Gestript... althans voor zover t ging. Zelfde hoeveelheid ontsluiting en bmm was niet verder verweekt. Oftewel niets gebeurd na de vorige keer. Ik was nu ook niet goed te strippen. Dus waarschijnlijk maandag weer gewone controle. Nu er niets veranderd is heb ik toch ook wel rust ergens... M'n lijf en uk is er gewoon niet klaar voor. Dus afwachten. Wie weet volgende week!
Sanntje, is het uiteindelijk nog gelukt om te worden gestript? Oh lees nu van wel, voel je nu al wat meer? Gerdia, balen dat het strippen niet geholpen heeft! Bloemetje, voel je al iets? Hier was bij de verloskundige alles weer goed
Hier vanochtend ook gestript. Voor zover dat kan. Bmm nog niet helemaal verweekt en 1 cm. Dus zal wel niet veel uithalen behalve wat voorweeen. Dinsdagavond nieuwe poging.
Hier doet t nu totaal niets. Vorige keer nog wat gerommel, nu blijft alles rustig. We gaan gewoon op naar volgende week. Hebben het 2x geprobeerd en er veranderd niets dus laat nu de boel de boel maar. Heb vandaag wat kunnen rusten nu de oudste weg is en dat scheelt heeeeeellll veel. Kan ik er weer even tegen.
Het verbaasd me dat jullie allemaal zo vroeg gestript worden!? Heeft dat een reden? Hier doen ze dat pas met 41 weken! Maar van mij hoeft het ook niet hoor, hihi, t komt hopelijk vanzelf!
Bij onze vk strippen ze al/pas vanaf 40 weken als het dan al mogelijk is.. Voor de 40 weken werkt het vaak ook niet. Wat krijg je toch een aandacht als je hoog zwanger bent. Overal word ik aangesproken, door bekenden maar ook onbekenden. Hoe lang ik nog moet e.d. Gisteren kreeg ik de opmerking van een kennis in de supermarkt: "bijna uitgerekend en dan loop je zelfs nog door de winkel???" Uuh, ja? Het leven gaat gewoon door hoor, vooral met nog 3 kids rondlopend zal ik toch gewoon door moeten met alles. Kan moeilijk een paar weken binnen blijven, toch?
Gefeliciteerd met jullie dochter, verliefd 91! Zelf ben ik vandaag na een standaard controle doorgestuurd naar het ziekenhuis. Mijn bloeddruk was plotseling flink gestegen en in combinatie met ineens meer vocht vasthouden en wat klachten die op zwangerschapsvergiftiging kunnen wijzen vonden ze het beter om alles even te checken. Bloed afgenomen, ctg gehad, urine gecheckt en aan de automatische bloeddrukmeter. Uiteindelijk bleek alles binnen de marges maar ik moet maandag wel weer terug. Ze zeiden dat het duidelijk is dat mijn lichaam last begint te krijgen van de zwangerschap. Als er maandag niets veranderd is of het is verbeterd mag ik bij de verloskundige blijven en kan ik het gewone traject volgen maar als mijn bloeddruk is gestegen of de ctg is niet goed moet ik bij de gynaecoloog onder controle blijven. Nu nog geen reden tot paniek of ingrijpen. We hebben wel afgesproken dat als mijn bloeddruk zo hoog wordt dat ik medicatie moet gebruiken ze ook gaan inleiden. De baby is in goede conditie dus dat kan gewoon. Wat wel apart was, was dat zowel de verloskundige als de gynaecoloog erop zinspeelde dat de baby dit weekend wel eens kon komen. Dat kan natuurlijk, gezien de termijn, maar ik vond het wel opvallend. De vk had nog wel inwendig onderzoek gedaan ivm het indalen maar als ze iets gevoeld heeft zou ze dat toch wel zeggen?
