wie nog meer aan het wachten.

Discussie in 'De bevalling' gestart door nancy25, 10 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kakoe

kakoe Lid

23 jul 2014
    55
    0
    0
    Bedankt meiden!! Ik heb een hele fijne bevalling gehad. Rommelde overdag een beetje maar kon alles nog doen en had niet het idee dat het al begonnen was. 'S avonds rond 9 begon de twijfel een beetje af te nemen. Bedacht me dat het nu toch wel begonnen zou kunnen zijn omdat het elkaar meer opvolgde ondanks dat het nog prima te doen was. besloot ik toch maar even de verloskundige te bellen. De vk kwam gelijk langs en voelde al 4/5 cm ontsluiting!! :) door naar het ziekenhuis en na een uurtje volledige ontsluiting en persweeën. Tien minuten later een prachtig ventje in mn armen :)

Jaatje en gaby123 (en alle meiden die nog wachten) houdt moed!! het kan dus nog gewoon!! Duim voor jullie
    Xx

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zit er ff helemaal doorheen... Mijn zwangerschap is dit keer zo goed gegaan, zoveel meer van kunnen genieten met mijn twee meiden erbij en zonder al die lichamelijke klachten die ik vooral bij de tweede had. Maar nu, ik heb geen zin meer. Alles gaat maar door, ik heb geen rust in m'n lijf, ik ben moe en de dagen duren lang... Ik kan mijn moeder of een vriendin best vragen om wat van me over te nemen, maar wat dan? Dan lig ik thuis op bed of hang ik op de bank, niks te doen... Dan duurt het nog langer! Mijn onderkant is erg beurs en voelt heel erg stijf/pijnlijk. Baby zit behoorlijk diep denk ik en het wordt nu ook wel echt een hele zware buik voor mijn rug/bekken/benen. Pffff, alles wat ik doe lijkt te veel, en ik ben het zat dat ik niet weet hoe lang het nog duurt. Omdat de zwangerschap verder zo goed gaat is er helemaal geen reden om eerder in te leiden of te strippen bijvoorbeeld, en dat wil ik eigenlijk ook niet. Maar ik zou zo graag eens lekker vroeg bevallen, zonder dat je hoeft te wachten, ook al is dan nog niet alles zo piekfijn voor elkaar als dat ik zou willen... BAHHH.

Zo, dat lucht op!

Maya, het idee van 'de derde doet vast wat de eerste twee ook deden' is voor ons niet echt heel gunstig. Alhoewel.. allebei heel keurig rond de uitgerekende datum, dus dan moeten we nog 2 weken.. Maar de theorie dat een derde heel anders kan zijn staat me meer aan, ik ben het echt wel zat!

Stefafie, gefeliciteerd met je meisje! Ik herken de langzame ontsluiting van mijn eerste, was ook een sterrenkijkertje, maar goed dat het toch gelukt is! Echt een prestatie, was ik ook trots op, want sterrenkijkertjes worden vaak met een KS gehaald uiteindelijk! Hopelijk ben je al thuis of mag je bijna!

Kakoe/Jaatje/Gaby, overtijd lopen lijkt me zo slopend, sterkte en hopelijk zit er gauw verandering in de zaak!!!!

Ahhh Kakoe, ik ben al te laat met m'n bericht, gefeliciteerd!!! Geniet van je ventje!!

Zo, ik moet zeggen dat het wel helpt om hier te lezen dat er meer soms zo'n dip hebben, of juist zijn bevallen (soort hoopvol gevoel, haha). Ik weet bij de meiden dat ik vaak voor elke dag wat leuks plande, zodat ik iets had om naar uit te kijken voor de volgende dag als de baby zich nog niet had aangediend... Ik zit me nu ff wat te bedenken, maar tis best lastig met kinderen thuis om dan leuke dingen voor jezelf te bedenken die handig kunnen. Er staan al wel wat dingen gepland, maar meer praktische dingen dan dat ik daar nou echt naar uit kijk als de baby er nog niet is ;) Misschien dan toch maar voor elke dag een stuk chocola :D

3. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Waar zijn alle ladies gebleven die rond dezelfde tijd als ik zijn bevallen?
    Is daar een speciaal topic voor geopend?? Zo niet.. misschien een leuk idee??

