wie nog meer aan het wachten.

Discussie in 'De bevalling' gestart door nancy25, 10 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Goed dat je hebt gebeld :) poeh t is inderdaad spannend. Wat leuk dat jullie ook meiden krijgen! Is r nog iemand die net als ik gaat proberen thuis te bevallen?

2. Ilz

Ilz Actief lid

7 apr 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Maya123 ik ben blij als ze er voor don is 😁! Ik ook dankbaar dat ik zwanger ben maar idd het snachts wakker worden of t opstaan van het zitten wordt wel vermoeiend! En het lopen nu... Voel me net een eend waggel waggel 😂 maar nog even volhouden!

Liesbeth1982 aan je reactie te lezen zijn de kamers leuk/mooi?

vdvl ik ga voor ziekenhuis, van begin

3. Ilz

Ilz Actief lid

7 apr 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Uuh was nog niet helemaal klaar met de tekst haha..

Vdvl ik ga voor ziekenhuis, dit had ik al begin van zwangerschap. Ook omdat t ziekenhuis maar 5 min rijden is en omdat ze daar alles hebben mocht er iets mis gaan. Al is de kans natuurlijk heeel klein!

Gaan jullie voor flesvoeding of borstvoeding?
    Ik heb van de week de knoop doorgehakt en ga voor flesvoeding, maar misschien dat ik na bevalling daar anders of denk ppff al die keuzes 😀

4. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Maya123, spannend bij jou!

Liesbeth1982, is toch fijn om vantevoren te zien waar je terecht komt. Ik heb hier ook de verloskamers mogen zien en een rondleiding door het hele ziekenhuis gehad.

Ik beval in het ziekenhuis.Ik woon in het buitenland en hier doen ze niet aan thuis bevallingen.

Ik ga (weer) voor borstvoeding.

5. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Ik wil ook borstvoeding proberen maar alleen zolang het "leuk" blijft voor mij en de baby. Heb ook niks tegen kunstvoeding :)

6. bepje

bepje Lid

18 aug 2014
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook op wacht.. begin me wel steeds zwaarder te voelen, verder nog redelijk mobiel dus dat is wel fijn.
    van mij mag hij/ zij wel komen ben zo benieuwd of het een jongen of een meisje is, en of ik ook meteen dat wauw effect heb.
    hoop wel dat ik beval voor die 42 weken zodat ik iig thuis kan beginnen/ bevallen.
    als er iets medisch aan de hand is en ik moet daarom naar het ziekenhuis om te bevallen zou ik het niet erg vinden. maar gewoon alleen omdat die kleine pluk er nog niet zoveel zin in heeft kweetniet...
    (misschien dat ik over een paar weken wel anders praat;))

7. mar77

mar77 Bekend lid

10 okt 2010
    534
    129
    43
    Vdvl95 ik had een thuisbevalling in mijn hoofd, net als bij de vorige, maar ik ben nu helaas medisch geworden. Ik heb me er denk ik wel goed bij neer kunnen leggen. Het is niet anders.
    Ook wil ik heel graag weer borstvoeding geven.

En, geen meisje op komst hier. Bij ons wordt het een knulletje.

8. mariek3

mariek3 Lid

3 mrt 2015
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vdvl95 ik ga wel voor thuis. Lekker relaxed op eigen bedje en lekker thuis veiliger gevoel bij. Wat is jou reden?

Ilz ik ga voor borstvoeding lekker je kindje dicht bij je.

Ik ben pas ruim 34 weken, maar ben wel nieuwsgierig naar hem/haar.
    En ook wat het word meisje of jongetje.

9. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Ik vind t ook een fijn idee in mn eigen bed, eigen douche en spulletjes en mn kindje hoeft niet meer mee met een autorit om thuis te zijn. Mn zwschap loopt gelukkig voorspoedig en volgens het boekje dus heb r wel vertrouwen in. Al is t mn eerste en blijft wel door mn hoofd spoken, wat nou als r complicaties optreden. Snap ook heel goed dat de meeste mensen voor een ziekenhuisbevalling gaan en wie weet word dat t toch nog wel

10. maya123

maya123 Lid

11 aug 2014
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vdvl, ik ga ook voor een ziekenhuisbevalling. Ik heb er niet een specifiek idee bij maar gevoelsmatig voelt dat het beste aan. Maar een thuis bevalling lijkt me ook heel mooi hoor!

