Follikel Meting IVF of ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door kleintjevoorons, 26 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hey,

Wij hebben gisteren onze eerste follikelmeting gehad. We hadden 8 follikels waarvan de grootste 11 mm was. Is dit normaal???? En wat hadden jullie bij de eerste follikelmeting?

En weten jullie misschien ook hoe groot de follikels moeten zijn voor de punctie?

Alvast bedankt!

groetjes Kleintje

2. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hoi kleintjevoorons,
    we hadden gisteren allebei de 1e follikelmeting.
    bij mijn vriendin waren er vele kleine follikels te zien, maar rond de 1cm, nog even door broeden dus, ze moeten zo ongeveer 2 cm worden. ik zie dat je morgen weer een echo hebt.
    wij hebben maandag de 2e echo.
    veel succes meid.

x lisa.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Acht follikels is netjes, hoor. In ons ziekenhuis zien ze het liefst 8-10 follikels met IVF/ICSI. Als ze allemaal zo rond de 18-20 mm zitten, wordt de punctie gepland. Je moet dan een Pregnyl-injectie zetten, de punctie is ongeveer 30-36 uren later.

Ik had tijdens de eerste IVF meer dan 20 follikels en een dreigende overstimulatie. Met de ICSI daarna had ik er maar vier, maar daar is wel onze meid uit ontstaan. Met de ICSI in januari dit jaar hadden we er weer 30 en overstimulatie. Afwachten hoe hoog de score in september gaat zijn.

Heel veel succes met je behandeling!

4. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Als ik jullie zo hoor en na wat rond struinen op andere topic zie ik dat we gewoon normaal zijn. Het is meer dat ik me een beetje zorgen maakte omdat onze echoscopiste iets zei in de trant van als ze kleiner zijn dan 12 mm groeien ze niet door!?? Echt heel vaag. En de verpleegkundige die we deze keer hadden was ook niet heel erg duidelijk. Maar het blijft allemaal toch afwachten en super spannend. Was ook wel blij dat ik er niet heel veel had ivm overstimulatie ofzo.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als een follikel nog onder de 12-14 mm zit, dan heb je kans dat hij blijft hangen op die grootte en niet doorgroeit. Daar is op dit moment nog niet zoveel van te zeggen. Pas met de volgende meting kun je duidelijker zien hoeveel follikels er werkelijk gaan doorgroeien, dat is afwachten. Maar op dit moment zou ik me er nog geen zorgen over maken, je zit nog vrij vroeg in je cyclus. Succes met de volgende follikelmeting!

6. Nellas

Nellas Lid

13 apr 2007
    82
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Zuid-Limburg
    Zijn vandaag voor de 4de follikelmeting geweest, heb 3 follikels van meer dan 15 mm en nog een stuk of 6 die kleiner zijn. Merk wel dat ik erg onzeker wordt als de echocopiste (in dit geval vandaag een arts) niet enthousiast is en niet erg spraakzaam is. Ik was na de 2de meting helemaal eufoor omdat de echoscopiste de tijd nam en (naar mijn gevoel, nouja, alsof daarop te vertrouwen is nu...) goed reageerde, zat zingend in de auto terug, haha.

We zien het wel, nog even doorbroeden.

7. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Bij ons is het uiteindelijk helemaal goed gekomen met 15 follikels. En ben nu op een top embryo aan het broeden en nog 4 in de vriezer.

Nellas, heel veel succes hopelijk groeien ze bij jou nog lekker door. Bij mij waren ze ook niet altijd even enthousiast. Niets van aan trekken.

8. Nellas

Nellas Lid

13 apr 2007
    82
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Zuid-Limburg
    Heel mooi, kleintje! Dat geeft hoop, we zijn zo blij eindelijk na 4 jaar aan een behandeling te mogen beginnen dat ik me bijna zit te verheugen op het spuittijdsstip, haha, en dan is het wel wat zuur als zo'n arts niet even meedoet.

Spannend voor je, die wachtweken! Je hebt er bijna al 1 om, zie ik (ruim genomen ;))

Deel Deze Pagina