@Barbeestenboel: mijn man heeft goed zaad, hoor. Ik was in een keer zwanger van mijn zoontje. Maar ik heb wel eens gelezen dat je het best om de dag kunt klussen tot je een positieve ovu-test hebt en dat als je een positieve test hebt dan 2/3 dagen achter elkaar 'moet' klussen. Maar als we het om de dag doen en dat toevallig net voor die 2/3 dagen achter elkaar zou zijn, dan klus je toch 4 dagen achter elkaar. De vorige keer dat we het deden merkte ik aan het sperma dat het op de vierde dag veel 'wateriger' was. (Voor diegenen die met het eten bezig zijn. Eet smakelijk, dames). Vandaar dat ik denk dat in ons geval het beter is als er een dag tussen zit. Maar goed, ik weet het ook niet meer. De een wordt zwanger van een ongelukje, de ander klust 2 keer in de vruchtbare week en de sommigen de hele maand door bijna iedere dag en zijn ook zwanger. Daarbij komt ook dat ik merk dat de combinatie met werken, het huishouden en een kindje de zin ook wel wegneemt om een paar dagen achter elkaar te klussen. Voor mijn man werkt dat zeker niet mee als er op gezette tijden iets van hem verwacht wordt. @Almika: gelukkig dat ik niet de enige ben die last heeft van dat gereken. Vanmorgen een sensi-test gedaan, bleef weer omo-wit. Bij de boodschappen toch maar een pakje van het kruidvat gehaald. Eerste ovu-test mislukte, want alles bleef omo-wit. Toen later vanmiddag nog een keer gedaan. Het gekke was dat het vakje waar altijd het 'controle' streepje staat leeg was en er wel een teststreepje kwam. Weet nu niet of het toch een positieve ovu-test is, want ik heb geen vergelijkingsstreepje omdat de controlestreep niet zichtbaar was. Straks er nog maar eentje tegenaan gooien. Had al koppijn vandaag, maar dat gepieker over een of twee streepjes helpen er niet bij. En hoe langer het duurt dat het streepje komt, hoe meer de kans er is dat de eisprong maandag gaat vallen. Dan moet ik werken en als ik thuis kom, gaat mijn man gelijk de nachtdienst in...Balen. Misschien moet ik maar even een tandarts-controle afspraak faken op mijn werk.... Zal blij zijn als het raak is en ik deze stress rondom de eisprong (en richting NOD) niet meer heb. @Alice: heb weer smakelijk gelachen om je verhaal. Kan me voorstellen dat bij jullie geen dag saai is. Mijn man vraagt nu soms ook al of jij nog wat meegemaakt hebt en dan lees ik jouw berichtjes even hardop voor om vervolgens samen in een deuk te liggen. Je ziet je hebt al een fanclub!
Ricmar: Leuk plaatje Xon: Fijn dat je een leuke avond hebt gehad gisteren. Even op andere gedachten kunnen komen? Alice: Wat lief dat je zo goed voor dat oude vrouwtje zorgt! Erg zielig dat ze verder niemand meer heeft... Ik wil ook wel lid worden van de Alice-verhalen-fanclub Ik ben blij dat wij nog niet zo ver zijn dat we het klussen plannen, lijkt me niet prettig als het op bepaalde dagen 'moet'. Maar je moet er natuurlijk wel wat voor over hebben om zwanger te worden Ik zie dat ik al bijna bovenaan het lijstje sta
Alice, ik heb me eind oktober ook ingeschreven bij het KID Amsterdam. Maar daar is of course een wachtlijst, en ik heb het alleen uit nood gedaan. Stel dat mijn donor er mee op wil houden dan heb ik iets achter de hand. Maar ja mijn voorkeur is natuurlijk ook een vers kwakkie in een bakkie En als ik aan de beurt ben ga ik eerst nog een vragen of mijn donor misschien daar mee naar toe wil, of idd zaad kan inleveren (vers of bevroren) voor IUI of nog beter meteen IVF. Maar dat is latere zorg. Lief dat je voor dat oude mevrouwtje zorgt. Gelukkig zijn er een heleboel goede en fijne mensen op de wereld. Sayen, spannend! Nog geen vervelende voortekenen van iets? En goede? Zou jij nu de volgende zijn? I hope so. Sorry dames, ik wil niet vervelend doen, en ook niemand voor het hoofd stoten, en natuurlijk mag iedereen zeggen/vertellen wat ze wil, maar ik merk toch dat ik er zelf een naar gevoel van krijg als ik lees dat er geklaagd word als er niet elke dag geklust kan worden in de vruchtbare periode. Jullie zijn zo lief om mij een riem onder het hart te steken dat zaadjes wel 5 dagen kunnen leven en dat alles nog mogelijk is(en daar ben ik ook écht heel blij mee met die aanmoedigingen). Maar op het moment dat het jullie vruchtbare tijd is, dan raken jullie in de stress over 'om de dag klussen' en dat het heel vervelend is als de man niet iedere dag kan en/of wil. En ik snap het ook heus wel, en het is totally mijn frustratie, maar ik vind het soms een beetje vervelend en frustrerend om te lezen ( in mijn situatie, en misschien geldt dat ook voor de andere alleenstaanden, maar ik spreek alleen voor mezelf nu). Ik verlies er de hoop een beetje door. Want hoe moet ik dan in godsnaam met die ene keer per maand zwanger gaan worden. Sorry, moest er even uit.
