Mijn bevallingsverhaal

Discussie in 'De bevalling' gestart door Liesbeth1982, 6 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesbeth1982

Liesbeth1982 Actief lid

31 mei 2011
    144
    2
    18
    Vrouw
    Assistente bij Mondziekte-kaak en aangezichtschiru
    Huissen
    Nou moet het even van me afschrijven. Ik Denk ook serieus niet dat ik ooit nog zwanger wil zijn. En nou hoor ik jullie denken dat zegt iedereen.

08:00 vliezen gebroken. 3 cm ontsluiting. Weeën opwekkers aan en iedere 20 ophoging. Wat een pijn dit ging veel te hard!!!! Om 16;00 hield ik het niet meer, pas 4 cm??? ruggeprik. Super ik voel niets. Ff 2 uur geslapen. 18;00 gekke pijn in mijn bil en stuitje. Dit kan toch niet??? Word heel erg en kan alleen maar heel hard in mijn rug kneden. Ondertussen catheter die twee keer gezet moet worden. Hel! De pijnen blijken persweeën te zijn maar ik heb pas 6cm ontsluiting dus ik mag er niks mee. Maar mijn lijf schreeuwt persen!!! Tot 21:00 de gyn zegt 8cm nog steeds 2 te weinig maar pers maar een klein btje mee. Vanaf 22;00 uur 10 cm maar ik ben kapot van de pijn ik kan alleen maar gillen auw auw auw. Knip m eruit!!!! Een uur lang moet ik persen tot de gyn zegt nu moet hij eruit! Met de zuignap. 3 x getrokken ingeknipt en op het nippertje geboren, moest nog bijna alsnog een keizersnee omdat het met Scott niet goed ging. Dus knip en scheur en een baby... Wat een hel!!!!!!!! Ik kan vanaf dat hij eruit is wel ontzettend genieten van mijn kanjer. Wat is hij mooi!

De persweeën blijken achteraf te komen omdat hartje schuin met zijn koppie door het geboortekanaal wilde...

Op de woensdag na de bevalling mochten we naar huis, maar ondertussen liggen we weer in het ziekenhuis. Mama op de kraam en Scott op de medium care. Ik uitgeput en de kleine man te veel afgevallen omdat de borstvoeding te lang op zich liet wachten. Dus ben nu aan het kolven en geef bv. En miet verplicht rusten en goed eten!

Nee ik hou het bij 1 kleine mooie lieve schat.

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    O wat heftig. Ik had idd ook al te vroeg persweeën en yoshua lag ook iets scheef. Ik mocht gelukkig wel meepersen omdat het de 3de was en alles al zo snel ging.
    Zorg goed voor jezelf, rust goed uit en praat vooral veel over hoe je de bevalling hebt ervaren. Je moet hebt wel een heftige bevalling te verwerken, geef het de tijd.

3. JBB

JBB Actief lid

26 okt 2012
    200
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wow, hier bijna het zelfde verhaal! Bijzonder om te lezen.

Hier was om 0.30 groot paniek, de kleine meid had het heel moeilijk, ze moest er met spoed uit. Ook de vacuumpomp, 3x waarvan 1x losgeschoten. Pfff verpleegster boven op mijn buik te drukken. OK team stond klaar in de kamer, diverse kinderartsen... Pff wat was ik bang zeg!
    Onze meid kwam helemaal slap en wit ter wereld, hier heb ik weinig van meegekregen, ik had namelijk morfine als pijnbestrijding en volgens mij was ik hiervan nog een beetje beduust.
    Ze moest gelijk naar de High Care, terwijl ik gehecht werd, ik was naar binnen toe ingescheurd/ingeknipt dus dit was heel heftig, maar ook dit in een roes beleefd.
    De volgende ochtend mijn dochter voor het eerst vast gehouden.

Borstvoeding is niet gelukt, in het ziekenhuis lieten ze mij te lang voeden, tepels waren helemaal kapot, hierdoor lukte kolven ook niet. Na een week overgegaan op flesvoeding. Hierdoor had ik ook meer rust, want mijn lijf werkte niet mee. Mijn blaas werkte niet meer, ziekenhuis in en uit, na een weekend een katheter ging het weer goed gelukkig! Eindelijk na 2 weken mocht ik ook genieten van de roze wolk, al zat ik in een behoorlijk depressie. Ik heb 2 weken lang alleen maar gehuild. Ook geen kraamvisite gehad.
    Ik riep ook gelijk, dit was mijn eerste en laatste bevalling.

