Wie nog meer 35+?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Iris 2, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik sluit ook aan. Ben 36 en heb al 2 kindjes.
    Had het geluk 2 keer erg snel zwanger te raken, zodat ik zelfs weken moest wennen en moest bekomen van de schrik.

Daarna dacht ik steeds; ach misschien nog een derde...
    En opeens voel ik me oud.
    Ik las op een site hoe sterk je kansen verkleinen na je 35e en schrok heel erg.
    Nu krijg ik opeens haast, en wil zo graag nog een kleintje.
    Gek is dat.

Wat duurt een maand soms lang...

2. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Hallo meiden.
    Ik ben sinds vandaag pas op deze site terecht gekomen, dus ik ben nog niet overal mee bekend.
    Ik ben 37, en ik probeer ook zwanger te raken.
    Inmiddels al poging 6 en eigenlijk is mijn NOD 30 dec. maar heb al sinds gisteren weer bruinverlies waardoor ik al zeker weet dat deze ronde weer over en uit is.
    Had deze ronde goede hoop, maar helaasssssss!
    Er is nog iets anders wat het voor mij een beetje lastiger maakt, ik probeer namelijk als alleenstaande zwanger te worden m.b.v. een donor.
    Wat zoveel betekent dat ik het moet hebben van 1 (soms 2) keer insemineren per maand. Het voelt soms bijna dat ik net zoveel kans heb op het winnen van de lotto!
    Nu maar wachten tot mijn ongesteldheid echt doorzet en hopen dat mijn eisprong niet te laat komt want mijn donor gaat precies rond die tijd op vakantie! :(

3. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    volgens mijn ha zegt afscheiding niets over wel/niet zwanger zijn hoor, alle kansen liggen nog open voor je!

wat moedig om alleen moeder te worden met een donor, ken je de donor ook en gaat hij een rol spelen in het leven van je kind? als je niet wil antwoorden ook prima hoor.

4. Pimmetje

Pimmetje Actief lid

29 okt 2010
    225
    0
    0
    Leerkracht/ docent
    In het mooie Drenthe
    @ Iris2: We gaan ervoor!!Samen zwanger :D

@ Dot: de maanden duren soms idd erg lang terwijl aan de andere kant de tijd voorbij vliegt! Toch staan hier genoeg succesverhalen van meiden die een behoorlijk stuk ouder zijn dan 36.. Dus geef de moed niet op! ;)

@ Xon: Wij zitten in hetzelfde schuitje. Ik ben ook alleenstaand en probeer door middel van een anonieme donor zwanger te raken. Net mijn vierde IUI achter de rug. Deze maand Pregnyl gespoten omdat ik ook altijd erg snel (bruin) bloedverlies had. Vorige maand al na zeven dagen na mijn IUI. Ze zeggen dat bruin bloedverlies niets zegt maar toch weet ik voor mij dat het over is. Ook deze maand heb ik er geen goed gevoel over maar tot nu toe nog niets.. Afwachten dus! Ik ga voor je duimen dat het vals alarm is!!

5. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Hey wat fijn om al zo snel reacties te krijgen :)
    Ik heb mijn donor via internet hahaha, er zijn een hele hoop 'slechte' nepdonoren daar te vinden, maar ik had meteen bij de eerste de beste poging een goede te pakken (doneerde al aan de bank en kon testen laten zien e.d.).
    Dus inmiddels is hij voor mij niet meer zo onbekend haha.
    Maar hij zal geen rol gaan spelen in de opvoeding van het eventuele (hoop hoop) kindje.
    Wel is hij net als bij 'de bank' bereid om als het kindje ouder is open te staan voor een ontmoeting.

Pimmetje, wat superleuk dat jij precies in hetzelfde schuitje zit.
    Jij doet IUI via 'de bank'?
    Geen donor via internet geprobeerd?
    Ken jij nog meer vrouwen hier die op dezelfde manier zwanger proberen te worden?
    Ben jij ook al iets ouder ( je hoeft natuurlijk geen antwoord te geven!)

En wat betreft dat bruin/bloed verlies, ik weet dat ze zeggen dat het niets zegt, maar bij mij eindigt het altijd in ongesteldheid.
    Op zich wil ik best het tegendeel bewijzen hoor hahahaha.
    Graag zelfs!

6. Pimmetje

Pimmetje Actief lid

29 okt 2010
    225
    0
    0
    Leerkracht/ docent
    In het mooie Drenthe
    Hé Xon,

Het is hier een drukte van belang! Heel erg leuk!

