wie nog meer afvallen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bloempje22, 4 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempje22

Bloempje22 Bekend lid

8 mrt 2013
    682
    0
    0
    We zitten nu in ronde 6 voor ons eerste kindje. Ik vind het al lang duren, maar ik weet dat dit nog helemaal niet zo lang is als ik vaak andere verhalen lees.en ik mag helemaal nog niet zeuren want het is pas 6e ronde. Maar van binnen duurt het wel eens lang. Nu heb ik wel een bmi van 36. Eigenlijk Veel ste hoog van mij lengte. Nu wil ik graag gaan afvallen om een gezonder gewicht te krijgen. Dan voel ik me eigen ook beter in me vel. Wie hier is er ook bezig met afvallen? Mischien kunnen we elkaar tips geven ofzo elkaar steunen:) want die kilo.s zijn echt een strijd haha:D

2. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Mijn BMI was tussen de 25 en 26 dus ook iets verhoogd, dus ik had mezelf als termijn gesteld dat ik sowieso eerst 9 kilo wou afvallen. Niet eens zozeer om het BMI maar omdat ik mezelf niet prettig bij voelde.

Ik heb er inmiddels 8 kilo af (bijna 4 maanden) en mijn BMI is nu precies 23. Ik heb er eigenlijk niet zo gek veel voor hoeven doen. Had het wel verwacht want ik dacht dat ik alles prima deed, maar je krijgt niets voor niets (licht) overgewicht (dan spreek ik voor mezelf, wil niemand voor het hoofd stoten!)

Dus ben serieus begonnen en allereerst met het drinken van water. Minstens 1,5 liter op een dag. En ik stopte met het eten van brood. Dit heb ik vervangen door cornflakes (special k) met magere melk, en breaker en veel fruit.

Ik heb het cola (ook al dronk ik light) ook laten staan en zat dus enkel alleen op water en soms een smaakje zoals limonade erdoor heen. Dat water drinken was wennen en vond ik het grootste struikelblok.

Verder betrapte ik mezelf er op dat ik als ik ergens op bezoek ben wel een koekje pak als dit mij wordt voorgehouden, of toch dat dropje enz. Nu ik hier bewust op lette besefte ik dat het nog best veel was, heel onopgemerkt!

Als er vrienden op bezoek kwamen haalden we steevast een patatje, hier heb ik ook niet meer aan meegedaan. We gingen gezellig thuis koken. Goedkoper en gezonder! Als er toch een patatje kwam zorgde ik voor mijn eigen eten en nam ik 5 stukjes patat, zonder saus.

Verder lette ik ook op het avondeten. Onopgemerkt gaan er toch wel lekkernijen erbij op je bord. Wat teveel saus, kroeppoek enz.. dat heb ik ook verminderd.
    Ik ben wel normaal blijven eten, al heb ik wat vaker voor zilvervliesrijst gekozen in plaats van de witte rijst.
    En is pitabrood gevuld met gyros hier niet meer vaste prik (iedere week dus), maar is het tot lekkernij bestempeld.

En daarnaast heb ik gezorgd dat ik toch echt dat half uurtje beweging per dag kreeg. Ook al is het gewoon maar gezellig met VL een blokje om!

Ook uit eten hebben we verminderd, en als we uit eten gaan dan kies ik voor de gezonde dingen en niet de grote hompen vlees en vele patatjes.

En ik heb bewust mezelf soms beloond met een stukje pure chocolade of cashewnootjes. Of als VL aan de chips had: 5 stukjes chips.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Let er vooral op dat je wel alles binnen krijgt, ga je zelf niet iets ontzeggen want dan is het niet vol te houden en lijkt me ook niet gezond voor als je volgende ronde zwanger raakt!

3. Minimi12

Minimi12 Actief lid

8 sep 2013
    354
    0
    16
    Ik heb leververvetting en mijn buik is te dik. Ben vandaag bij de dokter geweest voor de uitslag. ik moet minimaal 10 kilo afvallen. Ben ook doorverwezen naar een diƫtiste. dit kwam wrl even hard aan maar hierdoor is de kans wel minder om zwanger teworden

Deel Deze Pagina