@Xon, ik snap je wel. Jij moet zoveel regelen voor dat ene juiste moment. Dat brengt nog eens extra stress met zich mee. Je bent dapper! Dikke knuf van mij.
Xon wij hebben donoren met super pattex oke?? wij hebben dat vele klussen niet nodig, ja oke ik klus rond ei natuurlijk ook voor de fun. maar mannetje wil niet dat de zijn kwakkie met het kwakkie van donor moet vechten dus, het is altijd even wat voorzichtig te werk gaan zeg maar..... Uhh ben ik nog duidelijk... geloof het niet nou ja jullie snappen het vast wel
@xon, ik snap je wel hoor, maar ook met 1x in de maand heb je goede kansen hoor!! en ik vind het heel dapper van je dat jij en de andere single moms er alleen voor gaan, ik vind het al eng met een partner..... hier straks mijn laatste ovu test even gebruiken om mijn ei te spotten, en als ie nog niet pos is, gaan we gewoon nog ff door.
Xon: Ik snap je frustratie *knuf* Ik denk dat niemand daar bij stil staat, gewoon omdat je niet in die situatie zit. Maar ik zal er in ieder geval aan denken. Ik heb al een tijdje een vreemd gevoel in mijn buik, maar verder eigenlijk niks. Of eigenlijk toch wel, ik heb al meer dan een week een stemmetje in mijn hoofd dat zegt dat het raak is. Geen idee of dat stemmetje gelijk heeft, of dat het gewoon hoop is Gisteren wel testen gehaald bij kv, misschien dat ik morgenvroeg ga testen. Justme: Ik hoop voor je dat je een ei spot! En ik duim gewoon stug door voor iedereen die op het bankje zit, het wordt tijd voor goed nieuws dames!
@Xon: sorry als ik je pijn gedaan heb met mijn geklaag over het wel of niet klussen. Dat was echt niet mijn bedoeling. Het lekkere van dit forum is dat je je makkelijk kan laten gaan over van alles en nog wat. Of dat nu een hond is die in de modder duikt, een onwillige man, donor of vervelende leerling/collega. Daarom liet ik me ook meeslepen om jullie mee te laten delen in mijn onzekerheid over het wanneer en hoe klussen. Sorry, sorry! Ik zal het niet meer doen. Heb net een ovu-test gedaan van sensi-test. Snap er niets van. Zit op dag 12 en nog niets te zien. Volgens mij werken die ovu-testen niet bij mij, want ik kan me niet voorstellen dat ik op deze dag nog niet zelfs een vaag streepje heb. Zijn er meer die ervaring hebben met deze soort ovu-testen?
Sneeuwmees helaas had ik met sensitest geen goede ervaringen, maar er zijn meiden die ze wel goed kunnen gebruiken Is je urine wel geconcentreerd?? niet veel gedronken? en een paar uur niet geplast?
Geeft niet sneeuwmees, ben vandaag ook gewoon een beetje van slag. Gek, ik had verwacht dat wanneer je stopt met het slikken van die clomid, je er ook niets meer van merkt, maar vandaag voel ik me alsof ik middenin mijn ongesteldheid zit. Moet ook overal om janken, heb net van ellende allyouneed gewoon uitgezet en ben naar schaatsen gaan kijken. Was gewoon een beetje irri, dus voel je vooral niet geremd om hier alles op het forum te gooien Sayen, een stemmetje zegt soms ook goede dingen!!! Ben benieuwd, laat je het ons morgen weten???