Ik doe IUI inderdaad via een bank omdat ik het via internet te risicovol vond. Je kunt het natuurlijk treffen maar voor hetzelfde geld heb je iemand die niet gezond is of die zich ineens met de opvoeding gaat bemoeien. De bank is anoniem voor mij maar mijn kind mag op zn zestiende de gegevens opvragen en contact zoeken. Wel zo fijn voor hem of haar. ;) Daarbij krijg ik in de kliniek hele fijne begeleiding en dat is ook wat waard! Nadeel is dat ik minimaal 2.5 uur naar de kliniek moet rijden omdat ze deze behandeling nergens in Nederland voor alleenstaande vrouwen uitvoeren. :x Over discriminatie gesproken... Ik ben 38 dus volgens de statistieken een risico. Toch eerst lange tijd gewacht of de prins niet voorbij kwam.. Helaas, uiteindelijk besloten om alleen verder te gaan. Een partner kan tenslotte altijd nog :D

Je hebt in de rubriek zwanger worden clubs een topic met BAM-moeders. Allemaal vrouwen die in hetzelfde schuitje zitten.. Kom gezellig meekletsen!

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Nou, nou, net wat Pimmetje zegt. Even niet op de site en je moet bladzijdes bijlezen. Heel erg leuk dat ons clubje zo lekker aan het groeien is. Ik dacht altijd een beetje en buitenbeentje te zijn door zo laat nog zwanger te worden, maar dat blijkt dus niet zo te zijn aan de vele 'oudjes' die zich hier melden.
    Aan alle nieuwe meiden, van harte welkom en klets lekker mee!

Omdat ik zo laat pas op de site ben, ga ik ervan uit dat de taart al op is...hihihi.

@Guapetona: welkom. Ik heb erg veel baat bij ovu-testen. Bij mijn eerste zwangerschap waren wij wat verkeerd aan het klussen omdat mijn eisprong eerder bleek te vallen. Dus ja, ik vind het fijn om ze te gebruiken.
    Ik weet niet of het al zinvol is om naar je huisarts te gaan. Ik dacht dat je altijd 1 jaar geprobeerd moest hebben. Maar misschien omdat je al wat ouder bent (niet lullig bedoeld), dat je dan al eerder terecht kunt. Gewoon bellen, dan hoor je het vanzelf.

@Greeneyes: spannend je keizersnee volgende week. Ik heb ook een geplande keizersnee gehad. Het was eerst even slikken, maar toen ik aan het idee gewend was, vond ik het wel fijn om in alle rust je tasje te gaan pakken en op tijd je huis aan kant te hebben, boodschapjes gedaan te hebben voordat je kindje geboren gaat worden. Succes!

@Barbeestenboel: wat naar dat het mis gegaan is. Kan me voorstellen dat je verdrietig bent. Hopelijk biedt 2011 nieuwe rondes en nieuwe kansen! Sterkte!

@La Femme: je schreef dat je niet goed geklust hebt. Maar ja, je weet maar nooit, er hoeft maar een gek zwemmertje tussen te zitten. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

@Lin71: kan me voorstellen dat als je er eenmaal midden in zit, dat je je grenzen steeds makkelijker verlegt. Zou ik ook doen. Dus zo lang je alles kunt handelen, zou ik zeggen waarom niet. Succes!

@Adora: je vroeg of wij een innesteling hebben gevoeld. Ik heb niets gevoeld, overigens ook niet bij mijn eerste zwangerschap. Zou dus niet weten hoe het voelt.

@Little hoop, Zogelukkig en Dot: welkom, leuk dat jullie gezellig mee willen kletsen.

@Xon: welkom. Wat leuk, nog iemand erbij die via een doner zwanger wil worden. Je hebt al kennis gemaakt met Pimmetje. Ik was het zelf ook van plan toen ik lang vrijgezel was en de ware maar niet tegenkwam. Ik heb toen al een intake gehad in het ziekenhuis en had in principe het akkoord van de gyn. om ermee verder te gaan. Ik moest nog wel een afspraak maken met een psychologe, omdat dat standaard was in dat ziekenhuis als je als alleenstaande zwanger wilde worden.
    Ik had toen alleen als wens om een bekende donor te willen. En ik zat natuurlijk mijn kennissenkring al een beetje met 'andere' ogen te bekijken. Maar ja, hoe vraag je zoiets als je uiteindelijk een kennis hiervoor geschikt vind. Ik vond dat toch wel moeilijk. Ook voor degene met wie je het erover hebt, want voor die persoon is het ook wel heel wat, wat je gevraagd wordt.
    Omdat ik dus nog steeds geen geschikte donor had gevonden, heb ik geen haast gemaakt met dat gesprek bij die psychologe.
    En toen geheel onverwachts kwam ik in dat hele proces, mijn huidige man tegen. Ja, toen is er van die hele afspraak in het ziekenhuis nooit meer wat gekomen.
    Heb heel veel respect voor jou en Pimmetje dat jullie wel doorgezet hebben. Hoop dat het snel raak mag zijn!

