Nof ff @ Xon, wat erg is dat he?? Je vermoed idd. dat er thuis bij dat kindje iets niet inorde is en je kunt gewoon niets doen, echt erg is dat, bah en zielig voor dat jochie ook zeg. Het lijkt me heel moeilijk een beroep te hebben met kinderen, ik ben heel gevoelig als het om kinderen gaat en zou dan echt de verkeerde dingen tegen zo'n ouder zeggen. Ik neem namelijk nooit een blad voor de mond ik gooi het er eerst uit en dan denk ik weleens, wat heb ik nu weer gezegd, maarja. Ik vind het heel knap van degenen die hier wel op 1 of andere manier mee om kunnen gaan. Wel logisch dat je zoiets mee naar huis neemt. Dikke knuff sillysa
Xon, er zijn inderdaad ouders die oogkleppen ophebben en alles op school afschuiven. Jammer, want het kind is bij deze houding totaal niet gebaat. Onze kind 4 zit nu in groep 7 en is 11 jaar. Heeft in groep 2 gedoubleerd. Meerdere keren had ik tegen zijn ouders gezegd dat er iets niet klopt met kind 4 vanwege zijn zeer beperkte woordenschat. Maar goed, 5 jaar geleden hulp ingeroepen van neuroloog en getest met van alles. Niets te ontdekken. Moeder riep ondertussen dat kind 4 dysfasie had en kind kreeg rugzakje en alle hulp op school, ging ook wekelijks naar logopedie. De hulp op school was uiterst goed, geen klagen erover. MAAR kind 4 had een etiket gekregen en dacht dat hij "gek" was. Er is van baby af ook weinig tot niets gedaan met hem, hele dagen achter de pc of ander spelletje. Vanaf dat hij 2 jaar was Kind woont nu geruime tijd bij ons, zoals jullie weten, en is dus ook van school veranderd. Heb een kleine gewone school uitgezocht. Heb heel erg veel structuur en regels in huis want anders wordt het een puinhoop met zoveel mensen. Dit werkt goed voor iedereen. Er is duidelijkheid en er zijn regels. Kind 4 werd hier erg rustig van na verloop van tijd. Bij mama thuis ging hij bv niet voor 23.00u naar bed. Ik ben gaan zwemmen met hem op de woensdagmiddagen en we doen een hoop samen. Hij en ik genieten ervan. Ook op school is het rustig met structuur. Resultaat: hij haalt 8, 9 en 10-en en staat er goed voor. Zijn taal is met sprongen vooruit gegaan en kind 4 moet netjes werken. En dit allemaal zonder hulp, zonder rugzakje. Thuis wordt er ieder middag huiswerk gedaan en ik help hem daarbij. Dat dus de thuissituatie van belang is voor de ontwikkeling van het kind, spreekt voor zich. Tja en soms gaat het niet anders en kan het kind om wat voor reden niet meekomen. Jammer, maar jezelf als ouder dan agressief opstellen zet dan ook geen zoden aan de dijk.
Nee maar die ouders heb je helaas wel, dat is hetzelfde als een kind straf krijgt van school dat veel ouders dan staan te schreeuwen tegen de leerkracht op school ipv te vragen wat er aan de hand is en waarom het kind dan straf heeft gekregen. Ook dat vind ik echt helemaal niet kunnen.
Vroeger kreeg je gewoon een klap voor je kop en zeiden je ouders"Tja dan zal je dat wel verdient hebben" ja ze geven kinderen heus geen straf voor de grap ofzo, of omdat ze dat zo geweldig vinden om te doen. Ik vind ook dat ouders ook verantwoordelijk zijn voor het gedrag op school, ik heb het met mijn zoontje ook meegemaakt, die zit nu op speciaal onderwijs ondanks dat ie 10en haalde, zijn gedrag klopte gewoon niet. Nu een jaar en veel therapieen verder gaat het heel goed met hem en mag hij na de voorjaarsvakantie terug naar het regulier onderwijs!! Nou ik ben zo trots als een pauw op dat kind en natuurlijk op ons dat we het samen voorelkaar hebben gekregen dat ie weer gewoon naar school kan. Liefs sillysa, nu ga ik echt slapie maken hoor tot morgennnn.
