Genoeg beren op de weg zien.

Discussion in 'De lounge' started by wachtend, Dec 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wachtend

wachtend Niet meer actief

Even mijn hoofd leeg schrijven.

Ons huis staat nu 5 maanden te koop en vandaag voor de 3e keer kijkers gehad en jawel een bod! Mensen willen blijkbaar ons huis dolgraag hebben.
    Wij hebben wel een tegenbod gedaan en daar is het nu op wachten maar de makelaar zei al ga er vanuit dat alles rond gaat komen want die mensen zijn echt heel blij met dit huis.

Nu alleen de uitdaging:
    Voor 1 april moeten wij een nieuw huis hebben gekocht ivm de bevalling want deze mensen willen er 1 mei in.
    Ik ga uit mijn geboortestad weg, weg van alle mensen die ik ken en waar ik om geef. Nu bijvoorbeeld kan ik in 10 minuten bij mijn ouders zijn en ouders zien zoon ook vaak. Nu ga ik op 45 minuten rijden van mijn familie en vrienden wonen

Ik had niet verwacht dat het allemaal zo snel zou gaan en had juist verwacht dat het heel lang zou duren voor onze woning verkocht werd.
    En gaan we dit allemaal in 3 maanden wel redden?

Wie kan mij die peptalk geven?

2. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Als je het niet ziet zitten kun je toch ook tijdelijk nog even iets huren? Of hebben jullie al een nieuw huis op het oog?

Als tussentijds huren er niet in zit zou ik vooral lekker veel hulp vragen aan familie en vrienden, iedereen wil jullie vast en zeker helpen! Dat zijn echt nog best gezellige tijden vaak.

45 minuten... kan je als ver weg ervaren. Mijn beste vriendin woont aan de andere kant van de wereld... dat is echt ver weg voor mij. Ik denk dan altijd, ach 3 kwartier, dan ben je er zo.

Komt allemaal goed! :)

3. penseel

penseel Niet meer actief

Pfff, héle uitdaging binnen drie maande.

Kun je geen tussen oplossing nemen. Huisje huren bevallen huisje zoeken en dan pas weg. Waarom zo ver bij je ouders vandaan zeker voor werk?

Succes in elk geval. En anders jaar wachten en daarna pas weg vind je hebt straks je rust nodig niet zoveel stres.

4. wachtend

Helaas huren geen optie voor een huurhuis vragen ze daar kale huur verdorie 1000 euro minimaal! Dat gaat hem gewoon niet worden :(
    Het moet dus echt kopen worden want dat is gewoon 500 euro goedkoper per maand! En inderdaad door werk moeten we helaas afscheid nemen van mijn geboortedorp :(
    Pfff wil niet overkomen als een mama's kindje maar die ga ik toch echt onwijs missen. Nu bel ik haar smorgens op met mams ik kom even een bakkie doen! Of ik bel mijn beste vriendinnen op met ik kom eraan!! Dat gaat daar niet.

En wat doe ik dan alle dagen daar? Ik ben thuis blijf moeder dus ik ben alle dagen thuis met de kleine en mijn vriendinnen komen echt niet iedere week een bakkie doen :(

Oef wat zie ik veel beren!

De voordelen zijn dat mijn man binnen 20 minuten thuis is ipv 90 minuten (in de spits rijden)
    We zo gezamenlijk kunnen avondeten en hij niet zo achterlijk vroeg weg hoeft.
    En de waarden en normen daar een heel stuk beter zijn.

5. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ja huren is duurder, maar een huis kopen om te kopen is niet juist. Dadelijk dwing je jezelf om maar een matig huis te kopen en kom je erachter dat het niet is het huis waar je van droomde. Zou ik toch liever wat duurder gaan zitten en het juiste huis afwachten.

Wij verhuizen juist terug naar mijn geboortedorp. Terug naar de familie na 10 jaar, god wat heb ik hen gemist. We zijn nu al 1,5 jaar bezig met dezelfde kopers voor ons huis en nog is het niet helemaal rond... gemeente werkt super traag tav vergunningen ivm wetswijzigingen.

6. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Neem toch even de tijd om een mooi huisje te vinden, dan is dat mooi voor elkaar. Ik ben van de zomer ook verhuisd, naar mijn man toe. Woon nu op meer dan een uur bij mijn familie en vrienden vandaan. Vind het goed te doen. Regelmatig bellen en wat nieuws zoeken op je nieuwe plek. Dus lekker er op uit!

7. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Wbt afstand: er zijn mensen, waaronder mijn man bijvoorbeeld, die deze afstand elke dag rijden om naar werk te gaan:) misschien relativeert deze gedachte het een beetje?? Heel veel succes, het komt goed!!

8. wachtend

Vannacht amper geslapen! En als ik eindelijk sliep dan droomde ik van alle huizen die ik tot nu toe op funda heb gezien ;)

Dank jullie wel voor jullie relativerende woorden! We zijn eigenlijk al een jaar bezig met kijken en nadenken of deze plaats juist is. Waar we nu wonen verpauperd het helaas snel en daar is het nog goed te doen en groet iedereen elkaar zelfs nog!
    Het is voor de kinderen een stuk beter vertoeven daar maar ook voor mijzelf. Meer rust, meer ruimte. Eigenlijk als ik iedereen mee kon nemen had ik het daar perfect gehad haha.

Het kopen om te kopen. We hebben 3 woningen die er bij ons uitspringen. 3 woningen die stuk voor stuk allemaal wel wat hebben. Maar ook stuk voor stuk in Eem dorp met 1 kroeg en 1 super. Hoe is dat wonen? Is het te doen als je zelf geen auto hebt? Of is het toch verstandiger om zelf dan ook een auto te hebben?
    Dichtstbijzijnde grotere dorp is op 8 km afstand (ook niet echt een optie om dat iedere keer te fietsen met 2 kleine kinderen haha)

Nou ik ga maar eens kijken hoe of wat en hopen dat we alles een beetje kunnen regelen en we in ieder geval voor de bevalling alles op een rij hebben.

9. wachtend

Nee helaas ik kan nu kiezen om het zomaar te zeggen tussen een rijtjeshuis (groter dorp) of een 2- onder 1 kap met garage in het kleinere dorp.... allebei dezelfde prijs!

Ow en het huis in het grotere dorp moet onwijs veel aan verbouwd worden.

10. LoveAim

LoveAim Niet meer actief

Ik heb het gevoel dat het je allemaal een beetje overvalt en dat je het daarom zo eng vindt allemaal. Heel begrijpelijk, ik heb ook moeite met grote veranderingen, maar probeer het positieve ervan in te zien.

Wees blij dat jullie huis verkocht is in deze tijden! En probeer daar nu gebruik van te maken en een goede stap naar de toekomst te zetten. Probeer de beren even weg te schuiven en te kijken naar wat jij echt wilt met een nieuw huis en het nieuwe dorp. Ik kan er ook wat van, maar meestal blijkt dat ik me heel erg druk heb gemaakt om niks. Soms moet je de sprong gewoon wagen en kijken waar je terecht komt. In je hoofd is alles altijd erger dan het in werkelijkheid is.

45 minuten lijkt ver en kan dat soms ook zijn, maar het is niet onoverkomelijk. Ik bedoel dit niet verkeerd, maar als je thuisblijfmoeder bent en een auto hebt kun je heus een paar keer per week op en neer rijden als je dat wilt. Mijn familie woont op 5 uur rijden hier vandaan, dat gaat echt niet zomaar. ;)

Nogmaals, ik bedoel dit niet vervelend, in tegendeel, ik herken je gedachtes wel een beetje, maar probeer even een stap terug te doen en je situatie van een afstandje en wat nuchterder te bekijken, dan valt het allemaal best mee.

11. wachtend

LoveAim,

Je hebt gelijk het overvalt mij en het niet weten hoe het daar gaat zijn dat overvalt mij. Het opbouwen van vriendschappen weer terwijl ik hier zoveel mensen heb en ken. Maar aan de andere kant een prachtig mooi huisje ervoor terug krijgen, de natuur en de ruimte om ons heen! Maar ook nog de beschaving van de mensen daar. Het echte dorpsgevoel dat hier al heel wat jaren mist.

En ja 45 minuten is niet lang dat weet ik en ja het zal wennen zijn daar mijn mams ook geen rijbewijs heeft en dus 2 uur moet reizen om bij mij te komen. Maar moet ik daarom alles nu opzij schuiven? Dit is wat wij wilden voor onszelf en de kinderen.

Dank je wel je hebt mij weer even de figuurlijke schop onder mijn hol gegeven die ik dringend nodig had ;)

12. LoveAim

LoveAim Niet meer actief

Graag gedaan. :D

13. wachtend

Whaaaa de kijkers komen zo nog een keer kijken en dan gaan ze als ze het nog steeds mooi vinden akkoord met ons tegenbod!

Duimen alsjeblieft!!

14. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik duim voor je mee :)
    Mijn ouders wonen 45min rijden van ons af. Of 30/45min, ligt eraan hoe druk het is op de weg en ik vind het goed te doen. We zien elkaar 2 keer per week.
    Als ik u was zou ik wel een auto aanschaffen. Dan kan je ook lekker naar je ouders en vriendinnen gaan en is die afstand psychisch ook niet meer zo ver.

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,293
    23,426
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik ben vanuit Tilburg in zo'n klein dorp gaan wonen. Bijna 1,5 uur rijden. Er is een dure buurtsuper, kapper, bakker, kroeg en dat was het wel zo'n beetje. Moet er niet aan denken dan geen auto te hebben. Straks met een kind helemaal. Zou dan een lekker goedkoop ding aanschaffen. Ik rij in een Matiz en verzekering en wegenbelasting is erg goedkoop. En als er wat is met 1 van de kinderen en je moet naar ZH lijkt een auto me ook wel een pre. Inmiddels bevalt het me prima, ik persoonlijk zou dan dus voor het grotere huis in een kleiner dorp gaan :D 45 minuten weg van al je dierbaren klinkt niet ver, maar ik snap heel goed dat jou dat ver weg klinkt. Ik heb nog elke week wel een keer heimwee naar Tilburg. Maar deze omgeving, de rust en gemoedelijke van het dorp vind ik echt heerlijk dat mijn meisje daarin opgroeit. En je leert zo snel weer mensen kennen, vooral met kinderen. Hoop dat het jullie gaat bevallen! Succes meid!

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

Of je gaat in het midden wonen tussen je familie en werk in?

Dan is het naar allebei de kanten 22 minuten :D !!!

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Spannend! Ik zou zo snel mogelijk op zoek gaan naar een instapklare woning waar je binnen een paar maanden in kunt. Mocht dat niet lukken zou ik toch wel even huren, ook al kost dat even wat meer geld. En zou hier op het forum naar ervaringen vragen wat betreft de dorpen waar je misschien een huis wil kopen ;)

18. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Gefeliciteerd! Hoop dat het snel rond is!
    Je hebt nu nog even gelukkig om een ander huis te zoeken en voorbereidingen te treffen maar ideaal is het niet.

Hier twee maanden voor uitgerekende datum een bod gekregen. Man wat een stress. Iedereen zei accepteren dat bod (oud klein huis in de polder) en ook maar gedaan. Maar ik doe het nooit meer.
    Wij moesten snel op zoek naar ander huis. Huren was ook geen optie en wilde ik ook niet: 2x verhuizen en met n jonge baby.
    We hadden door de nood vd aanstaande bevalling niet veel keus in huizen. Het huis moest al leegstaan. Uiteindelijk was alles vijf wkn voor de uitgerekende datum rond en hebben we met sleuteloverdrachten precies 1wk gehad om te verhuizen. Echt het was hell. Nooit zoveel gejankt van wanhoop als in die week ;) ondanks heel veel hulp van familie en vrienden. Anders hadden we het helemaal niet gered. We sliepen hier net 1 nacht alleen nadat iedereen weg was en huis zo goed als klaar qua verf en behang en inrichting en toen braken mijn vliezen met 37wkn. Echt van alle spanning denk ik. Kraamhulp heeft mn man nog geholpen mrt babykamer inrichten en kleertjes inruimen want ik dacht nog wel drie wkn te bebben...
    Hoop dat het snel rondkomt voor jullie. In principe moet het qua tijd wel lukken!

19. misa

misa Niet meer actief

Waarom gaan jullie zo ver weg wonen dan? Want als je daar zo over twijfelt........?

Ik denk ook dat je heel blij mag zijn als je huis werkelijk zo snel verkocht wordt. Natuurlijk is 45 min weinig als je het met een uur of langer vergelijkt. Maar daar gaat het niet om. Je moet je wel fijn voelen.

Dus als je een peptalk wilt: het is echt te doen, wees blij dat het snel verkocht wordt en ja ik denk ook dat het je even overvalt.

Maar ik blijf vinden dat je naar je twijfel moet luisteren. En vooral moet weten waar die vandaan komt (spannend of echt niet willen). :)

20. Pinque

Pinque Lid

Nov 21, 2010
    69
    4
    8
    NULL
    NULL
    Spannend! Ik heb in september zo'n topic geopend, volgens mij heb je daar ook nog gereageerd! Wat fijn dat jullie huis zo snel verkocht is!

Jouw verhaal lijkt op de onze, alleen zijn mijn kinderen iets ouder. Leuk om je te volgen.

Share This Page