wie nog meer baby in bed slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamamadelon, 13 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Wij hadden in het begin ook zo'n co-sleeper. Dk: Wij hebben gewoon de zijkant van het ledikant afgehaald en vastgemaakt aan ons bed.
    Met drie maanden hebben we er weer een gewoon bedje op zijn eigen kamer van gemaakt. Maar nu slaapt hij vaak tussen ons in.

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

s morgens voor de voeding van 8 uur ligt ze eventjes bij ons. Dan is ze half 8 wakker ongeveer en dan ligt ze eventjes bij ons. Maar niet s nachts. Kan ik ook niet slapen. Ik reageerde eerder op elk geluidje van Emma. Dat is nu gelukkig minder zodat ik rustiger kan slapen.

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Weet niet meer wie het vroeg. Maar wat betreft kruipen:
    Wij gebruikten kussens daarvoor en het voedingskussen.

Maar als Sasha wakker werd, was het meteen krijsen. Dus dan sta je snel boven ;) En ja ze is wel eens van het bed gedonderd. Gelukkig kon ze snel zelf van het bed afkomen.

@DK... wij hadden gewoon 1 helft van het bedje eraf gehaald. Daarna met 2 bouten met tapeind erin gedraaid, daar met een groot dik stuk touw ertussen vastgespannen. Wij hebben zo'n zwaar bedje, dat we hem niet tegen het bed hoeften vast te zetten.

4. natjes

natjes Niet meer actief

Ha hoe herkenbaar! Hier ook maar op buik laten slapen en dat gaat perfect! Lees wel in wieg tegen mijn bed aan (anders vind mama het te ver weg:D) en als ie pruttelt snachts en niet meer wil slapen komt ie lekker tussen ons in liggen. (vaak is man dan al weg dus gezellig met z'n 2). Meneer beer tegen zijn buikkie, lekker op zijn zij, tuttel in, dekbed eroverheen en zijn handje vast houden. Dan slaapt ie zo verder. Heerlijk die nachtrust!

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ja, hier ook regelmatig. Oudste zoon heeft heel lang en vaak bij ons geslapen en als hij zich niet lekker voelt, komt íe regelmatig tussen ons in liggen.
    MIjn baby van 5 weken heeft de eerste 2 weken bij mij/naast mij geslapen, dat had ze nodig. Nu kan ik haar zo in haar eigen bedje leggen,maar ik moet zeggen dat ik het ook wel erg gezellig vind, als ze bij ons ligt.

6. wendyp

wendyp Niet meer actief

:$ Alweer 5 weken? Wow, wat gaat dat hard zeg!

7. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

6 aug 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Mijn zoontje heeft tot 6 maanden in een ledikantje naast mijn bed gelegen. Toen was ik het bedje zat in mijn kamer en slaapt hij lekker bij ons in bed. Ik vind het heerlijk! We slapen alle drie super! Als mijn zoontje wakker wordt, geef ik hem soms nog de borst en dan slaapt hij lekker tevreden verder.
    Ik vind ook dat je wat meer naar je gevoel moet luisteren ipv naar die adviezen die je tegenwoordig krijgt. In andere culturen slapen baby's ook bij de ouders en die kinderen zijn echt niet verpest of zo.
    Als we wild waren gebleven had ik mijn kind ook niet ergens in een andere grot gelegd.;)

8. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    hoi

onze dochter is 10 maanden
    en af en toe slaap ze tussen in
    maar het liefst hebben we dat ze in de eigen bed gaat
    want zelf slapen we niet
    en ze is al 1 keer uit bed gevallen terwijl wij sliepen
    wij waren over vermoeit
    maar ze slaapt tussen ons in omdat ze s avonds niet in de eigen bed wilt soms
    en soms doen we haar ook als ze in ons bed slaapt terug brengen naar de eigen bed
    en soms word ze snachts wakker in de eigen bed en wil ze niet meer slapen dan nemen we de ook in onze bed dan slaap ze weer
    maar wij hebben liever dat ze naar de eigen bed gaat

liefs citta

9. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Ze heeft bij ons heel lang in bed gelegen. Tot ze te groot werd en ons en zichzelf daardoor wakker hield met haar porrende armen en beentjes (ruim anderhalf). Toen was het een mooi moment voor haar eigen bedje.

