wie nog meer aan het wachten.

Discussie in 'De bevalling' gestart door nancy25, 10 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Molly1

Molly1 Lid

27 mei 2014
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    fijn dat de echo's goed waren! :) hier nog steeds na de slijmprop beetje bruin roze afscheiding.. En af en toe een harde buik maar verder niks geks..

Cat, Zwangerschapssuiker is niet leuk:( op de helft van mijn zwangerschap dachten ze ook dat ik het had..paar weken streng dieet gehad en nu nog een beetje opletten met suikers maar verder niks.. ik hoop voor jou ook echt dat de kleine voor de 40 weken zich meld.. gelukkig heb je nog eventjes:) this allemaal wat he

2. LaVitaBella

LaVitaBella Bekend lid

3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode
    Fijn, die goede echo's!

Blij dat de meeste mama's zich nog vrij goed voelen.
    Het weer doet ook veel, merken jullie dat ook?

Hier 2 hele goede en actieve dagen achter de rug.
    Bijna geen klachten gehad en 's nachts goed kunnen slapen ondanks het vele plassen, maar geen pijnlijk harde buiken meer gehad.

Heb me er zelf maar bij neergelegd dat ik die 40 weken ook ga halen. Zolang ik me voel zoals vandaag en gisteren hou ik het nog wel even vol....maar vind het zo zonde van mijn verlof haha.
    Meeste klusjes gedaan , maar nu toch ook wel wat extra tijd om te ontspannen, ook niet verkeerd ;)

3. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Geen baby's vandaag geboren?

Nog even volhouden meiden. Maar ik kan me goed voorstellen dat sommige het echt gehad hebben nu. Dat gvoel krijg ik ook steeds sterker.
    Helaas zit bij mij alles nog potdicht :( vk heeft vandaag even gevoeld, maar het was nog helemaal hard en een tuut. Echt balen. Verder was alles wel prima. Ik heb wel een ctg gehad vandaag ivm minder leven voelen, maar het was helemaal in orde. Stelt me wel gerust. Baby is in 6 dagen tijd meer dan 2 ons aangekomen, dus vetjes genoeg nu, haha.
    Oh lavitabella ik ben wel jaloers, hier aan de kust was vandaag snertweer. Grijs, koud en guur. Wou voor even dat ik in het binnenland woonde! Ik word zo somber van dit weer, zeker als je dan hoort dat het in het binnenland prachtig was! En helaas wordt het de komende dagen alleen maar slechter weer. Kom op met die lente! Of met de baby, dan lig ik toch in de kraam en kan ik van de kleine genieten!

Ik heb geen ervaring met inleiden tot nu toe gelukkig. Ik hoor ook heel wisselende verhalen. Bij mn zus duurde het drie dagen en pas toen ze een ruggenprik kreeg ging het ineens supersnel. Maar ik hoor ook verhalen waarbij binnen drie uur na inleiden de baby al geboren werd, dus het is echt per bevalling anders. Sterkte voor de dames die worden ingeleid, hopelijk gaat het bij jullie wel vlot!

4. LaVitaBella

LaVitaBella Bekend lid

3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode
    Ik vind dat ook een raar idee hoor, inleiden.....
    Vorige keer totaal onverwachts en spontaan bevallen, en SUPER bevalling dus ik vind het een onprettig idee dat ze het misschien volgende week gaan opwekken..

Komt misschien ook omdat ik er heilig van overtuigd was dat ze eerder zou komen, veel eerder zelfs...

5. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ben twee keer ingeleid, en het was tegennatuurlijk naar mijn gevoel. Mijn lichaam was er totaal niet klaar voor (37 en 39 wk). Uiteindelijk ook goed gekomen maar pfjoe. Derde kwam spontaan, dag voor geplande inleiding. Heerlijk, binnen 3 uurtjes was ze er. Daar teken ik nu weer voor! Ben nu 38.4 wk en zw.suiker, bekkeninst. en klemmende zenuwen :( met 41 wk gaan ze inleiden als t niet spontaan komt.
    Ben t wel helemaal zat, maar zoals gezegd: het mooie weer doet wel iets hoor, voel me met het zonnetje nog wel even oke, kan er ook wel van genieten. Maar van mij mag de kleine wel komen.

6. Zonnebloe

Zonnebloe Lid

24 jul 2014
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ook aan het wachten deze week uitgerekend sinds vandaag veel last van menstruatie achtige pijn en drukkend gevoel van onder had t ookal afgelopen week maar vandaag wel heel erg en voel mezelf echt slecht

7. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Wat een geklets hier!! Kan t even niet bij houden. Hier alles rustig nu. Ga lekker slapen hoop ik en dan morgen weer een dag dichter bij m'n ukkie. We wachten (on)geduldig verder.