En nu ik toch al bijna een pagina vul met mijn eigen geklets, heb ik ook het nod-lijstje nog maar even aangevuld:

femme - nod 4 januari
    justme - nod 4 januari
    Adora - nod 13 januari
    Pimmetje - nod 4 januari
    Iris - nod 5 januari
    Sneeuwmees - nod 5 januar

8. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Welkom alle nieuwe vrouwen (nee, geen meiden :))!

Ik vind het hier gezellig! Ook ben ik heel blij dat het niet zo ongelooooflijk snel gaat. Ik kan het een beetje bijhouden hier.

Ik heb deze maand braaf geklust en wacht op de NOD van 5 januari. De spanning zit 'em helaas niet niet in het zwanger worden, maar in het uitblijven van een vroege miskraam, dus ik zou eigenlijk een soort alternatieve NOD van 2 weken laten moeten hebben, want dan pas mag ik het een pietsjes serieus gaan nemen. Mijn alternatieve NOD dus op 30 januari. :)

9. Dyja

Dyja Actief lid

2 sep 2009
    151
    0
    0
    full time mama van 2 heerlijke zoons
    ergens in Nederland
    Ow dames ik hoop zo dat de maand januari veel super goed nieuws mag krijgen. Dat geeft iedereen die zwanger probeerd te worden weer goede hoop. Mijn duimen draaien op volle toeren.

Liefs Dyja

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Dominique71: dat lijkt me inderdaad nog spannender als het bij jou juist vaak mis kan gaan als je zwanger bent. Zo zijn die 12 weken voor jou extra, extra, spannend.

@Duja: heel erg bedankt. Hoop dat het volgende week idd veel goed nieuws mag sneeuwen hier. Niet zo zeer voor mij, maar er zijn veel vrouwen :) hier, die ik het misschien nog wel harder gun deze maand als mezelf.

Ik voel zelf helemaal niets. Moet mezelf niet te gek maken, want toen ik zwanger was van mijn zoontje voelde ik ook helemaal niets, dus jullie kunnen nagaan dat mijn fantasie soms al weer met mij op hol slaat.;)
    Om maar even met beide benen op de grond te blijven, heb ik vanmorgen maar even van een aanbieding geprofiteerd. 5 pakken maandverband halen, 3 betalen.:D
    Gisteren kreeg ik mijn derde pendel binnen en ook zij zei dat ik in maart pas zwanger zou worden.:x Als al die 3 pendels uitkomen, dan komt die aanbieding van Allways in ieder geval de komende 2 maanden nog goed van pas.;)

11. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

Ons Lijstje:

Femme - nod 4 januari
    Justme - nod 4 januari
    Pimmetje - nod 4 januari
    Iris - nod 5 januari
    Sneeuwmees - nod 5 januari
    DominiQue71 - nod 5 januari
    Adora - nod 13 januari

12. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Wat een heerlijk warm welkom hier :)!!!!!
    Helaasssssss het tegendeel bewijzen dat bruinverlies niet betekent dat je niet zwanger kan zijn, dat kan ik bij deze niet!
    Vanochtend was mijn temperatuur gekelderd en werd ik met buikpijn wakker! En ik had nog zóóóó gehoopt om het oude jaar goed af te sluiten en het nieuwe goed te beginnen!
    Maar ja, afdwingen lukt niet he?
    Ik ben ook weer zo emotioneel als een kanariepiet, dus toen vandaag mijn donor mij mailde dat hij 6 dagen later op vakantie gaat, waardoor mijn nieuwe ei gewoon geen haast hoeft te maken, liepen de tranen over mijn wangen!
    Hij wist ook zeker dat 2011 mijn jaar ging worden, ik kan niet anders zeggen dat ik het super getroffen heb met mijn donor.
    Even voor jullie informatie, in februari is mijn relatie uit gegaan mede omdat ik graag een kindje wilde en mijn ex uiteindelijk niet (terwijl hij dat al die jaren wel heeft gezegd).
    Zelf had hij al een kindje waar ik ook een soort surrogaatmama voor was. Ik was dus niet alleen mijn ex kwijt maar ook nog een super lief mannetje. Daarna ben ik na een paar maanden op zoek gegaan naar een donor, en ik heb nu net poging 5 achter de rug die dus officieel sinds vandaag niet gelukt is. 2010 was dus NIET mijn jaar, ik herhaal 2010 was NIET mijn jaar! Ik kan dus niet wachten op 2011.

