welke kleren?

Discussie in 'De bevalling' gestart door sydneys, 8 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

voor degenen die in het ziekenhuis bevallen,welke,kleren doen jullie aan tijdens de bevalling?

kleden jullie jullie daar om of voor je naar het ziekenhuis vertrekt?

en na de bevalling? gewone kledij? zwangerschapskledij? een training/jogging?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ben ingeleid en ben vertrokken van huis in een joggingsbroek :) Gewoon lekker makkelijk dus.
    Voor tijdens de bevalling had ik in gedachten dat ik een lang shirt aan wilde maar tijdens de bevalling wilde ik uiteindelijk helemaal niks aan :p
    Naar huis ook weer gewoon joggingsbroek, trui en uggs. Ik zag er niet op mn best uit :p

3. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik dacht aan een joggingbroek en een lang t-shirt. In ieder geval een t-shirt dat lang genoeg is om te dragen zonder broek, dat het over mijn kont valt dus. Het ziet er anders zo stom uit als ik even wil staan in de kamer en je kijkt zo tegen mijn gat aan :p

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik ben ook in joggingbroek naar het ZH vertrokken. Daarboven een pyamatrui. Wilde wat anders aantrekken maar had daar op dat moment totaaaaaal geen behoefte aan.
    Had voor de bevalling een big shirt meegenomen maar ook daar is niets van gekomen. Volop weeen en daarna aan infusen en banden dus kon niets anders meer aan. Ik mocht en kon niet van bed af. Vertrokken in een jogginggroek met shirt. Enigste wat prettig zat met mn zwaar gehavende onderkant;)

5. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik ben gewoon in mijn positiebroek, shirt en een vestje naar het ziekenhuis gegaan.
    En uit het ziekenhuis ook een positiebroek met een shirt.

6. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Tijdens de bevalling: shirt en sokken (lekkere warme lange sokken)

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik heb bij vertrek thuis aangetrokken waarin ik wilde bevallen. Een makkelijke broek en een lang shirt.

Nadat ze de vliezen braken en voordat ze het infuus aankoppelden heb ik mijn bh uitgedaan.

Na de bevalling paste ik nog niks dus heb alleen maar makkelijke losse kleding gedragen. Daarbij lag ik ziek in bed door ontstoken knip, dus veel big shirts gedragen.

8. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Het was bloedheet, dus droeg de hele dag al een heerlijk lange jurk zonder mouwen. (vliezen waren al de hele dag gebroken)

Tijdens de bevalling...niets

Daarna iets makkelijks, zwangerschapsjoggingbroek.

9. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Tijdens het bevallen had ik een heerlijk groot big shirt aan.

Na de bevalling een jogging/trainingsbroek en een shirt er op.

Thuis: trainingsbroek of positie spijkerbroek. Paste nog lang niet in mijn oude kleren.

10. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    Ff meegelezen..... Beval hier ook in zh...
    Thnx voor de,tips

11. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lees ook mee. Heb wat dunne shirts in mijn koffer want ben 2 x op de verloskamers geweest van ons ziekenhuis en het was er behoorlijk warm.
    Heb voor naar huis een joggingbroek en een positiebroek. Heb ook onderbroeken van mijn moeder bij me voor kraamverband.
    Kan me nog weinig voorstellen bij de mogelijke rillingen na de bevalling maar heb door verschillende topics hier ook warme sokken ingepakt en slippers voor als ik wil/mag/kan douchen.

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Bij de eerste had ik een t-shirt aan, die ik al snel onder spuugde, het t-shirt daarna ook, dus uiteindelijk bevallen in een ziekenhuisjasje. Bij de tweede had ik alleen een hemdje aan. Aan sokken of andere dingen had ik absoluut geen behoefte, ik had het veels te warm...

13. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    naar het zh gewoon in positiebroek en schirt
    tijdens de bevalling had ik een schirt aan met lange mouwen en een voedingsbh. Dit was echter zo warm dat deze onder de weeen uitmoest, dit was een heel gedoe met het infuus enzo...
    Dus uiteindelijk bevallen in alleen een voedingsbh.
    Naar huis met pyama broek van de hema en schirt.

14. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerste keer in gewone kleding vertrokken en daar omgekleed. Die pyjama was snel vies dus nog een keer omkleden.
    Tweede keer was ik ook thuis vertrokken in normale kleding. Maar toen ik in het ziekenhuis was zat ik al op 9 cm. Enige wat ik wou was alles uit en persen. Werd dus een bevalling in me blootje, waar ik later minder blij mee was. :)

Achteraf gezien had ik dus beter thuis me lekkere pyjama aan kunnen doen met een jas erover. En dat douchen voordat ik weg ging was ook niet echt nodig geweest. Ben dus wel van plan om dat volgende keer anders te doen. Omkleden is zo vervelend als je weeën hebt en na de bevalling heb je al helemaal geen puf.

15. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het handigst is een groot nachthemd met knoopjes aan de voorkant, type wat je oma draagt. Een broek draag je niet dus daar zou ik me minder druk om maken.

16. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Bij nummer 1 lag ik al in het ziekenhuis en wist ik dat ik ging bevallen die dag, dus ik had een heerlijk comfortabele nachtpon aan.

Voor nummer 2 ligt de boel al klaar. Een positie "sportpak", dus een heerlijke broek voor de weg er naartoe en een lekker vestje (dun materiaal en geen sluiting). Daaronder draag ik een langer hemd (tot over mijn billen) en een topje, denk niet dat ik een beha dan lekker ga vinden zitten. En zonder heb ik echt een hekel aan.

Voor naar huis (of tijdens de bevalling) heb ik in mijn koffer nog 2 van die heerlijke huispakken zitten en de Uggs gaan mee, heerlijk comfi. En natuurlijk warme sokken (heb ik bij nummer 1 nooit gebruikt, maar ze worden aangeraden, dus kan ze maar beter mee hebben)

17. mamavansuus

mamavansuus Actief lid

26 jul 2010
    194
    0
    0
    weet je wat wel handig is..en donker shirt of hempje ( zwart) tijdens de bevalling ik had het bij de eerste onbewust gedaan maar achteraf blij met fotos zonder bebloed shirt! je zie t niet op zwart!

18. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik heb vooralsnog het volgende klaarliggen ( moet het nog wel inpakken ):
    Een zwart shirt om in te bevallen.... Beetje wijde pasvorm, zodat het niet aan me 'kleeft'. Hij is wel niet heel lang, dus ik kijk nog even of ik een langere variant heb of misschien iets met een wijd, kort pyjama-broekje doe tijdens het opvangen van de weeën. Tijdens de 'uitdrijving' maakt het me niet uit hoe lang of kort het shirt is :D.
    Ik heb van die zachte, dikke sokken voor tijdens en een paar voor erna.

Voor erna heb ik een voedingstop en een verse, nieuwe pyjama, daarover een kort, dun badjasje.
    Ik denk dat ik daar ook gewoon in naar huis ga, jas erover en klaar... Ik ga toch niet eindeloos over straat, pas bevallen en met die kleine in de maxi cosi.

19. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Ik droeg tijdens de bevalling ook gewoon een slaapkleedje/big shirt. Ben thuis wel vertrokken in een positiebroek (training) met borstvoedingshirtje in het ziekenhuis hebben ze me dan iets anders aangetrokken en na de bevalling werd mijn slaapkleedje ook uitgedaan (was vies en nat van het vruchtwater) en kreeg ik een sexy ziekenhuisshirtje aan :D
    Eenmaal op de kamer zijn de verpleegsters me dan wat komen wassen en hebben me een nieuw slaapkleedje aangedaan zodat ik proper mijn eerste bezoek kon ontvangen;)

Wss gaat het hier nu gewoon hetzelfde dus van thuis vertrekken in makkelijke kledij en pas in het ziekenhuis een slaapkleedje aan.

De eerste dagen thuis droeg ik ook nog veel trainingpakjes en heel vaak nog mijn slaapkleed.

20. Ises

Ises Actief lid

26 mrt 2012
    255
    0
    0
    Kreeg van iemand de tip lange wijde blouse aan te doen met knoopjes...bedekt maar kun je wel open maken voor borstvoeding of eerste huid- op-huid contact. Denk dat ik dat ga doen.

Deel Deze Pagina