Llz, dan hoop ik dat ook voor jou!☺ ik ga zelf voor borstvoeding dat lijkt me heerlijk! Lekker gezellig met de kleine knuffelen en het schijnt ook beter te zijn al denk ik dat flessenvoeding er niet veel voor onder doet trouwens! Daar zitten immers alle vitamines al in die je bij borstvoeding wel bij moet geven.. idd nog even volhouden uiteindelijk moeten ze er hoe dan ook uit en dan kunnen we haar eindelijk ontmoeten😀

Sm, heel spannend! maar ik denk dat ik nog even geduld moet hebben helaas!

Bepje, wat spannend dat je niet weet wat het geslacht is! Ik zie dat jij 37 weken bent dus over 5 weken zul je het sowieso weten!

Mar77, wat vervelend dat je medisch bent geworden! Hopelijk niet ernstig?!

Mariek3, daar ben ik ook het meest nieuwsgierig naar! Dat je je kleine meid in mijn geval eindelijk kan bewonderen en met haar kan knuffelen! Ik verheug me er enorm op! Ik zie dat jij het geslacht ook nog niet weet.. spannend hoor!

11. mar77

mar77 Bekend lid

10 okt 2010
    534
    129
    43
    Maya123, het valt mee hoor. Ik heb een te hoge bloeddruk waar ik nu medicatie voor krijg. Standaard is dat ze bij ons ziekenhuis dan tussen week 38 en 39 inleiden om zwangerschapsvergiftiging te voorkomen. Door de medicatie ben ik medisch. Ik moet 24 uur blijven na de bevalling ter observatie.

12. maya123

maya123 Lid

11 aug 2014
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mar77, toch vervelenu dat je dan medisch zal moeten bevallen. Het voordeel is wel dat je al wel weet dat je niet meer zo lang hoeft te wachten☺ om het maar van de positieve kant te zien. Had je al een datum gepland?

13. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Maya, volgens mij merk je het wel als het vruchtwater is, dan komt er ook regelmatiger wat uit zonder dat je op de wc zit!

Hier trouwens in verwachting van een jongen (hoogstwaarschijnlijk). We wilden het een verrassing houden, maar de verloskundige heeft zich 3 weken geleden versproken :$ tijdens een echo ;) Ze dacht dat we het wisten, maar helaas... Maar goed, niet zo heel erg, liever bij mij dan bij iemand met de eerste die heel graag die verrassing wilde (wij hebben al eerder een verrassing gehad en twijfelden nu ook of we het wilden weten).

Thuis bevallen wordt het hier niet, tweede was een KS. Hopelijk (waarschijnlijk) nu wel een natuurlijke bevalling, maar thuis mag dan niet meer. Ik wilde bij de tweede heel graag thuis, maar dat werd toen dus ziekenhuis en spoed KS. Ach, en nu dus 2 kindjes al in het ZH gehad, dus ik heb me er wel overheen gezet dat ik dus nooit thuis zal bevallen. Scheelt weer rommel.. ;)

BV of FV is geen moeilijke keuze, ik ga sowieso voor BV. Beide meiden lang gevoed en ook al zijn de eerste weken best even inkomen, even oefenen, maar het is het zooooo waard!

Ik heb sinds gisteren maar m'n hoofd gezet op volgende week vrijdag. Zo van, ik ga er maar vanuit dat ik nog een week moet, en dan kan ik altijd daarna gaan zitten wachten en kniezen, maar dan ben ik er iig dichterbij. Ik heb aardig wat voorweeën, ook wel pijnlijk, dus dan ben ik steeds zo gefocust op 'wat als het nu...' en steeds 's ochtends teleurgesteld als er weer niets is doorgezet. Dus door mijn focus wat verderop in de week te leggen voelt het nu wat ontspannener. Ik verwacht vandaag of morgen geen baby, dan sta ik er rustiger in! Dinsdag nog een vrije dag, jongste dochter een hele dag bij oma en de oudste blijft over op school, dus dan heb ik echt even me-time. Daar kijk ik nog naar uit ;) En donderdag nog even naar de gyn. En wie weet heeft meneer er voor vrijdag al wel zin in om te komen, dat is uiteraard ook heel fijn :D Maar ik zet het nog maar een beetje van me af!

