Hey lieve vrouwen! Wij zijn nu voor de derde ronde voor een 1e kindje. Ben sinds juni gestopt met de nuvaring en sindsdien erg onregelmatig (cylclus van 8 weken!) Hiervoor altijd regelmatig geweest. Nu hebben mijn man en ik 2 ronden gehad dat we gewoon zeer regelmatig vreeen (bijna om de dag) maar wil nu toch wel kijken wanneer mijn eisprong is om een beetje te weten wanneer handig is om te vrijen. Wanneer kan ik het beste een ovutest gaan doen? Mijn vorige mentstruatie begon op 7 oktober en mijn langste cyclus is 8 weken. Vind het zoooo spannend! liefs sanna
Je kunt vanaf dag 10 beginnen met om de dag testen. Bij mij zijn de testen een paar dagen met lichte streepjes voordat hij echt positief wordt. Als je een licht streepje ziet kun je elke dag gaan testen. Het kan zijn dat je cyclus nog wat van slag is nu dus het blijft moeilijk voorspellen wanneer je nu een eisprong kan verwachten. Ik gebruik grootverpakkingen dipsticks ipv de 5 of 7 luxe ovutesten. Zo blijft het wel betaalbaar om langere tijd te testen! Succes!!
bedankt voor je reactie! Dus ik kan 17 oktober beginnen en dan om de dag? Ik heb wel een cyclus van 8 weken dus moet ik niet nog even wachten? Ik heb namelijk gehoord dat de eisprong twee weken voor je volgende menstruatie valt? (misschien hele domme vraag)
ik kan niet wachten tot volgende week met de test, heb heel veel pijn in me rug. en als ik niet zwanger ben voor niks al die pijn geleden, heb geen zin om ieder maand die kwaaltjes te hebben, waarom is het niet eerste ronde raak?