Hallo dames, Ik ben momenteel 34 weken en merk bij mezelf op dat ik nog niet echt haast heb met sommige dingen ...in tegenstelling van vriendlief. Bijvoorbeeld: bed omhoog en matras bescherming erop..Wanneer deden jullie dit? Kleertjes etc. Allemaal uit wassen.. Vluchtkoffer inpakken en klaar maken.. Ik heb zoiets van dat komt wel joh! Terwijl ik eigenlijk heel perfectionistisch ben en een controle freak! De baby kamer is al wel af.. op de overgordijnen na maar dat is nog een taak van vl. Wanneer deden jullie de dingen die ik hierboven noem? Groetjes
Rond de 34 weken heb ik de babykamer gesopt en de kleertjes gewassen (gewacht op een mooie dag zodat het lekker buiten kon drogen) Met 36 weken ziekenhuistas klaargemaakt. Bij 37 weken bed omhoog, 38 weken matrasbeschermer erop (beetje laat misschien, maar zo'n zeiltje zweet zo ) Nu zijn we er helemaal klaar voor!
Haha, herkenbaar! Bij 36 weken vluchtkoffer in orde gemaakt en de kleertjes gewassen. Bed pas omhoog bij 38,5 weken (man en ik vinden zo'n hoog bed maar niks, maar in week 38 kreeg ik voorweeën en heeft mijn man snel de klossen onder het bed gezet). Nu ben ik 39 weken en nu moet ik alleen de kruiken nog testen, of ze niet lekken...
Volgens mij had ik rond 36 weken mijn tas voor het ziekenhuis gepakt, bed op klossen met 37 weken, kleertjes elke keer iets gewassen als ik zin had, vanaf 30 weken ofzo. Gewoon doen wanneer het goed voelt. Op het laatste moment heb je misschien ook geen puf meer of je verveelt je juist, kan ook natuurlijk. Vergeet alleen niet, dat niet alle baby's tot 40 weken blijven zitten. Ik vond het wel fijn om alles op een gegeven moment wel klaar te hebben. Mijn eerste kwam met 38 weken. Toen had ik wel alles tot in de puntjes al klaar gelukkig #benbesteencontrolfreak
Zelf zou ik me er ongemakkelijk bij voelen als het met 37 weken nog niet af is. Vanaf dan 'mogen' ze komen als het goed is.. Dus bed omhoog, zeiltje erin en tas gepakt met 36 weken (afgelopen week in mijn geval ). Al het andere was al klaar (kleertjes, kamertje), maar ook gewoon omdat ik dat leuk vind. Grappig trouwens dat je man haast heeft en jij niet, meestal hoor je het omgekeerd. Hier ook, manlief vindt mijn nesteldrang maar raar
Eigenlijk ben ik daar allemaal redelijk 'vroeg' mee begonnen. Weet natuurlijk niet of dit heel vroeg is, voor anderen zal het laat zijn, allemaal relatief natuurlijk Maar rond de 30 weken had ik toch al mijn koffer gemaakt en gezorgd dat de kleertjes klaar zijn en dergelijke. Gewoon voor het geval ik opeens niets meer zou mogen doen van de dokter, je weet nooit hoe het in een zwangerschap allemaal evolueert. Of je weet nooit dat het kleintje vroeger komt. Gewoon doen waar je je goed bij voelt, dan komt het wel in orde
Morgen ben ik 37 weken en waar ik normaal ook inderdaad een controlefreak ben, ben ik nu ook nog niet klaar met alles.. Zo moet ik ook alles nog wassen, ons bed nog omhoog, mijn koffer nog gepakt worden en jawel zelfs het geboortekaartje moet ik nog maken op internet ( ik weet wel al welke, dat scheelt ) Deze week moet alles af zijn van mezelf hihi.
Bij de eerste had ik met 36 weken mijn vluchttas half ingepakt. Kamertje moesten nog gordijnen komen, nog een plankje opgehangen en de box neergezet. Geboortekaartjes moesten ook nog worden uitgezocht. Wilde met 37 weken het bed op klossen zetten en een zeiltje eronder doen. Met 36+6 ben ik bevallen Dusss.... bij de tweede (en zometeen de derde) was alles met 34 weken klaar
Kleertjes enzo zijn hier allemaal al gewassen. Kamer is helemaal gesopt. Is nu alleen beetje bijhouden. Vluchttas staat voor de helft klaar haha. De 22e komen de klossen enzo. Voor mezelf vind ik het prettig dat het al klaar staat. Hoef ik daar niet meer naar om te kijken. Ben er uiteindelijk wel heel erg blij mee aangezien het de laatste 2 weken lichamelijk ineens een stuk minder goed gaat.