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Nou mijn bank was drooggebleven ;)
    Wel echt gisteren een klotennacht gehad waarbij ik elk uur op de klok voorbij zag komen. Zo nu en dan viel ik in slaap om vervolgens met een mond vol met maagzuur weer wakker te worden. Dat in combi met de pijnlijke buiken zag ik het allemaal gisteren echt niet zitten.
    Gisteren weer m'n standaard wekelijkse controle gehad. Kindjes liggen nog steeds in stuit. Gyn heeft een inwendig onderzoek gedaan en alles zit bizar genoeg met al mijn harde buiken nog pot en potdicht. Snap er niets van met al mijn buikpijn. Maar goed, beter dit dan dat het al begonnen was.

Heb sterke maagzuurmedicatie meegekregen en een slaapmiddel. Heb heerlijk van 22.00 uur tot zojuist geslapen met slechts een paar keer kort tussendoor wakker geweest. Zo ontzettend fijn!! De wereld ziet er direct weer ff wat fijner uit zo!!

Ik mag me bij 37 weken laten inleiden of er voor kiezen om door te gaan tot 38 weken. Best fijn dat hij dat nu aangeboden heeft.

Heb trouwens ervaring met inleiden. Met 38.1 en m'n dochter was er in 4 uurtjes!

9. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Maartje wat fijn dat ze je geholpen hebben met de ergste kwalen, en dat de kindjes nog goed zitten! Hopelijk is het zo nog even vol te houden. En 37 weken zou met een tweeling al meer dan netjes zijn toch..??
    Sterkte allemaal weer vandaag, gelukkig weer mooi weer, helpt idd weer veel! Hier niet stiekem vannacht bevallen voor de afspraak in ziekenhuis 😄 Ik hoop dat ze me de voors en tegens goed uit kunnen leggen!

10. Bloemetje45

Bloemetje45 Actief lid

21 jul 2014
    220
    74
    28
    Hier alles ook rustig, een redelijke nacht gehad..
    En volgens mij ben ik vanmorgen m'n slijmprop verloren,, weet het niet zeker.. Eerste zwangerschap,, dus totaal geen ervaring!
    Had daar straks wel wat kraampjes maar ook deze zijn alweer vertrokken.
    Morgen de afspraak bij de gyn,, zou ons manneke vandaag nog spontaan komen of word het toch volgende week een inleiding??

11. Wolfje87

Wolfje87 Actief lid

7 jul 2014
    143
    0
    16
    Hi, ook ik kom me hier even melden. Lees al een tijdje mee maar nooit een reactie achter gelaten :).

Morgen ben ik precies 40wk. Gisteren bij t afvegen paar x lichtroze bloed met urine op wc papier raakte wel een beetje in paniek omdat het allemaal de eerste x is. Nu af en toe menstruatie krampen wat ik aan het bijhouden ben, t komt zo om de 8/10 min ben benieuwd maar tegelijkertijd ook zenuwachtig en angstig..

12. Little Feet

Little Feet Actief lid

14 jul 2014
    246
    0
    16
    Hier gisteravond ineens vreselijke rugpijn! Wist echt niet meer hoe ik moest liggen of zitten. Heb een warme kruik in mijn rug gelegd en ben naar bed gegaan. Gelukkig nu geen last meer van!
    Nu af en toe een zwaar gevoel onderin mijn buik?!

Moet vanmiddag weer voor controle naar de verloskundige..

Fijne dag allemaal!

13. Gaby123

Gaby123 Niet meer actief

Net terug van de verloskundige. Vandaag 38 weken! Ze heeft gevoeld, en de baarmoedermond is verstreken, en ik heb 1 cm ontsluiting. Ze wou nog niet strippen, ze vond het toch nog wat vroeg. We bekijken het nu per week. Volgende week woensdag weer heen, en voor 2 april (m'n uitgerekende datum) staat iig wel een strippoging gepland. Ze hoopt dat ik het nog even kan volhouden om niet teveel te forceren. Maar ik heb wel goede hoop dat het spontaan komt voor 2 april. Daar hoop ik dan maar op.

Verder voel ik me zo ontzettend brak, ik heb echt beroerd geslapen. Lig de hele nacht te zweten met dat stomme zeiltje onder het laken. Hebben jullie dat ook? Vanavond ga ik op een groot badlaken liggen denk ik.