Goed zeg dat je zoontje weer terug kan! Succes morgen met je dochter en meid, weltrusten. Tot morgen.
@Xon: heftig zo'n avond met zoveel agressiviteit. Onvoorstelbaar dat je voor wat onschuldig lijkende gesprekken gewoon iemand erbij moet hebben omdat sommige mensen zo agressief kunnen reageren. Kan me niet voorstellen dat dat vroeger in mijn tijd op school ook zo was. Heb ook wel eens gehoord dat bij kindervoetbal ze vaak heel veel last hebben van agressieve ouders die iets te enthousiast meeleven met het kindervoetbal. Vreemde wereld! Hoop dat de choco-eitjes het rustgevende werk weer gedaan hebben. @Syllisa: verwarrend dat de gyn eerst zei dat je wel eens zwanger zou kunnen zijn en dat het toch niet zo was. Ik wens je veel succes met je dochter morgen. Hoop voor jullie dat het allemaal meevalt. Hou je ons op de hoogte? @Sayen: veel succes nog even met die paar dagen wachten. Spannend om weer met een van ons clubje mee te kunnen leven. Ik stop even met typen. Mijn spatiebalk blijft de hele tijd hangen, dus tijd om even groot onderhoud aan het toetsenbord te plegen. Ja, sinds ik met jullie op het forum zit, heeft het toetsenbord nogal wat te lijden gehad met al dat geklets.
@ Syllisa: Jeetje wat een onzekerheid. En dus nog steeds tot volgende cyclus. En wat een teleurstelling zal 't toch geweest zijn voor je dat ze je even in spanning hebben laten zitten. Hoop met je mee dat t niet begin van overgang is. Hoop ook dat je morgen goed nieuws krijgt over je dochter. Sterkte. @Xon: Heftig zeg. Petje af dat je dit allemaal doet. En wat moeilijk als je vermoedens hebt maar er (nog) niets mee kan. Welterusten vast dames. (zie nu 'n docu op ned. 2; aangrijpend brr)
Ja pfff, heb door dat gesprek een erg onrustige nacht met veel dromen gehad. Alice wat heerlijk dat kind 4 weer terug naar de basisschool kan(dat komt niet vaak voor), kun je zien he, wat de thuissituatie veel invloed heeft. Vanochtend kwam het jongetje (van die vader) naar mij toe en zei mijn vader vertelde dat hij ruzie met u gemaakt heeft!!!!!!!!! Heeft die ^%$*&! vader het ook nog tegen zijn kind gezegd! Wat ben je dan voor enorme ...... (vul zelf maar in!). Dus ik heb gezegd, nee hoor lieverd, we hebben alleen maar met elkaar gepraat. Toen kwam er gelukkig weer een lach op zijn gezicht. Moet je voorstellen dat je de hele tijd in je hoofd hebt dat je vader ruzie heeft gemaakt met je juf!!! Sayen, tjonge.... is dit dag 29??? Ik word zo langzamerhand wel erg nieuwsgierig. Ik ben zo met mijn hoofd al bij de volgende ronde bezig (overtuigd dat deze niet is gelukt) dat ik bijna helemaal vergeet dat ik vandaag bloed moet laten afnemen. Ik doe het toch maar wel, zodat ze volgende ronde hopelijk besluiten pregnyl te geven. Zo even broodje halen. Wat een heerlijk zonnetje vandaag, word er helemaal blij van!!!
Xon hopelijk heb je een prachtige eisprong gehad en de pregnyl niet nodig (is ook fijn spul(NOT) en waar is die zon??? ik zie hem niet hier grijs en grauw...
Xon: Nouja, fijne vader zeg :x Gelukkig kon het jongetje weer lachen toen jij zei dat er geen ruzie was geweest. Ik zit op dag 28 vandaag, dus alles is nog mogelijk denk ik. Mijn gevoel zegt nog steeds dat het raak is, ook al zei de test van niet. We wachten 'rustig' verder...
