wie nog meer aan het wachten.

Discussie in 'De bevalling' gestart door nancy25, 10 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Zo. Gestript. Was nog niet geheel verstreken maar ze kon er wel bij. Bepaald geen pretje zeg!! Pffff!! Maar als dit iets in gang zet, heb ik het er heeeeel graag voor over... Zit nog te trillen, wel heftiger dan ik dacht! Was blij met m'n puf-les! ;)

Hoe is het bij de rest? Overdag, dus rustig, denk ik...?

2. Mamabou

Mamabou Lid

6 jul 2014
    75
    0
    0
    Hier inmiddels ook al ruim de uitgerekende datum voorbij... Vandaag 40+5. Onze eerste kwam met 39+4. Heel stom maar daar was ik nu ook zon beetje vanuit gegaan en dat is even een flinke tegenvaller. Hier ook totaal geen voortekenen ofzo... Gelukkig voel ik me verder nog goed en is t mooi weer. Zo kom je de dagen nog aardig door. Moet er niet aan denken elke dag stromende regen te hebben waardoor je met n kleine al gauw binnen blijft...
    Hoop dat t voor ons allemaal niet lang meer duurt!

3. Little Feet

Little Feet Actief lid

14 jul 2014
    246
    0
    16
    Eva, wat spannend nu zeg! Strippen 'hoort' volgens mij ook pijn te doen, dan is het in ieder geval goed gedaan denk ik dan maar..
    Bij mij begon de bevalling, bij m'n vorige zwangerschap, pas na 15 uur, dus afwachten maar weer!

4. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Oh dat klinkt wel goed! Voel nu namelijk nog niks bijzonders... Alleen beetje beurs down under. Maar het is iig weer een stap gezet....

5. leolientje

leolientje Actief lid

7 aug 2011
    442
    0
    0
    NULL
    Gorinchem
    Renske en Gerdia van harte gefeliciteerd!! Ik hoop dat alles goed gaat met jullie en dat jullie straks je verhaal nog even komen doen, ben zeer nieuwsgierig!

@sanntje: jammer dat je niet gestript bent!

@Eva: oeh spannend hoor! Ik ben gestript TIJDENS mijn bevalling van de eerste, dus heb er niet echt last van gehad, aangezien ik al weeen had, alleen de ontsluiting schoot niet op, vandaar het strippen.

@nieuwe meiden: welkom, gezellig!

@hier: heerlijke dag gehad, bakkie gedaan in de stad met vriendin, in de middag in de tuin gezeten en met zoontje de bekende moestuintjes geplant :p straks naar de Mac en dan denk ik dat ik lekker zal slapen vanavond.

Hoe is het met de rest? Heb het idee dat er bij steeds meer meiden wat gebeurt of rommelt. Ik heb helemaal geen harde buiken of gerommel.. ben zeer benieuwd hoe lang ik moet. De eerste kwam met 40+4 dus ik ga eigenlijk weer van zo'n termijn uit..

6. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Net terug van een halve nacht en een dag ziekenhuis. Gisterenavond voelde ik me niet lekker, had een enorm harde buik die wel twee uur aanhield en pijn in de leverstreek. Toen ik om 23:45 uur de vk belde voor advies vond zij deze klachten in combinatie met mijn plotseling verhoogde bloeddruk een reden om naar het ziekenhuis te gaan. Omdat bij de bloeddrukmeting mijn onderdruk een paar keer over de 100 ging kreeg ik medicatie en moest ik blijven. 😟 Gelukkig mocht manlief ook blijven slapen. 's Morgens om 7 uur werd ik ingeleid dmv gel. Mijn baarmoedermond was door twee weken rommelen al aardig verstreken maar ontsluiting kwam er niet. Na de tweede keer gel kwamen er wel een soort van weeën op gang maar nog niet één cm ontsluiting. Dat ging vandaag niks meer worden. Ik mocht kiezen of ik in het ziekenhuis bleef of naar huis ging. Afwachten kan ik ook in mijn eigen bedje dus nu zit ik onverrichter zaken, met een pijnlijke rug en een pijnlijk trekkend gevoel in mijn buik op de bank. Balend als een stekker! Eerst eten, dan een warm bad en vroeg naar bed (want vannacht maar 1,5 uur geslapen). Zucht, wat een verloren dag, vooral voor manlief die thuis is gebleven van zijn werk. 😕

7. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Novastar wat schrikken zeg! Inderdaad maar lekker proberen te slapen zo, misschien nog even douchen en een kruik! Hoop voor je dst het wegtrekt of doorzet!! Sterkte!

8. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Dank je. Gelukkig was er geen sprake van zwangerschapsvergiftiging maar mijn bloeddruk was zo hoog terwijl hij de hele zwangerschap keurig is geweest, dat ze overgingen tot inleiden. Maar goed, deze week wordt de baby hoogstwaarschijnlijk wel geboren. Toch een groot lichtpunt!

9. leolientje

leolientje Actief lid

7 aug 2011
    442
    0
    0
    NULL
    Gorinchem
    Jeetje wat een toestand zeg! Goed dat jij en de VK aan de bel hebben getrokken, maar minder prettig dat het uiteindelijk nog niks heeft opgeleverd, terwijl je hier wel allemaal doorheen moest, ik leef met je mee!

Hopelijk komt het alsnog snel op gang, ik duim voor je!

10. LaVitaBella

LaVitaBella Bekend lid

3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode
    Spannend allemaal hier zeg...

Na een rotnacht toch een hele fijne dag gehad.
    Vandaag precies 39 weken, volgens de VK ligt ze er helemaal goed voor, nu alleen wachten tot het juiste moment ;)
    Volgende week maandag word ik gestript als ze er nog niet is , want na de zoveelste nacht amper geslapen te hebben breekt dat wel op...

Gelukkig kan ik overdag nog wel even bijtanken en hoewel ik dat erg zonde van mijn tijd vind doe ik dat wel.

Dacht echt dat het vandaag zou doorzetten, vannacht alleen maar harde buiken en een weeig gevoel van onder, maar toen ik eenmaal uit bed ging was dat snel over. Zo vreemd...

11. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Nou hier na het strippen wel wat harde buiken maar zelfs die zijn weer weg, volgens mij doet het echt helemaal niks :( Ik ga nu maar slapen, OOIT zal die baby toch komen?! Woensdag moet ik voor echo en, als ik wil, strippoging 2.

Jullie allemaal een goede, rustige nacht óf natuurlijk een 17-3-15-kindje gewenst!! :)

12. Renske76

Renske76 Bekend lid

27 dec 2013
    794
    10
    18
    NULL
    NULL
    En dan nog mijn bevallingsverhaal(tje), want het ging megasnel!

2.45: ik word wakker van een Tikibad tussen mijn benen. Mijn bed verandert meteen in een waterbed. Ik bel de vriendin die aanwezig zou zijn, de vk (want kindje was niet ingedaald) en de pappa's.

3.00: ik moet blijven liggen, dus vriendin met sleutel laat iedereen binnen. En ineens staat mijn slaapkamer vol, want ook ambu was gearriveerd. Vk constateert dat kindje nog steeds niet is ingedaald. Met ambu naar zkh.

(Dan weet ik even geen tijden meer).

Aankomst ziekenhuis. Nog geen weeën. Er wordt meteen gesproken over opwekken en inleiden. Andere vk voelt. Onduidelijkheid over ligging kind. Echo. Tot ieders verbazing ineens in dwarsligging. Gyn erbij. Duidelijk verhaal: ks. Dat kan rustig worden voorbereid, omdat ik nog geen weeën heb.

4.30 aankomst in ok. Ruggenprik. Ik word misselijk. Mijn bloeddruk zakt vrijwel meteen weg. Ergens hoor ik anesthesist nog hard vloeken 'Ja, gvd! Maar ik zit hier met veel te lage bloeddruk!' Gyn boos op anesthesist. Ergens krijg ik mee dat er paniek is. Ik voel geen paniek. Ben alleen maar misselijk en moet steeds overgeven. Dan mag vriendin pas binnen. Ik vraag me af, waarom ze niet gewoon beginnen. Maar op dat moment zie ik mijn dochter al. Ik snap er niets van. Ze lappen haar wat op en wordt bij me gelegd. Ik ben vooral moe.

Het gaat allemaal zo vreselijk snel. 5.05 geboren, net twee uur na breken vliezen. Ik kan niet geloven, dat dit de hele bevalling is. Zo'n verschil met de traumatische vorige keer. Gyn komt 's middags nog langs en vraagt hoe ik het ervaren heb. Nog steeds ben ik erg verbaasd over hoe snel en hoe pijnloos het ging. Wauw. Dus zo kan het ook. Gyn is verbaasd 'want er was nogal op af te dingen met de bloeddruk, misselijkheid en de vloekende anesthesist'. Het zijn details voor mij. Ik kijk terug op de beste bevalling die ik me maar had kunnen wensen. Allemaal dankzij mijn kleine dwarsliggertje. 😍

13. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Wauw renske wat een verhaal. Maar wat kijk jij er positief tegenaan! Gelukkig want zoals ik het lees kan ik me zomaar inkomen dat je er ook anders tegenaan kan kijken.
    Geniet van je roze wolk ;)

14. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Ow ja en tikibad :D geniaal!

