Wie nog meer 35+?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Iris 2, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    @la femme: je vroeg hoe veel miskramen. Helaas 3 in het afgelopen jaar. Een MA + curretage en 2 vroege mk. Ik vind het een geluk dat het zo vroeg gebeurt elke keer. Er is nog niet eens een hartslag geweest - niks. Ik heb niet het gevoel dat ik kindjes kwijt ben geraakt, alleen de hoop en het verheugen. Het is deprimerend, meer dan verdrietig, eigenlijk.

2. impie

impie Actief lid

30 dec 2010
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    een vraagje... mag ik ook meeschrijven. Ik voldoen aan jullie categorie!;) Ik ben n.l. 35 jaar en wordt in 2011 36 jaar.
    Ik heb al een zoontje en inmiddels al weer geruime tijd aan de klus voor een brusje.
    Deze maand zijn we gestart met clomid i.v.m. vermoedelijke pco.
    Ik heb nu deze dagen een eisprong. Ik gebruik ovulatietesten. En we hebben dus al flink geklust. Ik kom dus op het wachtbankje. De eisprong is of net geweest of gaat komen.
    Ik hoop dat ik mee mag schrijven.

3. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Hallo allemaal,
    Na die afgelopen rot twee dagen waarin ik toch nog ongesteld werd :( en ik dus wéér niet zwanger ben, heeft 2010 voor mij toch nog een positief staartje.
    Ik ben vanochtend geslaagd voor mijn rij-examen! Yeaaaahh!
    Misschien ben ik overal een beetje laat in, hahaha!
    Maar nooit mijn rijbewijs/auto nodig gehad (werk dichtbij, woon in centrum, vriend met auto enz). Maar sinds mijn relatie voorbij is en ik ervoor ga om als alleenstaande zwanger proberen te worden, leek het mij wel heel handig om een rijbewijs/auto te hebben.
    Dus in de zomer begonnen en vandaag tijdens de 2e poging geslaagd! Had het helemaal niet verwacht want het hele jaar 2010 bestond vooral uit negatieve dingen.
    En ondanks dat ik niet zwanger ben, sluit ik nu wel een beetje positief dit jaar af en voel ik me beter en blijer om 2011 te beginnen.

Ik hoop voor iedereen hier, dat jullie snel weer beter zijn, voor Dominique dat er een vruchtje nu wel eens lekker op dat warme plekje blijft zitten en dat ieder van jullie komend jaar zwanger mag worden en al jullie wensen uit mogen komen.
    En Pimmetje ik weet zeker dat wij als alleenstaanden ook hele fanatstische moeders zullen zijn :)

Een dikke knuf voor iedereen

4. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    @ Dominique71: Oh wat naar meid. Ik snap wat je bedoeld dat je nog geen hartje hebt zien kloppen, maar het lijkt me een behoorlijke impact op je hebben, lichamelijk, maar helemaal geestelijk. Ik hoop dat je snel de hoop en de vreugde voor 9 maanden mag voelen. *knuffels*
    @ Xon: Gefeliciteerd goed gedaan. Een goed begin aan het oude jaar. Dat is vast alvast een positieve voorbode voor het nieuwe jaar ;)
    @ Impie: Welkom. Hopelijk gaat jullie geklust iets moois brengen in 2011. Fijn dat je geholpen wordt met de clomid. Ik hoop dat je het niet te lang hoef te gebruiken.

Hier een neus vol met snot. Zwaar hoofd en verdere algehele malaise :)
    Sinds vanmorgen alle tekenen gekregen van naderende duivels, dus de test gaat morgen ook niet door. Ik wacht gewoon af tot het gaat doorzetten.
    Succes voor alle wachtbankhangers

Allemaal een geweldige jaarwisseling en hopelijk brengt 2011 ons "35 plussers" een prachtig blauw of roze wonder.

liefs femme

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Impie: natuurlijk mag je meekletsen. Hartstikke leuk, hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Hopelijk levert jullie klusronde ook twee streepjes op in januari!:D