Sayen, spannend meid Wij zijn totaal niet nieuwsgierig of zenuwachtig Hier ook vollop de zon en weer bezig in die kl*tetuin pfffff. Het is lekker buiten maar wat een werk. Ben vanochtend bij prenatal geweest om 2 pakjes te kopen voor 2 vriendinnen die bevallen zijn. De ene vorige week en de andere 3 maanden geleden. Als je daar rondloopt bij prenatal dan kriebelt het alleen maar meer en gefrustreerd liep ik naar buiten met al die zwangeren om me heen. Ik ben vollop bezig met afvallen en gestopt weer met roken en hopelijk heeft het effect! Ik wil verdorie een beeb, een plakbeeb. Dat willen we allemaal dus iedereen even zwangeren dan kunnen we met z'n allen gaan shoppen Ook dominique, het wordt tijd voor goed nieuws voor ons allemaal.
@Alice: vervelend hè, die kriebels als je zo'n winkel in gaat (en notabene voor een vriendin iets moet kopen ipv voor jezelf). Maaarrr....dit jaar kun ook jij helemaal los gaan in die winkel, helemaal voor jezelf, voor kind 5. Dus heb vertrouwen, meid! @Xon: logisch dat je door dat gesprek onrustig hebt geslapen. Vond het zo zielig te lezen dat dat arme kind blijkbaar ook een slechte nacht had gehad omdat zijn vader ruzie had gemaakt met de juf. Kinderen horen thuis een veilig gevoel te hebben, maar ipv daarvan zit die vader dat kind de stuipen op het lijf te jagen. Had je al bloed geprikt. Niet vergeten, hoor! Het is voor het goede doel! Wanneer hoorde je daar ook al weer de uitslag van. Er vliegen hier zoveel dagen van afspraken en uitslagen voorbij dat ik soms even het spoor bijster ben. Ik vroeg me trouwens af of jouw donor niet bij die kliniek van jou kan doneren (voor jou) en dat zij dat dan gaan insemineren bij jou. Of kan/mag zoiets niet en zit hier ook een wachtlijst op. Ik dacht omdat je vaak stress hebt of je donor wel of niet kan op het moment supreme, zou het handig zijn als hij wat in het voren zou doneren en jij dat via de kliniek laat insemineren. Het is maar een (misschien domme) vraag. @Sayen: iedere dag zonder rood is er een, meid. Dus we blijven gewoon doorduimen, al duurt het nog een week. We willen roze streepjes deze maand!!
Ben net naar het ziekenhuis geweest om bloed te laten prikken. Het was deze keer een hele nare gemene prik, er zit nu al een blauwe plek! Raar, want heb nooit last daarvan. Over twee dagen kan ik bellen met de f. verpleegkundige (zal wel weer die onaardige zijn:x, haha). Even een heel raar ander praatje... Hoop niet dat jullie aan het eten zijn, anders NU even niet verder lezen hahaha. Jullie kennen vast wel rond je eisprong dat eggwhite, wat een teken is dat blijkbaar vruchtbaar bent. Vandaag heb ik iets wat er op lijkt, ook van die soort draden(sorry ) alleen is het wit, en een beetje creme-achtige substantie. Komt iemand dat bekend voor? Heb normaal ook wel eens van dat creme-achtige, maar nooit zoveel, en niet van die draden (sorry, sorry, hahaha). Dat gebeuren met dat kindje hebben we nu wel aan schoolmaatschappelijk werk doorgegeven, maar of die er iets mee kunnen, dat is maar de vraag. Durf zelf ook niet al te veel te vissen, aangezien ik als de dood ben dat als er thuis iets over gezegd wordt het kind de dupe is. Of dat pa verhaal komt halen op een nare manier, of het kind van school haalt en we er helemaal geen invloed meer op hebben. Het is heel vervelend we kunnen erg weinig doen, zonder dat het kind last van heeft. Alice, iedereen om mijn heen raakt ook maar zwanger. Gelukkig nog geen babyspullen hoeven kopen, lijkt me voor nu even een onmogelijke opdracht! Zou sowieso niet maar de prenatal gaan maar eerder dan even snel naar de hema, omdat daar dan ook nog genoeg andere spullen zijn. Je hebt vast niet iets gekocht wat je zelf graag zou willen hebben, of wel?