Ik ben wel ontzettend op mezelf merk ik. Mailtjes of appjes over hele andere onderwerpen kunnen me nu zo chagrijnig maken, hoewel het hele lieve dingen zijn. Mensen willen ook allemaal even zeggen dat het de laatste loodjes zijn, en sterkte hoor, nog even he? Hoe lang moet je nog? Red je het nog een beetje? Nou ik denk wel dat... (en dan 1000 uiteenlopende theorieën over wanneer je gaat bevallen). Daar ben ik echt heel erg klaar mee! Morgen naar de kerk, en ik ga erg graag en ik wil niet overslaan, maar ik kijk wel op tegen alle goedbedoelde aardige mensen die er iets over willen zeggen... ;)

14. maya123

maya123 Lid

11 aug 2014
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gentle, ik snap je helemaal hoor! Ik ben normaal heel erg van gezelligheid en mensen om me heen maar nu vind ik het wel fijn om lekker alleen te zijn of met mijn vriend. ja klopt inderdaad maar ik verlies sowieso wel veel vocht.. nou denk ik dat het gewoon afscheiding is die wat dunner geworden is. maar ergens hoopte ik vurig dat het begonnen was🙊 wat leuk dat jullie na 2 meiden nu waarschijnlijk een jongen krijgen! Hoe zijn bij jou de vorige bevallingen begonnen dan?

15. mar77

mar77 Bekend lid

10 okt 2010
    534
    129
    43
    Maya123, het is inderdaad jammer. En ach, bij de vorige ging de datum zomaar voorbij en was het afwachten, nu is het in spanning zitten of het a.s dinsdag al gaat lukken met inleiden. Dat zou dan weer max 12 dagen eerder zijn als uitgerekend.
    Ik had liever thuis geweest hoor. Ook al ben ik blij dat het einde in zicht is.

Gentle, hopelijk gaat het nu lukken gewoon te bevallen. Ik hoop het voor je.
    BV was voor mij ook niet moeilijk over na te denken. Bij de eerste ook lang gegeven, wat niet zonder slag of stoot ging, wat je moet het inderdaad echt wel leren. Hopelijk gaat het dit keer makkelijker.
    Het alleen zijn herken ik inderdaad ook wel. Ik ben heerlijk op mezelf en heb niet veel behoefte aan bezoek.

16. Ilz

Ilz Actief lid

7 apr 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mar77 spannend dinsdag misschien je kleintje in je armen! En wel fijn dat ze proberen om zwangerschapsvergiftiging te voorkomen! Hopelijk gaat t ondanks dat t medisch is toch allemaal goed bij je!

Gentle, mar77, maya123 ken het ook op jezelf zijn. Ik wordt op dit moment beladen met apps, facebook berichtjes, tekefoontjes enz met hoe t is en of ze er al is of dat er al tekenen zijn.. Heel lief maar elke keer teleurstellend moeten vertellen dat ze er nog niet is.. Vind ik met de dag minder leuk worden.. Maar als niemand wat van zich laat horen is het ook niet goed 😊..
    Maua123 zal t wel aankijken met het vocht en anders morgen weer bellen!
    Nu gaan we weer met z'n alle de nacht en wie weet morgen een kindje rijker 😊

17. Twanneke

Twanneke Actief lid

18 aug 2014
    175
    0
    0
    @Gentle: inderdaad, met kleine kinderen erbij is rustig zwangeren er niet meer bij. Ik mis het echt dat je niet meer gewoon even rust kunt nemen als het nodig is. Mijn jongste snapt het ook echt niet, je wil niet weten hoe vaak ik al "sorry liefje, mama kan je nu echt even niet tillen" gezegd heb. Mijn oudste is wel lief en grappig, komt regelmatig even bij de baby luisteren. Laatst lag hij met zijn hoofd op mijn buik toen mijn buik borrelde, roept hij verbaasd "mama, de baby liet een scheetje!" :D

Succes morgen. Ik zit trouwens ook echt helemaal in mijn eigen coconnetje, laat mij ook maar lekker met rust. Maar helaas, iedereen moet zich er inderdaad mee bemoeien. Vandaag was mijn uitgerekende datum en hoewel ik nog nooit op tijd bevallen ben, krijg ik ineens allerlei ongewenste aandacht. Mensen die met de meeste stomme excuses bellen of appen. Buren die spontaan even besluiten op de koffie te komen, mijn moeder die vond dat ze me vandaag moest komen helpen met de bedden verschonen, mijn halfzusje die informeert of ik al in een nieuw boek begonnen ben, een moeder van school die bij het zien van dit filmpje aan mij moest denken. Kreeg zelfs een berichtje van de juf van mijn oudste, over iets wat ze ook best maandagochtend in de klas had kunnen zeggen. En op facebook :$ Jeetje mensen, als ik niet snel genoeg reageer, heeft iedereen zijn conclusies al getrokken.

@Suuzanna: oh jee, ik hoop dat je gisteren niet al te erg verbrand bent. Zonnebrand is inderdaad wel een goed idee, dat heb ik ook nog niet in huis. Zet het gelijk op mijn boodschappenlijstje.

En er zit inderdaad een duidelijk verschil tussen harde buiken en weeën. Ik heb alleen maar opgewekte weeën gehad, dus ik weet niet of die hetzelfde zijn als normale, maar ik vond het in niets lijken op een harde buik.

