en bijwerkingen 2e MG prik?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by gevalletje, Dec 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gevalletje

gevalletje Actief lid

May 3, 2008
    254
    0
    0
    Hoi,
    en zijn er al bijwerkingen geconstateerd van de 2e prik?

wij gaan anders woensdag maar nog steeds in dubio.. wel niet doen. vooral om de bijwerkingen 2e prik overwegen we het NIET te doen.

alvast bedankt.

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nog niet hier. wel wat meer moe heb ik het idee. maar heb ze toestraks getempt en was 37,2 dus nog niks bijzonders. temp vanavond nog wel een keer

3. Hier ook niks! Hou haar temp voor de zekerheid wel in de gaten, maar tot nu niks aan de hand!:)

(Prik is vanochtend om 8 uur gezet)

Mijn kinderarts was er ook en zij zei dat het echt wel verstandig was! Succes met je keuze!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik lees even mee ;)Ik ga hem wel halen.. De eerste keer geen bijwerkingen gezien. En die 2e prik voegt bij kinderen best nog wat extra bescherming toe.

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Vanmorgen om 11 uur gehaald en hij slaapt nu, dus heb nog geen idee
    Bij de eerste had hij wel wat verhoging, dus hou hem wel inde gaten

Over 2 weken moet hij weer, maar dan voor zijn normale griepprik. Arme ziel

6. net een uurtje geleden de prik laten zetten bij de kleine
    en of dat het nu met de prik te maken heeft maar er gebeurde wel iets raars
    Ze zat achter in de auto op de terugweg, en inneens zakte dr ogen een beetje half dicht en gaf ze nergens geen reactie meer op
    en dr ogen stonden heel raar vond ik, ik heb haar echt heel hard moeten knijpen om reactie te krijgen...

Nu gaat het inmiddels wel weer goed, ze is weer baldadig en snoept weer lekker, maar ik vond het heeeeel vreemd
    Ik hou haar zeker de komende uren heel goed in de gaten

7. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    @ Ninien: bah dat lijkt me doodeng. Zou haar ind maar goed in de gaten houden.
    Gelukkig dat ze nu weer lekker baldadig is.

8. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Hier geen reactie zoals vorige keer tot nu toe. Vorige keer kreeg hij koorts. Hij viel trouwens wel in slaap in de auto, terwijl hij dat normaal echt niet doet om 09:45 bij een stukje van vijf minuutjes... Zal ook gerust wel iets doen vanbinnen, zo'n enting...

9. Moniki

Moniki Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    1,305
    2
    38
    Hier een klein mannetje dat sinds de prik om 14.30 uur letterlijk aan één stuk krijst (het is geen huilen meer te noemen) en niet rustig te krijgen is. En hij trappelt als een gek met z'n beentjes :(

Pfff, ik heb hem nu even op bed gelegd, maar daar wordt het ook niet beter van. Ga hem nu weer proberen te troosten. Ben blij als m'n man met een uurtje thuis is. Van de eerste prik trouwens geen bijwerkingen gemerkt.

10. heeft hij de prik in zijn beentjes gehad?
    dan zou ik het trappelen en het krijsen nog kunnen verklaren misschien

dan doet zijn beentje misschien zeer, en door het trappelen gaat het nog zeerder doen, en daardoor misschien krijsen...

zielig hoor!

Beterschap voor je mannetje!

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ninien, dat lijkt me naar. Zou het inderdaad even goed in de gaten houden..
    Misschien een allergische reactie op de prik ofzo..

Moniki, is hij in zijn benen geprikt? Misschien heeft hij wat spierpijn. Dan mag je gerust een paracetamol geven. En de plek een beetje warm houden/masseren.

12. Moniki

Moniki Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    1,305
    2
    38
    nee, hij is niet in z'n beentje geprikt, daarom vond ik het ook zo vreemd. Paracetamol heeft ie inderdaad al gehad en ik heb het gemasseerd en er wat ijs op gehouden (had de doktersassistente even gebeld).