Sayen, zie ik het nou goed op het lijstje, is dit je eerste ronde???? En ook voor je eerste kind. Wowwwww! Nou ben ik helemaal benieuwd, en bij positieve uitslag, leen je je man ook uit ???????????
Hi meiden, ik was jullie niet vergeten hoor! ik wilde vorige week al schrijven, maar ik was zo lang bezig met lezen, dat ik daarna doodmoe naar bed was gegaan. Anyway ik heb nu wéér ruim 20 pagina's bijgelezen, en mijn arm gaat alweer tintelen... ik zal proberen op een paar dingen te reageren. @ Xon, wat een gedoe inderdaad, en je hebt wel een beetje gelijk dat wij stellen niet zoveel mogen klagen over het klussen. Toen ik nog aan het latten was met mijn lief, was ik ook altijd jaloers op andere dames die hun man/zaad ter beschikking hadden wanneer ze maar wilden. Ik was afhankelijk van de weekenden en dan moest het maar net zo uitkomen met mijn ei. Overigens, en dit zeg ik als hart onder de riem, was het uiteindelijk een wonder dat het toch gelukt is, want volgens de berekeningen en de echo had ik de ovulatie toen op de 5e en hadden we echt een week ervoor en een week erna geklust, en dat weekend van de 5e hadden we elkaar niet eens gezien! Dus alles kan..... mijn zoontje is er het levende bewijs van! @Alice, ik las ongeveer 20 pagina's geleden iets over dat je op zijn minst eens een streepje op een zwangerschapstest zou willen zien. Ook dat begrijp ik heel goed. Daar hoef je je echt niet voor te schamen. Zwanger worden gebeurt zo in het onzichtbare, en je hebt soms echt de legitieme vraag of er uberhaupt wel wat gebeurt daarbinnen.... @ Sylissa, ik ben ook erg benieuwd wat er bij jou aan de hand is!!!! hoe kan je nou ineens een cupmaat groter hebben en een groeiende buik??? en ook nog eens nauwelijks ongesteld! Het schijnt trouwens dat schijnzwanger niet bestaat, buitenbaarmoederlijk wel, en dat kan dezelfde symptomen geven als een normale zwangerschap. Maar ik hoop natuurlijk dat het goed nieuws zal zijn. Ik hoorde ook laatst van een kennis dat een vriendin nooit positief had getest, maar toch echt een kind kreeg! gek hé. Nou bij mij niet veel nieuws, na een hoop geklus (sorry bammers) maar weer afwachten tot de 23e. Heb wel wat raar gerommel in de buik, het voelt 'magisch'... maar ik sluit me bij jullie aan dat er niet meer getest wordt tot minimaal NOD. Ik zal trouwens wel op de 23e en 24e moeten testen, omdat ik op de 24e een afspraak heb staan voor een mammografie, en daarvoor mag je niet zwanger zijn. Ik heb namelijk een klein ei in mijn rechterborst. In november was er een echo gemaakt, omdat ik toen ook in de lateale fase zat. Die was goed, behalve dan dat ik een joekel van een cyste heb, maar ze hebben wel geadviseerd om alsnog die mammografie te laten doen voor de zekerheid, want er zou in theorie nog wat achter kunnen zitten. Zit ik vanochtend die folder te lezen, schiet ik gelijk weer vol met angst... Ookal was die arts in november nog zo geruststellend. Shit. Nou meiden, toitoitoi, en laten we inderdaad hopen en bidden dat het deze ronde bij minimaal één van ons raak is!
Ha Guapetona, leuk dat je er weer even bent. Bah, een cyste in je borst, dat is niet leuk. Een mammografie ook niet maar toch ook wel weer fijn dat het bestaat! Ik ken de stress, mijn mams heeft op hele jonge leeftijd (35) borstkanker gehad (ik was toen 9/10) en ik moet dus elk jaar ook een mammografie doen. Afgelopen augustus ben ik een maand eerder dan gepland naar ziekenhuis gegaan omdat ik wat voelde in mijn borst (vlak voor mijn eerste ZI-poging). Ze zagen idd iets en toen moest ik na anderhalf uur in de stress te zitten wachten nog een aanvullende echo doen. Ik dacht nog, een echo voor mijn borst, dat is een andere echo dan ik had gehoopt! Gelukkig vonden ze uiteindelijk niets, en was het gewoon weefsel met een iets andere structuur. Maar het is behoorlijk stressvol! Weet je, als de arts er rustig onder is, zou ik me er niet al te druk over maken. Maar snap dat dat lastig is.
