Ik zat er gisteravond even doorheen, waarom doet mijn lichaam niks...? Menstruatiegevoel lang aangehouden, heel even gedacht een soort van wee te voelen. Ik was maar opgestaan, lag zo te zweten en te draaien in bed, uiteindelijk om 5 uur eruit gegaan, tijdje onder de douche gestaan, gelezen, 6:30 ofzo toch maar weer naar bed. En om 10:00 uur wakker, alles weer rustig. Dus morgen 8:00 uur afspraak in ziekenhuis voor controle van mij en de kleine en doorspreken inleiden woensdag. Dinsdagavond komt dan de verlos nog de vliezen breken als dat kan en lukt. En dan zien we wel. Woensdag úíterlijk donderdag hebben we in ieder geval een baby!
Fijn dat er nog meer lekker hebben geslapen! Mocht het dan toch beginnen, zijn er iig uitgerust . Bzd, spannend hoor! Vervelend dat het zo rommelde maar nog niet door heeft gezet. Wel een fijn idee dat je uiterlijk donderdag je kindje hebt! En wie weet hoeft het niet ingeleid of breken van vliezen te zijn... Drie dagen kan nog veel in gebeuren!
Hier ook nog steeds niks!! zat er gisteren ook doorheen..dikke huilbui.. Voel me vandaag wat somber.. en verveel me zo enorm.. Kreeg dit van een vriendinnetje via een link.. Soms is het verstandig om de bevalling op te wekken. Natuurlijk is het goed om de baby te laten komen wanneer de tijd rijp is. Maar als het te lang duurt, als er een medische noodzaak is of als de moeder echt op is, wordt een kindje soms eerder gehaald. Ben je aan het einde van je zwangerschap en wil je heel graag dat de bevalling begint, dan zijn er volgens de overlevering een aantal trucjes die de start van de bevalling kunnen stimuleren. HET WACHTEN OP DE BEVALLING ZAT De bevalling is in zicht. Aan het eind van je zwangerschap kun je er echt op zitten wachten. Wanneer je net zwanger bent is dat buikje leuk en nieuw. Maar na 40 weken vind je het vast wel lang genoeg geweest en wil je graag je baby zien. Soms kun je dan het beste de bevalling opwekken. Het is wel belangrijk om de baby te laten komen wanneer de tijd rijp is. Maar 40 weken is genoeg en kun je de onderstaande tips gebruiken om te proberen het startpunt van de bevalling te versnellen. BEVALLING OPWEKKEN MET ANANAS, TONIC OF BITTERLEMON Deze tip om de bevalling op te wekken komt uit grootmoeders tijd. Het eten van het hart van een rijpe ananas of het drinken van tonic of bitterlemon, zou de weeën op gang brengen. In ananas, tonic en bitterlemon zit het stofje kinine, dat het lichaam aanspoort om te gaan bevallen. PITTIG ETEN OM DE BEVALLING OP TE WEKKEN Een andere theorie is dat pittig eten de baarmoeder stimuleert en weeën opwekt. Maar pittig eten kan ook diarree veroorzaken en dat is natuurlijk niet prettig tijdens het bevallen. Ook komt hierbij dat je er natuurlijk wel tegen moet kunnen. Het is het proberen waard! BEVALLING OPWEKKEN MET EEN VOETMASSAGE Er schijnt een speciaal drukpunt aan de binnenkant van je voet te zitten dat bij massage de bevalling opwekt. Deze voetmassage kun je zelf doen, maar je kunt ook je partner lief aankijken. Of bij professionals zoals een voetreflexzonetherapeut, acupuncturist of drukpuntmasseur aankloppen. Een voetmassage die weeën zou moeten opwekken, valt onder de alternatieve geneeswijzen. TEPELS MASSEREN OM DE BEVALLING OP TE WEKKEN Als je je tepels masseert of als er aan gezogen wordt, komt er oxytocine vrij. Dit stofje kan helpen om de bevalling op gang te brengen. Wil je met tepelmassage je bevalling stimuleren, dan moet je minstens een kwartier tot drie uur per dag aan je borsten zitten. Misschien kan je partner hierbij helpen. Een bevalling opwekken gaat natuurlijk niet zomaar! BEVALLING OPWEKKEN MET WONDEROLIE Wonderolie om een bevalling op te wekken is ook een tip van oma. De olie is verkrijgbaar bij de drogisterij en is plantaardig. Eigenlijk wordt deze olie gebruikt als laxeermiddel, omdat je darmen hierdoor samentrekken. Je darmen liggen dicht tegen je baarmoeder aan, waardoor de baarmoeder deze beweging zou kunnen overnemen. Op deze manier ontstaan er weeën en kan de bevalling dus eerder op gang komen. Maar het kan ook zijn dat je baby door de wonderolie sneller in je vruchtwater gaat poepen. En dat is weer niet ideaal. BEVALLING OPWEKKEN? SEKS! Seks schijnt ook te helpen wanneer je je bevalling wilt opwekken. Het is natuurlijk niet meer heel makkelijk na 40 weken zwangerschap en met een dikke buik, maar als je je kindje snel wilt zien is seks een goede optie. Sperma bevat een stofje, prostaglandine, dat de geboorte kan opwekken. Ook een orgasme kan de bevalling stimuleren. Je buik spant zich op dat moment namelijk aan en die beweging neemt de baarmoeder soms over. Als je vliezen al gebroken zijn is het niet verstandig om seks te hebben, dit kan namelijk infecties veroorzaken. Nou wij hebben inmiddels alles al geprobeerd..op de wonder olie na.. en dat ga ik ook niet proberen.. Ik neem zo een glaasje bitter lemon..