Nu is mijn dochter inmiddels 9 maanden, de nasleep van de bevalling hebben we nog (haar sleutelbeentje bleek achteraf gebroken te zijn) hierdoor een voorkeurshouding en haar hoofdje (plek van de pomp) is nog steeds heel gevoelig, we lopen hiervoor bij de kinderarts en fysio. Maar het lijkt erop dat we eind juli voor beiden de laatste afspraak hebben!

Ik zou toch dolgraag nog een tweede willen, ik zou graag ook een positieve ervaring willen (al krijg je hier geen garantie voor). Helaas mijn man niet, ik ben bang dat hij TE veel heeft gezien. Ik durf hierover niet te praten, aangezien ik hier nog niet aan toe ben.

Maar mijn tip voor jou: Praat, praat, praat samen met je partner. Dit heeft mij uit de depressie gehaald. Een heftige bevalling is niet niks!
    Geniet van de kleine, voor je het weet zijn ze alweer 9 maanden :)

4. Liesbeth1982

Liesbeth1982 Actief lid

31 mei 2011
    144
    2
    18
    Vrouw
    Huissen
    Tnx meiden voor jullie reacties. Die voorkeurshouding ga ik ook echt goed in de gaten houden.

Praten gaat gelukkig goed, vooral met mijn moeder die heeft 2 van zulke bevallingen mee gemaakt.

Borstvoeding zijn we mee gestopt. Het geeft te veel stress in ons nieuwe gezin. En met de fles hoeven we ons geen zorgen te maken dat hij te weinig krijgt.

5. JBB

JBB Actief lid

26 okt 2012
    200
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goede keuze qua voeding. Ook al zullen vele mopperen.
    Ik heb destijds een lactatiekundige ingeschakeld, toen ik haar op belde om te vertellen dat we gestopt zijn met borstvoeding schold ze me nog net niet uit. Pff!

Prima, alles voor mijn kind, natuurlijk! Maar mijn gesteldheid is even belangrijk, zonder een fitte moeder, ook geen fit kind.

Ik ben inmiddels weer zwanger, heel onverwachts. Manlief en ik zijn beiden heel bang voor de bevalling. Dit gaan we goed met de gyn. bespreken.

Hoe is het nu met jou? Kun je genieten van de kleine uk?

6. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    hier ook hetzelfde.
    bij de oudste.
    Geen ruggeprik alleen was ik al iets verder
    ik had geen pijn bij de normale ween
    ik had alleen wat lichte buikpijn alsof je ongesteld gaat worden
    dat tot 7 cm
    en in 1 keer kreeg ik weeen helse weeen
    ik kon geen pijnstilling meer krijgen
    van sochtends half 5 tot half 11 heeft dat geduurd
    mijn dochter wilde er niet uit.
    zat vast
    ingeknipt nog meer pijn.
    ook devaccuum gebruikt. 3x losgeschoten door een stagaire.
    toen heeft de gyn het zelf gedaan
    all met all schreeuwde ik dat ook
    geen kinderen meer
    heb weken niet normaal kunnen zitten

en nu.. nu heb ik 3 kinderen .. waarvan 2 bevallingen zeer relaxt. ;)

7. mamavanmenm

mamavanmenm Actief lid

3 feb 2013
    176
    0
    0
    Zuid Holland
    Dat zei ik ook na de eerste bevalling, haha en nummer 4 dient zich bijna aan!

Wat ik zo mooi vind van moeder natuur dat je over een poos nog wel weet dat het een hel was maar hoe.... terwijl je het gevoel van zo'n warm nat kindje op je buik/borst wel weer kan oproepen ;)
    Anders zouden er denk ik Veel meer vrouwen maar bij een kindje houden ;)

Sterkte!

8. Liesbeth1982

Liesbeth1982 Actief lid

31 mei 2011
    144
    2
    18
    Vrouw
    Huissen
    Genieten gaat hier steeds beter! Kleine man eet en groeit goed. We hebben rust en dat is het belangrijkste.

Deel Deze Pagina