Wat een ellendige dag, enorm moe / harde buiken en hartkloppingen... Zometeen ons mannetje in bad doen, zelf onder de douche en dan de bank op. Morgen hopelijk een betere dag
Novastar wat een wending ineens. Nu heel hard hopen dat je bloeddruk normaal blijft. En ik neem aan dat ze wel verteld zou hebben als ze wat gevoeld had. Hier vertellen ze na inwendig onderzoek precies wat ze gevoeld hebben. Succes ermee! Spannend in ieder geval. Strippen wordt hier volgens mij ook vanaf 40 weken besproken. Soms zijn er redenen het eerder te proberen. Hier zijn het de lichamelijke klachten die het flink zwaar maken. Vandaar de poging... maar het blijft natuurlijk zo dat je lijf en baby er klaar voor moeten zijn. En dat blijkt nog niet het geval. Dus we achten het af. Little feet daar loop ik ook tegenaan tegen die opmerkingen. Ik moet het rustig aan doen ivm bekken etc maar het leven met mijn gezin gaat gewoon door. Eten, boodschappen, ritje huisarts, etc.... Tis niet zo dat je alles dood leuk stil kunt zetten.
Even een k-moment. 😢 Ik wil zo graag dat mijn lichaam het zelf gaat doen. Zonder strippen. Zonder inleiden. Vertrouwen daarin was heel groot en is ineens totaal weg. Bij mijn dochter braken spontaan de vliezen, maar toen kwamen de weeën niet op gang; dus na 72 uur alsnog ingeleid. En nu weer niets. Niet eens gebroken vliezen. Geen gerommel. Vandaag 41 weken. Blehhhhhhhhhhhh... 😢
Renske wat k**... Hoop voor je dat t alsnog spontaan komt. De 40 weken grens bereiken is soms al zo moeilijk. Laat staan 41 weken! Dikke knuffel voor jou!
Snap het helemaal Renske..!! Ik heb nog geen ervaring zoals jij, maar gewoon heel sterk het gevoel dat de baby niet vanzelf gaat komen... En hoewel ik weet dat dat onzin is, neem kiezels dat dan kwalijk, alsof ik de bevalling onbewust tegenhoud! Sochtends denk je: "ok... Weer geen baby!" Maar goed ik snap van de andere meiden heel goed dat dagenlang gerommel ook extreem uitputtend is en ik in dat opzicht dus geluk heb. Hoe is het nu bij jullie, Sanntje, Gerdia, de rest....?
PS. Renske die tekst in je banner is ook flink demotiverend..!! Grrr!! Hou het doel (gezonde baby!) voor ogen!! Dan probeer ik dat hier ook
Hier alles rustig. Afgelopen weken is mijn buik niet zo rustig geweest als nu! Heb zelfs de nacht nagenoeg door geslapen. Paar keer wakker maar niet eruit gehoeven voor wc. Pijn viel mee vannacht... helemaal goed dus. Nu rustig weekendje houden!
Hier ook enorm rustig, zal vanmiddag de verloskundige eens even weer bellen wat nu verder..we hadden dit afgesproken, maar ze zei dat ze er bijna zeker was dat ik voor het weekend wel zou gaan bevallen... Nouja dan zal ik begin deze week wel naar de gynaecoloog moeten voor een check up... En dan de datum van inleiding bespreken, m'n hoop op een zelf startende bevalling is wel weg nu.. Maar voel me verder prima, vanmiddag gaan we heerlijk even naar het tuincentrum nieuwe plantjes kopen en lekker beetje rondneuzen wat er allemaal voor moois is! Ik geniet nog maar even van m'n dikke buik en van de lange nachten!
De meesten van jullie zijn al wat verder, maar ik zou hier ook graag mee kletsen! Morgen ben ik 37 weken zwanger en ik kan echt niet wachten tot onze kleine meid zich aandient! Het is mijn tweede en ik begin langzaam wel een beetje zenuwachtig te worden voor de bevalling. Hoe hebben jullie je voorbereid?