Voor de dames die in de laatste loodjes zitten.. nog ff doorzetten!!
    Voor je het weet is het allemaal al weer achter de rug..

4. maya123

maya123 Lid

11 aug 2014
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    @gentle, dat snap ik heel goed dan duim ik hard met je mee! Ik ben ook heel erg aan het wachten vandaag ben ik 39+2 weken zwanger en het kan mij niet snel genoeg gaan🙊en het gevoel dat je zo moe bent enzo is ook heel herkenbaar!!

@kakoe, gefeliciteerd!! Geniet van elkaar ☺

5. kakoe

kakoe Lid

23 jul 2014
    55
    0
    0
    Bedankt voor alle felicitaties!!

@gentle: ik weet precies hoe je je voelt!! Hoopte ook zo dat ik eerder zou bevallen, had ook echt het gevoel dat dat zo gebeuren en rekende al vanaf week 37. Beviel met 41 weken... De dag voor mn bevalling ff een potje zitten janken en dacht dat t nooit meer zou komen. Wat die horrormonen wel niet met je doen!! Heb helaas geen tips voor je. Zou wel lekker eens gebruik maken van je moeder die je een keertje komt ontlasten, al pak je maar gewoon eens extra je rust. Zo kan je er niet alleen fysiek maar ook mentaal weer wat beter tegen aan.

Heel veel succes met de laatste loodjes!! Het helpt nu niet veel maar straks is het echt het wachten waard geweest!!

@maya ook jij succes met de laatste loodjes

6. maya123

maya123 Lid

11 aug 2014
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kakoe, bedankt! Het is ook gewoon heel spannend en ik heb er zoveel zin in! Het is heel lastig om dan ergens anders aan te denken want je voelt je baby en je hebt een grote buik mee. jullie zullen begrijpen dat ze dus ongeveer ook nog het enige is waar ik mee bezig ben haha🙊Is dit je eerste kindje?

7. Stefafie

Stefafie Lid

19 feb 2015
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier even een berichtje van ons!

Afgelopen zondag mochten we lekker naar huis! De kweek van het bloed was gelukkig goed.

Ik ben bevallen in rijnstate en daar hebben ze 2 persoonskamers, dus vl, Elaine en ik mochten heerlijk op 1 kamer verblijven. Wel fijn om zo de eerste 3 nachten toch samen te zijn.

Mijn bevalling nog even in een vogelvlucht.

De bedoeling: 19:30 ballon katheter en dan slapen en smorgens kijken of het zn werk gedaan had. Ze bereidde me er op voor dat ik niet moest rekenen op ontsluiting omdat alles Nog potdicht zat.
    1-4 rond 19:30 is de ballonkatheter ingebracht. Dit lukte 2x niet, dus de eendenbek werd gebruikt. En voelde 5 minuten later menstruatie krampjes, dit hoorde.
    Ik ben naar de kamer gebracht waar ik zou slapen. Rond 21:00 is vl naar huis gegaan. Maar die krampen hielden aan. Rond 10 uur werd dit erger. Ik dacht nog, zal dit het zijn? Weeën? Maar ik dacht aan wat ze zeiden, dat het waarschijnlijk wel even zou duren. Dus toch proberen te slapen. Om half elf had ik zo pijn dat ik niet meer langer dan een paar seconden kon liggen in dezskfde houding. En zo eventjes door gesukkeld. Rond half 12/12 uur hield ik het niet meer vd pijn en toch maar op het belletje gedrukt.
    Ik werd aan de ctg gelegd, en Bleek inderdaad weeën te hebben. En behoorlijk heftige want ik had maar 1,5 minuut er tussen ofzo. Rond 1 uur werd ik naar de verloskamer gereden, wist niet wat me overkwam. Ik mocht vl nog niet bellen omdat ze nog niet inwendig hadden gekeken en hij anders voor niks zou komen. Heb toch stiekem gebeld haha.
    En maar goed ook. Want ik bleek 1,5cm ontsluiting te hebben. Hij was er rond 2 uur(wonen niet in de buurt van zkh)
    Half 3 hebben ze mijn vliezen gebroken.
    Ik kreeg een uur om de weeën natuurlijk op gang te brengen, maar dat gebeurde niet. Dus ik kreeg wee opwekkers gekregen, wel gekozen voor een ruggenprik ivm weeën storm.
    Die kreeg ik rijd half 6, prik was geheel pijnloos, infusen waren pijnlijker.
    Uren kropen voorbij, en om de 20 minuten werd de dosis opgehoogd. Rond een uur of 4 had ik 6cm en kreeg ik persdrang. Ontzettend veel zeer en een enorme druk. Vanaf toen ging het hard, binnen een uur op 10cm maar mocht nog niet persen omdat ze nog veel te hoog lag. Uiteindelijk om 5 u begonnen met persen en een uur en 15 minuten later was ze er. Gelukkig maar 2 hechtingkjes inwendig. Dus dat viel reuze mee.