@Xon: gefeliciteerd met je rijbewijs. Heb je in ieder geval al een belangrijk iets voor als je straks zwanger mocht raken en een kleintje mag krijgen. Een auto is nu eenmaal erg handig met kinderen!
    En idd heftig dat je relatie misgelopen is om jouw kinderwens.
    Een stelletje dat wij kennen, hadden het enkele jaren geleden ook. Zij was toen 39/40 jaar en wilde een kindje. Hij was absoluut anti-kind, dus een tijdje uit elkaar geweest, toen toch weer bij elkaar, waarbij hij haar haar kinderwens uit haar hoofd heeft gepraat. Voor mijn man en mij onbegrijpelijk, want als die relatie ooit mis mocht gaan, is het iets wat ze nooit meer kan terugdraaien en zal ze nooit meer een kindje kunnen krijgen. Goed dus dat je nu voor jezelf kiest en er alleen voor gaat. Zo te horen ben je een krachtige meid, dus dat komt best goed met jou!;)

Jij en Pimmetje hadden het laatst over dat ze niet in alle ziekenhuizen ki voor alleenstaande vrouwen doen. Ik ben toen in Arnhem geweest en daar deden ze het wel (wel op voorwaarde dat je eerst naar een psycholoog van het ziekenhuis moest). Dus mocht je ooit vastlopen bij je eigen ziekenhuis, denk eens aan dat ziekenhuis (afhankelijk natuurlijk waar jullie vandaan komen).

@Adora: bedankt voor het bijgewerkte lijstje. Het wordt druk met ons in januari!;)

Ik lees dat ook veel vrouwen last hebben van zwangerschapskwaaltjes. Hoop dat het idd echte kwaaltjes zijn die bij een prille zwangerschap horen en niet dat jullie voor de gek gehouden worden. Vind het wel oneerlijk van de natuur dat de kwaaltjes van ongi en zwangerschap zo op elkaar lijken.
    Ik voel nog steeds niets, ben wel wat misselijk, maar dat komt volgens mij echt omdat ik wat grieperig ben.
    Dus ik probeer me de kop niet gek te maken. Volgende week weet ik meer.:)

6. impie

impie Actief lid

30 dec 2010
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat ik mee mag schrijven.
    Ik wens jullie allemaal een lief klein wondertje toe!
    Veel geluk in 2011!

7. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    Xon, gefeliciteerd met je rijbewijs! maakt heel veel dingen zo veel makkelijker!

la femme, beterschap meid! veel vitamientjes eten hoor!

ja die fijne kwaaltjes die je lijf er elke ronde ingooit, en meestal gewoon voor de lol!! kan ik ook zo van balen :x je weet het gewoon niet meer, ga ook niet meer proberen te raden wat het deze ronde wordt, wacht het lekker af! hoop uiteraard een pos test, maar ga niet op mijn lijf af! (de last van mijn buik sinds gister en de bruine afscheiding kan een voorteken voor van alles zijn... en de pijn in de onderrug ook...pfff een vrouwenlijf....)

8. Iris 2

Iris 2 Actief lid

18 okt 2010
    128
    0
    0
    @impie:Welkom!
    @Xon: Gefeliciteerd met je rijbewijs! Dat gaat je zoveel vrijheid geven! Geweldig!:D

Wat dat testen betreft..ik wacht (als ik niet op tijd ongesteld word) eerst maar even de periode af van m'n "oude cyclus".Als ik dan nog niets heb dan ga ik denk ik testen.
    Aan alle zieken en snothoofden (m'n vriend valt er ook onder), heel veel sterkte en beterschap. Ik stel voor lekker in bed met een boekje en veel kopjes thee...;)

9. Pimmetje

Pimmetje Actief lid

29 okt 2010
    225
    0
    0
    Leerkracht/ docent
    In het mooie Drenthe
    Hoi Meiden!

Nou, ik voel deze maand ook weer van alles :x. Het ene moment denk ik dat ik ongi word en het andere moment zijn er weer andere dingen waardoor ik weer een beetje hoop krijg.. Er zit helaas niets anders op dan gewoon af te wachten!