Even bijlezen.

14. Gaby123

Gaby123 Niet meer actief

Had ik dus een mega lange reactie getikt op iedereen, doet m'n iPad iets raars en is alles weg :(. Straks maar even opnieuw.

15. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb dat zeiltje na een uur weer weggehaald... Vliezen breken is maar bij 10% het begin, dus ik dacht ik waag het erop (en anders... Ach ik wil best een lekker nieuw bed! ;) )

Strippen is dacht ik idd pas na 41 weken zinvol meestal... Dus Gaby ik zou er niet te rouwig om zijn...Of wilde je zelf graag eerder?

Ik straks naar ziekenhuis voor gesprek, wel spannend! Maar volgens mij ben ik inmiddels de veteraan van dit forum dus ik vind dat ik aan de beurt ben ;)

Geniet van de zonnige dag, ik ga ook even wandelen!

16. LaVitaBella

LaVitaBella Bekend lid

3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode
    Flink aan het rommelen bij iedereen zo te lezen.
    Leuk is dat hoor, dat bijlezen en iedereen zijn ervaringen uitwisselen :)

Hier vannacht weer een abbo op de wc gehad, heel veel plassen maar gelukkig voor de rest ook prima geslapen.
    Vanmorgen met ons mannetje muffins gebakken en daarna puppies gaan kijken die ik gefokt heb maar bij gastgezin liggen, erg gezellig!

Daarna hem naar het KDV gebracht en boodschappen gedaan.
    Net even wat lekkere soep gegeten en zometeen met de hele roedel naar het bos om ze daar even lekker te laten rennen.

Vanmiddag is voor MIJ!
    Ik wil lekker uitgebreid in bad gaan, daarna even op bed of de bak gaan liggen en een dutje doen.
    Verder foto's uitzoeken en beetje internetten.
    Straks weer ons mannetje ophalen en dan Indonesisch eten, jammie!

Zolang ik me voel zoals de afgelopen 3 dagen kan ik nog wel wat geduld opbrengen, maar wordt onderhand toch wel heeeeeel nieuwsgierig!

17. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gaby, die zeiltjes zijn drama, werd mij zelfs afgeraden tijdens intake kraam. Ik heb nu een waterdichte molton, die had ik al in huis voor de kids toen ze zindelijk leerden worden. Kun je bij de hema kopen.
    Ik heb er weinig last van, alleen als ik te warm lig toegedekt is het rond mn heupen wat warmer. De kans dat je vliezen breken is inderdaad klein, maar het is ook wel handig ter bescherming van je matras mocht je thuis willen bevallen of tijdens toucheren door de vk. Ze leggen dan wel kraammatrasjes onder je billen, maar nou ja, dat houdt zeker tijdens een thuisbevalling niet alles tegen. Dus voor de dames die thuis willen bevallen zou ik ook zo'n waterdichte molton aanschaffen, heb je straks ook nog wat aan als je kids zindelijk gaan worden. Maar je kunt natuurlijk ook op de dag van de bevalling alsnog dat zeil in je bed doen ;)

Eva vind ook dat jij aan de beurt bent nu! Jeetje 9 dagen overtijd al, ik hoop echt niet dat het hier nog zo lang duurt! En ik wil ook geen 1 april kindje, haha, dus ik hoop echt dat we hier nog een maartbaby mogen verwelkomen!

Lavitabella wat kun jij nog een hoop zeg! Ik kan nog naar school fietsen om de kids weg te brengen/ op te halen. Een boodschap halen bij de supermarkt gaat ook nog net en een klein blokje om, maar lopen in een bos lukt nu echt niet meer. Geniet er nog van zolang je nog zo actief kunt zijn!

Gaby vind 38 weken ook vroeg voor strippen, maar soms is er wel een reden om het te doen. Hier doen ze het pas richting de 41 weken. Bij mij is het dus maar de vraag of het volgende week wel al kan, aangezien het nu nog helemaal dicht zit. Verbaasd me echt aangezien het mn derde zwangerschap is. Maar aan de andere kant heb ook nog nauwelijks harde buiken of voorweeen gehad.

Morgen 40 weken! Had nooit gedacht zo ver te lopen dit keer! Maar ik denk nu zelfs dat het 40+ gaat worden. Ach over twee weken is de kleine er echt, dan moet hij/zij er uit!

Sterkte iedereen en geniet toch nog even van de schopjes. Ik krijg steeds die opmerking, maar van mij mag het nu wel klaar zijn eigenlijk. Haha, is gewoon zo'n standaard opmerking van iedereen. Worden jullie niet gek van iedereen om je heen. Iedereen vraagt of belt of er al wat aan de hand is!? Ze horen het vanzelf wel, haha....