Ik had met 30 weken ook mijn tas klaar, mijn zusje is met 28 weken bevallen en ik dacht dat ik ook te vroeg zou zijn maar het was 40+6. Zeiltje heb ik ook lang mee gewacht want het is een rotgevoel. Vergeet ook niet je vluchttas in je auto te leggen als je tegen het einde op controle moet Ik reed met 40+5 dus nog zelf naar het ziekenhuis voor controle en toen mocht ik niet meer weg, ik was blij dat mijn spulletjes in de auto lagen zodat manlief niet meteen weer naar huis moest.
Ik moet ook alles nog doen 😁 wil volgende week ziekenhuistas klaar hebben. Verder moet de babykamer nog gesopt worden. Commode staat wel ingepakt. Hoes van het matrasje moet nog gewassen worden en er moeten nog beschermers over ons matras heen. Ben vooral bezig met het huis op orde maken 😅
Erg herkenbaar. Had de vluchtkoffer pas ingepakt de dag voor ik ingeleid werd. Dus inmiddels was het al geen "vluchtkoffer" meer.. Bed omhoog heb ik nooit gedaan, wij hebben al een redelijk hoog bed. Dus vond het pure onzin om het nog wat te verhogen (zwangerschaps-luiheid!) Maar wat de kleertjes betreft... Had met 12 weken al alle lakentjes gewassen. Alle unisex kleding.. En vervolgens na de 20 weken echo allemaal jongens kleding geshopt, gelijk gewassen.. Net als de lakentjes opnieuw en de unisex kleding. Vond het toch niet "fris" dat de alles nog max 20 weken gewoon in de kast moest liggen dus heb ik met 36 weken alweer alles gewassen.. Kledingwas-nesteldrang. Dus op de kleding na was ik best wel lui, dacht dat de koffer zichzelf wel zou inpakken en dat het bed vanzelf wel omhoog zou worden gezet... Ga het dit keer echt anders doen...
Hier hoopte ik alles klaar te hebben met 37 weken. Dat is wel gelukt, hoewel er nog wat niet-hysterisch- babygerelateerde losse eindjes zijn, zoals mijn kledingkast uitzoeken en ramen lappen enz. Maar dan heb ik tenminste nog wat te doen, de komende 1, 2, 3, 4, 5 weken 😨
Ik heb bij mn dochters veel in het ziekenhuis gelegen. Dus ik had mn ziekenhuis tas al heel vroeg klaar staan. Zodat ik hem zo mee kon nemen of mn vriend toen hem op kon halen. Of iemand anders. De rest rond de 30-35 weken mee begonnen.
Herkenbaar Hier normaal ook alles voorbereid en klaar, behalve tijdens mn zwangerschap... Ik ben nu bezig met de kleertjes, lakentjes etc wassen en strijken. Ben daar 1,5 week geleden mee gestart. Kamertje is bijna klaar (maar eerste periode slaapt de baby toch bij ons op de kamer in een wiegje). Vluchtkoffer en bed omhoog + bescherming doe ik met 37 weken. Verder wat het schoonmaken e.d. betreft; wij hebben een huishoudelijke hulp en ik laat haar de 'schoonmaakklusjes' zeg maar doen. Scheelt enorm voor mij
Maak je niet druk. Je voelt het meestal wel aan en anders is alles zo gebeurd. Wij hadden met 37 weken een bedje staan en een kast in het hoekje van de slaapkamer. Wassen enzo in m'n verlof. Verder bed op klossen met een week of 37 ook. Vroeg zat.
Met 37+1 bed op klossen en matrasbeschermer erop. Diezelfde nacht braken m'n vliezen en met 37+2 ben ik bevallen Bij de tweede ben ik ingeleid en zagen we het dus wel aankomen.
Een week voor de uitgerekende datum een handoek op mn bed. Bij de eerste weeen de klossen onder het bed (was niet heel handig, maar ach, het is gelukt) Vluchtkoffer? Toen we halverwege de bevallig opeens naar het ziekenhuis moesten heeft mijn vriend wat spullen bij elkaar gegraaid ( dat ging goed, alleen mn schoenen vergeten, dus ik ben op mn sloffen naar huis gegaan) En als je dan denk dat zal je bij de tweede wel anders doen? Welnee, dat ging precies hetzelfde alleen toen hoefde we niet naar het ziekenhuis, dus geen koffer met kleding nodig.
De baby kamer was trouwens wel op tijd af. Ik wilde die met 6 maanden klaar hebben en dat is toen ook gelukt
Bij mijn eerste had ik alles toen al wel klaar, maar die kwam pas met 42 weken, dus bij de 2e en 3e heb ik alles op mijn gemakje gedaan.