Sasha slaapt ook al tussen ons in sinds ze 3 maanden is. Ze heeft sindsdien geen een keer in d'r eigen bed geslapen. Zowel smiddags als savonds gewoon bij ons in bed. Heerlijk. Toevallig hebben we zondag een groot bed voor dr gekocht en zijn we aan het oefenen op haar eigen kamer te slapen. Vannacht is de derde nacht, maar ik mis d'r wel heel erg!
Ach, Wendy, toch! Toen Camila een maandje in haar eigen kamertje lag misten we haar ook zo, zo erg dat we haar toen weer terug legden naast ons.
Mijn zoontje slaapt in zijn eigen bedje, maar als hij 's nachts overstuur wakker wordt ofzo dan mag hij vaak wel even bij mij liggen. Soms vallen we dan allebei in slaap tot de volgende ochtend maar vaak leg ik hem dan na een tijdje terug.
Ik hoor vaak mensen zeggen dat ze niet kunnen slapen omdat ze elk zuchtje horen. mijn dochtertje ligt bij ons in de kamer (9 van de 10 keer in haar eigen bedje) maar vooral in het begin ging ik even van dichtbij kijken als ik GEEN zuchtje hoorde. (overdreven???) Maar goed, ze slaapt dus in haar ledikantje (ze is 5 maanden) maar als ze een keertje een beetje onrustig is dan nemen we haar wel eens in bed. Een beetje hoger dan ons en met een eigen dekentje. en de eerste weken legde we de verschoonkussen tussen ons in met haar er op.
Even voor diegene die zei dat de mensen met goedslapende kindjes wel hun kindjes in het eigen bed hebben te slapen... dat is dus niet zo, Kyan huilde veel maar heb gewoon stug volgehouden (in zijn eigen bed) dus die vlieger gaat niet altijd op
Draak dat is Dan een keus die je maakt, of minstens 6 a 7 keer per nacht open neer en helemaal kapot zijn of bij je nemen.. ligt denk ik ook aan de situatie, hoeveel hulp je krijgt etc
Ik heb Esmee de eerst 6 weken bij ons op de kamer gehad, wel in haar eigen bedje. We hebben haar eigenlijk nooit bij ons in bed gehad de hele nacht. Wel aan het einde van de nacht een paar uurtjes. Met 6 weken hebben we haan bedje naar haar eigen kamer verplaatst en hebben we haar daar ook laten slapen. Gewoon omdat wij van elk geluidje wakker werden en meteen gingen kijken. Onze eigen nachtrust was er daardoor iets minder om en Esmee werd ook wel wakker van ons als we met elkaar aan het praten waren. We moesten muisstil in onze eigen kamer zijn. Ze sliep meteen hele nachten door in haar eigen kamer. Ik wil haar ook bewust niet de hele nacht in ons bed hebben. Ook om te wennen aan het alleen slapen. Mijn nichtje heeft tot haar 10e haast bij ouders in bed geslapen. Ze wilde gewoon niet meer in haar eigen bed. Dat vind ik nou niet echt een gezonde situatie. Maar dat is ook wel meteen extreem . Esmee heeft eens een halve nacht bij ons geslapen. Ik draaide me om en trok de dekens nog lekker op, over haar heen. Gelukkig was mijn man wakker, die zag het! Toen hebben we ook besloten dit niet meer te doen, met name ook voor veiligheid! Ieder zijn eigen keus!
@wendyp kHad het er nav dit topic met mn man over, wanneer we haar in haar eigen bedje zouden gaan doen. Hij zei toen: geef haar lekker de tijd, we proberen het als ze het gaat begrijpen. Hij zei zelfs, joh, geef haar tot ze richting 2jr gaat. We denken nu dus ook aan de stap naar een eigen "echt" groot bed, voor een grote meid". Ben benieuwd hoe jullie dat aangepakt hebben, en hoe/of jullie dochtertje het begrijpt en het een uitdaging (groot woord wellicht) vindt? Ze is net een paar maanden ouder dan ons dochtertje... vandaar mn vraag.