Toevallig vandaag nog met mijn vk besproken dat mijn kleine in een subtropisch zwemparadijs zit (lees heeeeel veel vruchtwater) en daarom niet komt. Wie weet vannacht een tikibad haha.

15. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Renske zoals jij het beschrijft klinkt het idd fijn, terwijl het toch ook enorm heftig moet zijn geweest! Hoe gaat het nu met je, herstel je goed? En je dochter, hoe doet zij het?

Hoe gaat het met de rest? Sanntje; still going strong zie ik? ;) Voel je je ok?

Hier echt een rotnacht gehad. Geen wee of kramp na het strippen, niks, maar wel 5 keer plassen en ontzettend last van m'n heupen. Dat is nieuw, eerst lag ik nog wel ok... Zal die 41 (!!) week wel zijn :( :( :( :( :( Zit er goed doorheen. Morgen mag ik weer naar VK voor echo en evt nog een keer strippen. Weinig zin in want het viel me erg tegen, maar deze baby moet er gewoon UIT!!!

16. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Gisternacht sinds half 3 weeën, niet super pijnlijk maar meost wel wegzuchten, elke 3-4-5 min, soms zelfs sneller, 1-1,5 minuut lang steeds... uren lang aangehouden, maar elke keer als ik wat ging doen zwakte het af. 's Middags helemaal gestagneerd. Had 2-3 cm, gestript, maar niks op gedaan. Vanacht weer bijna hele nacht wakker van zeer drukke baby, wat halfzachte weeën en emotie dat mn lichaam t niet zelf wil doen. Ben gesloopt. Straks controle vk, weet niet wat t gaat worden allemaal... misschien iets met ziekenhuis slapen met medicatie en morgen inleiden, wou thuis bevallen maar trek het niet meer zo...

17. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ik voel met je mee Hanneke! Wat naar! Goed dat je de opties gaat bespreken! Keep us posted!

18. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Hanneke en Eva... pfff succes vandaag. Wat klote zeg dat er doorheen zitten. Hoop voor jullie beiden dat de vk wat kan doen! Voor nu een dikke knuffel!

Hier, still going strong! Dalijk bellen. Maar voel me geestelijk gelukkig goed en sterk. Hoop dat ik dat vast kan houden.

19. Little Feet

Little Feet Actief lid

14 jul 2014
    246
    0
    16
    Eva en Hanneke , balen dat de bevalling maar niet wil beginnen! Jullie zijn nou wel echt aan de beurt hoor!!

Vandaag heb ik weer een rustige dag. Kids zijn op school en jongste is op kdv. Vanmiddag even wat plantjes in de tuin zetten en ergens lunchen met mijn moeder.

Verder nog steeds geen voorwerk in mijn buik, dus die 40 weken ga ik wel halen!

20. Gaby123

Gaby123 Niet meer actief

Goedemorgen meiden,

Nog baby'tjes geboren vannacht :D?

Renske, klinkt wel heftig hoor, er was toch wel wat paniek zo te lezen. Fijn dat je er zelf zo positief op terugkijkt!

Eva, wat vervelend dat je zo'n rotnacht hebt gehad. Jammer dat het strippen niet effectief was.

Hanneke, balen dat je zo gesloopt bent :(. Succes bij je controle straks.

Sanntje, klinkt goed! Wat heerlijk dat je je zo goed voelt.

Little Feet, veel plezier vandaag. Hier schijnt het zonnetje, bij jou ook? Lekker weer om te tuinieren.

Ik kom echt om van de bekkenpijn, hebben meer meiden daar last van? Vorige zwangerschap ben ik met 38w4d ingeleid vanwege bekkenklachten, maar dat vond ik een hele vervelende ervaring. Nu is de afspraak om met 38 weken te gaan proberen te strippen, dat is a.s. donderdag. Ik hoop zo dat ik donderdag al wat ontsluiting heb en dat het strippen lukt, want ik lig echt krom van de pijn. Hou dit geen weken meer vol. En dan is m'n oudste ook nog eens ziek thuis, ik heb haar maar even voor de tv gezet :). Zit er een beetje doorheen. Gelukkig schijnt het zonnetje buiten!

Deel Deze Pagina