Heel verhaal, niet echt vogelvlucht haha

Nu zijn we lekker thuis en wat is dat fijn. Ik voel me zo zeker als ik haar verschoon of voedt.
    En ze doet het fantastisch, ze huilt bijna nooit, alleen tijdens verschonen en aankleden.
    Ze slaapt ook echt super goed door.

Super aan het genieten hier, vl is gelukkig nog lekker tm zondag vrij. Dus kunnen alles lekker samen ontdekken.

Ik hoop dat iedereen die nog moet wachten ontzettend snel mag bevallen :)

Ps. Alle clichés zijn blijkbaar echt waar.. Hahaha

8. Suuzanna

Suuzanna Actief lid

16 feb 2014
    256
    0
    16
    Wat heerlijk om te lezen dat jullie kindjes geboren zijn en genieten in de tijd die komen gaat.
    Vandaag 39.6 weken zwanger, morgen de uitgrekende datum. Wanneer zou ze komen?
    Inderdaad Maya, ik merk ook dat ik alleen aan de baby kan denken. Kzorg gewoon dat ik het lekker druk heb (maar wel rustig aan natuurlijk).

9. maya123

maya123 Lid

11 aug 2014
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Suuzannna, ondanks dat ik me best vermaak gedurende de hele dag is mijn kindje het enige waar ik aan kan denken en over wil praten haha🙊 ik zie dat jij een paar dagen voorloopt heb jij nu ook dat het elke dag spannender wordt?

10. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Vandaag de uitgerekende datum. Tik tak tik tak..... De tijd kruipt voorbij en er gebeurt gewoon nog steeds niks....

11. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Ik lees hier al heel trouw mee, ondanks dat ik nog niet wacht..
    Wat fijn dat je bevalling toch nog zo snel is gegaan Stefafie! Gefeliciteerd met jullie meisje.

Meiden die bijna op de uitgerekende datum zitten, succes nog even!

12. Suuzanna

Suuzanna Actief lid

16 feb 2014
    256
    0
    16
    Nou echt wel.. het idee dat het elke dag gewoon gebeuren kan.. zo leuk!
    Als ze me op een briefje konden geven dat ze bijvoorbeeld zondag geboren word, lijkt me dat heerlijk. Dan nog genoeg tijd op de boel netjes te maken en je weet wat je te wachten staat.
    Hoe en wat er gaat gebeuren vind ik heel spannend. Ik heb zoveel zin dat het meisje er is. Over 2 weken kan ik haar sowieso vast houden... wat een heerlijkheid :);):)

13. Liesbeth1982

Liesbeth1982 Actief lid

31 mei 2011
    144
    2
    18
    Vrouw
    Assistente bij Mondziekte-kaak en aangezichtschiru
    Huissen
    #853 Liesbeth1982, 8 apr 2015
    Laatst bewerkt: 8 apr 2015
    Hier een meelezer! En stiekem toch al aan het wachten/aftellen. Zit al een paar weken thuis ivm hoge bloeddruk. De gyn verwacht niet dat ik daardoor de 40 weken ga halen.