Moraal van het verhaal: heerlijk als het voor iedereen goed is en je weet zelf wel wanneer het voldoende is geweest. Ik vond het een hele mooie, gezellige heerlijke tijd. Mis het af en toe nog wel eens!

10. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Moet er niet aan denken en vind het eigenlijk niet echt gezond om een kind zolang in je eigen bed te hebben. Of bij je op de kamer. En kan nog gevaarlijk zijn ook om je kind naast je te hebben.

Mijn zoontje ligt vanaf dag 1 in zijn eigen bedje en in zijn eigen kamertje en dat gaat perfect, hij slaapt heel goed en nooit problemen. Hij heeft nog nooit bij ons in bed gelegen, ja als we 's ochtends wakker zijn nemen we hem even in bed om gezellig met elkaar wakker te worden maar verder moet ik er niet aan denken.

Ik word van alles wakker dus als hij naast me zou liggen zal ik dus helemaal niet slapen.

En het zal vaak nog voor problemen zorgen ook als kinderen dalijk in hun eigen bedje moeten gaan slapen op hun eigen kamertje.

Maar goed ieder voor zich maar ben blij dat ik het nooit hebt gedaan.

11. EmyD

EmyD Niet meer actief

Dat was ik..:D. Hmm.. kussens.. Tjah dat zou hier niet werken ben ik bang. Kruipt ze gewoon overheen, haha. Maar goed dat ze lekker in d'r eigen bedje slaapt dan..

12. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ze slaapt nu overdagh in haar eigen bed,en na de nachtvoeding naast me in bed,heerlijk! als ze dan `s ochtends zo lief naast me ligt kan ik haar wel opvreten.

13. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Toen mijn oudste kon rollen en kruipen zetten we vaak wat tegen het bed, of inderdaad zoals Wendy kussens. Ook op de grond voor het geval ze toch op een of andere manier zou vallen. Onze slaapkamer grenst aan de woonkamer (flat), we houden altijd de deur open, dus we horen het gelijk als er wat vreemds aan de hand zou zijn. Dan daarbij slaapt mijn man altijd erg vroeg in verband met zijn werk.

14. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Kyra slaapt nu sinds een week niet meer bij ons in bed. Maar ook toen ze dat wel deed 'begon' ze altijd in haar eigen bedje. Ik vertrouwde niet echt op kussens langs de rand want als ze kussens ziet wil de altijd erover heen kruipen.

Ik mis het wel dat lekkere warme lijfje tegen mij aan en het wakker worden gemaakt door mijn kleine meid. Alhoewel ze als we bij mijn schoonouders sliepen altijd de wekker pakte en daarmee op mijn hoofd timmerde. Dat was wel minder. ;)

Maar nu ze eindelijk redelijk doorslaapt ben ik daar toch erg gelukkig mee.

15. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Omdat we zelf een oud bed hebben, hebben we de bedjes gewoon met schroeven en de boormachine vastgezet. Ook hebben we tie-rips gebruikt!

Wel moet je ervoor zorgen dat het matrasje op gelijke hoogte als jouw matras ligt en het moet aansluiten. Je kunt de ruimte die open blijft opvullen met een strook schuimrubber o.i.d. Hier kan het hoeslaken ook nog over deze strook. Ze hebben dus een breder matrasje.

Knutsel ze!

16. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Fantastisch!

17. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik ben er nog niet ziek van geworden, hoor :)!

Natuurlijk moet je wel regeltjes in acht nemen voor de veiligheid. Zodra ik de kamer uitloop trek ik het dekbed terug en hang het half over het voeteneind op de grond. Ook kussens gooi ik dan op de grond of op een stoel.
    Het gebeurt zelden dat ze samen slapen zonder een van ons er bij. Ik ben dan meestal met huishoudelijke klusjes bezig, zoals was opvouwen in de gang. Zo hoor ik iedere kik.
    Ook slapen mijn man en ik zo 'laag' mogelijk (met voeten tegen het voeteneind) en de kinderen zo hoog mogelijk. Ik slaap onder een slaapzak, heb geen nachthemd aan o.i.d. zodat het ook niet haar mondje kan bedekken mocht ik in slaap vallen tijdens het voeden.
    De oudste slaapt sinds Sinterklaas onder een dekbed en het bedje van de jongste is als een 'matrozenbedje' opgemaakt, hoog dus, maar ze slaapt in een soort van envelopje zodat ze niet naar het voeteneind kan zakken.
    Ook drinken we niet en we gebruiken ook geen slaapmiddelen. Mocht mijn man eens een keer doorzakken (ongeveer eens in de drie maanden dan slaapt hij apart).
    Sowieso slaapt Rosalie (3 maanden) nooit tussen ons in. Camila wel, maar die is al bijna 2. Toen ze zo klein als haar zusje ook niet.