@ Impie: welkom hier! Het is erg gezellig en verslavend!;)

@ Sneeuwmees: Dan is Arnhem redelijk uniek. Hier in het Noorden doet geen ziekenhuis het. In Amsterdam hebben ze de wachtlijsten (meer dan 2 jaar) stopgezet omdat er teveel aanmeldingen waren. Nijmegen is, volgens mij, ook gestopt. Nou ja, via via ben ik bij St.Geertgen terecht gekomen en dat bevalt prima! Je wordt daar snel en erg vriendelijk geholpen. Helaas is dit wel 2.5 rijden maar dat heb ik er wel voor over. Ook hier krijg je eerst gesprekken met een psycholoog en een gyn voordat je toegelaten wordt.

@ La Femme: zolang de duivels er nog niet zijn, moed houden!! Ik lees genoeg verhalen van vrouwen die dachten ongi te worden maar zwanger bleken te zijn. Verkouden worden is ook vaak een verschijnsel :D. Ik blijf voor je duimen!

@ Xon: wat een geweldig nieuws om het jaar mee af te sluiten!! Gefeliciteerd! Als je straks een kindje hebt, kunnen jullie samen de hele wereld rond! Dan zijn we echte wereldmoeders ;)

Dikke knuf voor jullie allemaal!

10. Pimmetje

Pimmetje Actief lid

29 okt 2010
    225
    0
    0
    Leerkracht/ docent
    In het mooie Drenthe
    @ Iris2: Ik hoop en duim dat je deze keer wel kunt testen!! :D Dat zou een mooi cadeautje zijn..

11. Iris 2

Iris 2 Actief lid

18 okt 2010
    128
    0
    0
    Bedankt Pimmetje..Ik hoop het ook. En als het niet raak is maar ik heb weer wat meer zicht op een cyclus dan kan ik ook een keer een banner maken want nu is er nog geen pijl op te trekken..

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Pimmetje: spannend, hè, dat wachten? Zeker als je ook van alles denkt te voelen. Heb je wel goede vrienden/vriendinnen/ familie die je steunen in het hele proces. Ik kan me voorstellen dat er best veel op je afkomt (teleurstelling als je ongi wordt, klagen of kwaaltjes of een negatieve test) en dan wil je het toch met iemand kunnen delen. Mijn moeder vond het bijv. helemaal niets dat ik destijds KID wilde gaan doen. Dus dan zou het al lastiger worden als ik even mijn hart had willen luchten.
    Natuurlijk hebben wij, met onze 35+ club, ook altijd een luisterend oor als je even je hart wilt luchten!:D

@Xon: het was idd heel bijzonder dat ik toen ik voor KID wilde gaan, ik mijn man tegen kwam. Ik heb denk ik in september/oktober een afspraak met de gyn gemaakt, maar kon pas half december terecht. In de tussentijd kreeg ik een keer een mail om met korting 3 maanden lid te worden van een datingsite. Met de donkere herfst dagen voor de boeg, heb ik dat gedaan. Op de laatste dag van mijn lidmaatschap heb ik nog wat rondgesurfd en toen heb ik dus op, nu dus mijn man, gereageerd. Hij reageerde terug en zo is het allemaal gekomen. Het eerste contact was een week voordat ik naar de gyn. moest. Ik zat dus wel een beetje met een dubbel gevoel bij die gyn., maar ben toch maar gegaan, aangezien ik zo lang op deze afspraak had gewacht, en ik geen zekerheid dat dit contact via de datingsite echt wat ging worden.
    Een paar weken later ging het toch ineens heel snel en serieuzer worden en heb ik dus mijn plannen even in de ijskast gezet, om ze later maar helemaal te laten varen.
    Vorig jaar januari, na een jaar samen, zijn we gaan samenwonen en ik was direct zwanger. In hetzelfde jaar zijn we ook nog getrouwd. Het kan dus snel gaan.;)
    Ik moet wel zeggen dat ik op de datingsite wel bewust heb gekeken naar mannen die nog wel een kinderwens hadden. Er waren vaak gescheiden mannen, die al kinderen hadden en die wilden absoluut geen kinderen meer.
    Hoe leuk ze misschien ook waren, ik heb niet op ze gereageerd, omdat ik wist dat het vroeg of laat toch problemen zou gaan geven.
    Mijn huidige man had nog wel een kinderwens (had zelf geen kinderen). Achteraf was hij zelf degene die aangaf dat hij het wel aandurfde om voor een kindje te gaan.;)

13. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Hallo meiden,
    Jaaaa ik ben zoooo blij met mijn rijbewijs. Dan is in ieder geval een van de twee dingen nog gelukt in 2010.
    Ga hem vandaag aanvragen, yeaaahh!
    Wel gek dat ik nu gewoon in een auto mag zonder dat er iemand naast me zegt, we gaan hier links/rechts hahaha, en dat ik nu zelf mag bepalen waar ik naartoe rij hihi (ook wel een beetje eng, maar dat zal vast snel wennen).

Ik had deze ronde (die dus helaas niet gelukt is) ook zwangerschapskwaaltjes. Ik was misselijk (ook zo een gevoel rond je keel), had óf een rommelend leegbuikgevoel of juist een heel vol gevoel, gevoelige borsten, beetje hoofdpijn en erg emo.
    Nou ja uiteindelijk neemt je lichaam je dus gewoon vreselijk in de maling, en bij mij is het zelfs zo dat ik nu ik ongi ben die kwaaltjes nog steeds een beetje heb, en misschien gewoon een klein buikgriepje onder de leden heb :(

Wat betreft die ziekenhuizen als je alleenstaand bent, dat is idd erg discriminerend!
    Als alleenstaande ben je echt als allerlaatste aan de beurt.
    Eerst komen de stellen die uitzichzelf neit zwanger kunnen worden, daarna de lesbische stellen en als alleenstaande kun je echt achteraan sluiten.
    Het Geertgen is daarin idd een uitzondering(ook al moet je daar soms eerst zelf een eicel afstaan om hoger op de wachtlijst te komen, je doet dan een soort ruil), maar dat is voor mij qua reistijd niet te doen, en voorlopig heb ik nu nog een donor.
    Wel heb ik mij ook ingeschreven bij het KID in Amsterdam (wat voor mij handiger is).
    Daar is de wachttijd als alleenstaande op dit moment redelijk ( +/-12 a 18 maanden), dus mocht mijn donor er mee op willen houden (wat op een gegeven moment natuurlijk logisch is, het is allemaal vrijwillig en kost veel tijd) dan heb ik dat als stok achter de deur.
    Vanwege de wachttijd (die nu al een stuk minder is dan een half jaar geleden)en mijn leeftijd, heb ik er daarom ervoor gekozen eerst eens voorzichtig op zoek te gaan naar een donor op internet (en gelukkig tussen al die andere vreselijk liegende en bedriegende mannen een hele lieve en betrokken man gevonden).
    Nu maar hopen dat ik snel zwanger raak van mijn donor (ik vind het fijn dat de vader van mijn mogelijke kindje een gezicht heeft).

@Pimmetje: Hoe lang heb jij op een wachtlijst gestaan?

@sneeuwmees: Wat een bijzonder verhaal!
    Mijn ex heb ik ook van een datingsite hahaha, en ook hij wilde, als alles goed ging tussen ons, nog wel heel graag een kindje.
    Want dat was wel een van de eerste dingen die ik hem vertelde toen we elkaar ontmoetten.
    Maar in de loop van de tijd werd dat allemaal toch wat minder, en hield hij de boot wat af met allerlei smoesjes (nog wat vroeg, eerst een goed huis vinden, eerst nog even van elkaar genieten enz. enz.).
    Heb hem toen uiteindelijk voor de keus gesteld en toen bleek dat hij een kindje toch niet zo zag zitten (hij had er ten slotte al een). Toen zelf de knoop door gehakt, en dat is nu een klein jaar geleden (en ik mis het kleine mannetje nog vaak, heb nog wel eens contact met hem maar dat maakt het doorgaan voor mij ook weer lastiger).
    Dus wat heerlijk voor jou dat jouw 'datingsiteman' hihi, zo lekker enthousiast was en is, en niet twijfelde en er helemaal voor wilde gaan.
    Ik was en ben er wel heel even klaar mee, en vind qua leeftijd(37) dat ik nu eerst voor een kindje moet gaan.
    Hoewel ik, nu ik langzamerhand weer mezelf word na die rotperiode, wel weer behoefte heb aan iemand om me heen en dingen te kunnen delen met iemand (naast mijn ouders en vrienden dan want die steunen mij heel goed).
    Wat een verhaal weer zo vroeg op de ochtend hahaha.