De scherpste kantjes van het k-moment zijn al weer weg, hoor. Maar zo in de hele vroege ochtend, kan alles zo donker lijken. Maar inderdaad; het steeds weer wakker worden met als eerste gedachte: weer geen baby, is zo slopend. Maar ja, dagen/weken gerommel is ook slopend Kortom, het is gewoon een lastige periode om door te komen voor iedereen die aan het wachten is. Gelukkig verveel ik me nog niet en staan er nog steeds (totaal onbelangrijke) dingen op mijn to-do lijstje (zoals plafond spinragvrij maken en ramen lappen; hoe cliché ). Maar. Het verschil met gisteren is wel nog steeds, dat het vertrouwen in een spontane bevalling echt weg is. En dat is toch een beetje k*t. En inderdaad, de tekst van de banner is dan ook best demotiverend Gerdia, lastig als vks zulke dingen zeggen, dan ga je daar toch wat rekening mee houden, terwijl het echt onvoorspelbaar is. Hoop dat je het geniet-gevoel nog wat vast kunt houden! Eva, ik heb gelukkig niet het gevoel dat ik de bevalling onbewust tegenhoud. Tot twee maart had ik dat wel en deed ik dat ook, want toen was mijn oudste jarig. Daarna voelde ik echt, dat ik het losliet. Maar ja, een baby zet zelf de bevalling in gang door het afscheiden van een stresshormoon. Ik geloof echt, dat mijn kindje nog geen stress ervaart: ze zit niet vast, is niet ingedaald en heeft door de grote hoeveelheid vruchtwater nog alle ruimte om vrolijk rond te dobberen (en dat doet ze ook!). Sanntje, fijn dat je na twee keer strippen nu ook de berusting wat hebt, dat het nog niet de juiste tijd is... Rustig afwachten maar weer. Lavitabella, hopelijk vandaag een betere dag! Novastar, dat is even schrikken! Goed dat je in de gaten wordt gehouden.
Ik heb me deze keer, anders dan de vorige keer, helemaal niet voorbereid. Toen had ik boeken gelezen, deed ik aan yoga en zwemmen en alles wat je nog meer kunt doen ter voorbereiding. En de bevalling is toen zo anders gelopen, dan alles wat ik erover had gelezen. De yoga werkte me zelfs wat tegen in de zin van, dat ik me heel erg focuste op buikademhaling om de weeën op te vangen, waardoor het verplegend personeel niet door heeft gehad dat ik wel serieuze weeën had (ze zeiden: 'als je echt weeën zou hebben, dan zat je nu wel te puffen' en daarnaast had ik de pech, dat ik niet getoucheerd kon worden ivm langdurig gebroken vliezen en dat de ctg geen weeën registreerde, waardoor ik tot tien centimeter ontsluiting in het ziekenhuis helemaal alleen ben geweest en alles zelf heb moeten doen. Door een pethidine injectie viel ik tussen de weeën door steeds weg en daardoor kon ik niet meer communiceren). Kortom; deze keer een aversie tegenover alles wat voorbereidt op de bevalling en ik ga het wel zien, hoe het deze keer gaat. Hoe ga jij je voorbereiden?
Ja mijn ervaring is ook dat voorbereiden niet zoveel zin heeft. Iedere bevalling is toch anders en je weet van te voren niet hoeveel pijn het gaat doen en hoe je er mee om gaat. vannacht was ik er ook even klaar mee renske. grappig, ook rond 4 uur. kon niet meer slapen, het kindje schopte me van binnen bont en blauw en mn buik zat flink in de weg. Van de eerste ben ik precies met 41 weken bevallen, ook op zaterdag dus wie weet renske Toen begon ik savonds om half 7 met weeën. succes allemaal en laten we maar genieten van het weekend
2e strip poging , geen resultaat. Vandaag flink in huis aan de gang geweest. Ik wacht het maar af wanneer uk zich meld, ik heb er een hard hoofd in dat het nog wel een week kan duren helaas. Dinsdag weer naar de vk, wil dan aangeven met 41 weken ingeleid te willen worden.