Waarschijnlijk door de bloedvat heen geprikt, net te ver zeg maar. Wanneer krijg je de uitslag? Over die afscheiding heb ik wel gelezen maar dan bij zwangeren.... wie weet Xon, ik duim nog steeds voor deze periode En nee, ik heb niets voor mezelf gekocht Als ik dat zou doen dan reken ik erop dat ik zwanger raak maar misschien gebeurt dat wel helemaal niet. Ik kan je wel garanderen dat als ik zwanger ben, ik dan wel een klein dingetje ga kopen Iets van een rompertje met tekst over opa en oma en deze dan aan mijn ouders geven Jeetje meiden ik hoop zo dat we op rose gaan met z'n allen.
xon ik wil je geen hoop geven maar sluit me aan bij alice... ik duim nog steeds wanneer was je ei?? en wanneer had je de inseminatie gehad?? je tempt niet toch??
Xon, ik lees erover heen. Zie dat je over 2 dgn de f. verplk. kan bellen. Je weet wel, dat ongelooflijk lief mens
Hallo allemaal, sillysa: wat een verhaal... dan krijg je een beetje hoop en dan valt het weer zo tegen. Balen zeg! @Xon: heftig altijd die oudergesprekken. Je wilt allebei het beste voor het kind, maar zo'n primaire reactie... En jij moet dan weer professioneel blijven (en vooral rustig) en dat is wel lastig. En wat heerlijk die slijm verhalen! Hier verder alles zijn gangetje. Kind 1 ligt in bed. Man 1 ligt op de bank en ik achter de compu, werken en tussendoor lezen. Gister wel rare dag eigenlijk.. gister dus zo'n slijmverlies (net als vruchtbaar, hi hi lijk Xon wel). Ik had nog een ovu test liggen en jawel hartstikke positief. (wel die wat onbetrouwbare van test jezelf). Maar ik snap het niet: steeds geen duidelijke eisprong gezien en nu op dag 35 een posi test.. Toch maar een klusavondje gehad, maar beetje in de war. Kan ook door de clomid komen? Wat denken jullie. @ de rest: hoe is het met jullie? NOg bijzonderheden, tussen het taart eten door?
nee, alleen heerlijk taart aan het eten op de wachtbank voor mij. en lekker lui op de bank hopen dat ik snel weer fit ben.... tijd van het jaar he al die griep om je heen he. nijn heeft groter hok en is er helemaal happy mee!
Ik mag donderdag bellen over de uitslag van mijn bloed. Het zit momenteel een beetje raar in elkaar. Normaal gesproken heb ik altijd een cyclus van 28 dagen, maar omdat ik nu zo een vroege eisprong had, geen idee of ik dan ook eerder ongesteld zou moeten worden. Ze zeggen dat je luteale fase altijd gelijk blijft, dan zou tegen het weekend wel al wat spotting moeten beginnen. Volgens ZH had ik die maandag/dinsdag mijn eisprong maar die verschrikkelijke pijn was woensdagnacht. En maandagavond geinsemineerd. Ricmar ik temperatuur ook heel trouw, en volgens het staatje zou ik idd woensdag mijn eisprong hebben gehad en zou ik vandaag op dag 6 DPO zitten. Ik voel, in vergelijking tot eerdere maanden, ook echt nog totaal helemaal niets! Alice ik bedoelde ook eigenlijk meer dat je voor die vriendinnen niet hebt gekocht wat je zelf graag zou willen kopen voor jezelf als je zwanger zou zijn. Althans dat zou ik niet doen. Dat rompertje met opa/oma is idd wel heel leuk om te geven als het zover zou zijn, zo zag ik laatst in de boekwinkel een boek liggen met als titel 'je wordt oma'. Dat heb ik ook onthouden, ik zou alleen al zo graag mijn moeders gezicht willen zien. Nou ja, ik ga echt niets kopen voordat het zover is, dat is echt de goden verzoeken. Ik ga vrijdag met mijn mams naar dehuishoudbeurs, had ook zo graag langs de 9 maandenbeurs gegaan (die zit er aan vast), maar ja!!!!