18. Gaby123

Gaby123 Niet meer actief

Haha ok ik ben dus niet de enige met problemen met dat zeiltje. Ik probeer het vanavond nog even met een badlaken, en anders haal ik het zeiltje morgen weg.

Eva, succes in het ziekenhuis straks. Spannend! Jij bent nu wel aan de beurt ja. Nou erg lang kan het niet meer duren bij je ;).
    Ik wilde zelf graag eerder gestript worden, omdat ik zo'n bekkenpijn heb. Ben daarom de vorige keer ingeleid met 38w4d. Nu wil ik perse niet ingeleid worden, dus hoopte een beetje op een vroege strippoging.

LaVitaBella, och wat schattig, puppies kijken. Foto :D?
    Geniet van je middagje voor jezelf, heerlijk.

Derde, een waterdichte molton is misschien idd een beter idee. Kun je die in breedte 160 krijgen denk je?
    Inderdaad vreemd dat je bij een derde nog helemaal potdicht zit met deze termijn. Kwamen je andere kinderen eerder of later dan je uitgerekende datum?
    Ik ben er ook wel een beetje klaar mee hoor, maar dat komt eigenlijk alleen door de pijnklachten. Ben zo blij als ik me weer normaal kan bewegen.

De baby is onwijs druk sinds het toucheren, en ook harde buiken. Het zal toch niet dat alleen het voelen de boel al op gang heeft gebracht??

19. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    #659 Robynn, 19 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2015

Nou dan eindelijk maar eens mijn verhaal...eerder had ik er geen energie voor..