@robynn ik had met mijn 2 bevalling een hele ananas gegeten om 8 uur en 12 uur snacht begonnen de weeen mischien kun je het ook proberen
Dat zijn echt allemaal bakerpraatjes. Je moet echt heel veel ananasharten eten of liters tonic drinken en zelfs dan, als het niet rijp is, komt het niet. Acupressuur net zo, je zou het een zetje kunnen geven, maar als het er niet klaar voor is komt het niet. En die wonderolie en pittig eten is om je darmen te stimuleren, zul je zien ben je lekker aan de diarree tijdens je bevallig .
Haha robyn, moet stiekem wel een beetje om je lachen . Maar begrijp je goed hoor! Als de bitterlemon werkt haal ik binnenkort ook een flesje .
haha.. ja je doet gekke dingen als het geduld op raakt.. stom eigenlijk he..straks is de kleine man er al en ben ik dit allemaal alweer vergeten
Je bent iig mentaal wel op het beste punt om te bevallen, dat is ook wat waard! Ik herken het hoor, je kan er zó klaar mee zijn dan... Is het nu weer rustig? ( bij mij hielp bij zoontje zelf onder de douche een beetje aan de baarmoedermond rommelen. Sommigen zullen dat niet aanmoedigen, maar het kwam daarna wel goed op gang in plaats van die halve voorweeen...)
Kwam stiekem even kijken of er al weer baby nieuws was maar nee wat jammer! Hoop snel voor jullie allemaal dat het niet lang meer duurt! En misschien een dooddoener maar het lange wachten word echt beloond!
Haha ja ik hoop ook de hele tijd dat de rest iig nieuws heeft! Bij de 'strippers' al iets?? En hoe gaat het met jou en je ventje? Voel je je ok?
Nee dames, hier nog steeds helemaal niets.. Niet eens de slijmprop verloren (die ik wel bij de meiden verloor) Als ik die tegenkom, weet ik dat het AAN is! (mijn ervaring) ..misschien dat deze keer wel de vliezen breken.. zou mij niks verbazen.. er is bijna geen ruimte meer daarbinnen!! Vind het ook minder spannend worden, ben gewoon uitgeput aan het raken... misschien is dat ook nodig..was behoorlijk gespannen afgelopen week..
Hartfilmpje en echo prima, nog steeds ruim vruchtwater en meneer beweegt goed. Het rommelen blijft aanhouden. Morgenavond komt de verlos de vliezen breken en woensdag naar ziekenhuis om in te leiden. Als ie in z'n vruchtwater heeft gepoept gaan we natuurlijk morgenavond al. Of hij komt vanavond, dat zou ook gezellig zijn.
Ja super hij drinkt goed en slaapt ook goed hij was vandaag zelfs weer aangekomen! Zelf nog erg last van de hechtingen en beurs maar ja het is nog maar dag 4..
Balen Robyn, wanneer moet je weer op controle? Dan kun je aangeven dat je op raakt misschien... Bzd, nog even geduld maar het klinkt goed! Zou toch leuk zijn, vanavond nog! Bailey, klinkt als een lief mannetje, leuk hoor!
Hier net toch maar de VK gebeld..puur uit nieuwsgierigheid.. Om te vragen wat ze hier doen.. In principe door laten lopen tot 41 weken.. Maar de komende afspraak (donderdag) willen ze wel even checken of er überhaupt al wat is gebeurd.. en evt strippen.. Maar nogmaals ze zijn er niet happig op omdat het vaak niet zo veel doet.. Ook naar de gyn toe verwijzen gebeurd niet zo snel, omdat inleiden ook niet echt hun voorkeur heeft.. Dus het liefst laten ze je tot 42 weken doorlopen.. Ach ja.. misschien dat er zomaar ineens iets vanzelf gebeurd..
Ik vraag me af of ik voorweeën heb.. Sinds een uur af en toe hele felle stekende kramp onderin mijn buik (onder m'n navel, bij schaambot). Tussendoor is het even weg, maar is er nog wel een zeurderig gevoel. Het klinkt wel minder te worden als ik rustig ga liggen. Baby is druk en zelfs dat voelt wat pijnlijk... Heb verder nog geen krampje gehad hele zwangerschap dus geen idee wat dit is, word er erg onzeker van. Hoe weet ik nou of iets een (voor)wee is...?!?!