF erg kort was. Tsja... Een paar maanden geleden dacht ik dat ik dit noooit zou doen . Maar dit is voor iedereen persoonlijk natuurlijk
tja, ik had ook nooit gedacht dat ik deze hele mmm in zou gaan toen wij besloten voor kinderen te gaan. En idd je stelt steeds je grenzen bij. Jezelf prikken, ach had nooit gedacht dat ooit te moeten doen. Maarja, zo zie je maar. Je kan niets van te voren weten. Hoop alleen wel dat het ook ergens naar leidt en dat ik het niet voor niets heb moeten doorstaan.
je moet lekker doen waar je je goed bij voelt, bij de ene ligt de grens anders dan bij de andere. ik heb ook geen idee hoe ver ik de mmm in zou gaan, hoop er op dat ik er nooit in hoef! ik wilde altijd voor mijn 30e moeder zijn, maar ja daar moet je dan ook de situatie naar hebben en die heb ik nu pas. dingen gaan zoals ze gaan he! nu heerlijk weer thuis, alle kerst visite gehad en nu op de bank met laptop en de top 2000 op de achtergrond, genieten!
Ik snap helemaal dat je grenzen steeds bijgesteld worden, want wij hebben ook in die situatie gezeten. Je begint met alleen maar een bezoekje aan de fertiliteitsarts en voordat je het weet stem je in met een hsg en een laparoscopie. Telkens stelde we onze grenzen bij, omdat onze wens voor een tweede wondertje zo enorm was. Zelfs altijd gezegd "IVF dat nooit" en tijdens onze intakegesprek voor IUI gooide onze fertiliteitsarts die deur direct keihard open. Hij gaf ons niet zoveel kans voor de IUI behandeling. Ik heb die tijd als zwaar ervaren en ook als ik eraan terug denk, maakt het me verdrietig. Wij zouden een derde wondertje geweldig vinden, maar we willen niet weer die verdriet. Het is goed zo als het nu is. En natuurlijk hoop ik echt dat het gaat lukken. Er is nooit een reden gevonden waarom het niet zou lukken. Dus respect voor jullie meiden. Ik was zeker ook tot het uiterste gegaan...zelfs toen ik al een kindje had. Maar 2 kinderen is weer een heel ander verhaal. We willen nu geen stress en gewoon genieten. Best moeilijk hoor, want ik tel toch elke keer de laatste dagen af Het is gewoon zo jammer dat wij vrouwen zo kort de kans krijgen om een kindje te krijgen, want "de ware" moet je wel eerst tegenkomen. Ik hoop gewoon dat wij "35 plussers" een mooi 2011 tegemoet gaan. liefs Femme
Doe maar eens een kruidvat 2 voor 5 euro test, dan zul je een heel verschil zien ik heb het zelf ervaren met kruidvat had een lijn duidelijker dan de controllestreep, terwijl zw&k nog niet eens gelijke strepen had
Whaaaaw Justme, ik duim dat je eigen pendel uit gaat komen Heb je al eens vaker voor jezelf gependeld? Voel je al iets? Spannend meid
nee, het pendelen is iets nieuws voor me ivm zwangerschappen. in het verleden wel eens gedaan, maar geen idee meer waarvoor. best grappig zoiets en hoop uiteraard dat mijn gevoel juist is! voel niet echt wat hoor, maar dat hoeft ook helemaal niet he....
Zo! Heb ik even twee dagen geen tijd gehad om te kijken, is het toch lekker druk hier..gezellig hoor! @Sneeuwmees: Ik zag dat jij ongeveer 5 januari weer (of niet!)ongesteld zou moeten worden. Nou ik denk ik ook zo rond die tijd, als m'n korte cyclus aanhoudt..Als we allebei zwanger zouden zijn is dat toch wel een super begin van 2011.. Wat gaat er toch veel om in een mensenleven als je alle stukjes leest..Ik zit hier helemaal mee te leven (ook al ben ik niet zo goed in lange teksten schrijven waardoor het misschien lijkt of ik niet zo mee leef). Ik hoop dat iedereen blijft schrijven.
tuurlijk blijven we schrijven, veel te gezellig! de ene dag wat meer dan de andere, maar dat mag de pret of de gedeelde smart niet drukken. hier lekker aan het genieten van de top 2000, wat een fijne week is dit zeg! jammer genoeg nog wel 2 daagjes werken, maar doe mijn best om daar ook zo veel mogelijk te luisteren
Meiden, ik krijg een heel vroeg eitje en vroeg me af of jullie ook vaker een eisprong voor dag 14 hebben? ik las nl dat vrouwen van 35+ gemiddeld eerder een eisprong hebben dan cd14.. Ik zit nu op dag 9 (ongi geweest tot dag 6) en had vanmorgen al een positieve ovulatietest in handen
ik had deze ronde pos ovu test op dag 11, vond dat al vroeg maar ha vond het prima. had ergens gelezen dat ei gemiddeld tussen dag 10 en 17 komt.
Hé Iris, wat leuk dat we bijna gelijk (hopen niet) ongesteld te worden. Ik geloof dat Pimmetje ook rond de 4e januari zit. Dus dat zou betekenen dat we idd een knal begin van 2011 kunnen hebben met zijn drietjes. Maar, ik probeer mezelf de kop niet gek te maken. Voel ook helemaal niets. De vorige maand voelde ik van alles, misselijk, raar gevoel in mijn buik, ongi gevoel en was er stilletjes aan van uit gegaan dat ik wel zwanger zou zijn. Niet dus! Dus ik probeer deze keer maar niet te veel aan te denken en dan is het zo volgende week (met hopelijk goed nieuws!). En wat betreft de eisprong. Toen ik zwanger raakte van mijn zoontje had ik ook een positieve ovu-test op de 11e dag. Dus ook eerder dan ik gedacht had. Wel handig die ovu-testen, want nu had ik weer een positieve ovu-test op de 13e dag.
Jaaaah, ook ik blijf schrijven! Mijn eisprong zit meestal op dag 10-11. Dat vind ik prettig want dan gaat de klok weer lopen . Alleen heb ik al heel snel spotting... De vorige keer al dag 7 na mijn IUI. Deze keer voor het eerst Pregnyl gespoten om dit uit te stellen. Nou ik weet nu in elk geval hoe het voelt om zwanger te zijn! Hopelijk blijft dit gevoel aanhouden want dat zou betekenen dat ik zwanger ben...
begin januari wordt inderdaad erg spannend! ik zit ook op 4 januari met mijn benen stijf tegen elkaar en mijn vingers gekruist moge het een vruchtbaar jaar worden!!
Wordt dus een spannend weekje voor ons volgende week! Hahah, met de benen stijf tegen elkaar. Goede tip, zal ik ook gaan doen. Nou, idd maar hopen op een vruchtbaar jaar! Ben benieuwd bij wie van ons het volgende week twee streepjes gaat geven.
ik ook! als degene met het eerst roze het stokje maar doorgeeft ik ga pas laat testen als het aan de orde is, dus ik ben vast niet de 1e.... ik sta dus met open armen te wachten tot het stokje wordt doorgegeven