@Xon: geeft niets dat je niet zo lekker in je vel zit. Die stomme hormonen maken ons af en toe zo labiel als een dweil. Ik had het laatst ook toen ik in afwachting was van mijn NOD. Zat 's morgens al te janken als ik naar het ochtendjournaal zat te kijken. Was er daarom van overtuigd dat ik wel zwanger moest zijn. Helaas niet, blijkbaar is het een chronisch iets geworden. Je schreef dat je gestopt was met Clomid. Waarom is dat, of is dat een blonde vraag? @Guapetona: fijn dat je je weer even meldt. Veel succes met je onderzoek. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Ik ben zelf ook zo'n enorme held op sokken. Maar probeer zoveel mogelijk de goede berichten van de vorige keer te herinneren en te bedenken dat dit alleen voorzorg is. @Ricmar: balen dat ook jij niet zo blij was met die sensi-test. Ik zat een beetje te googlen laatst en toen had ik een paar heel positieve reacties gelezen over deze test. Dus toen heb ik ze gelijk besteld (9 ovu-testen en 3 zwangerschapstesten). Dacht een goede slag geslagen te hebben. Nou, ik kan er niet enthousiast over worden en vindt ze ook niet zo handig. Het zijn hele dunne staafjes, die makkelijk ombuigen. Vandaag had ik, denk ik, eentje te ver onder gedompeld, dus die was niet meer bruikbaar. Dus gelijk nog maar eentje ernaast gedaan. Ja, dan denk je een aanbieding te hebben van 9 testen, maar zo ben ik er in rap tempo alsnog doorheen.
Clomid, is per maand maar 5 tabletten. Bij mij vanaf dag 5 tot en met 9. Ze zijn alleen maar voor de follikelrijping. Maar heb toch ook nog steeds last van een rare buik! Alsof het beurs is! Dus het werkt waarschijnlijk nog even door, gezien mijn staat
Hi Xon, had je nog iets aan mijn hart onder je riem? of denk je laat die meid maar kletsen: eerst zien dan geloven?
Nou meiden, Ik ga de was ophangen en naar bed, maar eerst wil ik nog wel even de trotse moeder uithangen, mijn zoontje heeft al 3 keer op de wc geplast!!! yeah! En voor de leuk: gister had hij mijn make-up te pakken en begon het al op zijn wang te smeren, dus ik hem uitleggen dat dat voor meisjes is, en dat mama een meisje is. Zie ik hem via de spiegel heel hard nadenken en dan zegt hij wijzend naar zichzelf: "ikke een jongeltje!" heerlijk, om op te vreten dat jochie! nou wel trusten allemaal!
Hoi hoi, @ Xon ik begrijp je frustraties wel hoor, jij en andere die met donoren of dergelijke te maken hebben, heben ook maar 1 kans in de maand om raak te schieten. Maarja, je ziet het zelfs met man wil het maar niet lukken en als je dan je ei hebt en je man heeft geen zin, moe weet ik het wat dan is dat ook heel frustrerend. Dat vind ik tenminste wel. @ Guapetona vervelend dat je dat met doorstaan, maar ik moet zelf ook elk jaar voor een mammo. naar het ziekenhuis omdat net als bij xon mijn moeder en mijn oma (haar moeder) beide borstkanker hadden rond hun 36e. Het is altijd wel fijn te horen dat er niets aan de hand is. En wat xon al zei als de echoscopist zich niet heel erg druk maakt, moet jij dat ook niet doen hoor, want anders had hij je direct doorgestuurd en niet laten wachten, want zo gaat dat als ze iets zien dat ze echt niet vertrouwen. S6 meid. Wel leuk trouwens he? Zo'n lekkere kleine peuter hahaha. Lief hoor. Hier nog steeds wachten en wachten en wachten op ei hahaha, duurt nog wel ff. Verder wel benieuwd wat de gyn. maandag te vertellen heeft. Verder las ik nog over iemand die goede hoop heeft en morgen gaat testen!! Ben je naam vergeten solly. Kom morgen direct lezen!! S6 meid hoop op goed nieuws voor je!! verder iedereen een dikke knufff, sillysa