Nou dames, denk dat dit mijn laatste berichtje wordt van dit jaar, dus nogmaals 'ik hoop dat al jullie wensen mogen uitkomen dit jaar'.
    Er zijn er een heleboel die over een aantal dagen hun NOD hebben, dus ik duim heel hard voor jullie dat het jaar goed mag beginnen!

Veel liefs,
    Xon

14. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    @Xon, gefeliciteerd met je rijbewijs. Zet anders in het begin gewoon de navigatie aan. Dan zit er toch nog iemand bij die je aanwijzingen geeft :D. Toen ik een paar jaar geleden mijn rijbewijs haalde zette ik soms de navigatie aan bij bekende routes, voor houvast. :)

15. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Hihi, goed idee! Is het nog een beetje vertrouwd!

16. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    ik reed toen ik net mijn rijbewijs had nog wel eens een afslag voorbij :) zo zat ik te letten op het rijden dat ik de weg vergat.... maar inderdaad nu met navigatie is dat anders en een heel goed idee!!

vandaag is afscheiding volgens mij minder en buik ook iets rustiger. maar heb denk ik ook iets onder de leden, al paar dagen verkouden. zo wat lekkere dingen halen voor vanavond, we zitten heerlijk met z'n tweetjes op de bank!

iedereen alvast een heel fijn, gezond en hopelijk zwanger 2011!!

17. Iris 2

Iris 2 Actief lid

18 okt 2010
    128
    0
    0
    Ook vanuit deze hoek alvast allemaal de beste wensen voor 2011!:)
    Dat het in meerdere opzichten een vruchtbaar jaar mag worden!

18. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

Xon, gefeliciteerd met je rijbewijs 8)

Iedereen, wens ik veel geluk en een beebje in 2011 :):)

19. impie

impie Actief lid

30 dec 2010
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    gek is dat op zo'n oudjaarsdag denk ik elk jaar.... zou het volgend jaar zover zijn. Ik had net een vriendin aan de telefoon. Zij heeft alle behandelingen (iui, ivf e.d.) gehad. Zij zijn dus ongewenst kinderloos. Ze heeft het op een dag als vandaag ook erg moeilijk. Wat ben ik dan blij dat ik in ieder geval een klein mannetje heb lopen!
    Wie weet wordt 2011 voor ons allemaal een topjaar!
    @Xon: gefeliciteerd met je rijbewijs. Doodeng vond ik het om de eerste keer alleen te rijden... en maar gas geven bij de stoplichten. Bang dat de auto afsloeg. En vertrouw niet teveel op de navigatie... anders rijd je zo een fietsparkeerplaats in i.p.v. de autoparkeerplek. (net als de belg deze week!) Hi hi.
    Hier inmiddels op het wachtbankje plaatsgenomen.. Wie zit er nog meer te wachten op het grote moment? Ik hoop dat de clomid hier aan het werk is geweest.
    Wie weet trouwens hoe je zo'n banner onder je berichtje krijgt? Ben al een tijdje aan het prutsen, maar lukt nog niet.
    Nou meiden... veel plezier vanavond en vannacht... op naar een topjaar!

20. Pimmetje

Pimmetje Actief lid

29 okt 2010
    225
    0
    0
    Leerkracht/ docent
    In het mooie Drenthe
    Hay dames!