Zo vind ik het wel veiliger dan in een eigen bedje in een eigen kamer. We horen alles en zeker als het iets vreemds is. Ook zijn nachtvoedingen voor mij geen probleem. Omdat ik hieraan toegeef en ze dus geen 'laatste' (borst)voeding geef en het doen op kleine voedingen, slapen ze ook wat lichter, wat ik dus ook weer veiliger vind.

18. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ben je nooit op je kindje gaan liggen ofzo? Of is je kindje nooit uit bed gevallen?

Finn "slaapt" hier alleen na de 1e fles een half uurtje bij ons in bed...langer gaat niet...er wordt dan aan haren getrokken...knuffels gegooid...in neuzen geknepen en ga zo maar door...hahaha!

We wilden hem wel graag bij ons op de kamer en eventueel in bed voor de nachtvoeding...maar meneer sliep dus niet!
    Vanaf dag 1 eigenlijk niet...hij kan alleen slapen als hij alleen op een kamertje is...ander is hij te nieuwsgierig...

De VK heeft toen in de kraamweek gezegd dat we moesten proberenhoe hij sliep als hij alleen lag...omdat hij zoveel wakker was en boos werd...en toen sliep hij wel ineens...

maar ik moet zeggen dat ik die half uurtjes in de ochtend heeeeeeeeeerlijk vind...totdat ik ineens weer een vinger in mn oog heb...als hint dat ik die open moet doen denk ik! Hahaha!

Mijn broertje heeft heeeeeeeeeel erg lang tussenin gelegen...ik denk wel tot 7 jaar ofzo...en mn zus ook...ik als enige niet...ik kon dus ook niet slapen met andere in een bed of in de buurt..typisch heh?!

19. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Vanaf de geboorte heeft onze zoon ook erg vaak bij ons geslapen en af en toe nog wel eens. Toen ie wat kleiner was sliep hij bovenop mij, dan lag ik op mijn rug en hij met zijn lichaampje op mij, vond ie heeeerlijk en zo sliepen we hele nacht door! Dit deed ik omdat ik altijd blijf liggen hoe ik ben gaan slapen, heel erg gek maar beweeg dus niet in mijn slaap en nooit gedaan( vroeger dachten vriendjes en vriendinnen dat ik dood was en werd dus vaak gewekt hahaha) tegenwoordig als ie niet in zijn bedje wil slapen, ziek is etc leg ik hem naast me dekbed laag en dan ligt ie heel tevreden te slapen tot in de ochtend en word met een brede lach wakker, heeeerlijk!!! :D

Vind t zo lekker met mijn kleine naast me wakker worden, als ik van mezelf had geweten dat ik gek slaap, niet weet hoe ik slaap etc etc had ik dit nooit gedaan meiden echt! Maar ik slaap heel licht en hoor en voel alles gelijk, ben dus superalert, vraag me niet hoe t komt maar is al jaren zo

20. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Nee, hoor, ik ben nog nooit op mijn kind gaan liggen! Ook nog nooit (ongemerkt0 op mijn man :). De oudste wel op de jongste, standaard elke ochtend om haar een kusje te geven en dan moet je ze zien, je smelt gewoon!

Kijk, als je kind nou echt niet slaapt met jullie erbij dan moet je het niet doen, maar hier zijn ze het nu zo gewend!

Gevallen is Camila één keer, maar toen was ik er zelf bij. We waren wat aan het ravotten en toen lette ik niet goed op.
    De kans om te vallen heeft ze ook nooit echt gekregen, net als Sasha van Wendyp krijst ze nogal als ze alleen wakker wordt. Ook kan ze heel goed zelf uit bed komen. Als Camila alleen ligt (overdag) dan heeft ze ook altijd een broekje aan zodat ze makkelijker van het bed af kan komen dan wanneer ze een slaapzakje aan heeft. Nu is ze sowieso al van het slaapzakje af, ze ligt nu net onder een dekbedje.

Geniet maar van die ochtendmomentjes!

Deel Deze Pagina