@pimmetje: ik ga vandaag of morgen even op zoek naar die bamclub, lijkt me leuk om daar ook mee te praten

@sneeuwmees: ik wil ook graag op je NOD lijstje maar eigenlijk zou mijn NOD morgen zijn, maar helaas!
    Mijn cyclus is niet heel erg regelmatig, maar zo gauw ik wat zekerder ben, laat ik het weten!
    Wat fijn dat jij nog zo opeens de man van je leven tegenkwam en dat je het samen kan gaan doen, ik denk dat bijna alle bammers dat natuurlijk ook als voorkeur hadden (ik wel in ieder geval). De man is dan ook nog niet van de baan, maar is bij mij even plan B!
    Ik lees bij jou iets over pendels, ik ben echt verschrikkelijk benieuwd wat dat is of wat dat zijn????
    En hoe je er aan komt?
    En oh ja, jij had een aanbieding Allways.., toevallig waren na mijn laatste menstruatie alle tampons op! Ik weigerde deze keer echt nieuwe te kopen voordat ik wist dat ik ongesteld was geworden, vandaag dus maar even langs 'het kruidvat' geweest :(

13. Iris 2

Iris 2 Actief lid

18 okt 2010
    128
    0
    0
    @Xon: Wat vreselijk oneerlijk van je ex om je zo lang aan het lijntje te houden wat betreft je kinderwens! Ik kan me voorstellen dat je dan gevoelsmatig een dubbele klap krijgt als je dan ook nog zijn (en ook een beetje jouw) zoontje moet missen.:x
    Gelukkig klinkt je donor als iemand waar je steun aan hebt.
    @Sneeuwmees: Ik had idd ook als ik ongesteld moest worden allerlei "zwangerschapsverschijnselen", en toen het eenmaal zo ver was viel dat allemaal erg mee.Ik was zelfs misselijk als ik ongesteld werd en toen ik zwanger was geen dag! Ik kijk maar niet meer naar wat ik voel want tot nu toe klopte het nooit :D (maar of je nu wilt of niet toch slaat je fantasie stiekem op hol).
    Dat pendel verhaal vind ik trouwens ook erg interessant..

14. Gerlinda

Over pendels:
    Hier staat de uitleg over pendelen ook de meiden die pendelen vinden jullie er (je kunt ze een persoonlijk berichtje sturen met meisjesnaam, geboortedatum en vraag) ook hier zijn nog meiden die Pendelen ze kondigen het zelf aan :)

* op het paarse gedeelte klikken, dan kom je er ;)

Xon, knap dat je zelf verder gaat.. ik duim dat 2011 je geluksjaar zal zijn :)
    Je kunt je nieuwe nod op het lijstje zetten...

15. Pimmetje

Pimmetje Actief lid

29 okt 2010
    225
    0
    0
    Leerkracht/ docent
    In het mooie Drenthe
    Xon wat balen dat je ongi geworden bent!! Het is altijd een enorme teleurstelling als het weer zover is.... Gelukkig heb je veel steun aan je donor... Ik duim voor je dat 2011 jouw jaar wordt met een mooi en gezond kindje! :D

Sneeuwmees: Ik heb ook constant allerlei "zwangerschapsverschijnselen". Wat kan je lichaam je voor de gek houden! Ook nu heb ik weer dingen.. Maar aan de andere kant ook weer verschijnselen die vlak voor mn ongi komen. Ik moet maar afwachten, denk ik! Dat is zoooo moeilijk! En zeker voor een ongeduldig typje als ik ;)

Ik ga me ook eens verdiepen in het pendelen. Lijkt me leuk! Een medium heeft voorspeld dat ik in februari in verwachting zou zijn van een jongentje. Tsja.. De toekomst zal het leren!

Wanneer gaan jullie testen dames? Ik heb een gevoelige test waardoor ik eerder zou kunnen testen, alleen heb ik hormonen gespoten waardoor je een vals positief resultaat kan krijgen. Maar ik denk dat ik het zondag stiekem probeer en dan eventueel dinsdag nogmaals. Die dingen kosten bijna niets bij Zwanger & Kids dus een testje meer of minder ;)

16. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    oh ja die zwangerschaps klachten heb ik ook telkens! wat een naar geintje van je lichaam is dat he!

ik ga pas ruim na mijn nod testen om teleurstelling te voorkomen. wil niet een pos test hebben en alsnog ongi worden. maar het wordt spannend volgende week!

wordt geloof ik beetje ziekjes, koud en moe. maar lekker vroeg naar bedje vandaag!

17. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    Wow wat is er veel geschreven. Leuk om de verschillende verhalen te lezen. Respect voor de lady's die dit allemaal alleen doen. Ik ben nooit in die situatie geweest, maar zou er zeker ook voor zijn gegaan.

@ Little hoop: welkom en gefeliciteerd met je tweede zwangerschap
    Gaat alles goed?
    @ Dyja: Sterkte meid. Hopelijk komt je cyclus weer snel omgang, zodat jullie snel door kunnen gaan. Kan je het een beetje een plekje geven?
    @ Pimmetje: alle 3 gewoon 8) Spannend meid, hopelijk is het raak. Wat raar dat niet elke kliniek alleenstaande vrouwen wilt helpen. Zeker discriminatie.
    Ik ga 31 december testen. Waarom weet ik niet, waarschijnlijk zodat ik 's avonds gewoon kan drinken. Maar dat is natuurlijk een flut redenen, want een test kan misschien nog positief worden.....maar ik vond het wel een goede reden om te testen. Ik ben normaal niet van het testen voor NOD, maar heb er nog 1 liggen, dus waarom niet.....:D
    @ Adora: Vandaag je ei (volgens je banner), klopt dat? Veel klusplezier....
    @ Dot: Ik ken het gevoel. Ik weet al wat het is om even te moeten wachten op zo'n wondertje. Ik wilde ook het liefst direct er weer voor gaan. Mijn man moest alleen nog overtuigd raken ;)
    @ Xon: Respect meid dat je er alleen voor gaat. Ik hoop dat 2011 een super jaar gaat worden voor jou (en voor alle ander meiden) Balen van je ongi. Oh via internet. Best griezelig. Gelukkig heb je een goede getroffen. Wat een nare ex zeg. Erg lullig om je zo lang aan een lijntje te houden. Nu is het gemis dubbel.. Fijn dat je donor later op vakantie gaat. Dat gaat vast een goede maand worden.
    @ justme66: Ik heb dat ooit gelezen vandaar (bij de Billings ovulatie methode) Ik kan me alleen niet herinneren of ik bij mijn dochter last had van afscheiding. Ik ging er die maand vanuit dat het niet raak ging zijn. Heb dus nergens op gelet, behalve dat ik buikpijn had en dus ongesteld ging worden. Maar ik moet zeggen dat ik momenteel weinig afscheiding heb.....niets zo veranderlijk als een vrouwenlichaam. Ik voel me ook moe, snotterig en rillerig...blehh
    @ Dominque71: Hopelijk ben je snel zwanger en blijft het frummeltje dit keer goed zitten. Wat naar dat het telkens mis gaat. Hoe vaak is het mis gegaan, als ik dat mag vragen.
    @ Sneeuwmees: hahaha ik heb toevallig gisteren ook enorm ingeslagen. Hopelijk hebben we ze voorlopig niet nodig 8)

Ik voel me momenteel niet top fit. Ik ben vreselijk moe (ga je gelijk denken hè) en voel me grieperig. Pijn in mijn keel en erg verkouden. Hopelijk word ik niet ziek

Liefs Femme

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Nou, hier ook rillend als een rietje achter de laptop. Het lijkt er wel op dat we elkaar via dit forum allemaal aansteken.:D Ook ik maak het dus niet laat. Was vanmiddag ineens erg misselijk en dacht ineens, goh, zou ik dan toch zwanger zijn. Maar ja, toen ik een uurtje erna begonnen te rillen als een rietje en alles me zeer begon te doen, weet ik wel beter.
    Bah, en ik had deze week nog wel vrij van mijn werk.:x Heb ik weer, ik word altijd ziek tijdens zat-, zon- en feestdagen.
    Beterschap allemaal! Bij mij komt er momenteel even niet veel meer tekst uit.:(

19. Pimmetje

Pimmetje Actief lid

29 okt 2010
    225
    0
    0
    Leerkracht/ docent
    In het mooie Drenthe
    Aaahhh Gossie!! Het hele forum ziek :( Een virtueel virusje.. Maar misschien is het wel een goed teken en zijn jullie "gewoon" zwanger :p Ik duim voor jullie..

Justme66, La Femme en Sneeuwmees, heel veel beterschap!!

Liefs,
    Pimmetje

20. Gerlinda

Beterschap voor de zieken ;)

Deel Deze Pagina