14. Gaby123

Gaby123 Niet meer actief

Ik ben vanochtend bevallen van een prachtige dochter. Om 8.45u braken de vliezen, helaas was het vruchtwater lichtgeel. Om 10u kwam de verloskundige checken, ze bleek inderdaad in het vruchtwater gepoept te hebben. Onderweg naar het ziekenhuis kwamen de weeën op gang. En om half twee is ze geboren. Super vlot weer! Nu lekker aan het genieten! Iedereen succes met de laatste loodjes.

15. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Kakoe, nou toevallig vanmorgen idd een dag gepland met m'n moeder dat onze jongste daar een dagje kan, volgende week. Dan laat ik de oudste overblijven en ga ik denk ik maar eens lekker een pyjamadag houden! Badjas aan, tv aan, lekker wat te eten. Nu al zin in :D dus weer een reden om dit weekend nog niet te bevallen ;)

Gaby123, gefeliciteerd met je meisje, geniet er van!!

Hier hobbelen we lekker verder. Overdag heb ik er minder last van, dat ik zit te wachten ofzo. Dus lekker bezig blijven en 's avonds ontspannen en zo positief mogelijk richting de volgende dag! Nog wat leuke dagen voor de boeg, dus voor dinsdag heb ik nog wel wat dingen om naar uit te kijken en mee bezig te zijn.

16. maya123

maya123 Lid

11 aug 2014
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Suuzannna, dat lijkt mij ook heerlijk! Als iemand me dat zou aanbieden zou ik er direct voor tekenen! Bij jou nog helemaal rustig?

Gabry, gefeliciteerd heerijk dat je zo'n snelle bevalling hebt gehad! Geniet maar lekker van je kleine meid☺

17. Ilz

Ilz Actief lid

7 apr 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een meelezer.. Afgelopen maandag uitgerekend maar de kleine meid zit nog te lekker in mijn buik🙈. Van ons mag ze wel komen, zelfs mijn neefjes hebben vanochtend een filmpje gemaakt of ze wilt komen zodat ze haar grote neven kan ontmoeten 😀! Iedereen die zit te wachten suc6 met de laatste daagjes, gelukkig hebben we mooi weer 😊!

18. Suuzanna

Suuzanna Actief lid

16 feb 2014
    256
    0
    16
    Vandaag De Dag.. maar alles nog rustig. Vanmorgen naar de verloskundige geweest en het zag er nog goed uit. Als ze volgende week nog niet is geboren, dan weer komen om te strippen.
    Hopelijk komt ze komende week... Ik heb zon groot verlangen!

Voor jou ook spannen Ilz.. voel je verder ook niks? Is het je eerste?

En Maya, hoe gaat het vandaag? Welke dag zit je?

Gentle, hoeveel weken ben jij?

19. maya123

maya123 Lid

11 aug 2014
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Suuzannna, dan wordt het ook ineens heel anders denk ik of niet? Al die tijd leef je toch wel een beetje naar die ene datum toe. Ik ben vandaag 39+4 weken en ik moet heel eerlijk zeggen ik voel het al een paar dagen rommelen maar niks wat doorzet helaas! Heel toevallig moest ik vandaag ook naar de verloskundige! Maar mijn praktijk doet helaas niet aan strippen! Ik kan me heel goed inbeelden hoe groot je verlangen is volgens mij wordt dat met de dag erger bij mij🙊 heb jij al een beetje last van krampjes enzo dan? Of is het nog helemaal rustig bij jou?

Llz, je hebt wel gelijk! Met dat mooie weer gaat de tijd wel weer wat sneller heerlijk!!

20. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Hier nu ook echt aan het aftellen vandaag 39 weken ( loop 1 dag voor op banner ) van mij mag het nu wel zo ver zijn. Loop al 2 weken te rommelen maar zet niet door

Deel Deze Pagina