Yake... ze slaapt nu in haar eigen bed, maar de rest van de nacht aan het einde wel lekker een paar uurtjes bij ons. Ik kan niet cold Turkey (voor mezelf hihi) stoppen, toch. Debbie... Wij hadden zondag het grote bed opgezet. Daarna zijn we er met z´n 3en in gaan liggen. Gewoon rondkijken, wat er allemaal stond. Gezegd, dat dit haar eigen kamer was en als kindjes groter worden, ze op hun eigen kamer moeten slapen en dat je dan een echte grote stoere meid bent. Papa en mama liggen hier, (laten zien) het is echt heel dichtbij. En zo nog even verder gekletst. Savonds heb ik haar daar naar bed gebracht. Mijn meisje is wel een apart geval, die valt dus alleen aan de borst in slaap en komt snachts wel een paar keer. Dat heb ik dus op haar eigen bed gegeven. 1e 2 nachten gewoon zoals normaal gedaan. Vannacht had ik zoiets van bekijk het soms maar. Dus hoorde ik haar, ben er niet meteen naartoe gegaan. En wat denk je! Huilen, beetje, naar de deur toelopen, ietsie harder huilen, naar haar bed toelopen, erin klimmen (zag ik later) en weer verder slapen! (al met al heeft dit nog geen 4 minuten geduurd, want ik ben absoluut niet van het laten huilen, maar dit was meer beetje jengelen) Ik heb er ook geen ervaring mee, probeer ook maar wat hihi. Maar ze is er slim genoeg voor om me te begrijpen wat ik zeg en probeer het zo relaxed mogelijk te doen. Niet dat haar bed een trauma wordt hihi. Butterfly... wij hadden zo´n instelling van, als ze 16 is, wilt ze vast en zeker niet meer tussen papa en mama in, haha.
@wendyp Klinkt positief en bemoedigend. Onze uk mag nog even bij ons, maar ik ben blij dat de methode die wij ook willen toepassen werkt (kan werken ) Wat schattig dat ze gewoon zelf terug kruipt in haar bed zeg!
Jeetje, dat jullie dat kunnen, zo lang je kindje bij je in bed. Begrijp me goed, heb geen commentaar, maar i kzou bang zijn dat ze niet snel meer in een eigen bed slapen. Ik vraag me ook af of jullie dan geen 'liefdesleven' meer hebben..... Mijn dochter was in het begin ook een slechte slaper en huilde veel. Toch hebben wij besloten om haar niet bij ons inbed te laten slapen. Dan maar even investeren en veel wakker zijn. Na een paar weken ging het super en nu slaapt ze altijd in haar eigen bedje en heel goed!!!
Liefdesleven? Ja hoor, haha. We hebben ongeveer het hele huis ingewijd Behalve de babykamer en onze eigen slaapkamer, haha.
Ow ik las trouwens, dat iemand zei: ik word van ieder zuchtje wakker. Nu ligt Sasha sinds 3 dagen op haar eigen kamer, maar ik kan gewoon niet slapen, haha. Gewoon omdat ik haar zuchtjes en draaien mis. En erop gaan liggen, nee. Je gaat toch ook niet bovenop je partner liggen? Nog nooit gebeurd hierzo. En dat terwijl ze vaak strak tegen me aan lag.
Milan sliep de eerste 3 maanden bij ons. Hij kon heel slecht in slaap komen en als hij eenmaal sliep werdt hij meteen weer wakker als zijn speentje uitviel. Best vervelend want ik sliep zelf dus ook niet. Was de hele nacht bezich met die speen weer terug duwen. Toen zijn we begonnen met de pukkababy en meteen op dat moment sliep hij in zijn eigen bed! Echt geweldig, heel wat bij kunnen "slapen" . Snap het wel als mensen hun kindje mee in bed nemen. Ik vond het in het begin ook heerlijk. Maar ben wel blij dat hij nu in zijn eigen bedje ligt snachts.
Hier slaapt Tess niet bij ons in bed. Soms zou het wel heel handig zijn, zoals nu is ze al 4 weken ziek dus al 4 weken vreselijke nachten maar ze gaat niet slapen als ze bij ons in bed ligt.
Sex kan inderdaad overal wel, behalve in onze slaapkamer en in de kleedkamer van de meisjes! Ook wel romantisch, bij de kerstboom in de woonkamer . Ik ben blij dat ik mijn kinders bij me heb slapen, ik zou echt niet meer zonder ze kunnen. Later zal ik een fotootje plaatsen!
Hier idd ook eigenlijk overal seks behalve in onze slaapkamer, beetje de omgekeerde wereld. Ik had in 't begin ook wel dat ik van elk zuchtje wakker werd, of juist als meneer even geen geluid meer maakte. Maar inmiddels slaap ik gewoon door z'n gesnurk heen. Van het gezucht van je vriend/man word je toch ook niet steeds wakker?
Onze oudste zoon slaapt tussen ons in als hij ziek is, dan wil ik hem gewoon bij me hebben, want ik ben altijd bang dat hij een koortsstuip krijgt of zoiets. Gelukkig is hij een goede slaper, dus praktisch altijd in zijn eigen bed. Als hij een keer een slechte nacht heeft (zo'n 3 x per jaar ) dan maken we er geen probleem van om hem tussen ons in te leggen. De jongste slaapt in een wiegje naast ons bed, dus in de buurt. Wel val ik regelmatig in slaap als ik hem 's nachts de borst geef, dan word ik wakker en is het opeens anderhalf uur later...8) Ligt er naast mij een heel tevreden mannetje met zijn hoofdje op mijn borst te slapen, zo lief! Ik leg hem dan wel terug, omdat ik anders geen oog meer dicht doe.