@Ilz: wij krijgen een meisje. Ben wel erg benieuwd of dat echt heel anders is dan een jongen. Ze zeggen van wel.
    Ik ga proberen om weer bv te geven. Bij de eerste is het niet gelukt door complicaties bij de bevalling, de tweede heb ik ruim een jaar bv gegeven. Dat hoop ik nu weer te doen.

@vdvl: ik moet in het ziekenhuis bevallen. Had complicaties bij de eerste, met kans op herhaling, dus ik mag niet meer thuis bevallen. Ik moet daar wel bij zeggen dat ik werk in het ziekenhuis waar ik ga bevallen. Niet bij die afdeling hoor, ik heb straks geen collega's aan mijn bed staan. Maar daardoor voelt het wel vertrouwder en kan ik me er gewoon ontspannen.

Hoe groot worden jullie kindjes trouwens geschat? Zeggen ze daar bij jullie iets over? Hier verwachten ze dat de jongedame straks ergens tussen de 4,5 en 5 kg zal zijn.

18. mariek3

mariek3 Lid

3 mrt 2015
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hii iedereen!
    Ik sluit me ook maar aan bij deze topic al ben ik pas 34+6 zwanger.
    De krampen zijn overgegaan in weeën sinds 18.00.
    Lig sinds 18.30 aan de ctg en heb weeenremmers gehad.
    Heb een verweekte baarmoedermond en 1-2 cm ontsluiting.
    De weeën zijn nu nog goed op te vangen maar wel een erge steek.
    Ik ben best bang en bezorgd omdat het tot nu toe eindelijk na 4e keer goed ging en nu weer dreigt mis te gaan.

Zat er net Rond 20.00 ook helemaal doorheen dat ik hem/haar zou gaan verliezen en dat ik ook niet meer thuis mag bevallen. Ik geef me er met verdriet aan over want alles voor die uck in me buik.

We gaan nu hopelijk een rustige nacht tegemoet
    Ben wel erg bang voor de pijn die gaat komen.

Marieke

19. Ilz

Ilz Actief lid

7 apr 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Twanneke, bij mij is t heel erg vershillend geweest over de grote van de baby. Zoals ik al eerder typte in feb kregen we te horen dat ze 2 weken eerder kon komen door de grote, met de 35 weken echo liep ze weer 4/5 dagen achter. Een controle na de echo kreeg ik te horen dat het misschien een 8 ponder zou zijn tijdens de bevalling.. Dus ik weet t echt niet meer 😕 .. Zelf ben ik niet veel aangekomen tijdens zwangerschap.. Ook zei de VK dat ik een klein boven lichaam heb 😳 waardoor de kleine dus al snel met de voetjes tegen mijn ribben zit de duwen.

Vdvl ik shrijf de zonnebrand idd ook meteen op de lijst voor de kleine! Ook dat hebben wij nog niet..

Mariek3 jeetje wat soannend!! Heb je een neetje een goede nacht gehad? Zal voor jou niet leuk zijn om nu al in het ziekenhuis te liggen maar toch wel fijn dat ze jullie zo onder controle houden..

Ik droomde vannacht dat de bevalling begon of nouja de weeën dat is raar wakker nu😳 had mijn vriendnal bijna automatisch wakker gemaakt met we moeten naar het ziekenhuis oak de koffer en spullen ZE komt 😁 .. Helaas vals alarm, nog steeds geen baby hier...

Zijn jullie allemaal een beetje de nacht goed doorgekomen?

20. mariek3

mariek3 Lid

3 mrt 2015
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hii

Wij zijn vannacht trotse ouders geworden van een meisje. Haar naam is Fenna Noa.

Ik ben om 23.00 even gaan slapen en werd om 23.40 weer wakker met heftige weeën die ik niet aankon volgens mezelf. Ik heb toch doorgezet en ik bleek ineens al ruim 7 cm te hebben. Ze zijn toen gestopt met weeenremmers. Rond 02.00 had ik 9 cm en nog maar een randje over, Maar ze vond het allemaal niet meer leuk toen heb ik samen met de vk het laatste randje weggehaald (wat een ellende). En om 02.35 hebben ze haar gehaald met de vacuüm pomp en hadden wij ons meisje al in de armen.

Ze ligt nu in de couveuse, maar maakt het goed. Ze lag voor op haar groei en gewicht (gelukkig) en haar longetjes waren al rijp. Ondanks dat ze ver bij mij vandaan ligt geniet ik ontzettend. Ik mag vanmiddag naar huis omdat er verder geen complicaties zijn.

Trotse moeder

Deel Deze Pagina