We beginnen volgende maand met IUI. Deze maand moest ik de routine onderzoekjes doorlopen. Op dag 9 van mijn cyclus werd er een echo van mijn baarmoeder gemaakt en de gyn keek hoe groot de follikel was. Deze was 28 bij 31 mm...... Is dit niet heel groot en vooral op 9 al zo groot? Dit zou dus betekenen dat op dag 9 of zelfs dag 8 al mijn ei allang gesprongen was? Ik heb trouwens wel een goede eisprong (laaste keer dat mijn progesteron werd gemeten was deze 86). Ik las dat een ´goede´ ei springt als de follikel tussen de 20 en 24 mm is. Nog meer mensen met (waarschijnlijk) vroege eisprongen? Groetjes Vanilia
Dit is inderdaad wel vrij groot. De timing niet eens per sé een issue. Ik heb vaak een follikelmeting op dag 8 en mag regelmatig diezelfde dag de pregnyl al zetten omdat de follikel(s) groot genoeg is. Mijn cyclussen zijn meestal zo'n 24 a 25 dagen met een eisprong rond dag 10 a 11- ook mn natuurlijke cyclussen. Echter met zulke afwijkingen zou die follikel best eens een cyste kunnen zijn. Heb je vaak vroege eisprongen? Als dat niet het geval is denk ik nog meer dat het een cyste is. Wat zei de gyn?
Denk ook eerder aan een cyste. Volgens mij zou hij wel gesprongen moeten zijn zo onderhand. ..krijg je nog vervolg echo?
Is het niet zo dat een cyste pijnlijk is? Ik weet niet of het een cyste is... De gyn deed er heel normaal over. Tijdens het meten heeft hij er helemaal geen opmerking over gemaakt, laat staan zijn zorgen geuit... Ik heb volgende week een afspraak, een paar dagen geleden nog even bloed geprikt voor de progesteron waardes, en dan gaan we bespreken hoe verder. Ik hoop dat we dan eindelijk met iui kunnen beginnen. Ik heb eerder ook echo´s gehad vlak voor mijn eisprong en toen was het altijd rond de 21 mm. Ik ga het volgende week wel even aan mijn gyn vragen of ik het nou verkeerd heb gehoord... Bedankt voor de antwoorden .
Ik denk dat mijn eisprong over het algemeen wel vrij vroeg is. Zo rond dag 11 of 12 gok ik... Ik gebruik geen ovulatietesten omdat ik eigenlijk elke maand de eisprong voel. Ik probeer me niet al te druk te maken, op het internet lees ik dat over het algemeen het eiblaasje tussen de 18 mm en 30 mm groot wordt totdat het eitje springt...
Een cyste is niet pijnlijker dan een follikel, want het is gewoon een follikel (tenminste de cyste waar we het nu over hebben), maar dan alleen zonder een eicel er in. Het is grootte die hem pijnlijk maakt. Een follikel van 20 mm doet bij sommige meiden ook al zeer (bij mij bijvoorbeeld), maar anderen voelen een follikelcystevan 40 mm nog niet eens. Ach, het is zo moeilijk te zeggen wat het is. Hij is aan de grote kant voor een gewone follikel, dat is zeker, maar een klein meetfoutje is ook snel gemaakt. Trek er 4 mm vanaf en het zou best een follikel kunnen zijn die op springen staat . En bij sommige dames kunnen follikels soms heel groot worden en dan toch nog een goede eicel loslaten. Ik ga duimen voor een goede eisprong!
Het is erg groot om een follikel te zijn; zou een cyste of een leeg follikel kunnen zijn. Dag 9 is HEEL erg vroeg om zo groot te zijn.
Nana bedankt! Ik heb deze woensdag een afrondende gesprek en dan hoor ik gelijk hoeveel mijn progesteron was. Alleen dan kan ik met zekerheid zeggen of ik een eisprong heb gehad deze maand of niet... Ik heb elke maand wel heel erg last van mijn eisprong moet ik zeggen. Pijnlijke krampjes en een opgeblazen gevoel, soms zelfs zo ongemakkelijk dat zitten zelfs een beetje moeilijk is. Misschien is de oorzaak hiervan toch dat de follikels zo ver doorgroeien. Maar toch ben ik elke maand netjes ongesteld.... Dus dit zou betekenen dat ik wel een eisprong heb? Nephthys, je hebt gelijk. Op dag 9 al zo groot, erg bizar... Maar zoals Nana al zei een kleine metingsfoutje kan ook al heel veel verschil maken. Ik plaats nog wel even een update hoe het woensdag is verlopen. Groetjes Vanilia
Nephthys dank je wel, erg lief Soms is het moeilijk voor mij om positief te blijven na zoveel jaar proberen... Je gaat toch overal aan twijfelen. Gelukkig hebben we al wel een zoonje, maar ik zou het zo leuke vinden als hij er een broertje of zusje bij zou krijgen . Nog even geduld hopelijk.
Wat fijn dat jullie toch al een zoontje hebben Ik ken de onzekerheid en de angst en alles wat erbij komt. Leef met je mee en duim voor je. Ik had na een jaar en 2 maanden behandelen nog geen enkele goede eicel geproduceerd dus we hadden in een jaar geen 1 kans kunnen wagen. Toen kregen we 1 kans, daarna een ander middel en de 2e kans en die was raak dus het kan allemaal!
Ik heb geregeld net zo vroeg als jij grote follikels gehad, je bent dus niet de enige met korte cycli Zowel met de IUI's als met IVF's was ik altijd snel, in de zin van meestal maar 1 fm en dan al de IUI/punctie.