Jullie hebben het begin van de bevalling mee kunnen lezen..
    2 x strippen had niet veel uitgehaald. Daarna de nacht ingegaan met regelmatige weeen die niets uithaalden..maar wel uitputten..
    De volgende dag de VK maar tegen de middag gebeld en gezegd dat ik echt op was..
    Ze vroeg me hoe mijn weeen waren, en daarna zei ze kom maar deze kant op (het ziekenhuis dus)..
    Ze zou daar dan kijken hoever ik stond, evt vliezen breken etc..
    Nou 1,5 cm ontsluiting, niet veel, maar uiteindelijk besloten de vliezen te breken..
    Weeen werden sterker, maar geen tot bijna geen extra cm..
    Ik raakte op..de pijn werd erger..er werd mij een ruggenprik aangeboden..
    Maar wilde het toch nog even aankijken..ik had inmiddels nog geen bevalling gedaan zonder pijnbestrijding en wou kijken tot hoever ik kon komen..
    Paar uur later en slechts 1 cm verder.. ik besloot het aanbod van de ruggenprik aan te nemen..
    Alles werd in werking gezet.. wat bleek, alle kamers van het ziekenhuis zaten vol..
    Ik kon nergens terecht.. er werd gebeld met een ander ziekenhuis, en een ambulance geregeld..
    Dat duurde en duurde maar, ze waren ons gewoon vergeten!
    bijna 2 uur verder en nog geen ambulance..
    Uiteindelijk werd ik met flinke weeen vastgemaakt op de brancard en daar gingen we..
    loeiende sirenes, aangekomen in het andere ziekenhuis.. waar ik nog eerst gecontroleerd werd (en ons zoontje nog in de buik)..
    Waarna ik ongeveer na een uur pas de ruggenprik kreeg..
    Ik weet niet hoe ik deze pijn toch nog zolang uit heb gehouden...
    Uiteindelijk begon de ruggenprik te werken, wat een verademing!
    Alleen voelde ik de prik erg hoog in mijn lichaam, wat zorgde voor ongerustheid..
    Ik kon nog niet echt ontspannen.. maar we werden goed in de gaten gehouden op de monitor..
    Goed, toen werden manlief en ik geïnstalleerd in een verloskamer, aan de ruggenprik en weeen opwekkers..
    Ik kreeg tot slot koorts van de ruggenprik en kreeg antibiotica en paracetamol..
    Alsnog ging het erg langzaam met de cm, dus manlief en ik hebben nog wat kunnen rusten..eten enz.
    Uiteindelijk begonnen ze de weeenopwekkers steeds een tandje hoger te zetten,
    en kreeg ik persdrang.. ik kon ze haast niet wegzuchten ondanks de ruggenprik..
    Heb ik nog een uur of 2 moeten wegzuchten tot ik het niet meer hield..
    Ik had 9 cm ontsluiting en er zat nog een klein randje..waarvan de GYN me wilde meehelpen door het randje weg te duwen tijdens het persen..
    Dit deed ontzettend zeer en heb nog wat gemopperd, maar achteraf kon de GYN en ik er om lachen..
    Al met al.. een half uurtje geperst, wat heel anders voelde dan een normale bevalling..
    Ik voelde immers niet waar in heen moest persen.. uiteindelijk is het mij toch gelukt..
    Zonder een scheurtje of knip is ons mannetje van bijna 4000 gram geboren..
    Doordat ik koorts had, had de kleine ook..plus een lage hartslag.. moest hij gelijk door naar de pasgeborenen afdeling.. naar een kinderarts, en aan de antibiotica..
    Van kwaad tot erger kwam mijn placenta niet vanzelf naar buiten,
    waardoor ik direct door moest naar de OK.. waar ik een verdoving kreeg en mijn placenta werd verwijderd..
    Ik was zwaar high van de medicatie en ontzettend emotioneel..voelde mijn lichaam niet..
    Waar was mijn man, en waar was mijn zoon.. ik voelde mij zo eenzaam!!
    Ik was half aanwezig en vroeg waar ze waren, mijn man werd gebeld en naar de uitslaapkamer waar ik lag gestuurd..
    Onze zoon lag veilig op de kinderafdeling.. waar mijn man eerst bij was..
    Uiteindelijk werd er een kamer voor ons klaargemaakt waar we de opvolgende dagen mochten verblijven..
    Eerst gingen we langs onze zoon, maar doordat ik mij nog zo high voelde
    en geen gevoel in mijn lichaam had...raakte ik in paniek..
    Waar was mijn moedergevoel?? Dat hoorde toch direct te komen??
    Die nacht werd ik wakker en vroeg aan de kraamhulp of ik naar mijn zoon mocht op de afdeling, tuurlijk mocht dit..
    Ik mocht hem voeden, en *zucht* daar was gelukkig het moedergevoel wat
    ik kende van bij mijn dochters..
    De 2e dag in het ziekenhuis mocht onze kleine eindelijk bij ons op de kamer slapen..
    Hij kon van de monitor af, maar kreeg nog wel steeds antibiotica via een infuus toegediend..
    Ik krabbelde ook langzaam weer op en de 3e dag mochten we naar huis..
    Op het punt van vertrek, kwam de arts binnen met de boodschap dat ik wel een heel laag HB had, van 4.5
    En eigenlijk had ik een infuus moeten krijgen om mijn bloed aan te vullen..
    Ik was immers meer dan een liter kwijt geraakt tijdens de bevalling..
    Man en schoonvader hadden net de tassen etc in de auto gezet, dus we
    stonden klaar voor vertrek..
    Ik kreeg de keuze of ik alsnog een infuus wilde.. ik wilde maar 1 ding..
    Naar huis.. dus ik kreeg staaltabletten mee..
    Ik vond het idee van een bloed infuus ook maar eng.. dus was allang blij dat ik van alle slangetjes af was..
    Al met al.. een horrorbevalling van meer dan 16 uur in pijn, maar een ontzettend mooi en gezond kind..
    Het was het weer helemaal waard.. en ben nu weer een beetje bij..
    Ik voel mijn lage HB nog wel, maar daar word aan gewerkt..
    veel rusten, goed eten en staaltabletten..veel uit handen geven..
    Ik heb extra uren kraamzorg gekregen, en ben daar superblij mee..

We beginnen een beetje in een ritme te komen met z'n allen..
    en genieten enorm van ons kleine ventje..hij is erg rustig en doet het meer dan goed..
    Ik besef heel goed wat er allemaal gebeurd is, maar verwerkt heb ik het nog niet.. Ik vond het echt heel heftig en mijn man ook.. Hij heeft op een moment gedacht dat hij ons zou kwijtraken die arme schat..
    Die was achteraf helemaal in shock, maar tijdens mijn bevalling was hij de rust zelf.. mijn held, mijn rots.. door hem kon ik rustig blijven.. :)

Ik wens iedereen die nog wacht en er nog doorheen moet veel sterkte..
    En hopelijk niet zo'n zware bevalling als ik heb gehad.. maar alsnog..

HET WAS HET HELEMAAL WAARD!! ;)

20. vally

vally Niet meer actief

Jeetje Robynn wat heftig allemaal! Gelukkig zijn jullie er uiteindelijk goed uitgekomen.

Neem wel de tijd om het te verwerken...

Geniet van het gezinnetje!

Deel Deze Pagina