Weer heel wat te schrijven :D

@ Iris2: Ik hoop voor je dat je snel een regelmatige cyclus hebt, zodat je ook zo'n leuke banner kunt maken. Een banner met "nog zoveel dagen voordat mn kindje geboren wordt", is natuurlijk nog leuker! ;)

@ Sneeuwmees: Ik vind het wachten echt vreselijk! Het ene moment denk je ongi te worden, het andere moment hoop je dat je toch zwanger bent. Het is voor mij al heel uniek dat ik nu geen spotting heb maar dat zal ook door de Pregnyl komen, denk ik. Ik heb niet zo veel vrienden en familie die mij steunen. Wel een aantal collega's maar nu het vakantie is, zijn deze contacten ook wat minder. Elke maand het gevraag:"..en, ..en, en..", is ook niet leuk! Soms baal ik ervan dat mensen het weten. Aan de andere kant is het vaak ook wel weer prettig dat ze meeleven.. Maar gelukkig hebben we dit forum nog! Ik heb er in elk geval heel veel steun aan! Dank je wel, meiden! :D
    Voordat ik besloot om alleen voor een kindje te gaan, heb ik jaren op datingsites gestaan. Ook bij mij was een van de eerste vragen of de mannen een kinderwens hadden en heel vaak hadden ze dit niet. Dan was het voor mij al einde verhaal. Helaas niet zo happy end zoals bij jou dus heb ik op een gegeven moment besloten om zelf mijn weg te zoeken. Ik heb nog regelmatig contact met mannen maar ik merk dat ik het nu minder belangrijk vind. Ik ga gewoon door waarmee ik bezig ben en als iemand op mn weg komt, zou ik dat natuurlijk erg leuk vinden maar het is geen must.

@ Xon: Jouw eerste rijervaringen komen mij bekend voor! Het al weer een tijdje geleden maar ik kan me nog heel goed herinneren dat ik voor het eerst alleen op de weg zat.. Wat een drama! En zo onzeker! De eerste keer parkeren ging mij ook niet goed af. De auto stond op een gegeven moment bijna dwars in het parkeervak en hoe ik ook heen en weer bewoog, hij ging steeds de verkeerde kant op. Tenslotte maar aan een collega gevraagd of hij de auto weer recht wilde zetten ;) Wat schaamde ik me!
    Het idee van Geertgen vind ik best oké. Je wilt wat van de kliniek dus je brengt ook wat in. Alleen was ik te oud om een eicel te doneren. Nu ben ik ambassadeur van de kliniek. De eerste fase (gesprekken met psycholoog en gyn) heeft drie maanden geduurt. Toen moest ik wachten omdat ze eigenlijk wilde dat ik gebruik ging maken van de Scandinavische spermabank. Maar daar kost een zending een paar duizend euro. Ik kan mn centjes wel beter gebruiken! :) Na 6 maanden mocht ik weer contact opnemen. Om ambassadeur te worden, kreeg ik weer een aantal gesprekken en daarna ben ik op de wachtlijst geplaatst. Na 2 tot 2.5 maand kon ik terecht. In totaal ben ik meer dan anderhalfjaar daar bezig. Is Amsterdam weer open dan? Voordat ik hier terecht kwam heb ik daar geinformeerd maar daar namen ze geen alleenstaande meer aan, vertelde ze me toen.
    Wat zal jij je kleine manneke missen deze dagen... Sterkte!

@ Justme66: Fijn dat je je weer wat beter voelt! Hopelijk is dat een goed teken!

@ Impie: Wat vreselijk dat je vriending ongewenst kinderloos is! Helaas hoor je dit regelmatig en ook ik hou er rekening mee dat ik geen kinderen kan krijgen. Uniek is dit tegenwoordig niet meer :(
    Je kunt een banner maken door boven voor banner te kiezen. Je kiest uit welke je leuk vindt en kopieer deze naar je handtekening. Moet lukken! Succes!

Tenslotte wens ik iedereen een gezond en vruchtbaar 2011!! Dat onze wensen in dit jaar uit mogen komen!! :D

Deel Deze Pagina