Hij heeft net 10 minuten liggen dommelen en nu gaat de sirene weer af. Ik ga dus weer....
    Iemand nog andere tips misschien?
    Ben benieuwd wat voor nacht we gaan krijgen, arm schaapje...

13. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ninien@ bij wat raar en eng. goed in de gaten houden hoor...
    moniki@ ook geen pretje. maar ik dacht juist altijd dat ijs het nog erger zou maken? of ben ik nu helemaal in de war:(

hier nog niet echt iets. wel was ze een beetje aan het jengelen toestarks maar kan toeval zijn natuurlijk;)

14. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Ik ben heel erg in dubio. Omdat mijn dochter te jong is hebben wij hem laten zetten... alleen vraag ik me af waarom ik die 2e zou nemen? Zo waren er verhalen dat je het virus gewoon bij je draagt en alsnog kan overdragen aan de kleine.
    Waarvoor doe ik het dan?

Eerst spraken ze niet over de gemuteerde versie en nu is het vaccin ook opeens daar bestand voor, of iedergeval ben je beter beschermd... ik weet het allemaal niet meer hoor.

15. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Hier vanmorgen om 11 uur geweest, na haar middag dutje een temp van 37,2 - netjes dus - en net een temp van 39,6!
    Ze heeft vanaf half 5 tot een half uur terug op mijn schoot gelegen terwijl ze een ondernemend dametje is. Er zit normaal heel veel pit in, maar nu niks...
    Maak me best wel zorgen. Ik wou in eerste instantie niet gaan, toch gedaan en nu heb ik spijt! Grrrr!
    Hopelijk voelt ze zich morgen weer goed! Vrijdag is ze jarig!

En van de eerste vaccinatie helemaal geen last gehad!

16. arve

arve Actief lid

Jul 5, 2007
    327
    0
    0
    zuid-holland
    Hoi,

Vanochtend geweest om 9:45 en ze heeft nergens last van, zelfs niet van een stijve arm maar goed we hebben ook heel veel gek gedaan met die armen hahah

Van de 1e had ze juist wel last 39,8, zetpil gegeven en de volgende ochtend was het over.
    Ik heb geen moment getwijfeld om de 2e te halen want nu is ze voor 80% beschermd en er is grote kans dat er weer een piek komt na de winter.

Ik denk dat je naar je eigen gevoel moet luisteren;)

Suc6 met een keuze maken

17. gevalletje

gevalletje Actief lid

May 3, 2008
    254
    0
    0
    dank voor jullie reacties. dus erg wisselend. ik vind het zo zielig als ze ziek worden. zeker voor zon prik. maar wat arve ook zegt en ik zelf denk:
    de winter moet nog beginnen...dus idd kans op een 2de golfje mg griep.

blijft lastig. ik denk dat ik pas woensdagochtend beslis :)

18. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,191
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Ons zoontje heeft van de 1e prik heel veel last gehad:(. Nu heeft hij geen koorts maar wel beetje ziekjes extreem veel hoesten en erg verkouden. Twijfelen zo erg of we nu wel of niet moeten gaan morgen voor de prik. We neigen nu meer naar NIET.

19. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    hoi,
    even mijn verhaaltje doen aan je ter geruststelling.

gisteren met amy-lynn weg geweest gezellig ochtendje lekker slapen gegeten en om 2 uur op visite en het was 5 over 3 begint ze te huilen helemaal kokend heet kwijl en snot zomaar uit het niets.
    we zijn naar huis gegaan en ik was helemaal er van door de war.
    4 uur was alles weer over en was ze weer vrolijk.
    stel dat ze dit had gedaan na haar prikje had ik dit meteen de schuld gegeven.
    maar geen prikje gehad kwam zomaar uit het niets.

20. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Onze dochter moet donderdag heen voor de 2e inenting. Hopelijk wordt ze nu niet ziek. Na de 1e inenting werd ze een dag later ziek. Ze had anderhalve dag hoge koorts (39.9).

Share This Page